Można napisać, że to spóźniony zapłon, ale magistrala nadodrzańska to niewątpliwie jedna z ważniejszych linii i najbardziej niedocenianych w Polsce. O degradacji tej magistrali można wiele pisać, ja napiszę 3 powody :
1- Kompletna degradacja torowiska (wydłużenie czasu przejazdu między WR a ZG do 3 i pół godziny)
2- Przetrasowanie wszystkich pośpiechów (za wyjątkiem nędznego Ślązaka i Bielika) na trasę przez Poznań (gdzie te czasy, kiedy po odrzance jeździł Bem, nocny do Berlina, Czcibór....)
3- Przetrasowanie EC Wawel, na linię przez Forst.
Ale na szczęście PKP PLK pierwszy punkt usuwa. Trwa remont tej linii. Remont, bo nie jest to zwykłe połatanie paru wąskich gardeł, ale nie jest to też modernizacja (prędkość szlakowa nie zmieni się) Jest to generalna naprawa stanu torowiska na tej linii i dostosowanie całego odcinka Wrocław Grabiszyn --> Rudna Gwizdanów do prędkości 100 km/h na obu torach, ograniczenia prędkości będą tylko w miejscach gdzie geometria toru nie pozwala na więcej. Remont wykonuje firma z Poznania- PNI (Poznańskie Naprawy Infrastruktury) czy jakoś tak. Prace rozpoczęli w lecie 2007, mają skończyć na jesieni 2009 -teraz - co udało im się zrobić.
-------------------------------------------
Wyremontowanie
Rudna Gwizdanów --> Chełmek Wołowski (tor nieparzysty, dawniej jakieś 60 km/h)
Rudna Gwizdanów --> Chełmek Wołowski (tor parzysty, dawniej również 60 km/h)
Ścinawa --> Chełmek Wołowski (tor nieparzysty, dawniej jakieś 50 km/h)
Wołów --> Brzeg Dolny (tor nieparzysty, dawniej turlał się pociąg 30 km/h)
Brzezinka Średzka --> Wrocław Pracze (tor parzysty, dawniej 50 km/h)
Wrocław Muchbór --> Wrocław Grabiszyn (tor parzysty, dawniej 40 km/h)
Obecnie czas jazdy się nie skrócił, bo gdzie w jednym miejscu pociąg grzeje stówę, to w miejscu gdzie trwa remont "nadrobi" turlając się na czasowych WOS-ach.
Niepokoi mnie jeszcze stan odcinka Księginice --> Brzeg Dolny, obecnie jest tam jedyny jednotor na odrzance, w dodatku w nieciekawym stanie (duża część tego odcinka to czasowe 20 km/h, a pociąg odcinek 4 km, pokonuje w 6-5 minut. Na razie macie parę zdjęć i filmików, moich i kolegi BvL
Doskonale ! Może uda im się przywrócić EC Wawel na tę trasę. Poza tym przydałoby się więcej pociągów pospiesznych, itp., które jechałyby od Wrocławia do Szczecina. Jakość i ilość tych połączeń teraz woła o pomstę do nieba.
Jakość i ilość tych połączeń teraz woła o pomstę do nieba.
Tutaj to akurat źle mówisz, bo połączeń osobowych jest dosyć Tylko faktycznie brakuje jakiegoś przyspieszonego (chociażby w piątki i niedziele - studenci wiecie o co chodzi ). EC Wawel raczej nie zmieni już trasy (chcą remontować jeszcze odcinki na których obecnie jeździ ) ale idąc tropem reaktywowania połączenia Wrocław - Dresden, mógłby również pojechać pośpiech do Berlina nadodrzanką. Jak już będzie na odcinku Wrocław - Szczecin stówka, to magistrala CE-59 stanie się ważnym konkurentem dla E-59 w kwestii przewozu pasażerów
Remont wykonuje firma z Poznania- PNI (Poznańskie Naprawy Infrastruktury) czy jakoś tak
PNI to Przedsiębiorstwo Naprawy Infrastruktury w Warszawie z oddziałami w Katowicach, Radomiu, Stargardzie i Warszawie. Natomiast z Poznania może być Feroco (dawny PRK Poznań).
Tutaj to akurat źle mówisz, bo połączeń osobowych jest dosyć Tylko faktycznie brakuje jakiegoś przyspieszonego (chociażby w piątki i niedziele - studenci wiecie o co chodzi )
No dokładnie chodzi o jakieś pospieszne/TLK, bo same osobowe i tylko na trasie Szczecin-Wrocław to z mojej perspektywy niewiele, tym bardziej że ja i wielu moich znajomych często jeździ do Krakowa i przesiadanie się we Wroc. nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Co do EC Wawel to od nowego rozkładu wszystko może się zmienić
Wafla, jeszcze bym od nowego RJ nie przesuwał na Odrzankę. Termin zakończenia prac to jesień 2009, więc uważam, że w najlepszym przypadku na 2011, skończą.... i dopiero wtedy Wafel może wracać
Jest to linia Wrocław Główny - Szczecin Główny.
Obecnie poc. towarowe poruszają się z prędkością od 30 do 70km/h oczywiście nie uwzględniając stałych i czasowych ograniczeń.
Poc. pasażerskie kursują z prędkościami od 30 do 100 km/h z zastrzeżeniem jak wyżej.
Planowane parametry po modernizacji według opcji 2a to: do 120 km/h dla poc. towarowych i do 160 km/h dla pociągów kwalifikowanych pasażerskich.
Co z tego wyniknie zobaczymy,planowane zakończenie inwestycji to 31.03.2010.
Oczywiście rzecz najważniejsza "planowane zakończenie inwestycji to 31.03.2010." dotyczy wykonania dokumentacji projektowej a wejście fizyczne maszyn i termin wykonania jest tak odległy że nie watr go cytować!
Ostatnio zmieniony przez pospieszny dnia 04-01-2009, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Pewnie to samo co na E 30. Przed modernizacja z Opola do Wrocławia pośpiech jechał poniżej godziny. Dziś odcinek ten pokonuje w identycznym czasie. Dlatego bardzo bym się nie podniecał. Niech PLK najpierw faktycznie coś zrobi a nie tylko mówi czy pisze że mają w planach to zrobić .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum