Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 87, 88, 89  Następny
Dokąd jeszcze interREGIO?
Autor Wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 30-08-2009, 14:21    Odpowiedz z cytatem

a owszem, napiszę, przy okazji załączę zdjęcia ze "ŚLĄZAKA" - aby pokazać gdzie IC ma pasażerów.

[ Dodano: 31-08-2009, 11:33 ]
Proszę wybaczyć że post za postem, ale... skończyłem to pismo - nie jestem pewien czy do tej osoby co trzeba - ale zobaczcie...

[ Dodano: 31-08-2009, 11:35 ]
jeśli coś źle, to powiedzcie - co

Bartosz Białkowski
ul. Wilcza 33/1
56-120 Brzeg Dolny

Sz.P. Tomasz Moraczewski 
PKP Przewozy Regionalne
ul. Wileńska 14a
03-414 Warszawa

Szanowny Panie Prezesie

Dziękuję za pomysł uruchomienia pociągów typu InterRegio. Są one doskonałą konkurencją dla pociągów pospiesznych i komercyjnych spółki PKP Intercity. Pragnę jednak zwrócić uwagę na to, iż większość z nich jeździ głównymi magistralami i łączy duże miasta. I nic w tym dziwnego, gdyż o to chodzi, aby były dochodowe. Rozmawiałem z wieloma ludźmi i są bardzo zadowoleni z tego produktu.
Mądrym posunięciem było także wprowadzenie wydłużonych pociągów osobowych, relacji Wrocław-Szczecin i Wrocław-Kamień Pomorski przez Zieloną Górę. Proszę jednak zauważyć, że te okolice dają nie tylko potencjał regionalny, ale także dalekobieżny. Znam wielu ludzi także z mojego miasta - Brzegu Dolnego, którzy są zmuszeni korzystać (głównie z powodu braku innej alternatywy) z pociągu spółki PKP Intercity „Ślązak” relacji Zielona Góra / Zgorzelec – Przemyśl. PKP Intercity jednak kompletnie olewa pasażerów, i wygasza popyt na tym pociągu, zmniejszając ilość wagonów. Ludzie są zmuszeni podróżować w nieludzkich warunkach – a w dodatku za wysoką cenę. Zdjęcia, które załączam z tym listem zostały zrobione na odcinku Wrocław-Brzeg Dolny i doskonale obrazują, jak PKP Intercity traktują swoich podróżnych.
Wobec tego proponuję stworzenie pociągu InterRegio rel.:
Zielona Góra / Węgliniec → Wrocław Główny → Opole → Strzelce Opolskie → Bytom → Katowice → Kraków.
W Węglińcu pociąg powinien być skomunikowany z pociągiem ze Zgorzelca. Wyjeżdżałby z Węglińca i Zielonej Góry wczesnym ranem, a wracałby do tych miast w okolicy 23.00. Aby maksymalnie zminimalizować koszty pociąg pojechałby na dwóch EZT typu EN57-20xx, które byłyby rozdzielane / łączone we Wrocławiu. Aby zminimalizować czas podróży i uczynić go konkurencyjnym względem pociągów PKP Intercity pociąg mógłby jechać przez Strzelce Opolskie. Na początek wystarczy aby pociąg jeździł w piątki, weekendy i wakacje. A oto plusy takiego rozwiązania :

→ Pasażerowie mieliby alternatywę względem zatłoczonego wiecznie pociągu pospiesznego Ślązak
→ Okolice te dają ogromny potencjał pasażerski, a jak wiadomo ludzie wolą bezpośredni pociąg, jak podróż z przesiadką. Przy odpowiednim rozreklamowaniu ten pociąg byłby żyłą złota.
→ Niższa cena od pospiesznego na pewno by przyciągnęła wielu pasażerów, szczególnie studentów i rodziny z dziećmi.
→ taki pociąg byłby na magistrali nadodrzańskiej nową jakością – nie wszyscy chcą jeździć osobówkami, zatrzymującymi się na każdej stacji.
→ 130-tysięczny Bytom odzyskałby połączenie z Wrocławiem, i innymi miastami linii nadodrzańskiej i zgorzeleckiej

Proszę dokładnie rozmyśleć, to połączenie, w razie potrzeby proszę odpisać lub odesłać list do odpowiedniego wydziału.

z poważaniem
Bartosz Białkowski
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-08-2009, 11:20   

Bartuś napisał/a:
130-tysięczny Bytom odzyskałby połączenie z Wrocławiem, i innymi miastami linii nadodrzańskiej i zgorzeleckiej


W Bytomiu żyje 180 tysięcy mieszkańców, 130 tysięcy mieszka w sąsiednim Chorzowie.
Powrót do góry

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 31-08-2009, 15:05    Odpowiedz z cytatem

I odpowiedz juz jest - link

Przewozy Regionalne nie zostawią pasażerów w potrzebie

Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września.

Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie nowych połączeń etapami.

Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie jeździł elektryczny skład InterRegio oferując przy tym cenę biletu mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią.

Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi InterRegio, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne.

Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci InterRegio. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław - Warszawa nazwą "Brzydkie Kaczątko" wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na "Piękny Łabędź".

http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,257.html

I jeszcze obrazek na glownej stronie PR - powala mnie Wink odpowiedz blyskawiczna ze strony PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-08-2009, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Panie i Panowie z PR, pomyślcie o wydłużeniu niektórych IR z Wrocławia do Jeleniej Góry przez Wałbrzych i Legnicę, ale nie kosztem cięć pociągów stricte regionalnych tylko jako zapełnienie dziury po zlikwidowanych pociągach pospiesznych w regionie jeleniogórskim. Szczególnie linia E30 ma ogromny niewykorzystany potencjał! Jeśli nie wy to wkrótce zrobią to Niemcy!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 31-08-2009, 18:43    Odpowiedz z cytatem

Niestety nie zapowiada się kompletnie nic do Zielonej Góry. Świat kolei kończy się na Wrocławiu i Poznaniu (szczególnie ze wskazaniem na ten ostatni) Sad . A PKP IC np. na "Odrzance" robi z ludzi zwierzęta poprzez zestawianie jedynego i b. popularnego pociągu na południe Polski - "Ślązaka" z 3 wagonów !!!
Do woj. lubuskiego cywilizacja niestety nie dotrze nigdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2009, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem po co kolejne IR na odcinku Wrocław-Kraków-Przemyśl? tu jest dosyć pociągów, moze warto byłoby żeby też coś w innych relacjach puścić? albo je lekko zmodyfikować,np:
IR "RESOVIA" Stalowa W.Rozwadów-Zielona Góra;
IR "POPRAD" Warszawa Gdańska/Skarżysko Kam.-Krynica (z wagonami do Popradu Tatry w sezonie po dogadaniu się ze Słowakami);
IR Łódź Kaliska-Jelenia Góra;
IR "ŁUŻYCE"Częstochowa Os.-Zgorzelec;
IR "CHAŁUBIŃSKI" Opole Gł. - Zakopane (p.Racibórz,Bielsko B,Żywiec)
IR Olsztyn-Warszawa-Lublin

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 31-08-2009, 19:22    Odpowiedz z cytatem

PiterTarnów: Podobno ma być IR Łódź Kaliska - Wrocław Główny a do Jeleniej czemu nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 31-08-2009, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Od jutra Bystrzyca idzie do piachu. Może niech PR uzupełnią tę lukę i uruchomią nowy nocny IR Lublin-Jelenia Góra. To byłby świetny pomysł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 31-08-2009, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Mam taką sugestię (bardziej do marszałków niż do władz PR), żeby uruchamiać więcej osobowych pociągów dalekobieżnych (poprzez łączenie relacji), tak jak to zrobiono na Nadodrzance, gdzie mamy pociągi relacji Wrocław - Szczecin/Kamień Pom. czy też Wrocław - Kołobrzeg. Takie pociągi osobowe (przyspieszone) świetnie uzupełniałyby ofertę interREGIO oraz stanowiłyby dodatkową konkurencję dla pociągów PKP IC.

To nic dodatkowo nie kosztuje, bo finansowanie pociągów osobowych jest zapewnione przez samorządy (więc beton PKP IC nie będzie miał nad czym się pastwić!), a przyniesie wiele dodatkowych korzyści i pasażerom i spółce:

- bezpośrednie pociągi na dłuższych trasach przyciągną większą liczbę pasażerów, a więc zwiększą się wpływy z biletów, a to z kolei zmniejszy deficyt,
- pasażer mający wybór pomiędzy tanim bezpośrednim pociągiem osobowym a o wiele droższym pospiesznym zastanowi się trzy razy, przekalkuje i jest wielce prawdopodobne, że wybierze najtańszą opcję,
- zadowolony z usług PR pasażer na pewno powróci i zachęci do korzystania z pociągów swoich znajomych, sąsiadów, rodzinę (marketing szeptany).

Wbrew pozorom jesteśmy jeszcze biednym społeczeństwem i gros pasażerów liczy każdą złotówkę.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

danex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 31-08-2009, 20:05    Odpowiedz z cytatem

empek napisał/a:
Od jutra Bystrzyca idzie do piachu. Może niech PR uzupełnią tę lukę i uruchomią nowy nocny IR Lublin-Jelenia Góra. To byłby świetny pomysł.


też o tym myslałem, tym bardziej że trasa jest w całości zelektryfikowana Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-08-2009, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Naczelnik napisał/a:
Mam taką sugestię (bardziej do marszałków niż do władz PR), żeby uruchamiać więcej osobowych pociągów dalekobieżnych (poprzez łączenie relacji), tak jak to zrobiono na Nadodrzance, gdzie mamy pociągi relacji Wrocław - Szczecin/Kamień Pom. czy też Wrocław - Kołobrzeg.


od nowego RJ ma być bezpośredni Wrocław Gł - Bielsko Biała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-09-2009, 10:44   

Naczelnik, pomysł łączenia relacji jest naprawdę dobry. Zauważ, że to już się dzieje (np. Wieliczka-Oświęcim... no, choć to akurat trochę skopano, bo powstały nowe przesiadki w Oświęcimiu, ale przypuszczam, że to zasługa biernej postawy PR Katowice i UMWŚ).
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-09-2009, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Również popieram pomysł łączenia relacji. Prawdopodobnie dla takich miast jak Jelenia Góra, czy Zgorzelec byłoby to wspaniałe rozwiązanie, ponieważ z uwagi na uwarunkowania ekonomiczne uruchomienie tam IR jest wysoce wątpliwe. Pociągi do Poznania, czy Katowic, w taryfie osobówki to byłby hit. Dodatkowo możnaby pomyśleć o ich skomunikowania z pociągami IR do/z Warszawy.
Do Jeleniej Góry, Zgorzelca, Nowego Sącza, czy np. Ełku spokojnie mogłyby kursować pociągi R+, moim zdaniem stworzne właśnie do takich połączeń.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 01-09-2009, 15:25    Odpowiedz z cytatem

w tym roku chciałem wybrać się nad morze pociągiem osobowym(27zł w jedną strone z ulgą 37%), ale nie można tego zrobić w ciągu dnia bo wypada zrobić nocleg. Połączenie kilku relacji jest pomysłem jak najbardziej trafionym bo skraca czas podróży (ilość używanych jednostek) i chyba koszta bo trzeba podstawiać jeden pociąg a nie np 4 więc i mniej za prąd się płaci, poza tym jedna ekipa sprzątająca... same plusy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 01-09-2009, 19:52    Odpowiedz z cytatem

A ja widząc jak skopano łączenie relacji jestem przeciwny. Chyba, że zmieni się forma łączenia. Nie może być tak, że łączymy rozdzielając. A co do łączenia można połączyć Kr-Tarnów i Tar-Krynica na Kraków-Krynica. Można połączyć Stróże-Biecz dodać odcinek do Jasła i zrobić Stróże-Zagórz i tak dalej. A co do IR to obowiązkowo dalsze kursy. Jak myślicie IR z Krakowa do Gdyni. Albo Zakopane- Częstochowa, czy całoroczny Wrocław-Zakopane. Może być Warszawa-Krynica, Katowice-Kielce, Zakopane(Kraków)-Łódź(Warszawa)/ co myślicie?

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 89 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 87, 88, 89  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl