Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe w Gdańsku podpisał dwie umowy na wykonanie robót budowlanych. Jedna dotyczy zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka – Ełk, na odcinku Orzysz – Ełk”, a druga - zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku Nowa Wieś Wielka – Trzciniec”.
W pierwszym przypadku wykonawcą robót jest konsorcjum firm, na czele którego stoi Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych - 7 S.A. Wartość kontraktu wynosi 46 440 968,13 zł brutto, środki w całości pochodzą z budżetu państwa. W ramach zadania zostanie zmodernizowana nawierzchnia torowa na stacjach i szlakach o łącznej długości 35,4 km wraz z budową i odbudową rowów bocznych, drenażu na szlakach i poszerzeniem nasypów. Ponadto zmodernizowana zostanie nawierzchnia 13 przejazdów. Finisz prac przewidziany jest na 30 listopada 2012 r.
– Głównym celem realizacji inwestycji jest podwyższenie podwyższenie prędkości rozkładowej na odcinku Orzysz-Ełk do 80 km/h dla pociągów pasażerskich oraz do 60 km/h dla pociągów towarowych – mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik gdańskiego oddziału PKP PLK.
Modernizacji odcinka Nowa Wieś Wielka – Trzciniec podjęło się Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. Wartość konraktu to 29 683701,73 zł brutto (90 proc. pochodzi z Funduszu Kolejowego, 10 proc. ze środków własnych PKP PLK), termin wykonania to 30 listopada br.
Zostanie wymieniona nawierzchnia o łącznej długości 9,5 km, zmodernizowane zostaną przejazdy i przejścia dla pieszych, rozjazdy, a także częściowo sieć trakcyjna. Prędkość ma być podniesiona do 120 km/h.
– Ponadto na stacji Trzciniec zostaną zamontowane nowe urządzenia komputerowe sterowania ruchem kolejowym – mówi Ewa Symonowicz-Ginter.
Źródło: Rynek Kolejowy
Moim zdaniem bardziej remont należy sie odcinkowi Mrągowo-Mikołajki gdzie jest nędzne 20km/h. Z Ełku do Orzysza 50km/h. Mimo wszystko to i tak dobrze, bo tej linii od dawna należy się remont.
Z rozpędu mogli by wyremontować odcinek Orzysz-Mikołajki. Tam też nie jest za fajnie.
Tak się kiedyś zastanawiałem z paroma znajomymi. Gdyby wyremontować ten odcinek i prędkość była by co najmniej 80 km/h to czy coś by jeździło na tej trasie? Kiedyś był w sezonie letnim pośpiech Berlin-Ełk, ale później z niego zrezygnowano....Może nadejdą lepsze czasy dla tej linii, bo widoki całkiem ładne i rejon ma potencjał turystyczny.
I jest to krótsza droga niż przez Korsze.
Jeszcze odnośnie tematu:
W dniu 16.04.2009r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Gdańsku została podpisana umowa nr B/05/03d/001/00/5555/09 na wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka - Ełk, na odcinku Orzysz - Ełk".
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali:
- Bogusław Bogdan Bobkowski Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Projektów Inwestycyjnych Oddziału Regionalnego w Gdańsk
- Krzysztof Jasieński - Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych,
Natomiast ze strony wykonawcy działającego jako Konsorcjum Firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych - 7 S.A., partnerem zaś Andrzej Sawicki, umowę podpisali:
- Jan Sęktas Wiceprezes Zarządu
- Tadeusz Bogdan Wiceprezes Zarządu.
Źródła finansowania zadania inwestycyjnego:
- środki Budżetu Państwa
Wartość umowy wynosi: 46 440 968,13 zł brutto
Termin realizacji umowy: 30.11.2012r.
W ramach zadania zostanie zmodernizowana nawierzchnia torowa na stacjach i szlakach o łącznej długości 35,4 km wraz z budową i odbudową rowów bocznych, drenażu na szlakach i poszerzeniem nasypów. Ponadto zmodernizowana zostanie nawierzchnia 13 przejazdów kolejowych.
Głównym celem realizacji inwestycji jest podwyższenie standardu technicznego linii nr 223 na odcinku Orzysz - Ełk, poprzez osiągnięcie prędkości rozkładowej 80 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 60 km/h dla pociągów towarowych. Dzięki poniesionym nakładom zwiększymy bezpieczeństwo ruchu kolejowego, zmniejszymy koszty utrzymania infrastruktury oraz będziemy mogli przedstawić bardziej atrakcyjną ofertę dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Źródło: Rynek Kolejowy za PKP PLK SA
Referee, biorąc pod uwagę fakt, że w tym roku w Orzyszu nie zatrzymał się (i nie zatrzyma się) żaden pociąg pasażerski utrzymanie peronów na stacji mijało się z celem. Nie zdziwię się również jeśli przy okazji modernizacji odcinka Ełk - Orzysz perony zostaną nietknięte. Nie jest tajemnicą, że inwestycja realizowana głównie dla celów wojskowych (a w tym wypadku najważniejsze są porządne rampy ładunkowe - zresztą gruntownie remontowane).
Wiem o tym, że modernizacja jest pod przewozy wojskowe prowadzona. Dlatego nie dziwię się, że perony są nieremontowane. Nie mam o to pretensji, a jedynie przedstawiam swoje spostrzeżenie. Bo wiem, że celowość modernizacji peronów w tym momencie jest zerowa.
Linia Ełk - Orzysz jest remontowana dla wojska cały czas wozimy szyny podkłady i tłuczeń (w okolicach Bartosz i Rogali) materiał oprócz tłucznia pochodzi z odzysku z magistrali Warszawa - Gdańsk szyny i podkłady UIC60 z mocowaniem klasycznym na razie robimy szlak Stare Juchy - Wydminy potem Orzysz. Z tego co wiem ruch pasażerski ma powrócić po tym remoncie.
Też coś mi się o uszy obiło, że szykuje się reaktywacja dla ruchu pasażerskiego odcinka Orzysz-Ełk. Ciekawe ile w tym prawdy. Faktem jest, że chyba nie nastąpi to chyba w grudniu, bo szykuje się budowa wiaduktu na nowej obwodnicy Ełku w okolicach p.o Ełk Zachód, rozkopanie nasypu, a tym samymi zamknięcie linii.
To jak to ma byc, tylko bedzie ogryzek Ełk-Orzysz?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Słyszałem, że ma być właśnie ten "ogryzek" tylko do Orzysza. Nie jest to wcale taki głupi pomysł, biorąc pod uwagę, że trochę ludzi w Ełku pracuje czy uczy się. Za swojej bytności w Ełku uczyłem się z kilkoma osobami, później pracowałem. Wszyscy jakoś musieli pokonywać tą trasę codziennie co najmniej dwa razy. Co prawda jest w miarę dobre połączenie drogowe, DK16 jest w dobrym stanie, a komunikacja autobusowa nie ma najgorszej wcale oferty, jednak jestem pełen optymizmu.
PLK zapowiada remont linii 223 do Mikołajek i Mrągowa.
Rada Ministrów 16 sierpnia 2023 r. przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Formalnie otworzyło to drogę do realizacji kolejnych inwestycji w szlaki kolejowe na terenie całego kraju. Wśród linii, które zostaną objęte pracami jest ta prowadzące przez serce Mazur (linia kolejowa nr 223).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum