Przeglądając ostatnio SRJP 97/98 natknąłem się na trasę Rybnik - Gliwice i jestem bardzo zdziwiony, że upadła, bo patrząc na potencjał tych dwóch miast siła potencjału powinna być podobna do trasy Katowice - Rybnik. Nie wiem jak inni, ale ja jestem za reaktywacją tej trasy, ale patrząc na to jak w naszym województwie likwiduje się połączenia można tylko pomarzyć, ale gdyby była możliwość proponuję:
W latach 70 i 80 kursowały tą linią pośpieszne do Kołobrzegu i Świnoujścia.Niestety popatrz na czasy przejazdu.Z Rybnika do Gliwic z pominięciem Zabrza Makoszów ponad godzinę , a przy obecnych ograniczeniach może więcej (pomijam nieprzejezdność linii).
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-04-2009, 09:45
Eximus: nie tylko Ty jesteś zdziwiony, że wiele tras padło. Pewnie jeszcze w niedalekiej przyszłości się nadziwimy, że hej... No chyba, że UMWŚ, który w tym roku dostał solidnego kopniaka od ŚZPR wreszcie czegoś się nauczył. Mam nadzieję, że lekcję odrobiono i wnioski wyciągnięto...
http://kolej.wikidot.com/gliwice-rybnik - na tej stronie taki początek przekonywania do reaktywacji.
Dodam jeszcze, że kompania węglowa ogłosiła przetarg na remont tego zamkniętego odcinka, więc może coś się uda (w bliższej lub dalszej przyszłosci)?
Pozwolę sobie wkleić tu to, co napisałem na stronie reaktywacji:
Jako że swego czasu bywałem na Śląsku dość często i znam tam ludzi i nieco topografię, powiem w tym przypadku dokładnie to samo, co mówię w przypadku linii Bytom - Gliwice, czy Bukowno - Jaworzno Szczakowa:
Tak, reaktywacja tego połączenia ma sens, pod warunkiem, że nie będą to krótkie ogryzki relacji Gliwice - Rybnik kilka razy na dobę, a dłuższe relacje, które pozwolą na stworzenie spójnej, a zarazem zdywersyfikowanej oferty przewozowej, która trafi również do pasażerów podróżujących w dalszych relacjach. Patrząc tylko na mapę i układ sieci, to aż się prosi o co najmniej trzy pary w ruchu przygranicznym relacji (Wrocław-Opole-)Gliwice - Ostrava (rano, popołudniu i wieczorem), a patrząc w drugą stronę Rybnik - Gliwice - Opole(Wrocław), ewentualnie (ale to niestety ze zmianą kierunku w Gliwicach) Rybnik - Gliwice - Bytom…
ewentualnie (ale to niestety ze zmianą kierunku w Gliwicach) Rybnik - Gliwice - Bytom…
To by się dało zrobić jeszcze lepiej budując przystanek w Sośnicy... Wtedy zyskuje się parę minut - przyjeżdża pociąg z Bytomia a po chwili przyjeżdża z Gliwic do Rybnika... Ale to takie małe marzenie
Połączenie bezpośrednie ZAWSZE*) będzie wybierane chętniej niż połączenie z najkorzystniejszą nawet przesiadką... Takie są jednoznaczne wyniki badań ankietowych wśród podróżnych.
*) nie licząc przypadków ekstremalnych, gdzie połączenie bezpośrednie jedzie 2 razy dłużej od połączenia z przesiadką...
Witam serdecznie. Mnie też się marzy reaktywacja linii Rybnik - Gliwice. Ale obawiam się że to pozostanie tylko w sferze marzeń. Kolej tylko patrzy które linie jeszcze wyciąć. Przykład linia Gliwice - Bytom. Tak hucznie zapowiadano reaktywacje linii. Otworzono ją z dumą. Jeździło dużo pociągów. A tu magle ciach i kolej zlikwidowała ponad połowę połączeń. Gdzie tu sens a gdzie logika. Szkoda tej linii chętnie bym ją zobaczył. Pozdrawiam
_________________ hello witam miłośników kolei
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-04-2009, 04:14
Intercity30: jeśli chodzi o linię Gliwice-Bytom to akurat ŚZPR najmniej zawinił. Do linii tej są niestety bardzo nieprzekonani samorządowcy i tutaj leży główny problem. Kołodziejczyk -gdy jeszcze był dyrektorem w ŚZPR- chciał nawet puścić te pociągi "na własną rękę", gdyby UMWŚ nie przedłużył umowy (tak mówił przed podpisaniem w styczniu umowy na świadczenie usług przewozowych na tej trasie). Akurat tutaj PKP PR przekonywało UMWŚ, że jednak warto dać tej linii szansę.
A Gliwice-Rybnik: nie łudźcie się. W najbliższej perspektywie nie ma na to szans. Są zagrożone takie linie jak Żywiec-Sucha, Cieszyn-Zebrzydowice, Gliwice-Bytom, Tychy Miasto-Katowice... więc naprawdę reaktywacje to rzecz mało realna. Tym bardziej, że kolejka linii do reaktywacji już jest: Szczakowa-Ząbkowice, Bielsko-Cieszyn.
Choć osobiście się przyznam, że linię Gliwice-Rybnik jak najbardziej bym widział. Obsługiwana szynobusem, przez prywatnego operatora...
Witam Na trasie Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik obecnie większość odcinków jest w trakcie remontu lub oczekiwania na remont (na remont zniszczonego przez szkody górnicze odcinka został ogłoszony przetarg przez Kompanie Węglową S.A.). Wg wykazu prędkości na rok 2009/2010 prędkość na tej trasie (na jednym torze) będzie wynosić 70 km/h. Taka prędkość jest w sam raz do prowadzenie lokalnych przewozów osobowych. Problemem może być drugi tor, na którym ma być 30 km/h.
od Przyszowic az do granicy między Gierałtowicami a Knurowem są obecnie wymieniane całe podłoza pod nowe torowisko (1 tor)
obecnie ruch pociągów towarowych od kopalni Knurów do Gierałtowic odbywa sie po 3 torach z czego 1 jest szczegulnie uczęszczany. Od Gierałtowic ruch juz odbywa się obecnie 1 torem (w stronę Gliwic) ponieważ ten drugi o któym pisałem powyżej jest w kapitalnym remoncie na długości około 5 km. ruch odbywa się także jednym torem w stronę Mikołowa/Ornontowic
Z tego co mi wiadomo zlecienie na wymianę torowiska na trasie Przyszowice-Knurów (łącznie około 7km)dała Kompania Węglowa
A dziekuję za odpowiedź na początku pozdrawiam. Szkoda tej linii ale cóż zrobić ale może kiedyś wybierzmy się do knurowa porobimy fotki a wogóle mój numer gg to 9839842. Jak chcesz możecie pisać do mnie kolej to moja pasja i podejrzewam Wasza też. Czekam na propozycje. Mam kilka filmów na youtube jak chcecie pokaże Wam. Te linie co pisałeś Krzysiu racja niestety obawiam się że czeka je smutny los. Szkoda ale na naszych rządasów nie da rady. Mają władzę i nic nie zrobi się. Pozdrawiam raz jeszcze
Dlaczego nie ma rady? Sa wybory i wtedy kopa w d.. tym co się nie sprawdzili.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-04-2009, 23:31
Kiedyś myślałem nawet nad takim rankingiem samorządowców przyjaznych dla kolei i transportu zbiorowego i tych, którzy przyjaznymi nie są i negatywnie owemu transportowi się przysłużyli. Co myślicie nad czymś takim? Taka lista... rzucam pomysł na forum, może ktoś podłapie.
A Gliwice-Rybnk: jaka tam była frekwencja przed uwaleniem tego połączenia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum