Co do skomunikowania to bym jeszcze skomunikował z 110. A przy okazji 210 można podzielić na taki który by obsługiwał Osowę z lotniskiem powiedzmy start przy Oliwa ZOO potem przy centrum handlowym trasą 110 następnie jakoś przez osiedle by wyskoczyć w okolicy Sopockiej by potem jechać dalej trasą 210 na lotnisko ewentualnie dojeżdzając do Matarni
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Wiem ale można jechać 210 na lotnisko a potem na Wrzeszcz 110 a jak pokonywałem ostatnio ten odcinek to mimo, że 210 by przy bocznicy punktualnie to na 110 musieliśmy czekać jakieś 40 minut w lesie. W sumie do dworca dojeżdza jeszcze 169 ale tam się udało jako tako skomunikować.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Leszek79, lepiej bybyło tam, ale są dwa warunki pierwszy Arriva musi się zatrzymywać na stacji Gdańsk Rębiechowo, a drugi warunek to Warbus musi wydac na to zgodę, trzeba pamiętać o tym że linia 126 jest obsługiwana przez prywaciarza i wszystko trzeba oddzielnie konsultować
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
to czy się będzie zatrzymywać zależy tylko wyłącznie od ZTM, bo on organizuje rozkład i to do niego powinny być kierowane ewentualne zapytania.
Przy okazji Rębiechowo a nie Gdańsk Rębiechowo (póki co).
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
W tym co piszecie nie powinno być problemu, Arriva jeżeli uzna że warto skomunikować to zrobi postój w Rębiechowie (zresztą sama nazwa myślę że bardziej rozpozonawalna dla zamiejscowych niż Osowa) a linia 126 też ma przystanek Rębiechowo PKP (co prawda na żadanie) i choć terenu nie znam (nie pamiętam) zakładam że znajduje się on w pobliżu wiaduktu pod weglówką.
Problemem może być niepunktualność obu przewoźników, z Bydgoszczy możne się zdarzyć opóźnienie (chociaż z mojego doświadczenia wynika że pociągi na liniach jednotorowych są o niebo punktualniejsze niż na wielotorowych) a 126 też dosyć rzadko jeździ.
No chyba że chodzi o specjalny kurs 126 który by miał pętlę przy p.o. Rębiechowo i czekał na pociąg.
PS
Sprawdziłem sobie w rozkładzie minimalne czasu przejazdów odcinków Bydgoszcz-Wierzchucin-Lipowa-(Łąg Płd.)-Kościerzyna-Gdynia i po zsumowaniu wyszło 3:25 .
A więc tak z czego co pamiętam z peronu do przystanku autobusowego jest rzut kamieniem ale można w sumie to trochę przebudować by było jeszcze bliżej. Jendakże co do zawracania przy p.o. Rębiechowo to kawałek dalej jest wieś Banino więc lepiej już odwiedzić te dwa przystanki i tam nawrócić jak to przeważnie się dzieje. Co do 126 to jedzie raz na godzinę (rano raz na dwie) więc może nie zmieniając tych rozkładów dodać poprostu skomunikowane z pociągami.
Co do przejazdu przez Kościerzynę to jest fakt jest znacznie szybszy (dodatkowo przez Czersk będzie jakieś 7 minut dłużej). Przy okazji w Kościerzynie tradycyjnie trzeba dodać 15 minut na przesiadkę kościerską.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Arriva mogłaby znowu zrobić promocję że można jeździć do bólu przez 2 czy 3 dni za okresloną kwotę.
Od 16 listopada można jeździć Arrivą na bilecie turystycznym i regio karnecie.
Nie omieszkam tego wykorzystać, bo póki co lepiej znam trasę Kraków-Zakopane, czy Żywiec -Zwardoń niż np. Grudziądz-Jabłonowo, czy Toruń - Chełmża.
Niezłe te czasy przejazdu, nawet się nie spodziewałem. Wnioskuję że w Gołubiu będzie mijanka.
yusek napisał/a:
To w końcu nie jedzie przez Karsin i Czersk szkoda bo bym miał alternatywny dojazd do rodziców.
Zdaje się że w Bąku i tak ma być skomunikowany. A jak chcesz do Czerska to możesz wysiąść w Lipowej i przejść się do Szlachty albo w Łągu Płd. (o ile będzie się zatrzymywał) i przejść do Łąga .
regalik napisał/a:
Leszek79 napisał/a:
Arriva mogłaby znowu zrobić promocję że można jeździć do bólu przez 2 czy 3 dni za okresloną kwotę.
Od 16 listopada można jeździć Arrivą na bilecie turystycznym i regio karnecie.
Nie omieszkam tego wykorzystać, bo póki co lepiej znam trasę Kraków-Zakopane, czy Żywiec -Zwardoń niż np. Grudziądz-Jabłonowo, czy Toruń - Chełmża.
Dzięki za info, ostatnio jakoś na stronkę PR nie zaglądałem i nawet nie wiedziałem. Jak pogoda dopisze to może nawet za tydzień się wybiorę, póki się nie rozmyslą .
Niezłe te czasy przejazdu, nawet się nie spodziewałem. Wnioskuję że w Gołubiu będzie mijanka.
W sumie jest to możliwe ale lepsza była by w Kościerzynie i skomunikowanie z pociągiem z/do Chojnic.
Leszek79 napisał/a:
yusek napisał/a:
To w końcu nie jedzie przez Karsin i Czersk szkoda bo bym miał alternatywny dojazd do rodziców.
Zdaje się że w Bąku i tak ma być skomunikowany. A jak chcesz do Czerska to możesz wysiąść w Lipowej i przejść się do Szlachty albo w Łągu Płd. (o ile będzie się zatrzymywał) i przejść do Łąga .
[/quote]
Ja chce do Karsina więc skomunikowanie z Czerskiem mi nic nie da. Ewentualnie spróbuje przez Wojtal się dostawać.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Arriva: Przetarg ogłoszony przez województwo pomorskie eliminuje konkurencję.
W ubiegłym tygodniu Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na realizację przewozów kolejowych na części linii w tym województwie w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. Warunki przetargu są o tyle dyskusyjne, że w jednym pakiecie znalazły się linie zelektryfikowane oraz niezelektryfikowany odcinek Malbork – Kwidzyn – Gardeja – granica woj. pomorskiego/kujawsko-pomorskiego, który do tej pory był przedmiotem oddzielnych postępowań przetargowych. Władze spółki Arriva RP stoją na stanowisku, że taka decyzja uniemożliwia tej spółce złożenie oferty w przetargu.
Od momentu reaktywacji przewozów pasażerskich na trasie Kwidzyn – Grudziądz w marcu 2009 r. (po okresie rocznego zawieszenia), przewoźnikiem na całej trasie Malbork – Grudziądz jest Arriva. Woj. pomorskie początkowo zleciło jej realizację przewozów w trybie z wolnej ręki, a od grudnia 2009 r. Arriva realizuje przewozy dzięki zwycięstwom w przetargach. Postępowania przetargowe organizowane były dwukrotnie (w 2009 r. zawarto umowę na rok, a 2010 r. na 3 lata) i za każdym razem trasa Malbork – granica województw była oddzielnym zadaniem, na które można było złożyć osobną ofertę (na odcinek od Grudziądza do granicy województw, woj. kujawsko-pomorskie ogłasza niezależne przetargi, w których Arriva była jak dotąd za każdym razem jedynym oferentem).
Tym razem jednak, w przetargu na realizację przewozów od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. trasa ta znalazła się w zadaniu łączonym, obejmującym 3 podzadania. Jednym z nich jest prowadzenie przewozów właśnie na trasie granica województw – Malbork (z opcjonalnym odcinkiem Malbork – Trójmiasto), a pozostałe to odcinki: gr. województwa – Smętowo – Tczew – Gdynia i Gdynia – Malbork – gr. województw – Elbląg/Iława/Olsztyn (drugie podzadanie) oraz realizacja przewozów międzyregionalnych (trzecie podzadanie) w relacjach Gdynia – Bydgoszcz (1 para pociągów), Gdynia – Elbląg (5 par) i Gdynia – Olsztyn (1 para).
Drugim zadaniem ogłoszonym w tym samym przetargu jest realizacja połączeń stykowych z woj. kujawsko-pomorskim na dwóch innych (obok trasy wiodącej przez Kwidzyn) liniach niezelektryfikowanych: Chojnice – granica woj. – (Bydgoszcz) i Czersk – granica woj. – (Laskowice Pom./Wierzchucin). W warunkach przetargu zapisano, że kontrahenci mogą składać oferty częściowe na zadania, nie ma natomiast zapisu, iż można składać oferty częściowe także na podzadania.
Damian Grabowski, prezes Arrivy, twierdzi że opracowanie takich warunków przetargu eliminuje tego przewoźnika z realizacji przewozów na trasie do Kwidzyna i Malborka. – Oczywistym jest, że biorąc pod uwagę bardzo krótki czas jaki pozostał do rozpoczęcia świadczenia usług w ramach tego przetargu nie będziemy w stanie złożyć oferty na całe zadanie. Jesteśmy bardzo zdziwieni, postępowaniem władz woj. pomorskiego, które takim działaniem eliminuje konkurencję z rynku. Nasze niezrozumienie dla takiej sytuacji, jest tym większe że skutecznie i efektywnie realizujemy przewozy na tym odcinku od kilku lat - mówi prezes Grabowski.
Poprosiliśmy Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego o podanie kryteriów, jakimi kierowano się przy ustalaniu takich a nie innych warunków przetargu. W momencie gdy dostaniemy odpowiedź, opublikujemy ją na portalu RK.
Z kolei Bartosz Nowacki, dyrektor Departamentu Transportu Publicznego poinformował nasz portal, że finalizowane są prace w zakresie tworzenia SIWZ dla postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia na realizację przewozów kolejowych na odcinku od Grudziądza do granicy województw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum