Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 22-05-2009, 10:27   Czy InterRegio nie wyjadą na tory? Odpowiedz z cytatem

"Wstrzymane zostały InterRegio, tanie pociągi dalekobieżne PKP Przewozy Regionalne, które miały być konkurencją dla InterCity. Jak informuje "Puls Biznesu" prezes PKP PR obawia się oskarżeń o działanie na szkodę spółki.

Jerzy Kriger, prezes PKP PR, obawia się, że samorząd wojewódzki, który płaci za pociągi regionalne nie będzie finansować dalekobieżnych. Jak podkreśla, zarząd musi być bardzo rozważny, by nie zostać oskarżony o działanie na szkodę spółki, dopuszczając do ruchu pociągi, dla których nie ma finansowania
".

InterREGIO schowane do szuflady?

W dzisiejszym "Pulsie Biznesu" czytamy, że zarząd PKP PR miał wczoraj "pobłogosławić" nowe połączenia międzywojewódzkie i ich start od 1 czerwca. Jednak schował cały projekt do szuflady. Jako powód "PB" podaje obawy prezesa spółki. O sprawie pisaliśmy wczoraj.

- Trzeba zadać sobie pytanie o misję PKP PR. Ustawodawca wyraźnie powiedział, że za pociągi regionalne płaci samorząd wojewódzki. Do dalekobieżnych może, ale nie musi dopłacać. Dopóki nie uzyskamy zgody na finansowanie, nie będziemy uruchamiać nowych pociągów - mówi gazecie Jerzy Kriger, p.o. prezesa PKP PR.

Tyle tylko, że projekt interREGIO już działa - pierwsze pociągi dalekobieżne ruszyły w trasę w maju. Były one w stanie wyprzedzić pospieszne PKP Intercity nawet o kilkadziesiąt minut. Tyle szumne zapowiedzi, teraz szara rzeczywistość - stwierdza "PB".

- Po miesiącu ocenimy, czy uruchomione pociągi są rentowne. Jeśli będą deficytowe, wycofamy je - mówi gazecie prezes Kriger.

- Otrzymujemy jasne sygnały od społeczeństwa, że oferta interREGIO jest bardzo dobrze przyjmowana. Jednak kwestia formalnoprawna przedsięwzięcia nie jest jasna i wymaga analizy - "Puls Biznesu" cytuje Agnieszkę Zakęś, dyrektor departamentu infrastruktury w dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim.

- Są analogie do rynku przewozów towarowych. Kiedy został uwolniony, pojawiło się na nim wielu konkurentów. Przewozy jednak wcale nie wzrosły. Doszło do "wyrywania" sobie klientów - twierdzi rzecznik PKP SA, Michał Wrzosek.

Zdaniem cytowanego przez "PB" Jakuba Majewskiego z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, PKP PR nie posiada spójnej strategii działania: - Najpierw wprowadzają połączenia międzywojewódzkie, żeby zaraz je odwołać. Minęło pół roku od przekazania spółki samorządom, odwołano prezesa, a strategii działania jak nie było, tak nie ma - cytuje eksperta "Puls Biznesu".
Źródło: Puls Biznesu

// Poprawiłem nazwę tematu. @mk1992


Ostatnio zmieniony przez prezes11 dnia 22-05-2009, 11:01, w całości zmieniany 2 razy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

damix55 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2007
Skąd: Gniezno

PostWysłany: 22-05-2009, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Najlepszym rozwiązaniem byłoby pisanie do PR-y obleganie ich listami albo zorganizowanie pikiety
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 22-05-2009, 12:16    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie jest jasne, że IC zrobi WSZYSTKO,aby nie dopuścić do rozwoju pociągów Inter Regio. Cel PKP IC jest jasny, likwidacja pośpiechów i przmianowanie ich na TLK oraz Expressy. Na 90 % w nowym RJP obowiązującym na rok 2010 będą ogromne cięcia pociągów pośpiesznych (przykład: Ślązak, który od nowego RJ będzie pociągiem TLK). Już teraz ceny biletów i miejscówek na TLK/EX/IC są bardzo drogie, a uwalenie pociągów IR i pośpiesznych da całkowity monopol IC na ceny biletów ( więc zapewne nie długo zaskoczą nas kolejną podwyżką). Pociągi Inter Regio zapewne nie zostaną uruchomione, bo wątpie, aby marszałkowie województw wzięli na siebie ciężar ich finansowania. Poza tym było by niezwykle trudno dogadać się co do tego kto, który skład finansuje (takie IR Wrocław- Przemyśl jedzie przecież przez 5 województw dwa bogatsze i dwa ubogie, więc z oczywistych względów ci biedniejsi będą mieć opory przed wyłożeniem kasy). Inter Regio to znakomity pomysł (który de facto świetnie się sprawdził w Niemczech, przykład to np. pociągi DRESDEN- NUREMBERG), ale w Polsce nie będzie miał niestety racji bytu.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 22-05-2009, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Jakoś panu prezesowi Wachowi nie przeszkadzało jak jego rodzina uprawiała kanibalizm na kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 22-05-2009, 13:10    Odpowiedz z cytatem

Czytajac komentarz "Rynku Kolejowego" nie przeraza mnie wizja rozbicia PR na 16 spolek i zwiazanego z tym pojawienia sie 16 taryf.Juz dzis tak sie dzieje w obrebie jednego wojewodztwa w PKS i w MZK,gdzie kazde przedsiebiorstwo ma wlasna taryfe.Czesto jezdzac trasa np Koscierzyna-Gdansk placi sie rozna cene za bilet w zaleznosci od tego czyj jest autobus,czy to PKS Chojnice,czy Orbis,czy PKS Starogard itd...Wazniejsze jest to by granica wojewodztwa nie stala sie granica komunikacji.Powinno byc tak,ze pociagi pomorskie moga kursowac az do np Olsztyna,a warminskie do np Tczewa,czy Gdanska.Najistotniejsza z punktu widzenia pasazera jest mozliwosc nieskomplikowanego dojazdu np z Elblaga do Gdanska,czy gdzie tam jeszcze chce bez bezsensownego rwania polaczen na granicy wojewodztw.Chyba nie chodzi o to by podroz z Gdanska do Bydgoszczy byla tak samo trudna jak z Gdanska do Madrytu(mowimy oczywiscie o podrozy koleja).Juz kiedys wspominalem,ze to nadmierne usamorzadawianie wszystkiego moze wywolac wybujale ambicje u co niektorych politykow lokalnych...A noz ktos wpadnie na pomysl ogloszenia niepodleglosci swojego wojewodztwa:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 22-05-2009, 13:45    Odpowiedz z cytatem

IC przemianuje poc. pospieszne na inne, albo nie. Poc. pospieszne są dotowane. Inne nie.A dlaczego nocne TlK zostały przemianowane na posp?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 22-05-2009, 15:02    Odpowiedz z cytatem

grzesiu24

"Szczeliniec" i "Kamieńczyk" od czerwca nie mogą być poć. pospiesznymi, ponieważ bardzo dużo ludzi wsiada i wysiada z w/w. pociągów na pośrednich stacjach, np. Smolec, Kąty Wrocławskie, Żarów itd. Te pociągi kursują na zasadzie poć. "przyspieszonych". Nie wyobrażam sobie, aby te pociągi stały się pociągami pospiesznymi, ponieważ znowu będzie "zadyma" od podróżnych z pośrednich stacjach.

Szanowni forumowicze - czy słowa wypowiedziane przez Prezesa PKP S.A. - :Wach powiedział: nie uruchamiajmy "kanibalizmu" na kolei... są godne do ujawnienia na zewnątrz? i jak w tej sytuacji można sobie pomyśleć o byłym naszym przełożonym? , szkoda słów Embarassed

Jedrek

Do tych EP07-1..., trzeba dodać wagony osobowe, które do dnia dzisiejszego kursują na poć. spółki "IC" - "Krakowianka" , "Galicja" i inne, jak również ED74.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 22-05-2009, 15:36    Odpowiedz z cytatem

PKP Przewozy Regionalne uruchamiają trzy nowe połączenia do stolicy. W okresie wakacji kursował będzie również pociąg do Gdyni. Podróż ma być tańsza i krótsza.

W grudniu ubiegłego roku spółkę PKP Przewozy Regionalne przejęły samorządy wojewódzkie, a połączenia między województwami - najbardziej rentowne (np. Łódź - Warszawa) - trafiły do PKP Intercity. Aby przejąć część klientów przewoźnik należący do urzędów marszałkowskich postanowił wejść na rynek regionalny. W maju uruchomiono pierwsze połączenia m.in. Wrocław - Kraków, Warszawa - Poznań, Warszawa - Białystok.

Od czerwca także łodzianie będą mogli korzystać z nowej oferty. - Bilety będą tańsze, niż na dotychczas kursujące pociągi, a na niektórych liniach również szybciej pokonamy trasę - mówi Iwona Jędrychowska z PKP PR w Łodzi.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 22-05-2009, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak napisał/a:


"Szczeliniec" i "Kamieńczyk" od czerwca nie mogą być poć. pospiesznymi, ponieważ bardzo dużo ludzi wsiada i wysiada z w/w. pociągów na pośrednich stacjach, np. Smolec, Kąty Wrocławskie, Żarów itd.


Pociągi w HAFSIE są oznaczone jako pociągi pośpieszne, aczkolwiek postoje na mniejszych stacjach o których mówisz zostaną utrzymane.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 22-05-2009, 16:06    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak napisał/a:
Szanowni forumowicze - czy słowa wypowiedziane przez Prezesa PKP S.A. - :Wach powiedział: nie uruchamiajmy "kanibalizmu" na kolei... są godne do ujawnienia na zewnątrz?

Tu nie ma czego ujawniać, bo prezes Wach ma rację. O ile uważam za trafione IR np. na trasie Warszawa - CMK - Kraków jako alternatywa dla bardzo drogich Ex i IC o tyle nie rozumiem po jaką cholerę PKP PR chce dublować pospiesznego "Ślązaka" w odstępie kilkuminutowym:

Picolo napisał/a:
Od czerwca ŚLĄZAK będzie mieć konkurencję w postaci IR:
Wrocław 9:28 - Przemyśl 17:47 (interREGIO)
Wrocław 9:35 - Przemyśl 18:28 (ŚLĄZAK)

Przecież to jest chore! Niech jedzie sobie ten IR z Wrocławia do Przemyśla, ale o innej porze.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 22-05-2009, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj jeszcze bylem optymista co do tego ze IR pojada, jednak kazda godzina i sygnaly plynace z zewszad mowia, ze IR jednak nie pojada... Marszalkowie podobno juz dostali wytyczne i strach zajrzal im w oczy, na co wskazuje tez postawa Pana Krigiera i ton jego wypowiedzi. Zatem beton ma sie znow dobrze a na Grojeckiej dzial obijania sie i marketingu moze spac spokojnie, bo IR nie zabiora pasazerow spoleczce i nie trzeba wymyslac nowych promocji bo i po co. Ten kto bedzie mial pojechac expresem i tak pojedzie, bo pierwszy krok do korzystnej dla klienta zmiany, czyli pociagi IR - zostaly raczej juz przekreslone. Dziwie sie marszalkom, ze tak daja sie zwiesc. Najpierw narzekali, ze poprzez odebranie pospiechow spolce, bedzie zle. Teraz jak przytrafila sie okazja do zarobienia - to strach i grozby betonu PKP SA zrobily swoje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 22-05-2009, 16:28    Odpowiedz z cytatem

andrzej_sz, spółka PKP Przewozy Regionalne to wytwór stricte polityczny, uzależniony od lokalnych kacyków partyjnych (marszałkowie). Ci z kolei zależni są od partyjnego betonu "na górze": rząd, minister itd. Gdyby dziś w województwach rządziłby PiS to jakiekolwiek naciski ze strony rządu (PO-PSL) i PKP skończyłyby się wysłaniem POkemonów i betoniarzy z PKP IC na przysłowiowe drzewko.

Noema napisał/a:
Jeśli już mówimy o naciskach to raczej o politycznych. Przewozy Regionalne formalnie są całkowicie niezależne od Grupy PKP, więc Prezes Wach biegnie z płaczem do kolegi Grabarczyka (PO), że mu PR wykończą PKP IC, a minister Grabarczyk (i/lub "Słońce Peru") stawia do pionu partyjnych kolegów - marszałków z PO.

Nic dodać, nic ująć!

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 22-05-2009, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Zed Moja babcia, swietej pamieci powiedziala kiedys, ze 'polityka to jedna wielka ku...wa' (przepraszam za uzycie tego slowa) - i nie sposob sie z nia nie zgodzic gdy czlowiek widzi ze cos takiego sie dzieje. Niektorzy marszalkowie wiedza, co by bylo dobre w przewozach, inni nie sa obeznani i 'olewaja' temat... Oto Polska wlasnie. Ta reforma ktora zostala wprowadzona zrobi wiecej szkod kolei a pasazer predzej wybierze busa niz skorzysta z drogiego pociagu. Daleki jestem od sceptycyzmu ale nic nie zapowiada zmian na lepsze. Pasazer bedzie na koncu a powinien byc jako pierwszy. Powinien miec wybor by pojechac i szybko i tanio. Na dlugo nie zapomne starego RegioKarnetu, ktory byl chyba najlepsza promocja jaka kiedykolwiek byla. W IC tez byly swietne propozycje a teraz mamy jakies okruchy. Bilety Podroznika, wazne od 19, kiedy to z najwazniejszych miast odjechaly juz IC-ki; bilety na dwa wybrane dni wazne od godziny 10 czy slynna oferta 'osiem i pol' ktora chyba zostala zrobiona dla nikogo...albo kupowanie biletu przez internet - taniej i wczesniej. Jak chcesz juz kupic bilet dla drugiej osoby to juz sie nie da. Smutne to, no ale na Grojeckiej podejrzewam ze lada dzien szampany strzela korkami, bo IR nie pojada a zatem przez wakacje nic sie nie wydarzy. Jedynie kto moze betonowi zaszkodzic to Sloneczny KM i bede sie modlil za tym, by jak najwiecej osob wybralo ten wlasnie pociag a nie pociagi prestizowej spoleczki IC podazajace na Wybrzeze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 22-05-2009, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Dziwią mnie pochwalne peany na rzecz PR i Interregio.Nie tak dawno poc. pospieszne podlegały PR. wtedy to była taniocha.np. Warszawa-Łódź marzec 2008 cena 31 zl, bardzo tanio. Maj 2009 już IC 32 zl, horrendalnie drogo. Warszawa-Wrocław marzec 2008 52 zl taniocha, maj 2009, 54 zl cena kosmiczna. Bilet normalny do 40 km odpowiednio 8zl i 8,5. Można przeanalizowac, ile razy zmieniało ceny PR a ile razy IC
Jezeli to był taki dobry i tani przewożnik to dlaczego nie stosował cen na połączenia takie jekie proponuje teraz na IR(Warszawa-łodz 27 zl, warszawa -poznań 37,5). To co
przedtem się nie dało, a teraz można. Wydaje mi się, ze takie działanie uczciwą konkurencja nie jest. Wątpliwość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wujek Dobra Rada Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-05-2009, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Załóżmy, że w sprawie wycofania IR są jakieś naciski (polityczne) na zarząd PR i na marszałków. Załóżmy, że Przewozy Regionalne zdecydują się (zostaną przymuszone) na wycofanie planowanych od czerwca nowych IR, stanowiących poważne "zagrożenie" dla pociągów PKP IC.

Jest proste rozwiązanie!

Otóż wystarczy, że spółka PR zamiast pociągów IR uruchomi zwykłe dalekobieżne (przyspieszone) pociągi osobowe, stanowiące połączenie kilku relacji i wtedy nikt nic nie będzie mógł im zarzucić. Nie będzie też problemu z finansowaniem takich pociągów!

Skoro jeżdżą pociągi osobowe w tak "kosmicznych" relacjach jak Wrocław - Kamień Pomorski czy Wrocław - Kołobrzeg to równie dobrze mogą też jeździć w innych relacjach jak np. Wrocław - Przemyśl czy Warszawa - Poznań, itd. itp.

Pociąg osobowy na CMK? A dlaczego nie? Niech jedzie zatrzymując się na kilku większych stacjach. Czas jazdy trochę się wydłuży, ale i cena biletu będzie niższa, więc chętnych na takie połączenie na pewno nie zabraknie.

I tak, rzecznik PKP IC nie będzie już mógł powiedzieć, że Przewozy Regionalne podbierają im pasażerów, bo przecież byłyby to pociągi osobowe - takie do jakich stworzona została spółka PR. Prezes Wach nie wspomni już nic o kanibalizmie, bo pociąg osobowy nie może stanowić konkurencji dla IC (należałoby zlikwidować pociągi osobowe). Skorzystają na tym pasażerowie nie tylko z dużych miast, ale i z mniejszych miejscowości.

Tak więc moja dobra rada to stworzyć (poszerzyć) siatkę dalekobieżnych pociągów osobowych, niektóre mogą być przyspieszone jak te relacji Poznań - Szklarska Poręba. W pewnym sensie będzie to jakaś konkurencja dla pociągów PKP IC, ale Przewozom Regionalnym nic nie będzie można zarzucić!

A każdy kto zacznie bruździć przeciwko dalekobieżnym pociągom osobowym, narazi się na oskarżenia, że chce utrzymać i zakonserwować monopol Grupy PKP na połączenia międzywojewódzkie z zamiarem dalszego bezwzględnego drenowania portfeli klientów kolei (Ex/IC).

Co o tym myślicie?

_________________
Wujek 'Dobra Rada' pozdrawia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl