W przypadku połączeń Częstochowy z Poznaniem to wystarczy reaktywować legendarna osobówkę, która Wielkopolski jeździła o 4.15 i po 10 była W Czewie a po 16 wracała by po 22 być z powrotem w Poznaniu,choć może lepiej w wersji pospiesznej "Pielgrzym" ,wtedy jechał po 5.20 tak by godziny dla pasażerów były znośniejsze,plus jakieś wagony w sezonie letnim,a także w święta wielkanocne i Boże Narodzenie z Bydgoszczy przez Inowrocław , Gniezno - Wrześnię - Jarocin i byłoby ok:).Można by to nawet dać dalej do Krakowa by była większa rentowność.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-09-2009, 19:29
Słuchajcie, takimi postami to sobie możemy co najwyżej podetrzeć tyłek. Oto dokładne namiary zarówno na Przewozy Regionalne, jak również na PKP Intercity:
Spostrzeżenia dotyczące naszego rozkładu jazdy prosimy kierować do:
Biuro Marketingu
tel.: (48) 22 47 42 571
e-mail: rozkladjazdy@intercity.pl
strona internetowa: CLICK
Wysyłajcie e-maile, listy, dzwońcie. Zgłaszajcie swoje propozycje i uwagi. Wybaczcie, ale powoli staje się już nudne biadolenie o tym samym, że "pociąg przydałby się tam, sram i jeszcze tutaj". Skoro by się przydał, to zrób coś, aby go uruchomili!
mk1992 no super... tyle tylko ze ja (nie wiem jak inni) juz wyslalem pełno maili do PKP PR i do dzis jestem bez odpowiedzi... do PKP IC na infokraj@intercity.pl pisze to zawsze odpisuja ze oni nic nie wiedza i przekazuja maila dalej (niby do rozkladjazdy@intercity.pl) ehee... oczywiscie bo ONI coś odpiszą...
Mają nas w.... i tyle...
Moze ktos kompetenty z tych spółek czyta również i te posty...
[...] zdecydowanie zmienić godzinę odjazdu z Częstochowy ("Wikinga") i skończy się marudzenie IC z frekwncją (która mimo wszystko i tak mała nie była).
Ty wiesz w ogóle co piszesz? Jak sobie opłacisz taki pociąg ze swojej kieszeni dla parunastu, góra 30-tu osób, to może sobie jechać i 5 takich składów w tej relacji!
Dave bez nerwów. O tym że IC nie myśli w kategoriach ekonimicznych wiadomo od dawna. Przykład uwalenie pociągów gdzie jeżdziło min 200 osób, a tłumaczenie 30. Ktos tu jest chory napewno nie klienci kolei. Ja osobiście widuję w Warszawie pociągi pustawe a IC ich nie likwiduje nie rozumiem tej ekonomii.
mk1992 co do pism to te adresy znam i sporo pism do PR-ów czy PKP Ic popisałem , na forum tez w jednym z wątków j jest pismo posła Tomaszewskiego w sprawie uwalanych pociągów.Czasem coś się udało wskórać czasem nie..W każdym razie pisząc pewne propozycja ja nie pisze to jako narzekanie tylko przywrócenie tego co było dobre.Co do Wikinga ja pisałem o jego frekwencji 120 osób na 400 miejsc, 6 i 7 sierpnia tego roku.Wiking powinien wrócić na dawną trasę Jelenia Góra - Żary - Szczecin Niebuszewo.Legend się nie rusza...W miejsce Wikinga,powinien wrócić Czarnecki relacji Kielce- Świnoujście lub też z Krakowa ,a dodatkowe wagony z Kielc doczepiane w Czewie.i teraz kwestia czy pzrez Wieluń czy Kluczbork ,ale poprzedni Czarnecki jeździł pzrez Lubliniec - Kluczbork.W Jarocinie powinna część składu pociągnąć na Gniezno i Bydgoszcz,przynajmniej w sezonie letnim.Z tym że z Częstochowy ten Czarnecki powinien jechać jak kiedyś o 10.00.Godzina 11.20 ,którą miał Wiking ,to nieporozumienie ,bo w Szczecinie był za późno,druga rzecz relacja była okaleczona gdyby ruszał z Kielc lub Krakowa to inna rzecz.Pamiętam Czarneckiego doskonale był na nawalony jak nic,oj on by robił tą ekonomie o której tak tu głośno na forum.Tylko musi być normalna relacja, a najlepiej dwie połączone razem i godzina.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-09-2009, 20:21
@Rafaello1973, pisząc wcześniejszego posta nie kierowałem go w Twoją stronę. Tak ku ścisłości.
Co do Wikinga, temat wałkowany kilka razy na forum. Pociąg o takiej nazwie należy przywrócić na dawną trasę, czyli Jelenia Góra-Szczecin. Natomiast po trasie zlikwidowanego we wrześniu Wikinga powinno się uruchomić pociąg pośpieszny o nazwie Cegielski, który niegdyś kursował i z tego co mi wiadomo, był dość popularnym połączeniem...
Co do Wikinga w relacji Częstochowa- Poznań to zgoda. Szkoda kasy podatników na coś takiego.Niestety ktoś celowo zniszczył Cegielskiego by stworzyć pociąg w zasadzie od samego początku skazany na likwidację.
Jesli cos mialo by poprawic infrastrukturę czy frekwencje w pociagu to moze byc nawet i pociag relacji Kielce --> Świnoujscie (docelowo Kielce->Szczecin, w sezonie wakacyjnym do Świnoujścia) przez Częstochowę -> Wieluń -> Jarocin -> Poznań Główny -> Szczecin -> Świnoujście (latem)... to byłło by bardzo dobre rozwiązanie
[ Dodano: 25-09-2009, 11:04 ]
Dave napisał/a:
mariusz88 napisał/a:
[...] zdecydowanie zmienić godzinę odjazdu z Częstochowy ("Wikinga") i skończy się marudzenie IC z frekwncją (która mimo wszystko i tak mała nie była).
Ty wiesz w ogóle co piszesz? Jak sobie opłacisz taki pociąg ze swojej kieszeni dla parunastu, góra 30-tu osób, to może sobie jechać i 5 takich składów w tej relacji!
IC zamiast pomyśleć o zmianie godziny to odrazu go zlikwidowało, skad twoje dziwne wizje na 30 osob?... (nie do pomyślenia w innych Państwach) byc mozeinna godzina odjazdu byla by dogodniejsza dla inych podróżnych...
Ponadto polecam przeczytac moj post po rozmowie telefoniczniej z "Panem Menadżerem" z PKP IC na temat WIKINGA...
Mozna sie przekonac jakie jest "myslenie" tej spółecznie...
Post w artykule "PKP IC masowo likwiduje połączenia..."
A ja tam bym sobie życzył Interregio na trasie Chełm - Warszawa Zachodnia Trasa 250 km, zelektryfikowana, więc co to za problem by był. Może by wtedy była konkurencja dla PKSów i busów. Bo niestety Intercity woli powietrze wozić w wagonach niż spuścić z cen.
Wystarczy porównać cenę pociągu pospiesznego - 46 zł i PKSu - 31 do 34 zł zł. Zdecydowana liczba ludzi jednak pojedzie czymś tańszym pomimo gorszych warunków podróży.
Jeszcze by się przydało skomunikowanie z Interregio na trasie Warszawa- Wrocław i byłoby już idealnie
A ja dodałbym jakieś IR które połączyły by Kraków z Częstochową, bo oferta na tej trasie jest żenująco słaba. Można by dać Kielce przez Krakó- Częstochowa, co myślicie??
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
@Rafaello1973, pisząc wcześniejszego posta nie kierowałem go w Twoją stronę. Tak ku ścisłości.
Co do Wikinga, temat wałkowany kilka razy na forum. Pociąg o takiej nazwie należy przywrócić na dawną trasę, czyli Jelenia Góra-Szczecin. Natomiast po trasie zlikwidowanego we wrześniu Wikinga powinno się uruchomić pociąg pośpieszny o nazwie Cegielski, który niegdyś kursował i z tego co mi wiadomo, był dość popularnym połączeniem...
Zobaczymy, czy "Wiking" zostanie przywrócony, ale to kolejny dalekobieżny pociąg, który z Jeleniej Góry cieszył się sporym zainteresowaniem wśród mieszkańców, przez które przebiegała jego trasa. Jednakże zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy od radia. Co do "Cegielski" to nie kojarzę tego pociągu..
Z "Cegielskim" to jest tak jak u nas do zeszłego roku z "Wikingiem". Dopóki nam go na naszą trasę nie dali, nikt o nim w Ostrowie i okolicach nie słyszał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum