Yello1 widze ze wszyscy pracownicy waszego zakladu pracuja jedynie dla przyjemnosci. Pracowalem do niedawna u prywatnego przewoznika i powiem Ci ze ani razu nie zrobilem proby hamulca, a wszelkiego typu laczenia i rozlaczenia lokomotywy z wagonami odbywaly sie sporadycznie. Dlatego jesli ktos szuka pracy w druzynach trakcyjnych niech dokladnie sprawdzi oferte przedstawiona przez pracodawce. Mario najlepiej udaj sie do IC praca w systemie harmonogramowym ma bardzo duza zalete...acha i sie nie narobisz
Gurdol1 wielkie dzięki, opisałeś gruntownie jak to wygląda i właśnie o smaczki tej pracy mi chodziło Robert napisz coś jeszcze bo ciekawie piszesz, może coś o tych klawych kolejarzach?
akerman dzięki za propozycję, na pewno ja przemyślę jak już będę tym pomocnikiem i skończy się lojalka A właśnie jeśli o nią chodzi to może coś wiesz na ten temat skoro pracowałeś u prywaciarza - podpisywałeś takie zobowiązanie?
Dołączę się do tematu z pytaniem : Ile obecnie trwa kurs na pomocnika maszynisty ?
[ Dodano: 11-09-2008, 14:40 ]
Widzę że nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie więc spytam ile taki kurs trwał w przeszłości .Z góry dziękuje za odpowiedzi
_________________ Nigdy nie kłóć się z Idiotą - najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
kurs na pomocnika maszynisty trwa pół roku (teoria) 120 godzin jazdy w charakterze pracownika szkolonego, 80 godzin pracy na posterunku rewizji technicznej wagonów
[ Dodano: 17-09-2008, 12:03 ]
Pierwszy krok to skończenie odpowiedniej szkoły:
- Najlepiej Techniku o profilu mechanicznym (na trakcje spalinową) lub elektrycznym (na trakcje elektryczną). Nieprawdą jest że najlepiej jest skończyć technikum kolejowe chyba że chodzi o klasę trakcji lub eksploatacji i naprawy taboru kolejowego.
- Można skończyć dowolne inne technikum (nawet cukiernicze).
- Szkoła zawodowa mechaniczna lub elektryczna. Powinno wystarczyć ale dobrze mieć do tego wykształcenie średnie np. Liceum.
- Absolutnie nie może być tylko liceum (chory przepis).
Następny krok to praca 3 miesiące na warsztacie przy naprawie lokomotyw. Po tym okresie można się zapisać na kurs pomocnika maszynisty.
Teraz trzeba przejść badania.
-Wzrok pierwsza kategoria (znam przypadki że przepuszczają osoby co nie widzą na jedno oko ostatniego rzędu ale nie noszą okularów. Okulary są dopuszczalne po przepracowaniu 2.5 roku.
-Słuch pierwsza kategoria. Na lokomotywach i tak się pogorszy
-Cukier w normie.
-reszta badań wystarczy wynik pozytywny.
Szkolenie:
Szkolenie składa się z części teoretycznej i praktycznej.
Program szkolenia teoretycznego układa pracodawca (jeśli pracujemy na bocznicy to nie ma sensu uczyć się o semaforach itd.)
Szkolenie praktyczne to odbycie praktyk:
-40 dni przy naprawie i utrzymaniu lokomotyw trakcji na którą się szkolimy,
-10 dni przy czynnościach rewidenta (pomocnik musi umieć zrobić próbę hamulca)
-15 dni przy czynnościach pomocnika (jeżdżenie lokiem i obserwowanie drużyny przy pracy).
-30 dni praca pod nadzorem na stanowisku pomocnika maszynisty
Po tym wszystkim idziemy na egzamin:
-Praktyczny, odebranie, zdanie lokomotywy oraz budowa i znajomość poszczególnych części lokomotywy.
-po zdaniu praktycznego jest egzamin pisemny gdzie piszemy prace na temat pewnych elementów lokomotywy (budowa silnika, elementy układu hamulcowego itp.).
-ostatni egzamin to ustny na którym dokładnie pytają ze wszystkiego co nam jest potrzebne podczas pracy.
Po zdaniu tych egzaminów otrzymuje się Świadectwo Złożenia Egzaminu na stanowisko pomocnika maszynisty danej trakcji. Ten papier uprawnia tylko do zatrudnienia na tym stanowisku. Żeby jednak wykonywać czynności potrzebna jest jeszcze autoryzacja czyli dokument, w którym pracodawca potwierdza że pracownik zna obsługę danego typu lokomotywy. Dokument ten uprawnia do wykonywania czynności tylko na tych lokomotywach, które są w nim wymienione i jest ważny tylko u pracodawcy, który go wystawił.
Na stanowisko maszynisty można się najwcześniej ubiegać po przepracowaniu pół roku jako pomagier pod warunkiem że się ma skończone technikum.
Bez technikum trzeba przepracować rok jako pomocnik i przejechać co najmniej:
-15 tys. km dla trakcji elektrycznej
-10 tyś. km dla trakcji spalinowej
-5 tys. km dla trakcji parowej
Jak widać warto mieć tytuł technika
Kurs:
Badania
Szkolenie teoretyczne z programem ustalonym przez pracodawcę
Szkolenie praktyczne 20 dni pod nadzorem jako maszynista odpowiedniej trakcji
Egzamin:
Praktyczny, teoretyczny, ustny.
Po egzaminach uzyskuje się świadectwo złożenia egzaminu na stanowisko maszynisty danej trakcji. To uprawnia do podjęcia pracy na tym stanowisku. Po zatrudnieniu oczywiście znowu autoryzacja tutaj nazywana prawem kierowania.
kurs na pomocnika maszynisty trwa pół roku (teoria) 120 godzin jazdy w charakterze pracownika szkolonego, 80 godzin pracy na posterunku rewizji technicznej wagonów
W załączeniu podstawa prawna która reguluje wymagania stawiane kandydatom na stanowisko pomocnik maszynisty a potem maszynisty - jako uzupełnienie tego co powyżej.
W załączeniu podstawa prawna która reguluje wymagania stawiane kandydatom na stanowisko pomocnik maszynisty a potem maszynisty - jako uzupełnienie tego co powyżej.
i wszystko jasne- kolega zainteresowanym wszystko wyjaśnił. pozdrawiam
Witam!
Na jakie wynagrodzenie może liczyć pomocnik maszynisty w spółce Intercity?
Czy wynagrodzenie jest zależne od przejechanych kilometrów w miesiącu??
pozdrawiam wszystkich pomocników
To zależy od wielu czynników bo oprócz pensji zasadniczej masz wiele dodatków i to bardzo ruchomych. Na kokosy nie licz - myślę że do 2 tyś netto dostaniesz- nie koniecznie w IC.
A tak na marginesie - spróbuj zapytać u źródła bo akurat ta spółka która Cię interesuje i szuka pomocników.
Witam. Nie będę może opowiadał tu całego swojego zycia, bo to nie ma sensu...mam natomiast parę konkretnych pytań w zwiazku z tym, ze rozwazam rozpoczecie zupelnie nowego zycia zawodowego. Lokomotywy zawsze mnie fascynowały i może dlatego ...tyle że zdaje się że są pewne ograniczenia które już na "dziendobry" mogą mnie pozbawic jakichkolwiek szans. Chciałbym żebyście mnie wyporwdzili z błędu lub potwierdzili moje wątpliwości.
Interesuje mnie tylko i wyłącznie praca w charakterze maszynisty i tylko w składach towarowych.Najlepiej lokomotywy nietrakcyjne.
Wiele wątków poruszało że ABSOLUTNYM wymogiem jest wykształcenie średnie techniczne lub zawodowe. Tak się składa że ja jestem po studiach (logistyka, tyt. mgr) ale wczesniej chodzilem do zwyklego LO. Czy to mnie dyskwalifikuje ??? Czytając to ogłoszenie http://www.kolej-efs.pl/malopolskie_6_1_1/1,o-projekcie.html wynika z niego że to kryterium dotyczy osob młodych. Bezrobotnych traktuje się inaczej (ale moze się mylę może tez muszą to być osoby po technikum). Akurat tak sięsklada ze ani nie jestrem z Krakowa ani nie jestem dlugotrwalym bezrobotnym.Mam 37 lat i po prostu chcę się przekwalifikować i tyle. Jestem gotów zapłacić za kurs przejsc wszystkie testy i zdac egzamin, niestety obawiam się że nie stac mnie (w sensie straconego czasu ) na robienie zaocznego lub wieczorowego technikum przez rok czy dwa.
[ Dodano: 15-11-2009, 21:57 ]
Pisząc lokomotywy nietrakcyjne miałem na myśli spalinowe.
Jeżeli przeczytałeś parę postów wyżej informacje na temat wymagań dla kandydata na stanowisko pomocnika maszynisty ( i te słowne i rozporządzenie to regulujące ) to chyba wszystko dla Ciebie powinno być jasne. W tej chwili nie szkoli się na pomocnika tylko jednej trakcji bo to się pracodawcy po prostu nie opłaca w przyszłości. Najprościej jeżeli jesteś zainteresowany to spróbuj porozmawiać osobiście z Naczelnikiem Eksploatacji lub Dyrektorem danego Zakładu Taboru spółki Cargo najbliższego Ci miejsca zamieszkania czy wogóle jest taka możliwość aby Cię zatrudnić.
Dlaczego akurat Cargo - bo to napisałeś że chcesz tylko w ruchu towarowym.
Prywaciarz Cię weźmie ale pod warunkiem że masz już niestety papiery nie tylko jako pomocnik ale i rewident taboru.
Mam problem z tym privem...Wyslalem dwa razy ale wiadomosc "wisi" w niewyslanych.
Jesli nie doszlo to mozesz mi dac namiary na normalny email?
Moj : michalo2005@poczta.fm
Nie wiem czy aby nie obowiązuje ograniczenie wieku nowo zatrudnianych mechaników do 30 lat. Ale to musi wypowiedzieć się ktoś będący na bieżąco.
Natomiast od siebie dorzucę jeszcze jedno pytanie - jak wygląda sprawa z kolejkami wąskotorowymi? Tak samo czy obowiązują jakieś inne regulacje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum