Ponieważ przygotowywana jest budowa kolejowej obwodnicy Czerwieńska, mówi się, że i odcinek "Odrzanki" między Zieloną Górą a Cz. ma być zmodernizowany. Mam nadzieję, że to nastąpi już wkrótce.
Sądziłem, że owe ograniczenie prędkości na tym odcinku jest związane z nie najlepszym stanem torów. Wobec tego, planowana na 20?? budowa kolejowej obwodnicy Czerwieńska wymusi modernizację tej części "Odrzanki" przynajmniej w okolicach rozgałęzienia w kierunku Pomorska i Sulechowa. Jeżeli więsz coś więcej lub napisałem coś co mija się z faktami, to proszę o skorygowanie mnie.
BTW, liczę, że tę obwodnicę zaczną budować choćby w 2010 r. (byle nie później).
Pozdrawiam.
Na te cudowne wiadomości, związane z obwodnicą Czerwieńska, remontem na 140, i innych obietnic, mam pewne antidotum. Proszę zobaczyć, z jaką prędkością turla się (bo nie jedzie) pociąg pospieszny Ślązak. Film nakręcony na odcinku Brzeg Dolny - Księginice...
Dzisiejszy pociąg pospieszny Ślązak - Brzeg Dolny = jeden wielki syf.... ponadto 40 minut opóźnienia.... Już dawno nie widziałem tak obskurnych wagonów na tym pociągu...
Wg wstępnych planów/propozycji (nieoficjalnych) PLK ma ze względu na brak środków zrezygnować z budowy kolejowej obwodnicy Czerwieńska. Nie udało mi się ustalić, co z CE59, ale obawiam się, że może być nieciekawie, a wręcz dramatycznie (moje przypuszczenia). Wiem, że priorytetem jest E20, Warszawa - Łódź (?) oraz Warszawa - Gdańsk.
(część danych za TVP Gorzów Wlkp.)
Ale na łącznice daje urząd woj. lubuskiego, nie PLK - więc coś tu nie tak.
Wynika z tego, że być może jest inaczej. Bądź istnieje inny powód (którego niestety nie znam). Wiem tylko, że lubuski zepół parlamentarny ma się udać z delegacją do PLK i interweniować w sprawie kolejowej obwodnicy Czerwieńska oraz linii Gorzów - Zbąszynek.
Wysokie parametry mają linie E65 (czyli Warszawa - Gdańsk), no i E59 (najważniejszy odcinek to Wrocław - Poznań). W głowie mi się nie mieści, dlaczego nie robią E30 (Kraków- Katowice), a i "Odrzanka" rówież jest trasą międzynarodową !
Człowieku, tez chciałbym znać odpowiedź, ale na E30 Katowice - Kraków wystarczy remont na 120 km/h na jakieś 5 lat, a w tym czasie wykonać dokumentacje projektową.
Odrzanka, jak najbardziej jest międzynarodową linią.
Dzisiaj miałem okazję podróżować "Odrzanką" między Wrocławiem i Zieloną Górą i muszę powiedzieć, że zauważyłem postęp modenizacyjny. Generalnie nieźle prezentuje się stan torowisk na odcinku Głogów - Brzeg Dolny ( z pewnymi wyjątkami). Ponadto, w okolicy stacji Wrocław - Pracze zauważyłe stosy podkładów i jakichś nowych szyn (nie do końca wiem, co to mogło być) - przypuszczalnie remont linii 273 jest faktem!
I mówiąc szczerze wracając dzisiaj "Ślązakiem" do ZG, skład niemal na każdej stacji stał dłużej (w Bytomiu Odrzańskim chyba z 10 min.), gdyż był pojawiał się przed wyznaczonym w rozkładzie czasem.
Konkluzja: "Ślązak na trasie ZG - Wrocław nie musi jechać 3:23, lecz znacznie krócej. Pytanie brzmi o ile ? Otóż wg rozkładu jazdy najszybciej ten odcinek pokonuje...osobowy "Pionier" (Wrocław - Szczecin) - 3:11 i to mimo iż zatrzymuje się na wszystkich stacjach. Czy więc naprawdę nie da się szybciej ? Czy stan "Odrzanki" jest rzeczywiście tak fatalny, że ze względu na kwestię prędkości na tej linii kursuje tędy tylko 1 pociąg pospieszny i to mimo ogromnego popytu ?[/list]
Ja powiem lepiej, wczoraj z Nowej Soli do Brzegu jechałem Ślązakiem, niemalże na każdej stacji stał po 5-15 minut. Rekordzista to Ścinawa - 15 minut.
Dalszy ciąg pracy przy magistrali Odrzańskiej są widoczne!
Odcinek Wołów - Brzeg Dolny, przy torze nieparzystym trwają prace przy wykonaniu odwodnienia.
Odcinek Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki, trwają prace przy wymianie torowiska (obecnie kopią). Zamknięto przejazd przy danym środku rekracyjno sportowym? Prace wskazują, że to ma być kompleksowa wymiana szyn.
Pozostają pytanie co z odcinkami:
Wr Pracze - Księginice (tor nieparzysty) szlakowa 20-50 km/h
Wołów - Ścinawa (oba tory), w ostatnim czasie na torze parzystym powstałe "wąskie gardło" zwolnienie z 70 km/h do 20 km/h.
Rudna Gwizdanów - Głogów (oba tory) szlakowa 30-70km/h
Witam, wczoraj podróżowałem "Ślązakiem" przez 273 Wrocław - Głogów, i też stanowczo powiem że szybkość jazdy poprawiła się w znaczny sposób. To co zauważyłem, do poprawy pozostały: nieparzysty Wrocław Pracze (kilkaset metrów za stacją) - Księginice (parzysty już wyremontowany), jeszcze ten felerny odcinek Orzeszków - Ścinawa. Co do plusów które są ważniejsze -> Brzeg Dolny - Wołów na torze nieparzystym na całej długości 100 km/h, Wołów - Orzeszków na starym drewnie 100 km/h (aż miło skacze i buja) z dwoma ograniczeniami (jeden na przejazd, drugi nie wiem dlaczego). Wiadomo już że Ścinawa - Rudna Gw. to prędkość bajkowa
Tak więc podsumuję, na stan 27.02.2009 na torze właściwym Wrocław - Rudna Gw. do pełni szczęścia pozostało do remontu:
-ok. 12 km odcinka Wrocław Pracze - Księginice
-znieść dwa krótkie ograniczenia psujące efekt na odcinku Wołów - Orzeszków
-ok. 6 km odcinka Orzeszków - most przed Ścinawą (zaraz za peronami Orzeszkowa pociąg przyspiesza do 70, ale po chwili hamuje i się dalej wlecze)
Nawet na jednotorowym odcinku Księginice - Brzeg Dolny pociąg lekko przyspieszył (było 20 km/h kilka miesięcy temu, teraz jest wg mnie 40)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum