xzielak, super film !
Rzeczywiście, jeżeli chodzi o odcinek Wrocław - Rudna Gw. trzeba jeszcze tak niewiele (by wrócić do względnej normalności), oczywiście nie licząc wtórnej degradacji tego nasypu koło Brzegu Dolnego. Od Głogowa do Zielonej Góry trasa nie jest (jeszcze) w tak agonalnym stanie:
pilnej naprawy domaga się odcinek w okolicach stacji Brzeg Głogowski i Czerna (tam następuje zwolnienie chyba do 20km/h) oraz przed Niedoradzem (od strony ZG) na łuku następuje znaczna redukcja prędkości.
Te filmiki naprawdę podobają mi się, brawo !
(szkoda, że ceremonia rozdania Oskarów już za nami )
A tak poważnie, to różnica jest zauważalna pomiędzy tym, co było jeszcze 2 - 3 lata temu, a stanem dzisiejszym. Szkoda, że prędkość rozkładowa na tym odcinku jest tak skonstruowana, że aby wpasowac się w godziny rozkładu, pociągi stoją po kilkanaście minut na stacjach (np. ostatnio Ścinawa, Bytom Odrzański).
Ostatnio, będąc na dworcu w Zielonej Górze, zauważyłem prace budowlano - modernizacyjne w środku, lecz nie miałem czasu na zapytanie kogoś kompetentnego o cel tej 'inwestycji'. Czyżby chodziło o wielki come back słynnego niegdyś baru "Semafor" ?
dodam jeszcze, że między Praczami a stacją Wrocław Kuźniki szlakowa wynosiła na torze parzystym 70 km/h z paroma zwolnieniami do 40 km/h (m.i. układ torowy stacji Wrocław Pracze)
Obawiam się, że w związku z kryzysem (który od niedawna zapanował także w umysłach kierownictwa PLK) nie tylko nie będzie remontu "Odrzanki" na lubuskim i dalszym odcinku, ale chyba nawet nie będą mieli na utrzymanie samej linii.
BTW, tłumaczenie się kryzysem przez wszystkich i to we wszelkich branżach jest dla mnie żałosne. Jak już napisałem, kryzys to panuje w ich mózgach, ale to chyba nie nowość .
PLK po prostu boi się, powinni te fundusze zagwarantować jeszcze rok temu i dziś na spokojnie realizować.
Dziś jest załamanie gospodarcze, a za rok może być potężny wzrost.
Ja zauważyłem, że skład pociągu towarowego do Gliwic Łabędy z wagonami DB Railion znacznie sie skurczył, nie zdziwie sie jak któregoś dnia zobaczę EU07 na haku.
A czy odcinek Rudna Miasto - Głogów zostanie wyremontowany do tych 100km/h w tej fazie modernizacji ? Kiedy ma zakończyć się ten remont i czy nie wiadomo, kiedy wynikną z tego jakieś zmiany w rozkładzie jazdy, bo obecnie pociągi (zupełnie bez sensu) stoją po 10 - 15 min na stacjach pomiędzy ZG i Wrocławiem, gdyż muszą czekać na rozkładową godzinę odjazdu.
stoją, w związku z rezerwami (ponieważ zbliża się wiosna, zaczną się remonty na powrót)
aktualnie grzebią na :
Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki (tor parzysty, dotąd szlakowa 70 km/h)
Wołów - Brzeg Dolny (tor nieparzysty, wyremontowany - prace nad systemem odwadniającym)
Ścinawa - Orzeszków (PNI rozkłada się w Ścinawie, nie wiadomo jescze który tor, dotąd szlakowa 70 km/h + zwlonienia do 20-30 km/h)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum