Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Następny
Taurus dla PKP Intercity
Autor Wiadomość

thomas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2006
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23-05-2009, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Rafaello1973 napisał/a:
Swoją drogą nikt swego czasu nie wpadł na pomysł by choć na części linii Warszawa - Poznań - Berlin zrobić porządny remont można było jechać z prędkością 200km/h a pociągi i to nie wszędzie jeżdżą 160km. Jeszcze pewno jak Taurusem pojedzie jeden maszynista to nie pozwolą mu robić więcej niż 130km/h.Durne przepisy. Fajnie w IC ze jest kupowany nowy tabor,ale czasem ze względu na to że nie są do końca wykorzystywane jego parametry to przypomina to trochę, bawienie się drogimi zabawkami. Neutral
Nie realne teraz,będzie problem utrzymać 160Km/h jak będzie tak jak jest teraz,czyli nic się nie robi.A zwolnień R-307 przybywa!!!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 23-05-2009, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Te 200 km/h utrzyma się przez 3 lata, spójrzmy na Wrocław - Rawicz...tam na całej długości był 140 km/h, PLK nic nie robiąc, obniżyła szlakowe i ZNOWU modernizują na 10 lat? Ile tych modernizacji i podwójnych wydatków?

Bo jak dla mnie E59 Wrocław - Poznań powinien być robiony w ramach przywrócenia pierwotnych parametrów technicznych.

A drugie pieniądze, na przywrócenie sprawności technicznej na odcinku Katowice - Kraków, ale polak czeka jak niemiec wyłoży kase na stół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 23-05-2009, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Naczelnik napisał/a:
Drugi Taurus dla PKP Intercity już czeka

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" we Frankfurcie nad Odrą czeka na odbiór kolejny Taurus dla PKP Intercity (183 602), odbiór i transport do Polski ma nastąpić w poniedziałek 25 maja.



Hmmm, ze środy na czwartek czekając na swój pociąg na peronie w Wawie Wschodniej, "Taurusa" przywiozła od zachodu EU07 w towarzystwie starego wagonu kl. 1 w malowaniu PKP IC. Dokładnie ok. godz. 0:20 wjechał taki składzik do Wawy Wschodniej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 26-05-2009, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Nocą po polskich torach będzie mknął Husarz. To superszybka lokomotywa, którą kolej testuje zanim na dobre będzie jeździła w Polsce. Jeśli przejdzie próby, będziemy wiedzieć jak zmodernizować trasę do Warszawy.

Eurosprinter Siemens ES 64 U4, bo tak nazywa się ta nowoczesna maszyna, po raz pierwszy została zaprezentowana w Polce w grudniu zeszłego roku. Kupiła ją spółka PKP Intercity. Kolej ma 10 takich lokomotyw, na które wydała łącznie ponad 44 mln euro. Pieniądze na ten cel pochodzą z kredytu, jaki spółka zaciągnęła w 2006 r. w Europejskim Banku Inwestycyjnym. W grudniu też lokomotywa dostała oficjalną nazwę Husarz.

To najnowocześniejsza lokomotywa jaka będzie jeździć po polskich torach. Jest w stanie rozwinąć prędkość 230 km na godzinę.

Zanim jednak Husarz będzie jeszcze w tym roku ciągnął wagony, musi przejść testy. Jest to niezbędne, żeby lokomotywa dostała potrzebne certyfikaty homologacyjne. Testy będą przeprowadzone w dniach od 26 do 28 maja. Właściwie nie tyle w dniach ile w nocy, bo Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa przeprowadzi próby po zmroku. Przyznanie Husarzowi homologacji spodziewane jest we wrześniu tego roku.

Testy będą się odbywać się na Centralnej Magistrali Kolejowej, na zmodernizowanym odcinku Psary - Góra Włodowska. Chodzi o sprawdzenie nie tyle samej lokomotywy, ale także jej synchronizacji z siecią trakcyjną oraz oddziaływania pojazdu na urządzenia przytorowe.

Co właściwie superszybki kurs Husarza oznacza dla nas? Odcinkiem Psary - Góra Włodawska administruje lubelski oddział PKP Polskie Linie Kolejowe. Husarz przejdzie testy jadąc 220 km na godzinę. Jeśli testy się powiodą, to oznacza, że stan torów jest wystarczający, żeby pociąg mógł rozwijać mniejszą prędkość - 160 km na godzinę.

A przecież taka prędkość zapewni, że do Warszawy z Lublina można będzie przejechać w 90 minut zamiast blisko trzech godzin. Żeby osiągnąć taki czas, nie potrzebujemy konkretnie Husarza, bo wystarczy pociąg jeżdżący z prędkością 160 km na godzinę. Testy Husarza będą wskazówką, jak przystosować do tego kolejową "siódemkę".

Do jej modernizacji niezbędne jest, żeby remont trasy został wpisany na listę podstawową unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko, z którego pochodzić będą pieniądze. Kolej szacuje, że na modernizację trasy Lublin - Warszawa potrzebne jest ok. 800 mln euro.

Dlatego też finiszujemy z nasza akcją "Szybka kolej do Warszawy", która ma wymóc na władzach przeprowadzenie remontu torów na trasie z Lublina do stolicy. W środę o godz. 10.15 wyjeżdżamy specjalnym wagonem (salonką) z Lublina do Warszawy. Tam spotkamy się z Cezarym Grabarczykiem, ministrem infrastruktury, któremu w obecności m.in. marszałka województwa lubelskiego Krzysztof Grabczuk i posłem Januszem Palikotem przekażemy ponad 20 tys. wszystkich apeli i głosów poparcia dla naszej akcji. Towarzyszyć będą nam też nasi czytelnicy, lubelscy dziennikarze, a także przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Lublina.

Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

lidl Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Mar 2009

PostWysłany: 26-05-2009, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Husarz bedzie jezdzic do Lublina?

_________________
Beton http://pastebin.com/f3956f14b historia moich ostrzezen Laughing Beton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 26-05-2009, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Musieli się czymś pochwalić w regionie to znaleźli kawałek CMK, który należy do lubelskiego PLK a potem będzie bicie piany, że po terenie województwa lubelskiego pociąg jechał 220 na godzinę to i 160 powinien

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-05-2009, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Jazdy próbne Taurusów na CMK

Nasz Czytelnik, Grzegorz Koclega, przysłał nam bardzo ciekawę relację z jazd próbnych lokomotyw Taurus PKP Intercity, które odbyły się na CMK. Dołączono do niej całę serię zdjęć i filmy!

Wczorajszej nocy na CMK miały odbyć się jazdy próbne lokomotyw Taurus PKP Intercity. - Jazdy próbne niestety z nieznanych mi przyczyn się nie odbyły, po dojechaniu do Psar, zastaliśmy na miejscu wygaszony, zwarty skład w postaci: 183 601 + 3 Admnu + 183 602 oraz stojącą obok również wygaszoną lokomotywę EP07-514, która przyciągała owy skład na testy.

W ciągu niespełna minuty od wyjścia z samochodu i zbliżenia się do składu pojawił się patrol SOK, rozmowa była miła. Panowie po spisaniu naszych danych odjechali.

Delikatnie zniesmaczeni powróciliśmy do swoich domów. Dzisiejszej nocy udaliśmy się ponownie w teren. Jazdy próbne odbywały się dziś już zgodnie z harmonogramem. Pierwszy przejazd odbył się przy prędkości 120km/h, następny przy 160km/h i kolejne już z prędkością 200km/h. Niestety w godzinach nocnych nie udało nam się zrobić odpowiednio dobrych jakościowo zdjęć/filmów i zmuszeni byliśmy czekać do wschodu słońca. W miare dobrej jakości udało się mi nagrać ostatnie 2 przejazdy, przed końcem dzisiajeszych prób.

Po zakończeniu prób skład został odstawiony na stacji Psary. Jutrzejszej nocy między godz 0:00 a 3:00 próby będą ponowione przy prędkości 200km/h w zamian za wczorajszą noc podczas, której się nie odbyły, a o godz. 8:40 cały skład ma wyruszyć już w podróż powrotną do Warszawy, prowadzić będzie EP07-514.





http://rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz(1540).jpg

http://rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz4(126).jpg
* Fot. Grzegorz Koclega.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-05-2009, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Rekord! Pędzimy z prędkością 235 km/h. Wagon sunie równo po torach. Nic nie trzęsie, nie rzuca. Wokół słychać tylko delikatny szum powietrza.

"Husarz", najszybsza lokomotywa w Polsce, już niedługo będzie kursować kursować, między Warszawą, a Krakowem i Katowicami. Po remoncie linii kolejowej nr. 7, także z Lublina do Warszawy.

Dziennik z podróży PKP: 235 km na godzinę Lokomotywę Eurosprinter Siemens ES 64 U4 pierwszy raz zobaczyliśmy w nocy z czwartku na piątek stojącą na stacji Psary na pograniczu województw świętokrzyskiego i śląskiego. "Husarz" przypominał niebiesko-srebrny pocisk, który tylko czekał na odpalenie.

„Husarz” śladem Pendolino

Było kilka minut po godz. 23, kiedy technicy z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa montowali w lokomotywie ostatnie przyrządy pomiarowe. Mają one odpowiedzieć na pytanie, jak przy tak wielkich prędkościach zachowują się szyny, trakcja elektryczna i sama lokomotywa. Testy są niezbędne, by lokomotywa mogła jeździć po polskich torach.

Wyznaczony do prób - zarządzany przez lubelski oddział Polskich Linii Kolejowych PKP - 36-kilometrowy odcinek torów na Centralnej Magistrali Kolejowej między Psarami, a Góra Włodowską jest najlepszy w Polsce. To właśnie na CMK kolej testuje swoje największe skarby. W 1994 roku PKP pokazało w okolicach Białej Rawskiej włoski superexpres Pendolino i wówczas padł rekord prędkości na polskich torach - 251 km/h. - Jechałem tym pociągiem. Mam certyfikat - chwali się z uśmiechem kolejarz biorący udział w testach prędkościowych "Husarza". W jego głosie czuć podniecenie.

Nic nie piszczy, nic nie skrzypi

Testy wyznaczono na noc, bo miedzy godz. 23, a trzecią nad ranem nie jeżdżą tamtędy inne pociągi osobowe, a towarowe dość rzadko. Rozpoczęły się one w nocy ze środy na czwartek. Wówczas lokomotywa z trzema wagonami osiągnęła prędkość 208 km na godzinę. To mniej niż spodziewali się kolejarze, dlatego następnej nocy chcieli pobić rekord.

Minęła północ. Wsiadamy do nowoczesnego, wygodnego wagonu. Fotele są czyste, przedziały klimatyzowane. Nic nie piszczy i nie skrzypi. Aż chce się jechać. Pierwszy, próbny kurs pokonujemy z prędkością 160 km na godzinę. - To na rozgrzewkę - szturchają nas kolejarze. Właśnie z taką prędkością za kilka lat po modernizacji linii numer 7 będziemy mknąć z Lublina do Warszawy.

Czuć wielką różnicę w porównaniu ze zwykłym pospiesznym. Pociągiem nie trzęsie, słychać tylko delikatny szum powietrza. Nie słychać stukotu kół. - To nie kwestia lokomotywy, ale torów - tłumaczy jeden z techników kolejowych. Chodzi o to, że koła stukają na miejscach spawania, a na nowoczesnych szynach takich problemów nie ma.

Po godzinie 1 w krótkofalówce technika rozlega się komunikat. - 200 km na godzinę! Pierwsze zaskoczenie jest takie, że w ogóle nie czuć prędkości. Zaczyna trochę zarzucać na zakrętach. To jedyny znak że jedziemy z zawrotną prędkością. 36-kilomterowy odcinek między Psarami a Górą Włodawską pokonujemy w 14,5 minuty. Jesteśmy pod wrażeniem. Właśnie z taką prędkością "Husarz" ma kursować po Polsce.

To koniec licznika, wskazówka się urwie

To nie koniec testu. - Chodzi o sprawdzenie lokomotywy z prędkością o 10 proc. większą niż ta, do której zaprojektowane są tory - tłumaczy Andrzej Massel, z-ca dyrektora CNTK. Czyli jedziemy dalej. Nasze minimum to 220 km na godzinę.

Przed godziną 2 osiągamy ten wynik. Ale się nie poddajemy. Idziemy na rekord. Na liczniku mamy już 235 km na godzinę.

Godz. 2.30. Rozpoczynamy kolejne podejście. Naszym celem jest prędkość 240 km/h, czyli koniec licznika. - Później wskazówka się urwie - żartują kolejarze.

Kabina "Husarza" wygląda jak kokpit samolotu z dwoma komputerowymi ekranami. Ruszamy. Prawie 90-tonową maszyna rozpędza się do 200 km/h w ciągu kilkudziesięciu sekund. Potrzebuje na to jakichś czterech kilometrów. Na liczniku znów mamy 235 km/h. O ile w wagonie tego nie czuć, to w kabinie człowieka ogarnia lekki strach. Mijane słupy i drzewa tylko migają za szybą. Jeden ruch ręką maszynisty na drążku i znów atakujemy rekord. Lekko szarpie i lecimy do przodu. Na zakrętach człowiek nie może ustać na nogach. strach jest coraz większy, a maszynista ze spokojem dociska drążek.

Nie możemy przeskoczyć 235 km/h. Poddajemy się. Dyrektor Massel tłumaczy, że to nie wina lokomotywy, ale natężenia prądu na linii trakcyjnej. - Takie lokomotywy w krajach Europy Zachodniej przy wyższym zasilaniu mogą jechać nawet 230 km na godzinę - dodaje.

Z Warszawy do Katowic, za dwa lata

Lokomotywa przeszła część testów pomyślnie. Przed nią jednak kolejne próby i badania. Ale prezes spółki InterCity PKP Krzysztof Celiński zapewnia, że za kilka miesięcy "Husarz" będzie jeździł po Polsce: - Początkowo z prędkością 160 kilometrów. Na tym nie koniec. Obecnie trwa przetarg na wprowadzenie na Centralnej Magistrali Kolejowej systemu sygnalizacji kabinowej, która zastąpi semafory, ponieważ przy prędkości 200 kilometrów na godzinę mogą one być niezauważalne dla maszynistów. Po jego zainstalowaniu i przetestowaniu mniej więcej w ciągu dwóch lat na trasie z Warszawy do Krakowa i Katowic będzie można jeździć z prędkością 200 km/h.

Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-05-2009, 16:26   

Ha ha doooooobre... Po remoncie linii Lublin - Warszawa... A kiedy bedzie ten remont... Za 5, 10 czy 15 lat??? jak na razie lubelszczyzna jest naprawdę kolejowym zaściankiem i nic sie nie zanosi na zmianę... Nie pomoże nawet te 21 tysiecy podpisów które ostatnio włodarze miasta Lublina zawiezli do Wawy, jesli nie bedzie chęci ze strony rządu i PLK...

Ja osobiście mogę na razie tylko marzyć i śnić o Taurusie na torach lubelszczyzny...
Powrót do góry

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 29-05-2009, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że Wyborcza w wersji regionalnej to próbuje robić z ludzi idiotów, bo jak logicznie człowiek pomyśli to Husarz za parenaście lat może dopiero trafić na taką linię jak siódemka a nie od razu po remoncie

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 30-05-2009, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
bo jak logicznie człowiek pomyśli to Husarz za parenaście lat może dopiero trafić na taką linię jak siódemka a nie od razu po remoncie

Chyba że "Taurusy" staną sietak popularne jak EU07.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-05-2009, 09:57   

Ile jest siódemek a ile Taurusów? Na razie IC planuje posiadać 10... Toż to kropla w morzu potrzeb kolejowych...
Powrót do góry

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 30-05-2009, 12:24    Odpowiedz z cytatem

W obecnej sytuacji - to znaczy najbliższych wielu lat (loki sztuk 10 - w tym 2 rezerwa/przeglądy/naprawy) Taurusy nie będą w ogóle jeździc po linii nr 7.

W niektórych artykułach prasy regionalnej dziennikarze starają się dopasować temat (lub wątek) do swojego regionu. Inaczej artykuł może zostać nie opublikowany, a dziennikarz nie weźmie wierszówki - po prostu wydrukują kogoś innego w miejsce kogoś drugiego, byle temat dotyczył w jakiś sposób regionu.

Tak tworzą się dziennikarskie mity oraz naciąganie tematu wynikłe z "dobrych chęci" Smile

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-05-2009, 16:58    Odpowiedz z cytatem

235 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej

W nocy z 27 na 28 oraz z 28 na 29 maja 2009 roku odbywały się na Centralnej Magistrali Kolejowej jazdy pomiarowe lokomotywy Eurosprinter ES64U4 „Husarz” wyprodukowanej dla PKP Intercity SA przez firmę Siemens - pisze dr Andrzej Massel, zastępca dyrektora CNTK.

Jazdy były prowadzone w torze nr 1 na szlaku Psary – Góra Włodowska. Pociąg pomiarowy był złożony z dwóch lokomotyw Eurosprinter oraz trzech wagonów typu Z1A. Podczas jazd pomiarowych rejestrowano między innymi następujące parametry:

* przyspieszenia w poszczególnych punktach pojazdu (maźnice, ramy wózków, pudło),
* współpracę pantografu z siecią trakcyjną (kamera na pojeździe oraz pomiar na sieci trakcyjnej na stanowisku stacjonarnym)
* charakterystyki prądowe na podstacji trakcyjnej
* oddziaływania pojazdu na urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Badania pojazdu są prowadzone przez Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa w celu uzyskania przez pojazd świadectwa dopuszczenia do eksploatacji wydawanego przez Urząd Transportu Kolejowego.

Największa osiągnięta podczas jazd pomiarowych prędkość wynosiła 235 km/h. W jeździe pomiarowej uczestniczyli przedstawiciele Zarządu PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz mediów. Jest to największa jak dotąd prędkość pociągu prowadzonego lokomotywą na sieci kolejowej Polski. Dotychczasowy rekord prędkość dla składu z lokomotywą wynosił 222 km/h i także został osiągnięty na CMK 18 kwietnia 1999 roku.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 05-06-2009, 11:57    Odpowiedz z cytatem

http://rail.phototrans.eu/14,36674,0.html

ktos mowil o tym ze T6aurus bede jezdzic Warszawa Wieden bo DB Taurusow prosto niechca. Do Dresdna niemaja 1216 uzgodnienia i w Pradze robie sie zbitna zmiana loku.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 18 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl