Mnie raz zdarzyło się, że konduktor chciał paszport, jak można się domyśleć było to w kraju gdzie przepisu są po to, aby je przestrzegać, czyli Niemcy .
Konduktor ma do tego całkowite prawo, pisze nawet o tym na okładce biletów FIP.
a jak to jest ze sprawą legitymacji kolejowej.... Posiadam starą legitymacje kolejową na której mam napisane ze upoważnia mnie do ulgowych przejazdów w klasie dowolnej (ze zniżką 80%) jednak w tym roku z racji na sporadyczne podróże koleją wykupiony mam znaczek na klase 2. Czy to oznacza że podrózując na biletach kolejowych fip mogę jeździć jedynie w drugiej klasie czy legitymacja kolejowa PKP nie ma tu żadnego znaczenia?
Jeżdżąc nie tak dawno z FIPem na terytorium Niemiec i Holandii ani razu nie zostałem poproszony o pokazanie jakiegokolwiek dokumentu. A kontrolerzy z Kolei Holenderskich kasowali bilet na niemieckim blankiecie
Dokładnie na bilecie FIP jest napisane (na okładce książeczki), że jest on ważny wraz z dokumentem, na który przekraczasz granicę - dotyczy to też karty FIP (paszport, dowód) i masz obowiązek okazać go wraz z biletem, jeśli konduktor go zażąda.
Mnie w ciągu 6 lat tylko 3 razy zdarzyła się kontrola dokumentów - 2 razy w Niemczech i raz w Czechach.
No a jeśli uprawnienie w PL wykupiłeś na 2 klasę, to niestety, na bilecie FIP będzie napisane "2 klasa". Pierwszą możesz jechać, jak zrobisz dopłatę.
Za granicą nikt nie sprawdza twojej legitymacji kolejowej ani studenckiej. Polskie legitymacje są za granicą nie ważne. Wyjątkiem są międzynarodowe wzory, jak ISIC, Euro26 - jeśli dany kraj je honoruje.
Witam was co do legitymacji kolejowej to nie tak do końca. weszły teraz zmiany, w wyniku których na pociągi BWE wymagany oprócz Fip jest także dokument uprawniajaćy do podróżowania na terenie polski, nie wiem czemu ale tak jest. Co do sprawdzania tozsamości to w ciągu 15 lat miałem kilka kontroli i z tym trzeba się liczyć
natomiast mam takie pytanie temat do sprawdzenia. Rzomawiałem parę lat temu z kimś wysoko postawionym w PKP i powiedział, ze to na która klase wydaje się FIP, a na którą ma się ulge w kraju nie ma znaczenia, jest to czysty wymysł biur d/s pracowniczych. Są to dwie niezależne ulgi, które w żaden sposób się nie wiążą. Na wniosku o bilet pisze się, na jaką klase mam uprawnienia, a nie na jaką klase wykupiłem uprawnienia, poza tym jak pracuje np na miejscu i nie korzystam w kraju z pociagów to nie wykupuje znaczka kolejowe. Ale dlaczego w tym układzie mam nie móc korzystac z biletu FIP??, to jest jakiś absurd, Za ten bilet płaci sie na osobne konto i nie powoinno miec to nic wspólnego, Czy ktoś może dojść do sedna sprawy??. Bo wniosek nasuwa się jeden, Jak chcesz jeździć za granica to musisz sobie kupic bilet na PKP, nawet jak byś z tego nie korzystał, to przecież absurd.
pozdr
snfc nurtuje mnie właśnie to samo pytanie co ma legitymacja kolejowa do legitymacji FIP? \
A teraz takie pytanko: jak myslicie ile teraz bede musiał czekać na wydanie legitek FIP dłużej niż dwa miesiące?
U mnie w zakładzie jest tak że jeśli nie mam wykupionej legitymacji PKP nie mogę wnioskować o FIP. Jeśli ktoś ma wykupioną legitymację na 2 klasę FIP dostaje na 2 klasę. Ale zauważyłem już kilka lat z rzędu że jesli ja jako pracownik mam wykupione uprawnienia PKP na 1 klasę i wnioskuję na FIP dla siebie i swojej rodziny (żona i córka) której wykupiłem tylko na 2 klasę to i tak cała nasza rodzina dostaje FIPa na 1 klasę. Gdybym z FIPów nie korzystał to w ogóle bym na rodzinę nie wykupował uprawnień bo opłata jest przesadzona!
o zalezy od spółki, ale przy sprawnie działającej poczcie to na Fipa czeka się góra 3 tygodnie
A jak byłem w sytuacji podbrankowej to FIP załatwiało sie w tydzień
tylko trzeba robic za listonosza
sncf pamiętam, że w wątku wykup uprawnień w Polsce, a FIP dyskutowaliśmy jaki związek ma wykup uprawnień z FIPem. Informacja pochodziła z Centrali PKP, więc te dwie rzeczy są ze sobą związane.
Poniżej zamieszczam link do zarządzenia nr 27 i wg. mnie §4 ust. 1 jasno określa, że trzeba takie uprawnienia mieć, niestety, wykupione. A jak z klasą, to już nie jest sprecyzowane Może wystarczy, jak pracownik ma wykupione na 1 klasę (a rodzina np na 2), bo na wniosku zawsze podaję się też dane pracownika.
No właśnie tak chyba jest że jak pracownik ma wykupioną 1 klasę a rodzina 2 to przy wniosku o FIP cała rodzina dostaje 1 klasę jak to opisałem powyżej. Ja tak dostałem w ten sposób już chyba 3 razy bilety dla siebie i rodziny. Pewnie nie wypada żeby np. ojciec jechał w 1 klasie a żona z dzieckiem w drugiej
Czy ktoś może dojść do sedna sprawy??. Bo wniosek nasuwa się jeden, Jak chcesz jeździć za granica to musisz sobie kupic bilet na PKP, nawet jak byś z tego nie korzystał, to przecież absurd.
Pewnie istnieje jakaś umową międzynarodowa między kolejami co do zasad wydawania biletów i legitymacji FIP, a tam pewnie pisze, że prawo do ulgi ma pracownik (rodzina, emeryt), a nie posiadacz legitymacji kolejowej.
Może ktoś ma dostęp do takiej umowy, albo wie gdzie ją znaleźć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum