Mam pytanie??
Na kolejach DB AG obowiazują pewne ograniczenia w podróżowaniu na FIP szcególnie w piatki. Czy ktoś ma listę tych ograniczeń w WORLD albo PDF ale w miare "oryginalne" Mam takie w .pdf na ekranie jeszcze można przeczytać ale po wydrukowaniu niewiele widać. Jest to o tyle ważne gdyż w tych pociągach podróżny z FIP jest traktowany jak podróżny bez waznego biletu
To podepnę sie pod temat - i proszę nie bic, karac itp
Mam pytanie - czy ktos wie na 1000% czy jak się jedzie pociągiem DB do Amsterdamu z Niemiec ( ewentualnie IC ze Szczecina ) to czy wystarczy sam kupon na DB czy musi być jeszcze kupon NL?
Planujemy z kolega wypad do Niemiec i ciągne Go przy okazji do Amsterdamu. Ja będę miał oba kupony- kolega nie - dlatego pytam
Z góry dziękuje za prawidłowa odpowiedź i przepraszam za to że lekko spamuje
Zgadza się, musisz mieć. I czasem niemiecki konduktor sprawdza i kasuje kupon na Holandię.
Sam jechałem ICE kilka razy z Kolonii do Amsterdamu, cały czas niemiecka drużyna i sprawdzali mi bilet na DB i na NL.
rufio198, skoro jedziesz do Holandii to chyba logiczne, że musisz mieć też bilet na koleje holenderskie.
Wiesz - w zeszłym roku jak jechałem z Monachium do Amsterdamu i potem z Amsterdamu do Wiednia EN żaden kanar czy to Niemiecki czy Austriacki nie interesował się czy mam bilet NL. Interesowało ich czy mam kupon na DB czy OBB
W sumie - pociągi kolei DB , obowiązuje taryfa DB ( chyba że czegoś nie wiem ), Holendrzy nic z tym wspólnego nie mają. Na prosty rozum myślałem że nie trzeba mieć kuponu na NL. Wolałem się upewnić - dlatego pytałem.
Trudno - będę musiał Holandię sam zaliczać w innym terminie
Mam pytanie - czy ten wykaz ograniczeń na DB jest aktualny?
Pytam bo w piątek planuje jechać ICE 844 z Berlina do Duisburga i nie wiem czy moge na FIP jechać .
Jak na razie nic innego nie widziałem, więc zakładam, że to aktualne. Jak twoja trasa i dzień są na tej liście, to lepiej zmień plany - unikniesz ewentualnych dopłat.
Problem w tym ze nie bardzo mam pole manewru. Jedynie jechać jeszcze IC 2242 z Berlina do Munster
W niedziele muszę być juz w PL , a planuje dojechać do Holandii w sobotę i wrócić w niedzielę.
Nic- koniec języka za przewodnika.Tylko ciekawe jak się z Niemcem dogadam. Bo po niemiecku nie mówię.
Jak na razie nic innego nie widziałem, więc zakładam, że to aktualne. Jak twoja trasa i dzień są na tej liście, to lepiej zmień plany - unikniesz ewentualnych dopłat.
Z tego co ja wyczytałem w wytycznych dotyczących tych ograniczeń na pociągi niemieckie to nawet nie obowiązują dopłaty w tych pociągach, po prostu trzeba mieć normalny cały bilet. W wytycznych napisano: "Jeżeli uprawniony będzie podróżował na podstawie Międzynarodowej Książeczki Biletowej dla Personelu Kolejowego pociągiem, w którym obowiązują powyższe ograniczenia, zostanie potraktowany jako podróżny bez ważnego biletu"
Skoro tak, to i pewnie karta zniżek też jest nieważna.
A z drugiej strony można próbować jechać - może akurat konduktor nie będzie pamiętał, że na ten skład w danym dniu jest ograniczenie. Ale to ryzyko uda się albo nie - wtedy trzeba kupić pełny bilet.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum