Na jednym z portali internetowych można znaleźć informację, że od dnia 28 lipca 2008 odcinek Dęba Rozalin - Kolbuszowa jest otwarty dla ruchu towarowego. Czy oznacza to, że w nowym RJ szlak ten będą przemierzały również pociągi pasażerskie????
A nie lepiej pomyśleć o osobowym przyspieszonym do Kielc (z Tarnobrzega przez Chmielów, Staszów) a nawet przez Kielce - Skarżysko do Warszawy ? Połączenie między 2 sąsiednimi miastami wojewódzkimi ma szanse na powodzenie. A zmiana trakcji ze zmianą czoła potrwa krócej niż bez zmiany kierunku jazdy.
No to jest bardzo dobry pomysł, ale linia przez Kolbuszową interesuje przede wszystkim województwo podkarpackie i sąsiednie świętokrzyskie trudno będzie namówić na takie połączenia.
Jakiś miesiąc temu jechałem samochodem z Rzeszowa i w okolicach Nowej Dęby na linii kolejowej z radością zauważyłem odremontowane przepsuty a w miejscowości Jadachy k. Tarnobrzega na w sąsiedztwie przejazdu odświeżony przystanek osobowy... czuć powiew realnej szansy na przewozy pasażerskie na tej linii.
No to jest bardzo dobry pomysł, ale linia przez Kolbuszową interesuje przede wszystkim województwo podkarpackie i sąsiednie świętokrzyskie trudno będzie namówić na takie połączenia.
Gdyby podkarpackie zaczęło walczyć o pośpiech do W-wy, to przez Kolbuszową, Tarnobrzeg, Staszów i Kielce czas mógłby był lepszy niż przez Leżajsk, SWR i Lublin.
Stalowa Wola: Pojadą pociągi do Rzeszowa!
Prasa podkarpackieJuż tylko dwa miesiące dzielą nas od wznowienia po 11 latach przerwy, kursowania pociągów pasażerskich po szlaku z Tarnobrzega przez Nową Dębę i Kolbuszową do Rzeszowa. Od 13 grudnia autobusy szynowe pojadą ze Stalowej Woli Rozwadowa przez Tarnobrzeg, Nową Dębę, Kolbuszową do Rzeszowa.
Kolejarze bardzo niechętnie informują o swojej inicjatywie. Udało nam się nieoficjalnie zdobyć kilka interesujących informacji. Najistotniejsza sprawa to zamiar wprowadzenia na nieczynny od 11 lat szlak aż czterech par pociągów osobowych dziennie!
Wedle naszych informacji kursować one będą nie z Tarnobrzega do Rzeszowa, ale ze Stalowej Woli Rozwadowa przez Tarnobrzeg, Jadachy, Nową Dębę, Majdan Królewski, Kolbuszową i Głogów Małopolski do Rzeszowa.
- Na razie konkretów jeszcze nie ma, ale faktycznie jest taki plan by wprowadzić na linię Rzeszów-Tarnobrzeg-Stalowa Wola Rozwadów osiem pociągów, czyli cztery pary. Do podjęcia ostatecznych decyzji trzeba jeszcze trochę poczekać - mówi Krzysztof Pawlak z Podkarpackiego Zakłady Przewozów Regionalnych PKP w Rzeszowie.
Zdołaliśmy ustalić, że szlak ten obsługiwał będzie autobus szynowy oraz lokomotywa z dwoma wagonami, a jeśli zajdzie taka potrzeba, to wagonów będzie więcej. Widać kolejarze bardzo poważnie podchodzą do uruchomienia połączenia Stalowej Woli, Tarnobrzega i Nowej Dęby z Rzeszowem. Planują wprowadzić specjalną promocję na bilety, ich ceny mają być konkurencyjne w stosunku do PKS-ów oraz busów.
Zmodernizowany szlak z Rzeszowa do tarnobrzeskich Ocic pozwoli na kursowanie pociągów z prędkością 100 km/h i z taką po wspomnianej linii mają od 13 grudnia kursować.
Mogliby dogadac się z Lublinem i te wagonowe puścić do Zamościa. 10 km za Biłgorajem w kierunku Stalowej to juz podkarpackie. Jestem ciekaw czy są w stanie wpaść na to.
[ Dodano: 13-10-2009, 09:15 ]
Dobra frekwencje w piatki niedziele miały pociąg relacji Lublin-Kielce Przez Stalową, Staszów ale tego tez nie dasie wymysleć
i znowu Lublin? No nie to doskonała okazja zeby puscic pospiecha Rzeszow - Warszawa przez Kolbuszowa, Tarnobrzeg, Sandomierz, Ostrowiec Sw, Skarzysko Kam, Radom. Policzmy z Rzeszowa do Tarnobrzegu około 1 godziny i 10 minut najgorszy odcinek to Tarnobrzeg - Skarzysko Kam jakies 2 godziny i 30 minut. Skarżysko Kamienna - Warszawa Centralna 2 godziny i 30 minut. Podsumujmy z Rzeszowa do Warszawy ta trasa w 6 godzin i 10 minut. Czas krótszy niz obecnie przez Lublin. Po co dokładac kolejny pociąg do Lublina, który i tak ma duzo polaczen do warszawy + SAN i Solina na podkarpackie. Jestem za stworzeniem nowego pociągu pospiesznego którego celem byłby przejazd na nowo otwartej trasie Rzeszów - Ocice - Tarnobrzeg przy jednoczesnym przywróceniu ruchu pociągów na odcinku Tarnobrzeg - Sandomierz - Ostrowiec Sw - Skarzysko Kam.
Nie zapominajcie, że jeśli pojawi się takowy pośpiech Rzeszów - Warszawa to będzie tylko nowym łącznikiem do obecnie istniejących SANA albo SOLINY (ja osobiście obstawiam SAN).
Dzisiaj w jednej z gazet napisali że będą na tej linii:
3 pary osobówek Rzeszów - Tarnobrzeg
1 para osobówek Rzeszów - Stalowa Wola
Wszystkie będzie obsługiwał jeden szynobus i jeden dwuwagonowy skład. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Mam tylko nadzieję, że te osobowki do Stalowej Woli nie bedą kończyły biegu w Rozwadowie tylko pojadą dalej do dworca Stalowa Wola Południe...
Na całej linii ma być Vmax 110km/h (mówiło się o 120 wcześniej...). No i przydałaby się jeszcze elektryfikacja
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Ja nadal uwazam ze robienie łącznika do SANA czy SOLINY to bez sens powinien byc to osobny skład przez Tbg - sandomierz - ostrowiec - skarżysko. I oczywiscie powrót "Hetmana" Zamosc - Krakow czy nawet dalej Wrocław tez przez Kolbuszke, Rzeszów. W IC pokawiły sie głosy ze spółka ta rozważa powrót pociagów pospiesznych na zamojskie tory.
Na pociągi do Warszawy z Rzeszowa czy Przemyśla przez Sandomierz i Ostrowiec póki co nie ma wielkich szans z powodu tragicznego stanu torów na odc. Sandomierz - Skarżysko (jeśli się nie mylę to prędkość szlakowa na większości tej trasy waha się na poziomie 40km/h).
W kwestii łączników do SANA i SOLINY to moim zdaniem na początek trzeba wybadać czy taki długi czas podróży będzie akceptowany przez podróżnych (przy obecnych cenach za pociągi pośpieszne stawiam, że raczej nie będzie). Więc na początek 4-5 wagonowe łączniki wystarczą. Przypomnę, że parę lat temu SOLINA kursowała w relacji Zagórz/Rzeszów - Warszawa chyba przez 3 lata (z tą tylko różnicą że nie przez Kolbuszową a przez Łańcut i Leżajsk) i nie przyjęła się (czas jazdy ok 7h jeśli dobrze pamiętam)... Najpierw zaczęto skracać skład (początkowo było to: rowerówka+B+B+A+A+B+B), a w ostatnim roku kursowania ograniczać terminy aż całkowicie zlikwidowano.
No i taki łącznik nie wydłużyłby zbytnio czasu bo część Przemyska tak czy siak musi zmienić loka w Rozwadowie, a część Rzeszowska na tej samej stacji - kierunek.
Osobiście jestem ciekaw jak będzie wyglądała frekwencja w tych nowych osobówkach od grudnia
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum