Dla betonu PKP IC każdy jeden pociąg jeździ pusty. Tylko takie projekty jak Włoszczowa Północ jest opłacalna. Krzysztof Celiński lubi uwalać przewozy pasażerskie: 3 kwietnia 2000 Krzysztof Celiński ograniczył przewozy pasażerskie na wcześniej niespotykaną skalę - z dnia na dzień pociągi przestały kursować na liniach kolejowych o łącznej długości ponad 1000 km., źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Celi%C5%84ski
W Opolu IR 36124 zameldowal sie 2 minuty przed czasem. Sklad lok ET22 z Zurawicy, 2 Bohuny z Raciborza i 1 z Rzeszowa. Pasazerow na moje oko to 40-50% zapelnienia. W Opolu troche ludzi wsiadlo ale tak mi sie wydaje ze PR sie doskonale wstrzelily ze swoja propozycja. Mysle ze na razie nie mozna piac ze to sukces, ale nazwijmy to dobrym krokiem. Jesli frekwencja bedzie dobra to moze PR powinny te pociagi wprowadzic na stale do rozkladu i to w kursowaniu codziennym. W wagonach i na drzwiach informacje na kartkach i tabliczkach z relacja pociagu.
Jak na pierwszy kurs to frekwencja jest bardzo dobra. Więcej reklamy pociągów IR a PKP IC padnie jak kawka. Lub skończy na dnie jak PKP Cargo. Potem beton PKP IC ustami niedorzecznika Neya oświadczy, wzorem kolegów z Cargo, że wszystkiemu winien jest "kryzys".
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Na dworcu głównym we Wrocławiu sporo kartek z napisami INTER-REGIO, nawet wczoraj na peronie nr 2 pojawiły się z tej okazji kolorowe balony. Również przez megafon można było usłyszeć nową propozycję PKP PR.
Naprawdę - PR-y dobrze wystartowały z IR. Uważam że od nowego RJ część powinna jeździć codziennie, mogliby tworzyć nowe relacje, nadać nazwy i IC leży i robi pod siebie. Wobec tego może nie proponuję nowych relacji IR, ale miedzy tymi miastami są wysokie potoki podróżnych, i PR mogłoby to wykorzystać...
Wrocław-Katowice-Kraków-Rzeszów
Wrocław-Poznań-Szczecin-Świnoujście
Poznań-Kluczbork-Katowice
Warszawa-Iława-Olsztyn
Warszawa-Kielce-Kraków
Warszawa-Włoszczowa Północ-Kraków-Zakopane
Warszawa-Białystkok
Warszawa-Września-Pozań
Warszawa-Częstochowa-Wrocław
Warszawa-Dęblin-Lublin
Kraków-Wrocław-Węgliniec (skomunikowanie ze Zgorzelcem)
Katowice-Kędzierzyn-Jelenia Góra
Kraków-Wrocław-Zielona Góra
Kraków-Rzeszów-Przemyśl
Wrocław - Zielona Góra - Świnoujście / Kamień Pomorski
Zielona Góra / G. Wlkp - Pozań - Warszawa
G. Wlkp - K. Wlkp - Poznań
Nie ma sensu za to (przynajmniej z obecnym taborem) tworzyć potwory typu Przemyśl-Szczecin, czy Przemyśl-Zielona Góra....
Kraków-Wrocław-Węgliniec (skomunikowanie ze Zgorzelcem)
Jeśli już to Kraków - Wrocław - Węgliniec - Jelenia Góra.
W piątek z Krakowa do JG i w niedzielę z JG do Krakowa taki pociąg na pewno miałby duże wzięcie. Skoro PKP IC ciągle coś kombinuje z pośpiechami na linii zgorzeleckiej to niech PR-y wykorzystają ich nieudolność i zarabiają.
Właśnie przedwczoraj wystosowałem pismo do PR o reaktywaowanie w przyszły rozkładzie jazdy InterRegio Jelenia Góra- Kraków lub Rzeszów. Podałem przez Wrocław, bo to jest bardziej relane. Poprosiłem również o przeanalizowanie pomysłu ze Szczecinem i pociągiem IR relacji Jelenia Góra- Szczecin. Poparłem to przykładami dobrych pomysłów uruchomienia PIONIERA i KARMAZYNA- wysłałem w tej sprawie do nich 2 maile i list pocztą więc muszą mi odpowiedzieć. Podałem adres swój i mailowy. W przeciągu przyszłego tygodnia powinienem dostać odpowiedź.
[ Dodano: 01-05-2009, 11:34 ] Naczelnik
Jeżeli trasą Kraków- Wrocław- Węgliniec- Jelenia Góra ma jechać Światowid to myślę, że nie ma co stawiać konkurencji IC bo w krótce się okaże, że oba pociągi nie zarabiają na siebie i trzeba je zlikwidować.
[ Dodano: 01-05-2009, 15:59 ] Bartuś
Zapomniełeś jeszcze o trasie Jelenia Góra- Wrocław-Łódź- Warszawa, oraz Szklarska Poręba- Wrocław- Poznań- Gdynia/ Kołobrzeg. No i myślę też, że Katowice- Kraków- Śtróże- Zagórz/ Krynica i Rzeszów- Zagórz.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Jeżeli trasą Kraków- Wrocław- Węgliniec- Jelenia Góra ma jechać Światowid to myślę, że nie ma co stawiać konkurencji IC bo w krótce się okaże, że oba pociągi nie zarabiają na siebie i trzeba je zlikwidować.
Pociągi jeździłyby w różnych porach, więc nie konkurowałyby ze sobą, a "tylko" uzupełniały żałosną ofertę.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
A może dodać do tej długiej listy coś w stylu Słonecznego Gdynia - Warszawa - Gdynia nawet tylko w weekendy. Taki pociąg ocknąłby IC na E-65 gdzie od paru lat mają monopol
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Ale i też tam gdzie IC nie chce za bardzo wejść- mówie tu konkretnie o swoim regionie.
W rejonie Jeleniej Góry pociągi osobowe przyspieszone są bardzo popularne. Wystarczy wymienić tu wszystkie relacje Szklarska- Poznań, oblegane ludźmi po brzegi.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
na podlasiu miał jeździć IR rel. Białystok-Kraków-Białystok ale kilka dni temu przyszła decyzja iż jednak go nie bedzie coś mi sie wydaje że IC sie nie zgadza już tak p. Dyrektor jest zbulwersowana faktem ze jeździ IR do Wawy Zach.
Tu akurat są trasy alternatywne, gdzie jeżdżą pociągi pospieszne.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-05-2009, 14:05
Jak myślicie: czy Inter Regio z czasem wyprą całkowicie pociągi osobowe przyśpieszone?
I czy taryfa Inter Regio jest trafiona? Ja po początkowym zachwycie tym nowym produktem PKP PR ochłonąłem i zacząłem się nad tym zastanawiać. No bo w sumie jaką lepszą jakość podróży daje mi IR w stosunku do przyśpieszonego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum