Jak wszyscy wiedzą, od 1 mr zmienia sie nieco rozkład. M. In wchodza pociągi Wrocław-Drezno. I teraz takie pytanie:
Do 1 marca kilka pociągów osobowych z Wrocławia do/przez Legnicę skomunikowanych jest w Legnicy z pociągami do Żagania. Od 1 marca (według HAFASa) sytuacja zmienia się, i chyba tylko 2 pociągi pozostają skomunikowane ze zwykłymi osobowymi, natomiast reszta zostaje skomunikowana z pociągami Wrocław - Drezno. W HAFASie pociągi te oznaczone są jako zwykłe osobowe, ale gdyby bardziej zagłębić się w lekturę stacji pośrednich widać, że zatrzymuje się on na conajmniej tylko tych stacjach, co pospieszny (np po Wrocławiu Głównym następna stacja to Legnica). Więc moje pytanie brzmi, czy bilet na takowe połączenie wydawany jest według taryfy osobowej, pospiesznej, czy jeszcze jakiejś tam innej?
Pytanie z innej beczki, czy jako pośpieszne uruchamiane przez PR trzeba posiadać na niego bilet wydany specjalnie na PR czy można podróżować na jednym bilecie z IC jakimś pośpiechem, a potem dalej pośpiechem w wydaniu PR?
Od 1 marca pojedziemy koleją do stolicy Saksonii. Najtaniej wybrać się tam w 5 osób. Zapłacimy 79 euro.
W najbliższą niedzielę z Wrocławia odjedzie pierwszy pociąg do Drezna. Do stolicy Saksonii będzie odtąd kursował trzy razy dziennie. To możliwe dzięki porozumieniu, jakie PKP Przewozy Regionalne podpisały z Deutsche Bahn Regio, czyli swoim niemieckim odpowiednikiem.
Na tory z Wrocławia do Drezna wyjedzie szynobus firmy Siemens. Pomieści prawie dwustu pasażerów. Do celu dojedziemy w nieco ponad trzy godziny. PKP liczą, że wagony będę pełne pasażerów.
- Drezno to bardzo interesujące miasto. Wiele tam ciekawych zabytków - zachęca Andrzej Piech z PKP. I sugeruje, by korzystając z nowego połączenia, wybrać się nie tylko do stolicy Saksonii, ale i do innych niemieckich miast na tej trasie, na przykład do Görlitz.
- Ceny biletów są bardzo korzystne - zapewnia Andrzej Piech.
Bilet dla jednej osoby w obie strony kosztuje 39 euro. Ale wystarczy odrobina sprytu, by na miejsce dotrzeć taniej. Wystarczy zebrać pięcioosobową grupę. Wtedy za wspólny bilet dla wszystkich, i to w obie strony, zapłacimy 79 euro.
PKP liczą, że wagony zapełnią nie tylko turyści, ale i młode osoby żądne nocnych wrażeń. W Dreźnie jest bowiem wiele pubów i dyskotek. Poznawanie miasta nocą ma ułatwić fakt, że bilety na pociąg będą ważne przez trzy dni.
Wyjazd do Drezna to również szansa na tańsze zakupy.
- Tańsze niż w Polsce są tam choćby ubrania - mówi Michał Tomiczak z konsulatu Niemiec we Wrocławiu. - Niemieckie sklepy właściwie nieustannie oferują przeceniony towar. Wtedy markowe rzeczy można kupić o wiele taniej niż we Wrocławiu - zachwala. Podobnie jest z żywnością i alkoholem, również tym z górnych półek.
Ale inaczej się sprawy mają ze sprzętem rtv, który dawniej opłacało się kupować u naszych zachodnich sąsiadów.
- Przy obecnym kursie euro nie można już kupić sprzętu taniej - dodaje Tomiczak. - Wydaje się, że teraz jest nawet drożej. Chyba że uda się trafić na przecenę. Wtedy sprzęt kupimy za niewielkie pieniądze - wyjaśnia.
Andrzej Piech z PKP ma nadzieję, że nowe połączenie będzie się cieszyło dużym zainteresowaniem. - Liczymy również, że i drezdeńczycy zawitają do Wrocławia - nie ukrywa. - Za pół roku dowiemy się, czy pomysł się opłacił.
Czy uruchomienie nowej relacji nie spowoduje likwidacji połączenia Wrocław - Zgorzelec? W PKP jeszcze nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.
Połączenie stolicy Dolnego Śląska ze stolicą Saksonii już istniało. Od 1993 roku można było tak podróżować przez 11 lat. W 2004 roku kursy zlikwidowano. Dlaczego? Bo wtedy się nie opłacały.
- Zainteresowanie tym połączeniem było nikłe - przyznaje Piech.
O pociągu
Do Drezna pojedziemy nowoczesnym szynobusem.
Na pokład zabierze on prawie 200 pasażerów (98 osób w drugiej klasie, 16 w pierwszej, jest też 90 miejsc stojących). Pociąg rozpędzi się do 120 km/h.
Z Wrocławia Głównego składy odjadą o godz. 7.05 (przyjazd do Drezna o 10.32), 13.05 (przyjazd 16,32) i 18.05 (przyjazd 21.32).
Z kolei z Drezna pociągi odjadą o 7.27 (przyjazd do Wrocławia o 11.00), 13.27 (przyjazd 17.00) i 17.27 (przyjazd o 21.00).
Pociąg zatrzyma się w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu, Węglińcu, Pieńsku, Zgorzelcu, Görlitz i Bautzen.
Marcin Torz - Polska - Gazeta Wrocławska, 25.02.2009
Rozkładowe pociągi PKP Przewozy Regionalne i DB Regio ruszyły w niedzielę 1 marca. Ze stolicy Dolnego Śląska do Drezna pociągiem pospiesznym w nieco ponad 3 godziny. 3 kursy dziennie w każdym kierunku o różnych porach dnia. Na klienta czeka potrójna promocja Drezno – Wroclaw Regio Specjal w wersjach: Singiel, Rodzina i Grupa. Pasażerów zabierają wygodne niemieckie autobusy szynowe.
1 marca po paru latach przerwy na trasie Wrocław – Drezno znowu pojawiły się 3 pary pociągów pospiesznych. Godziny odjazdów z Wrocławia: 7.05, 13.05 i 18.05. Przyjazdy do Drezna odpowiednio: 10.32, 16.32 i 21.32. Odjazdy z Drezna: 7.27, 13.27 i 17.27. Przyjazdy do Wrocławia: 11.00, 17.00 i 21.00. Pamiętaliśmy o turystach mających bazę wypadową w okolicach Jeleniej Góry. Wyruszając o godzinie 6.27 pociągiem do Zgorzelca mogą oni dojechać na gwarantowaną przesiadkę na poranny pociąg do Drezna. Podobnie skomunikowane są wieczorne kursy powrotne, dzięki którym można powrócić do Jeleniej Góry o godzinie 20.40.
Reaktywacji połączenia towarzyszy wprowadzenie ofert taryfowych pod wspólną nazwą Drezno – Wrocław Regio Specjal uwzględniających różne oczekiwania klienta – promocje: Singiel, Rodzina i Grupa. Dzięki temu np. 5 - osobowa rodzina może wybrać się na trzydniową wyprawę do Drezna za 59 euro, co w przeliczeniu na 1 osobę daje mniej niż 12 euro (całkowity koszt przejazdu „tam i z powrotem”). Na taką eskapadę mogą się wybrać maksymalnie 2 osoby dorosłe z maksymalnie trojgiem dzieci w wieku poniżej 13 lat. Z promocji grupowej za 79 euro może korzystać do 5 osób, bez ograniczeń wiekowych. Podróżni indywidualni korzystający z oferty w wersji Singiel mają do wyboru klasę 1 (55 euro) lub 2 (39 euro).
Bilety obowiązują na trasie Wrocław – Drezno we wszystkich pociągach PKP Przewozy Regionalne i DB Regio, w tym także na drezdeńskiej S-Bahn. Szczególnie polecamy podróż niemieckimi pojazdami szynowymi VT642, które będą obsługiwać bezpośrednie połączenia pospieszne między tymi miastami. Choć te składy rozwijają prędkości do 120 km/h, wystarczy to, by na polskim odcinku (np. z Legnicy do Wrocławia) jechały szybciej od pociągów ekspresowych, czy nawet EuroCity. W komunikacji krajowej w pociągach tych obowiązują też standardowe oferty, m.in. Bilet turystyczny oraz Regio Karnet.
Wg. informacji ze strony www.pr.pkp.pl, wieczorny skład Dresden- Wrocław, przyjazd do Wrocławia 21.00, będzie obsługiwany przez dwie jednostki Desiro, dzięki czemu ilość miejsc siedzących wzrośnie ze 100 do 200.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum