Znow problemy na odcinku Sroda Slaska - Malczyce. Na odcinku ok 2metrow spod nowo polozonych podkladow i torow obsunelo sie nowo usypane poszerzenie ktore wykonano w celu podniesienia nasypu. Fajnie wygladalo pol toru wisialo w powietrzu.
Tak patrzac na to przyszlosciowo to mam obawy co do tego poszerzenia nasypy. Jak polecialo bez obciazen czego mozna sie dalej spodziewac
Coś widzę, że fachowcy z konsorcjum, które wygrało przetarg na modernizację odcinka Środa Śl. - Malczyce kiepsko się spisują. W Miękini prace wykonuje PNI Sp. z o.o. i muszę przyznać, że robota (jak do tej pory) idzie może nie powalająco szybko, ale w miarę przyzwoicie.
Szkoda tylko, że modernizacji nie rozpoczęto wiosną, aby móc dobrze wykorzystać porę letnią. Teraz pogoda raczej będzie coraz gorsza więc i prace będą szły oporniej.
A ja mam pewne obawy co do tej magistrali i mówię tu o odcinkach już zmodernizowanych..Np Kiedy wyjeżdża się z Malczyc w kierunku Chojnowa można zauważyc to iż przy torach wciąż stoją stare betonowe słupy..Czyżby zapomnieli ich wymienic ?Nie uważacie że to fuszerka..? Słyszałem już jak ktoś tu pisał również o dziurach które już pojawiają sie na tej trasie. Do tego dochodzi jeszcze jeden niepokojący fakt..Kiedy wyjeżdża się z Osetnicy w Kierunku Chojnowa to zaraz za stacją w pewnym momęcie skład sie dośc mocno przechyla na prawą strone co jest bardzo odczuwalne szeczgólnie w szynobusach które są lżejsze. Nie wiem czy ktoś z was zwrócił już na to uwagę. Ale mam do was pytanie czy może ktoś zauważył podobne sytuacje na innych odcinkach tej trasy? Myśle że warto o nich pisac. Tak bardzo się tym chwalom ostatnoi wiadukt w Bolesławcu a wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało że trzeba będzie to w przyszłości poprawiac.. i zanim skończy się remont całej E30 do Przemyśla to już fragmęty trzeba będzie naprawiac ,a dobrze wiemy że takie coś jest prawdopodobne patrząc chocby na niekończący się remont CMK. Myśle że należy się tego obawiac.
Pozdrawiam
..Kiedy wyjeżdża się z Osetnicy w Kierunku Chojnowa to zaraz za stacją w pewnym momęcie skład sie dośc mocno przechyla na prawą strone co jest bardzo odczuwalne szeczgólnie w szynobusach które są lżejsze. Nie wiem czy ktoś z was zwrócił już na to uwagę. Ale mam do was pytanie czy może ktoś zauważył podobne sytuacje na innych odcinkach tej trasy? Myśle że warto o nich pisac.
Tak się składa że jest to "przechyłka", czyli celowe przechylenie zewnętrznej szyny,aby zapobiec sile odśrodkowej chcącej wyrzucić tabor na zewnętrzną stronę łuku. I jest to normalne. Im mniejszy promień łuku, tym większa przechyłka.
Co do modernizacji - odcinek Środa Śląska-Malczyce strasznie się wlecze. Ileż można robić 1 tor ??
A jak sobie pomyślę że trzeba będzie się tyle męczyć z drugim torem to aż mi się słabo robi.
Powoli mnie top irytuje. Bo stacja ŚŚ jest dość specyficzna - rozjazd jest usytuowany tylko przed. I dochodzi do sytuacji kiedy stoję pod semaforem około 300 m od stacji na której wysiadam. Paradoks. Czy to taki problem zrobić też rozjazd za stacją ??
Acha ja to rozumiumiem i wiem że tak się robi. Z tym żę tam jest trochę inaczej.. to wycheylenie to może jakieś kilka metrów a zakręt jest tam znacznie dłuższy.
[ Dodano: 25-10-2009, 16:07 ]
acha co lepsze zauważyłem to tylko na jednym torze tym w kierunku Chojnowa
Otwarty odcinek Legnica - Szczedrzykowice. Mamy gotowe oba tory. Pozostaly tylko pobocza, ale pociagi juz smigaja po obu torach. Tylko rozklad nie ulega zmianie bo niby ten ma obowiazywac do 12.11.09 a nic nie napisano. Pociagi beda nadal czekac do planu na mijanki choc juz sa niepotrzebne
Jak informuje PKP PLK, w listopadzie Między Legnicą a Szczedrzykowicami oddano do użytku drugi z dwu modernizowanych torów przywracając tym samym ruch dwutorowy. Kolejny etap inwestycji poprawił komunikację na trasie Wrocław – Legnica.
We Wrocławiu, na zlecenie Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddziału Regionalnego, trwa przebudowa linii kolejowej E-30 na odcinku Wrocław – Legnica m.in., szlak: Szczedrzykowice - Legnica tor nr 1 i 2 wraz z przystankiem osobowym Jaśkowice Legnickie.
W Jaśkowicach Legnickich przebudowany został przystanek osobowy. W miejsce starych niskich peronów zbudowano nowe, wygodne dla pasażerów. Stanęły estetyczne wiaty oraz pojawiły się podjazdy dla osób niepełnosprawnych.
Zakres prac objął m.in. prace torowe, elektroenergetykę, urządzenia automatyki kolejowej, roboty telekomunikacyjne i obiekty inżynieryjne. Demontażowi ulec musiała sieć trakcyjna oraz słupy i fundamenty. Tor został pocięty, zerwany i wywieziony na place składowe. Następnie formowane były kolejne warstwy podtorza i montowany tor bezstykowy przystosowany do prędkości 160 km/h.
Modernizacji poddano m.in. dwa wiadukty i most. Standard i bezpieczeństwo przejazdu kolejowego poprawiono dzięki jego przebudowie. Obecnie trwają prace okołotorowe związane z zapewnieniem właściwego odwodnienia. Inwestycja na trasie Szczedrzykowice –Legnica kosztuje prawie 27 mln. euro.
Poza tym, pomiędzy Wrocławiem a Legnicą modernizacja obejmuje11 km szlaku Środa Śląska – Malczyce oraz stację Malczyce(przew. zak. III kw. 2010 r.). stacja Miękinia także jest przebudowywana (przew. zak. IV kw. 2010 r.). Zabudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na prowadzenie ruchu pociągów z jednego lokalnego centrum sterowania we Wrocławiu.
W roku 2009 działalność inwestycyjna wrocławskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekroczy kwotę 600 mln złotych.
źródło: PKP PLK S.A.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Ble BLe Ble... Propaganda PLK sięga zenitu.... Zobaczymy jak długo ten super długi i Ultra nowoczesny odcinek zmodernizowanej linii klęknie pod naporem fuszerki odwalonej podczas jego modernizacji... Szkoda gadać...
Być może wyjdę na nieobeznanego, ale które odcinki ze zmodernizowanej E30 są gotowe na 160 km/h? Póki co wiem o odcinku za Opolem Zachodnim i pomiędzy Bolesławcem a Legnicą. Ciekawe ile kilometrów spośród całości zmodernizowanej trasy jest oddane do użytku na 160...
W Miękini prace modernizacyjne przebiegają bez większych przeszkód. Ekipa zerwała już fragment toru nr 1 od przejazdu kolejowego w kierunku stacji Przedmoście Święte, trwają prace przy rozbiórce na tym odcinku także toru nr 4. Ze względu na lekką zmianę profilu toru nr 1 konieczne będzie jego przesunięcie "na zewnątrz", w związku z tym trwają pracę przy konstruowaniu nasypu.
W samej stacji do użytku oddane są już oba nowe perony, jednak ruch odbywa się tylko przy peronie nr 2. Niestety słyszę coraz więcej skarg podróżnych na projekt przejścia pomiędzy peronami. Po pierwsze: znajduje się on daleko od kasy biletowej (trzeba zasuwać spory kawałek tam i z powrotem), po drugie: zamontowane ogrodzenie zmusza podróżnych od obchodzenia go dookoła. Trochę niezrozumiałe jest zagrodzenie przejścia bezpośrednio na ulicę/chodnik. A wygląda na to, że będzie jeszcze gorzej, bo gdy zamontują ekrany akustyczne wyjście z peronów będzie znajdować się jeszcze dalej na peronie 1.
Przed rokiem w Bolesławcu beton PLK z wielką pompą dokonał otwarcia zmodernizowanego odcinka Legnica - Węgliniec. Relacja z tego wydarzenia:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=47446#47446
Od kilku dni trwa remont dopiero co zmodernizowanego toru nr 2 na szlaku Miłkowice - Legnica. Po torze jeździ Plaser, kręcą się geodeci, trwa wymiana tłucznia. Może ma to związek z tym przekrętem:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=11464#11464
Słyszałam, że w Miłkowicach zamiast tłucznia normalnego jest tłuczeń zwietrzały, który po prostu zaczyna się kruszyć. Błąd kopalni, która takie badziewie dała. Tłucznia nie wymienia się na nowy tylko odkurza się powstały pył i dosypuje braki nowym tłuczniem. Widać to z pociągu, więc każdy może popatrzeć jeśli wie gdzie patrzeć. Tory w tym miejscu uginają się pod jadącym pociągiem!
Wcześniej Krycha napisała:
Niedawno oddany z wielkim hukiem zmodernizowany odcinek Legnica - Miłkowice to też cudo nie z tej ziemi, szczególnie stacja w Miłkowicach. Ale spuszczę na to zasłonę milczenia, bo i tak nikt nie uwierzy w to co mogłabym napisać...
Krótko mówiąc ta modernizacja to jeden wielki cyrk, o czym wiedzą tylko pracownicy PLK. Pasażerowie niech lepiej żyją w nieświadomości.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema nie tylko tory spartolili.. Jak się wyjeżdża z Miłkowic w kierunku Chojnowa to widac stare betonowe słupy trakcyjne.. które zostawili i o których zapomniano nie zostały wymienione..
[ Dodano: 17-11-2009, 17:26 ]
Co do samych Miłkowic to już od dawna nie używaja tego toru bo pamiętam że w zeszłą środe wszystko było normalnie a już w piątek jak jechałem z Bolesławca szynobusem to od Chojnowa już jechał lewym torem..a w Miłkowicach zdezorientowani ludze skakali przez tory przebiegając na 3 peron..(taka informacja..) mówili tylko że były 3 komunikaty jeden po drugim i każdy inny..Pisałem już o tym w innym wątku.
Ruszyło Centrum Dyspozytorskie Wrocław (CD) usytuowane w Ekspozyturze Zarządzania Ruchem Kolejowym we Wrocławiu. Powstało w ramach modernizacji linii E 30 Opole - Wrocław - Legnica – Zgorzelec/Bielawa Dolna kontrakt. nr 2006/PL/E30/22.793 – „Projekt, dostawa i zabudowa urządzeń sterowania i kierowania ruchem na odcinku Wrocław - Legnica linii kolejowej E-30”.
Systemem Kontroli Dyspozytorskiej SKD-3 umieszczony we wrocławskim Centrum Dyspozytorskim dostarcza niezbędnych informacji o ruchu pociągów i wspomaga prace dyspozytorów. Dzięki komputerom na kilkunastu monitorach zapewniona jest rejestracja i wizualizację rzeczywistego ruchu pociągów na szlakach. Prowadzony jest elektroniczny dziennik dyspozytora i rejestracja komunikatów od i do dyspozytora. Dostępny jest podgląd raportów z jazdy pociągów i podgląd elektronicznych dzienników dyżurnych ruchu na poszczególnych posterunkach ruchu monitorowanego odcinka.
Komputery pozwoliły odejść od ręcznego rysowania wykresu biegu pociągu na papierze do obserwacji rzeczywistego wykresu przebiegu pociągu na monitorach. Informacja rejestrowana jest automatycznie bez potrzeby angażowania dyżurnego ruchu do zbierania danych z poszczególnych posterunków. Dyspozytor na bieżąco analizuje sytuację na zarządzanym odcinku. W razie przeszkód na linii, szybciej podejmuje decyzje. Informacje docierające do CD są archiwizowane.
Na stanowisku dodatkowo został uruchomiony monitoring diagnostyki stanów awaryjnych taboru. W lokomotywach i wagonach wykrywane są uszkodzenia np. deformacji bieżni kół tzw. „płaskie miejsca”, zablokowane hamulce tzw. „gorące hamulce”, nadmierne obciążenie kół tzw. „obciążenie kół”. Podgląd umożliwia analizę sytuacji na szlaku i eliminowanie potencjalnych zagrożeń wynikających z awarii taboru.
CD Wrocław obejmuje swoim zasięgiem linię E-30 na odcinkach: Opole – Wrocław i Wrocław – Granica. Informacje przekazywane są z lokalnych centrów sterowania (LCS) w: Opolu, Wrocławiu, Bolesławcu i Węglińcu. Sprawny transfer danych umożliwia wybudowana w ramach modernizacji linii sieć kablowa.
W celu zapewnienia komfortowych warunków pracy w estetycznych i funkcjonalnych pomieszczeniach operatorskich, wszystkie komputery zostały zabudowane w serwerowni.
Źródło: Kolejowa Oficyna Wydawnicza
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum