Tak jak już zostało napisane, trasa z Zielonej Góry do Zbąszynka będzie omijać Czerwieńsk, cała trasa będzie remontowana i dostosowana do 100km/h.
Jesienią ma rozpocząć się przetarg na remont, a same roboty na wiosnę przyszłego roku.
Co do Rusałki to nie wiem czy będzie kursować do Głogowa, mogą skrócić relację do Zielonej Góry.
Mnie też ciekawi czemu np. na trasie Zbąszynek - Poznań wszystkie składy osobowe są obsługiwane przez bonanzy i bohuny, a do Zielonej Góry jeżdżą takie złomy jak EN57, ED72. Wiem, że brakuje taboru, ale właśnie czemu do Zbąszynka jeżdżą tylko składy wagonowe, to ciekawe.
Ruszy budowa łącznicy Czerwieńska! Dojedziemy pół godziny szybciej do stolicy
Układ torów w Czerwieńsku odziedziczyliśmy po Niemcach. A dla poprzednich gospodarzy najważniejsze było połączenie z Wrocławia, przez Zieloną Górę, do Berlina. Natomiast połączenie z Zielonej Góry do Zbąszynka i dalej do Poznania traktowali po macoszemu.
Na razie trzeba zmieniać lokomotywę - Dlatego chcąc jechać do Poznania czy dalej do Warszawy, w Czerwieński trzeba przestawiać lokomotywy. I w pociągach osobowych, i w towarowych. A tych w ciągu doby jest kilkadziesiąt . Przełączenie lokomotywy to strata 12 minut. Krócej, bo tylko 8 minut trwa przejście obsługi, o ile pociąg składa się z zestawu elektrycznego, w którym zespoły napędowe są z obu stron.
4 czerwca podpisano umowę między Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze a PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie o budowie łącznicy oraz modernizacji torów od Zbąszynka do Czerwieńska. Prace mają ruszyć wiosną 2010 r. i potrwać do jesieni 2011 r.
Na całym odcinku od Zbąszynka do Czerwieńska zostaną wymienione tory oraz poprawione rozjazdy. Koszt całej inwestycji to około 20 mln euro.
Ale po jej zakończeniu czas jazdy z Zielonej Góry do Zbąszynka skróci się o 33 minuty. Pociągi i szynobusy będą jechały z prędkością 100 km/godz.
Marszałek województwa lubuskiego - Marcin Jabłoński mówi, że unowocześnienie tego odcinka trasy kolejowej było konieczne. „Gdyby zmiany w transporcie kolejowym nie doszły do skutku, Lubuskie Trójmiasto nie mogłoby zrealizować swoich planów"
Paweł Neumann - dyrektor Regionalnego Oddziału PKP PLK w Poznaniu mówi, że zmiany będą odczuwalne przede wszystkim dla pasażerów. Prędkość jazdy zwiększy się do 100 km/h, a czas podróży skróci się np. z Zielonej Góry do Warszawy o prawie 40 minut. „Obecnie na odcinku Czerwieńsk-Zbąszynek można jechać z prędkością 80km/h, jeśli nic z tym nie zrobimy, zmniejszy się ona o kolejne 20km/h" - mówi Neumann.
We wrześniu zostanie ogłoszony przetarg na realizację inwestycji. Koszt to 107 milionów zł. 60 milionów pochłonie budowa łącznicy kolejowej.
W pierwszym etapie linia będzie przystosowana do 100km/h dla pociągów pasażerskich. Drugi etap (prawdopodobnie następny cykl finansowania z budżetu UE) przewiduje już Vmax=120km/h.
Remontowany tor główny zasadniczy linii 358 będzie wymieniony na typ S60. Zlikwidowane zostaną przystanki następujące osobowe: Kręcko, Kolesin (i tak się pociągi nie zatrzymują) oraz Pomorsko.
Wybudowane zostaną dwie mijanki w Łęgowie Sulechowskim i Pomorsku (mimo że nie będzie przystanku osobowego).
Nowa łącznica będzie odgałęziać się od linii 358 w km 40+547, i "wcinać się" w Odrzankę w km 164+035. Długość łącznicy = 2,625 km.
Za utrzymanie linii kolejowej odpowiedzialny jest zarządca infrastruktury na danym terenie, którym na dziś dzień jest Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze.
Wytyczne co do modernizacji zawarte są w studium wykonalności, jest tam opisane m.in. fazowanie robót, czyli co, kiedy, i jak wykonywać.
A pogromca komunizmu zwany pospiesznym wie jak zwykle najlepiej
Remontowany tor główny zasadniczy linii 358 będzie wymieniony na typ S60. Zlikwidowane zostaną przystanki następujące osobowe: Kręcko, Kolesin (i tak się pociągi nie zatrzymują) oraz Pomorsko.
A pogromca komunizmu zwany pospiesznym wie jak zwykle najlepiej
Po pierwsze ze zwykłej elementarnej ludzkiej przyzwoitości należałoby abyś podał źródło z którego wklejasz.
Po drugie każdy kto chce może sprawdzając w rj. dowiedzieć się że poc. osobowe zatrzymywały się i nadal zatrzymuję na po Kręcko.
Po trzecie Twe tytułowanie mojej skromnej osoby i ciągłe docenianie mojej wiedzy jest miłe - dziękuję,jednocześnie mam nadzieję iż syndrom sztokholmski opuści Cię z wiekiem czego Ci życzę.
tory są stykowe i jestem tego pewny w 100%
Sam zobacz w filmiku widać wyrażne złączone drewniane podkłady
Drewniane podkłady jak widać nie wykluczają bestyku tym bardziej że przez Pomorsko do 1992 roku tor pierwszy z był na stykach.
Zobacz też na punkty stałe może one Cię przekonają!
Macie zdjęcia 1 klasy? ciekawy jestem jak to wygląda:)
Zdjęcie jedynki w ED72 (Kasprowy do Zakopca)
Dzięki:)
Aha...no dla jednych to ładniej niż dwójka ;p prędzej bym wolał oddzielne przedziały tak jak w w pośpiesznych (prywatność dla 1 klasy ;p)
ale co tam...
Wysłany: 08-02-2010, 14:08 W interREGIO nie ma taryfy 1 klasy
Napisałem do Przewozów Regionalnych pytanie: "Jeśli na rozkładzie jazdy wywieszonym na dworcu, jak i rozkładzie internetowym podane jest przy szczegółowych informacjach nt. danego pociągu interREGIO, że ten posiada 'tylko 2 kl.', to czy w razie podstawienia składu zawierającego klasę 1 konduktor ma prawo żądać od osób w niej jadących biletów na kl. 1 bądź uiszczenia do niej dopłaty?
Wydaje mi się, że wiążąca jest dla pasażera informacja podana w rozkładzie jazdy i jeśli pociąg planowo nie prowadzi 1 klasy, a skład z takową podstawią, pasażerowie mają prawo jechać w niej mając bilet na kl. 2".
Dzisiaj otrzymałem od nich odpowiedź: "Dzień dobry,
Tak ma Pan rację, pociągi interREGIO kursują tylko z taborem klasy 2.
Jeżeli w zestawieniu jest wagon lub jednostka z klasą 1, powinny być
traktowane przez kasę i obsługę konduktorską jako klasa 2.
Dziękujemy
Andrzej Falski".
I proponuję, żeby inni forumowicze nie wprowadzali już nikogo w błąd, że w IR jest podział na klasy. Po prostu spółka wybiegła w przyszłość tworząc dodatkowo taryfę na 1 klasę i cennik dla automatów, ale w praktyce te opcje nie mają jeszcze zastosowania.
Prawda, obecnie w IR można zając miejsce w 1 klasie z biletem 2 klasy sam tak czynię, jak tylko moje oko dostrzeże taki wagon w IR I nigdy nie zdarzyło mi się aby ktokolwiek chciał ode mnie dopłaty, o wystawieniu biletu na 1 klasę w kasie nie wspominając przecież sam określam kasjerce jaki chce bilet, podając: dzień, godzinę, nazwę, prawo do ulgi, posiadanie REGIOkarty, klasę w której jadę. Część tych danych jest zbędna, ale kwestia przyzwyczajenia
A mnie niedawno wąsaty kierpoć wywalił z przedziału 1 kl. w ED72 (poc. przyspieszony), bo "może i taryfę zlikwidowali, ale to jeszcze nie znaczy że mogę sobie jedynką z biletem na 2 kl jeździć"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum