Z tego co ostatnio się dowiedziałem, to UMWD na razie nic nie robi w tej sprawie, kłada kłody pod nogi. Z zapewnień ministerwstwa tez ponoc lipa, bo Wałbrzych nie zgodził sie ponoc na ponownie uruchomienie linii do Świeradowa Zdroju. Tymczasem miasto zalewają kolumny aut, robi się wszedzię ciasno. przyszła zima, sypneło porzadnie i dojazd juz teraz nie jest łatwy.
Do jasnej cholery, czy siedza tam same tumany i nie widzą, że trzeba rewitalizowac ta linie ?? Puscic szynobus z Goerlitz i Zielonej Góry i Wrocka do Świeradowa Zdr.
Ruszyła jedyna w Sudetach kolej gondolowa na Stóg Izerski w Świeradowie Zdroju.
Właśnie stamtąd wróciłem. Wczoraj w Świeradowie były tłumy! Senne dotąd miasteczko odwiedzane głównie przez starszych Niemców, zamienia się w oblegany przez turystów kurort. Kolejka gondolowa robi furorę. Parkingi zawalone autami! Dziwię się, że nikt na transporcie ludzi nie próbuje zarobić. Sezonowy szynobus z Gorlitz i z Wrocławia miałby duże branie.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Skoro jest tak pociąg jak POGÓRZE który dojeżdża do Gryfowa Śl. oraz SUDETY dojeżdżające do Węglińca to do tych pociągów powinny być skomunikowania odpowiednio z Gryfowa i Węglińca do Świeradowa i to bez dyskusji. Tak samo powinny kursować składy SA z Goerlitz do Świeradowa.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Panowie prawdziwa kolej skończyła się w latach 80-90rozwalili wszystko a teraz jest im ciężko odbudować.Miasta są zapchane przez samochody i wiele lini kolejowych powinno powrócić bo już niem poczym jeżdzić autami .Były mł.maszynist
Zed, to moze sie nawet widzielismy, ja jestem juz od kilku dni na nartach, dzis ponownie nocna jazda:)
Odnosnie kasy biletowej w Gryfowie Śl- jest nie do przyjecia by tam nie było kasy biletowej. Nie można kupić biletu na ekspres. Zamierzam o tym poinformowac lokalne władze, a także PKP.
Wracając do OKOK, trzeba koniecznie napisaś o tej trasie. kolej do miasta u ponóża Stogu Izerskiego musi wrócic, wladze miasta sa ku temu przychylne, tylko brak sparcia z zewnatrz. Moze jakis poseł by nam pomógł? Kto jest odpowiedzialny za ten rejon , do kogo trzeba, mozna interweniowac??
PS: w 2010 rusza kolejna, potezna inwestycja, Hiszpanie zbuduja 6 osobowa kanape na Świeradowiec, łącząc obecne 2 nartostrady, górna od wielu lat zamnknieta i dolna , nad hotelem Malachit.
Ruch bedzie jeszcze wiekszy!
Ostatnio zmieniony przez Rafi dnia 04-01-2009, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Pani w kasie biletowej w Lubaniu mi powiedziała , że nie ma możliwości kupna LAST MINUTE na POGÓRZE bo nie mają terminala z rezerwacją miejsc. W Węglińcu też takiego nie ma. To co tylko w Jeleniej Górze można go kupić? TO ABSURD!!!
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Hehe, ktos mnei właśnie wczoraj pytał jak dojść na Stóg Izerski, na górnej stacji.
Rozmawialem tez z burmistrzem- są jak najbardziej za przywróceniem kolei, tylko jest to niesamowicie utrudnione, może połączymy siły i cos razem wskuramy?
Tak, tylko w Jeleniej.
Osobiście mnie to dziwi, bo już Wielkopolskiem kasy biletowe są już w większych wsiach. A na Dolnym Śląsku brakuje ich nawet w miastach powiatowych i większych miasteczkach.
Rafi, można by włączyć rewitalizację tej i innych lokanych linii do długodystansowych celów dolnośląskiego OKOK.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Ostatnio zmieniony przez Gaspares dnia 04-01-2009, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Ja tu widzę tylko jedną szansę. Tę linię musi przejąć prywatny inwestor, ewentualnie koleje niemieckie, które podobno są zainteresowane. Na marszałkowsko-pekapistyczny beton nie ma co liczyć skoro dla nich nawet oblegane pociągi na E-30 do/z Gorlitz są nieopłacalne.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Przejęcie całości trasy Gryfów-Świeradów nie będzie takie proste, choćby z powodów administracyjnych.
Obie linie (Gryfów-Mirsk i Mirsk-Świeradów) leżą w obrębie 3 gmin, które jednak należą do 2 różnych powiatów: większość trasy to powiat lwówecki, jednak ostatni kilometr to miasto Świeradów należący do powiatu lubańskiego.
Nie jest zatem możliwe łatwe przejęcie całości trasy: musiałby to zrobić UMWD...
Trasa może być też przejęta kawałkami: przez 3 gminy, albo 2 powiaty, albo powiat i miasto. Następnie mogłaby być przekazana UMWD lub jednej z gmin/powiatów.
O ile gminy/powiaty dogadałyby się szybciej, mogłyby też zawrzeć umowę z jakimś przedsiębiorcą (np. z zagrancy...) i to jego wskazać PLK do przejęcia trasy. Wtedy on przejąłby linie i zostałby ich zarządcą (ale taki przedsiębiorca musiałby przecież mieć ciągłe zaufanie kilku gmin/powiatów, a ludzie tam się zmieniają...)
Po remoncie trasy pojawiłby się nowy proooblem. W aktualnym prawie odpowiedzialnym za regionalne przewozy kolejowe w ramach usług publicznych jest tylko samorząd województwa, a więc tylko on mógłby decydować o rozkładzie jazdy (znowu UMWD). Za jakiś czas może się to zmieni (jest projekt), ale na razie...
Bez zgody UMWD przewozy musiałyby być komercyjne (nie mogłyby być dotowane przez samorządy lokalne)...
Ostatnio zmieniony przez Rev dnia 04-01-2009, 16:45, w całości zmieniany 1 raz
Rev, na przewozach komercyjnych (bez samorządowych dotacji) też można zarobić, jeśli nie ma się na utrzymaniu przerośniętej pasożytniczej biurwy i armii cwaniaków na związkowych etatach.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum