Wysłany: 17-11-2009, 22:45 Hajnówka - co w nowym rozkładzie?
Czy są jakieś informacje dostępne na temat nowego rozkładu w Hajnówce?? Czy będę jakieś połączenia na Siedlce i czy w ogóle nie potwierdzą się plotki na temat likwidacji połączeń i zamknieciu tej stacji dla ruchu pasażerskiego??
Raczej nic złego Hajnówce się nie stanie. Rozkład 2009/2010 znacząco nie różni się od obecnego.
Godziny odjazdów z Hajnówki, to:
05:20 Siedlce
07:30 Czeremcha
13:21 Czeremcha (skomunikowany z KM do Siedlec)
15:38 Siedlce
18:21 Czeremcha (skomunikowany z KM do Siedlec)
Jak widać, doszła 5 para
Nieźle też się przedstawia sytuacja na linii Czeremcha - Białystok. Ma być 5 par i jedna para na odcinku (Białystok - Bielsk Podlaski - Białystok). Nie pamiętam godzin odjazdów/przyjazdów.
No i zonk. Pociąg odjeżdżający z Hajnówki jako ostatni nie będzie miał skomunikowania z KM. Ktoś wymyślił, aby przesunąć go o godzinę do tyłu (pociąg Czeremcha - Siedlce).
a z tego co patrze na rozkład IC to żaden pociąg z kierunku Hajnówki nie jest skomunikowany z TLK w Siedlcach na Warszawe i trzeba będzie dłużej jechać osobówkami KM o ile te będą skomunikowane :/
Skalnica, nie ma na to szans, PIC to oczywiste ze nie uruchomi, a PRy by musiały dostac dotację, do IR by nie zarobił, przyczyna byłby brak drutu. Chociaz sam osobiscie przejechałbym się w tamte rejony, pociągiem wagonowym wydłużonym lub skomunikowanym do Białowieży, bo blachosmrodem jakos mi sie nie chce.
A powiedzcie jak wygladala frekwencja w d. Żubrze?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
W tej chwili nie ma na to absolutnie żadnej szansy. W zeszłym roku wyszła taka inicjatywa ze strony Stowarzyszenia z Czeremchy, ale wszystko rozeszło się po kościach. Poza tym podlaskie PRy nie mają w posiadaniu ani wagonów, ani lokomotyw, a puszczanie SZT tylko do Warszawy Wschodniej mija się z celem (bo dla pasażera bez różnicy, czy przesiądzie się na pociąg w Siedlcach, czy Warszawie Wschodniej - przesiadka jest przesiadką). Miałem swojego czasu pomysł, aby lokomotywa spalinowa ciągnęła wagony aż do Wschodniej, a dalej wagony podczepianoby pod IR z Wawy do Poznania. Ale jak powyżej wspomniałem, braki taborowe nie pozwalają na cokolwiek.
[ Dodano: 25-08-2010, 15:18 ]
Damian Łódź napisał/a:
A powiedzcie jak wygladala frekwencja w d. Żubrze?
W sobotę rano do Hajnówki docierało zazwyczaj około 50-60 pasażerów. Natomiast w niedzielę do Wawy często zdarzało się, że już na starcie frekwencja wynosiła 100%. Uwalenie tego pociągu było swego rodzaju szantażem ze strony PRów. W zamian za likwidację Żubra przywrócono pociąg po godzinie 5:00 z Hajnówki do Siedlec.
let_it_be, dzieki za podanie frekwencji, no fakt moze duzy szynobus dużo przyspieszon by zarobił bez dotacji.
Ale w jednym nie masz racji, podlaskie ma wagony nawet przedziałowe nie liczac kilku pietrusów jak i lokomotywy ale tylko spalinowe.
pozdrawiam
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
let_it_be, dzieki za podanie frekwencji, no fakt moze duzy szynobus dużo przyspieszon by zarobił bez dotacji.
Ale w jednym nie masz racji, podlaskie ma wagony nawet przedziałowe nie liczac kilku pietrusów jak i lokomotywy ale tylko spalinowe.
pozdrawiam
Tak? A powiedz mi, gdzie stoją te wagony? Te w Białymstoku należą do IC (to samo lokomotywy), a te z Czeremchy nadają się do kasacji. Dwie ostatnie czynne SU45 należące do PR (stacjonujące w Czeremsze) pojechały jakiś czas temu do Łukowa chyba.
[ Dodano: 25-08-2010, 15:29 ]
Skalnica napisał/a:
A KOLEJE MAZOWIECKIE??
KMy nie mają lokomotyw spalinowych, a piętrusy są potrzebne na bardziej zapełnionych trasach. Można by było np. puszczać dwa wagony z Łukowianką i odpinać w Siedlcach, ale dalej problemem jest brak lokomotywy. Skład wagonowy generuje naprawdę duże koszty, dużo większe, niż SZT.
A co do SZT z Hajnówki (Białowieży) do W-wy Wschodniej, to nie ma to sensu.
dobrym rozwiązaniem byłoby również wpuszczenie do Hajnówki / Białowieży Kolei Mazowieckich oni jak coś uruchomią to nie uwalaja tak prędko i zrobienie taktu np. co 2 godziny - przecież KM mają swoje szynobusy
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
dobrym rozwiązaniem byłoby również wpuszczenie do Hajnówki / Białowieży Kolei Mazowieckich oni jak coś uruchomią to nie uwalaja tak prędko i zrobienie taktu np. co 2 godziny - przecież KM mają swoje szynobusy
Na wszystko potrzebne są pieniądze. I tak cudem jest, że KM oraz PRy dogadały się co do tych kilku par na odcinku Czeremcha-Siedlce. A o KMach do Hajnówki możemy zapomnieć. Dyrektor Podlaskiego ZPR powiedziała, że wpuści KMy do Hajnówki "po swoich trupie". Więc nie mamy, co na to liczyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum