W grudniu zeszłego roku z rozkładu jazdy wycofano wszystkie pociągi osobowe z Inowrocławia do Zduńskiej Woli, zostawiając jedną parę pociągów, które kończą swój bieg w połowie trasy, we wsi Babiak. Połączenia, choć cieszyły sę popularnością, zwłaszcza wśród podróżnych jadących w stronę Śląska, nie były na tyle rentowne, by kolej mogła je utrzymać bez dofinansowania. Do tej pory nikt jednak nie chciał wyłożyć pieniędzy.
W sprawę zaangażowali się lokalni samorządowcy i parlamentarzyści. Wczoraj w Kole posłowie Krzysztof Brejza i Grzegorz Roszak spotkali się z przedstawicielami PKP, lokalnymi samorządowcami i mieszkańcami. Byli obecni także marszałkowie trzech województw, przez które przebiega linia - kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego i łódzkiego.
- Podczas spotkania uzyskano ze strony samorządów województw deklarację chęci przywrócenia połączeń kolejowych Inowrocław-Zduńska Wola oraz rozmawiano na temat odpowiedniego udziału finansowego trzech województw. Warto podkreślić pozytywny efekt jakim jest wola partycypacji finansowej trzech marszałków - informuje Magdalena Łośko z Biura Poselskiego Krzysztofa Brejzy.
Posłowie oraz przedstawiciele regionalnych samorządów spotkają się również w tej sprawie z ministrem infrastruktury w celu uzyskania wsparcia z ministerstwa dla tego połączenia. [MP]
Teraz pytanie czy to na serio, czy tylko propaganda pana posła Brejzy (syna prezydenta Inowrocławia)
rano do Inowrocławia przyjeżdża max 30 osób gdzie siedzących miejsc jest ponad 200, wieczorem (ten sam skład) policzysz odjeżdżających na palcach jednej ręki, dlatego pytam: po co wydawać niepotrzebnie pieniążki? żeby kolejarze sobie jeździli ? no podaj kilka argumentów... ja do tego połączenia nie jestem przekonany
A ja jestem za tym , żeby pociągi pospieszne rel. Katowice - Gdynia - Katowice wróciły na trase Zduńska Wola Karsznice- Inowrocław z postojem 1 min. w Piotrkowie Kuj. . A Łódź może mieć łącznika do poc. K-ce- Gdynia doczepiane w Bydgoszczy .
Tak było 10 lat temu .
To jest tylko taka moja propozycja jeśli PKP PR nie chce urchomić poc. osobowych na tym odcinku .
też świetny przykład, liczymy ludzi ... w maksymalnych porywach 30..
i to nie połączenie między stacją początkową a końcową... jest jeszcze kilka połączeń do rewitalizacji np. Kowalewo Pomorskie - Golub Dobrzyń.. osobiście korzystałbym z tego połączenia korzystał.. i uwierz, że zebrało by się jeszcze kilkudziesięciu takich co ja ;-) w pracy mam kilkunastu zawodników z GD, ale jak ma być przetarg na kilkanaście milionów złotych to dajmy sobie lepiej spokój...
Nie jestem zbyt zorientowany w realiach tamtych okolic ale tych co wiedzą proszę o odpowiedź na pytanie dlaczego pomimo dość szerokiej wiedzy o powszechnym głodzie przewozów pasażerskich na tej trasie co nie raz miało odzwierciedlenie w lokalnej prasie i telewizji odcinka od Inowrocławia do granicy województwa nie może obsługiwać "Arriva"? Przywróciła ona do życia w ostatnich latach nieużywane przez dość długi czas lokalne trasy, zwiększyła ilość pociągów na innych, a nawet przeprowadziła udaną ekspansję na Województwa Pomorskie i Warmińsko-Mazurskie.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-10-2010, 16:15
sympatykOdpowiedż na twoje pytanie jest prosta Arriva wygrała poprzedni przetarg na trakcje spalinowe tego województwa .Wtym roku także wygrała przetarg w tzw pakiecie A również na obsługę po trakcji spalinowej do pozostałych pakietów wogóle nie przystąpiła ,więc na pozostałych liniach prawdopodobnie pozostaną PR-y Marszałek województwa straszył unieważnieniem przetargu ale sprawa jakoś ucichła
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-10-2010, 20:08
No rzeczywiście, w pakiecie E przewiduje się dalej status quo, czyli tak jak zawsze- jedną parkę Babiak-Toruń, plus sezonowy IR. Gdyby weszła Arriva, musiałaby zakupić EN81 do obsługi tej trasy (po zagwarantowaniu dofinansowania przez UMWŁ)
Przedstawiciele 29 samorządów terytorialnych (m. in. prezydent Gdyni, starosta powiatu wieluńskiego i wicemarszałek województwa łódzkiego) oraz organizacji pozarządowych podpisali porozumienie w sprawie pełnej rewitalizacji historycznej Magistrali Węglowej.
Dokument podpisano w Gdyni w poniedziałek 9 grudnia. Termin i miejsce wybrano nieprzypadkowo: 8 grudnia przypadła 80. rocznica otwarcia Dworca Morskiego oraz Wolnego Obszaru Celnego w gdyńskim porcie, będącym końcowym punktem magistrali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum