Wysłany: 20-08-2009, 19:10 Kolej połączy Wieliczkę, Kraków i Oświęcim
Kolej połączy Wieliczkę, Kraków i Oświęcim
Od 1 września zaczną kursować pociągi łączące Wieliczkę, Kraków i Oświęcim. Nowa oferta PKP Przewozów Regionalnych ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie turystów, którzy chcą zwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce oraz były hitlerowski obóz Auschwitz-Birkenau.
Bilety na trasie Wieliczka - Kraków - Oświęcim będą o ponad 30 proc. tańsze od cen dotychczas obowiązujących
Dyrektor małopolskiego oddziału PKP PR Ryszard Rębilas poinformował dziennikarzy w czwartek, że stworzenie nowego bezpośredniego połączenia to również efekt porządkowania siatki po przejęciu spółki przewozowej przez samorządy wojewódzkie.
W sumie w ciągu doby będzie kursować 40 pociągów relacji Wieliczka Rynek - Kraków Główny - Oświęcim i z powrotem, ze średnią częstotliwością 60 minut. Zastąpią one 58 pociągów dotychczas kursujących pomiędzy miejscowościami leżącymi na tej trasie.
Bilety na tej trasie sprzedawane będą w ramach promocji "Połączenie w dobrej cenie", dzięki czemu będą o ponad 30 proc. tańsze od cen dotychczas obowiązujących. PKP PR chcą w ten sposób stać się konkurencją dla busów i autobusów kursujących na trasach podmiejskich.
W budżecie województwa małopolskiego na ten rok dotacja na dofinansowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich wynosi ponad 48 mln zł. Na trasach wojewódzkich kursuje dziennie 325 pociągów.
źródło: PAP
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
To już teraz rozumiem, dlaczego w rozkładzie 2009/2010 wszystkie osobówki Trzebinia-Czechowice-Dziedzice zostają skrócone do Oświęcimia - bo teraz wszystkie pociągi do Trzebinii z Oświęcimia będą kończyć bieg w...Wieliczce Rynek. Przypomniały mi się czasy dzieciństwa kiedy mieszkałem w Wieliczce i można było tak daleko jechać bezpośrednim pociągiem Oby to doszło do skutku, robić długie relacje. Proponuję jeszcze zrobić to samo z Wadowicami, tam też na pewno znaleźli by się turyści, z Zakopanem, ale tu można by uruchamiać dodatkowe składy sezonowo, kiedy jest dużo turystów(oczywiście jestem przeciw zmiejszaniu obecnej oferty przewozowej).
No to czekam cierpliwie do 1 września. Ciekawe, czy to będą kible EN57 czy szynobusy EN81? Jak to teraz w ogóle będzie? Wieliczka będzie miała wymieszany tabor, nie wiadomo czy ludzie się przyzwyczają do normalnych pociągów. Bo na pewno na odcinku Kraków-Trzebinia przez większą część dnia będzie tłok. Więc EN81 chyba nie wystarczy...
[ Dodano: 20-08-2009, 20:48 ]
Tylko się trochę dziwię - niby likwidują pociągi, a tu nagle mają skąd biorą kasę na te 40 połączeń? Oby nie było tak jak z linią Bytom-Gliwice czy Katowice-Tychy Miasto gdzie pościnali masę pociągów nawet przy wprowadzeniu nowej oferty przewozowej zrobili mniej pociągów.
I jeszcze jedno - dlaczego kilka lat temu zlikwidowali te połączenia? Nie rozumiem tylko po co tworzyć problemy, by je potem rozwiązywać i znów je tworzyć? Mam nadzieje że teraz będzie tylko lepiej. Czego PR-om bardzo życzę.
Co do 40 pociągów to im się opłaca, ponieważ obecnie na tej trasie kursuje dokładnie 52 pociągi. EN 81 nie starczy na pewno, chyba, że będą jeździć do Oświęcimia przez Spytkowice. Pociągów do Czechowic nie likwidują . Nadal będzie 5 par na tej trasie. Połączenia te połączą najprawdopodobniej kursy do Wieliczki Rynku i Oświęcimia. Jak wytną Czechowice, to bedzie spory problem ponieważ sporo ludzi jeździ właśnie do Czechowic Dziedzic.
A co do kursów EN51 w Wieliczce bym się nie spodziewał. Stan torów na to nie pozwala, poza tym czas podróży by wzrosnął. Wydaje mi się, że połączą poprostu kursy Wieliczka- Oświęcim , ale tylko kursy przez Skawinę i Spytkowice i wtedy na całej trasie zapewne pójdzie EN 81. Pozdrawiam.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W ogóle powinno się wrócić do długich relacji tak jak kiedyś Tarnów - Katowice, Tarnów - Czechowice Dziedzice. Mogły by jeździć pociągi Katowice - Rzeszów/Nowy Sącz.
Wieliczka - Oświęcim to taka nijaka relacja bo większość ludzi przesiadających się na Oświęcim jedzie od strony Tarnowa (tu by były większe potoki pasażerów). Wieliczka mogła by jeździć w relacji do i z Balic na której można by było podróżować na bilecie MPK (cena normalnego jest ta sama).
Co do wydłużenia relacji zgadzam się. jaki sens miało np rozdzielanie relacji pociagom Kraków Krynica. Efekt jest taki, że osoby starsze czy niepełnosprawne nie mają szansy na dododną przesiadkę, ponieważ w Tarnowie większość miejsc jest dawno zajęta.
Co do pociągów Wieliczka- Oświęcim, żeby tylko nie okazało się, że jest to pretekst do zmniejszenia ilości kursów, ale jeśli rzeczywiście pociągi będą co godzinę odjeżdżać to może i to dobry pomysł. Zasadniczo i tak w Krakowie z 90% ludzi się wymieni, bo nie widzę dziesiątek ludzi, którzy akurat z Wieliczki będą jechać do Oświęcimia.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
A co do kursów EN51 w Wieliczce bym się nie spodziewał. Stan torów na to nie pozwala, poza tym czas podróży by wzrosnął. Wydaje mi się, że połączą poprostu kursy Wieliczka- Oświęcim , ale tylko kursy przez Skawinę i Spytkowice i wtedy na całej trasie zapewne pójdzie EN 81. Pozdrawiam.
Mi się wydaje, że raczej nie będą jeździć przez Skawinę tyko przez Trzebinię. W źródle jest napisane wyraźnie: pociągi Wieliczka-Kraków-Oświęcim. Jakby jechały przez Skawinę to by omijały przecież stację Kraków Główny(bo z Płaszowa bliżej, zresztą lecą bezpośrednio tory przecież).Byłoby bez sensu żeby pociągi jechały do Głównego i zaś się wracały po za tym z dworca Kraków Główny korzysta więcej ludzi. Znając realia myślę, że będzie to jednak EN57(nie EN51) lub EN71. Wcale to nie jest prawda, że stan torów uniemożliwia kursowanie EN57 do Wieliczki. Zdecydowały względy ekonomiczne. Nie tak dawno w czerwcu pisałem z jakiś powodów kursował pociąg do Wieliczki Rynek jako EN57(dokładnie do Bieżanowa a potem przesiadka na KKA, ale to ze względu na remont jakiejś tam drogi przecinającej się z torami).
Jak reaktywowali w 2001 roku odcinek do Wieliczki Rynek z powodzeniem EN57 dawały radę.
Pozdrawiam
Może i tak. Powiem Ci szczerze, że EN57 by nie zaszkodził. Szczególnie kursy w szczycie powinny być obsługiwane normalnym pociągiem. EN 81 jest za mały na spory potok podróżnych od Bieżanowa. Zresztą ostatnio wspomniany EN 81 łapie awarie. Nie polecam jechać do wieliczki w upał. Strzsznie się skład przegrzewa. Ostatnio w upale 32 wysiadła klima, mało tego skład się zagrzał i 30 minut mordowaliśmy się na odc Drożdżownia- Bieżanów. Niezły sajgon był. Nawet 1 omdlenie. pozdrawiam. A czas podróży EN 57 wzrośnie nieznacznie max o 3/5 minut.
[ Dodano: 21-08-2009, 13:05 ]
Wieliczki do Oświęcimia szybciej, wygodniej i taniej
--------------------------------------------------------------------------------
40 pociągów w bezpośredniej relacji Wieliczka - Kraków - Oświęcim. Turyści dojadą do miejsc interesujących, ważnych i atrakcyjnych bez uciążliwych przesiadek. Kursy co godzinę przez cały dzień. Przewozy Regionalne wprowadzają korzystne zmiany od 1 września.
Dotychczasowe pociągi kursujące w relacjach: Kraków Główny – Wieliczka Rynek, Kraków Główny – Trzebinia, Kraków Główny – Oświęcim (przez Trzebinię), Trzebinia – Czechowice Dziedzice oraz Kraków Główny – Czechowice Dziedzice łączymy i od 1 września proponujemy 40 pociągów w bezpośredniej relacji: Wieliczka Rynek – Kraków Główny – Oświęcim. Pociągi będą jeździły w regularnych odstępach co 60 minut w godzinach od 4.00 do 23.00.
Nowa oferta umożliwi wygodny przejazd pociagami regionalnymi między dwoma najbardziej odwiedzanymi, sławnymi na cały świat ośrodkami Małopolski. Kopalnia soli w Wieliczce i obóz zagłady Auschwitz - Birkenau znajdują się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Dzięki łatwiejszemu dojazdowi koleją zwiększy się również atrakcyjność turystyczna Krakowa. Przy okazji odatkowo poprawią się warunki dojazdów do pracy i szkół. Nie tylko rozkładem jazdy chcemy zachęcić do podróżowania na tej trasie. Na odcinku Kraków – Oświęcim od czerwca obowiązuje promocja „Połączenie w dobrej cenie”, a ceny są konkurencyjnych w stosunku do innych przewoźników (PKS, busy).
[ Dodano: 21-08-2009, 13:08 ]
Czyli zła info bowiem żegnamy bardzo popularne pociągi do czechowic dziedzic:(
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ludzie co wy robicie łączą wam pociągi maksymalnie ułatwiają rozkład jazdy a wy jeszcze narzekacie jakby u nas zaczeli łączyć i zamiast pociągów Chojnice-Kościerzyna i części Kościerzyna-Gdynia zrobili Chojnice-Kościerzyna-Gdynia-(Hel) to bym się cieszył a jakby jeszcze kazali sobie za tą trasę mniej płacić.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2009, 14:49
kris123, Twoje spamowanie zaczyna mnie irytować coraz bardziej. Robisz zamęt i piszesz nieprawdę! Postudiuj Hafasa dokładnie, może zrozumiesz o co chodzi, a nie pleć bzdur. To zwyczajne połączenie w jedną całość relacji, które do tej pory funkcjonowały oddzielnie. I bardzo dobrze, że wreszcie ktoś na to wpadł! Widać, że UMWM zaczyna wymagać od PR Kraków.
Słuchaj, ja Cię nie obrażam, więc wymagam tego także od Ciebie, a Twoja irytacja mnie mówiąc szczerze niewiele interesuje. A na marginesie masz coś ciekawego pisz, a nie powielaj tego co mówią inni. jakbyś nie zauważył osobiście ten temat założyłem. A na marginesie jak wół pisze Ci do Oświęcimia, a Czechowice jak wiesz są dalej. Więc stąd moja obawa. A co do Hafasa to póki co nie obejmuje zmian po 1.09.2009. A Yusek z Tobą się zgadzam, może i lepiej, że rozkład będzie co godzinę, a nie jak dotej pory raz jeżdżą co godzinę raz co 2. A na marginesie jak myślicie będzie EN81 czy EN 57??
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2009, 15:54
Widocznie masz innego Hafasa. Pociągi Wieliczka-Oświęcim są już wpisane do Hafasa.
A to dzięki w takim razie będę szukał a za prośbą mógłbym prosić o linka?
[ Dodano: 21-08-2009, 16:58 ]
A jeśli spamuję postaram się przestać. W każdym razie robię to nieświadomie. Pozdrawiam Krzysiek.
[ Dodano: 21-08-2009, 17:10 ]
A i z hafasa , który przeglądam doszedł pociąg do Sącza z Krakowa w D z Krakowa 4.07, do Wieliczki 4.20, ale nie ma połączeń bezpośrednio do Czechowic.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Raczej nie będzie bezpośrednich połączeń do Czechowic-Dziedzic ponieważ w przecieku rozkładu 2009/2010 dla woj.śląskiego jest pełno pociągów Oświęcim-Czechowice po numerach można się domyślić, że część tych pociągów to obecne składy Trzebinia-Czechowice-Dziedzice
Tak w hafasie pojawiły się zmiany i pociągi z Krakowa do czechowic mają skrócona relację do Oświęcim-Czechowice. na przesiadkę w Oświęcimiu dali nam minutę!!
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2009, 19:05
Zawias: ten rozkład dla woj. śląskiego to nie jest żaden przeciek, tylko projekt, jaki otrzymaliśmy oficjalną drogą od UMWŚ!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum