Co Wy chcecie żegnać i z jakiej okazji, skoro "Cieszynka" w nowym rozkładzie 2009/2010 będzie sobie nadal kursowała?
Wiem, że pojedzie przez Zebrzydowice i nie dojedzie do Czeskiego Cieszyna, ale nie przesadzajmy. Mamy genialnego Marszałka, więc proszę się nie dziwić, że kolej regionalna wygląda tak, jak wygląda.
Ostatnio zmieniony przez Exsimus dnia 27-11-2009, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Ale nie po tej samej trasie i nie do Czeskiego Cieszyna, a to Krzysiu nie to samo, będą znicze i wieńce oraz dziennikarze.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2009, 10:45
Według mnie robicie szopkę, która nie ma sensu i tylko zniechęci ludzi o korzystania z pociągów. Przekaz medialny pójdzie w eter i zostanie odebrany tak: "Cóż, do Cieszyna nie ma pociągów, jadę busem". A guzik prawda, bo od nowego rozkładu jazdy na odcinku Cieszyn-Zebrzydowice wcale nie będzie źle! Popatrzcie na to, co macie teraz i na to, co będziecie mieli od 13 grudnia.
Teraz macie na odcinku Cieszyn-Zebrzydowice 2 pary kursujące tylko w D. Od 13 grudnia będziecie mieli 5 par kursujących codziennie i dodatkową parę w D. Mało? Wolicie ogryzki do Czeskiego Cieszyna, czy w miarę sensowny rozkład na linii Cieszyn-Zebrzydowice? Coś za coś. Sorry... nie moja wina, że mamy monopol jednej spółki, a Marszałek sępi kasy na kolej. A dobra kolej kosztuje.
Uważam, że pajacujecie z tymi zniczami. Lepiej byście zrobili, gdybyście pozytywnie nakręcili dziennikarzy, żeby wreszcie coś dobrego napisali o rozkładzie i kolei regionalnej. Bo pozytywny przekaz zachęci ludzi do podróży. Nie wpadliście na to? Takie akcje jak Wasza tylko potencjalnych pasażerów odstraszą!
Sorry za ton postu. Ale trochę sobie ząbki na walce z PR i UMWŚ stępiłem. I zrozumiałem, że walczyć o coś trzeba mądrze. Trzeba walczyć tak, by przy okazji nie szkodzić. Walczyć, to też promować i zachęcać ludzi do korzystania z kolei. Miejcie to na uwadze.
Krzysztofie my już nowy rozkład w lokalnych mediach rozreklamowaliśmy i ludzie wiedzą, że będzie więcej połączeń, a pociąg Olza vel Cieszynka jeździł od dobrych paru lat po trasie do Goleszowa. 12 grudnia zamknie pewną erę w Cieszynie. Rzecz jasna przy pożegnaniu będziemy nadmieniali o zwiększeniu ilości w nowym rozkładzie, spokojnie.
Widze ze niektorzy sa lepsi niz komornicy ktorzy zajeli konta PR-ow. Bo oni wchodzac dali sygnal - to juz koniec. Ten sygnal tez poplynal do ludzi jezdzacych pociagami i pewnie paru sie wystraszylo i nie pojechali pociagiem. Dajcie troche na luz - za chwile pojawi sie nowy rozklad dla wojewodztwa slaskiego. Ma byc lepszy i pojawi sie wiecej pociagow regionalnych a IR-y maja miec nazwy. Kto wie moze jakas Cieszynka za pol roku albo przy blizszej korekcie pojawi sie w rozkladzie. Co wtedy?
Wtedy się rozgłosi, że powróciła. Nam (bo jest nas w Cieszynie trochę) nie chodzi o to, aby dobić kolej, ale pożegnać kultowy skład jakim była kiedyś Olza, a teraz Cieszynka.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2009, 11:14
andrzej_sz, masz rację.
A Panowie z Cieszyna: naprawdę wyluzujcie. Powalczcie lepiej o reaktywację linii Bielsko-Cieszyn/Czeski Cieszyn i o jej remont. Zbierajcie podpisy, piszcie pisma do Marszałka, nakręcajcie media.
Jeszcze Wam coś powiem. W pierwszym projekcie rozkładu 2009/2010 "Cieszynki" miało zupełnie nie być. W rozkładzie centrali PR "Cieszynka" jest! A że nie pojedzie do Czeskiego Cieszyna? Trudno. Wszystkiego mieć nie można. Wolelibyście, jakby zupełnie nie pojechała? Przypominam, że w pierwotnym projekcie Cieszyn miał być z C zupełnie pozbawiony pociągów. Miały być tylko te 2 nędzne pary do Zebrzydowic w D. Teraz w C będziecie mieć 5 par do Czechowic plus "Cieszynka" do Katowic. W D jeszcze jedna para do Zebrzydowic.
Reasumując. Obecnie "Cieszynka", ogryzki do Czeskiego Cieszyna plus 2 pary w D do Zebrzydowic. Od 13 grudnia 5 par bezpośrednio do Czechowic, "Cieszynka" do Katowic i jedna para do Zebrzydowic.
Wygłupiacie się. Serio!
Ostatnio zmieniony przez Exsimus dnia 27-11-2009, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Koszt przejazdu to jedyne 2 zł / 15 KC
To wcale nie tak mało za przejazd przez małe miasteczko. Fakt, że można to ominąć - idąc piechotą lub kupując bilet do Cieszyn Markl. Gr i od Cesky Tesin(Gr). Tyle, że całość obsługują Polacy, a u nich czeskiego biletu nie kupię...
Jako wielki zwolennik połączeń międzynarodowych dam inne przypadki, gdzie do stacji w Czechach czy na Słowacji jest dalej: Zebrzydowice, Chałupki, Muszyna, Łupków. Tu warto działać. Trochę bezsensowne są dla mnie pociągi Katowice-Zebrzydowice-Cieszyn. Jak już jest w Zebrzydowicach, to do Petrovic, a nawet Bohumina coś by się przydało. Ponieważ Cieszyn, to jedno miasto, aby taka Cieszynka na prawie pusto do Cieszyna (po polskiej stronie) nie wracała mogłaby gdzieś w głąb Czech jechać, choćby do Frydka-Mistka. Co do frekwencji - niedawno jechałem i powiem krótko: 95% wysiadło w Cieszynie. Na przejściówkach PKP i CD niewiele zarobiły, raczej dopłaciły do interesu.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2009, 11:28
Exsimus, a ja liczyłem, że MK pomogą w promocji rozkładu i wyprowadzeniu kolei regionalnej z dołka, w jakim się znalazła. Co z tego, że tłumnie przejedziecie w relacji Cieszyn-Czeski Cieszyn-Cieszyn? Zapalicie znicze, złożycie wieńce, a w mediach pojawi się relacja, jak to pasażerowie opłakują zlikwidowane pociągi w Cieszynie? O tym, że nowy rozkład przyniesie większą liczbę połączeń do Cieszyna nikt już nie wspomni. O tym, że dzięki centrali PR Cieszyn nie zostanie pozbawiony w C pociągów też nikt nie powie. Pokażą tylko Wasze znicze i wieńce. Bo media zwyczajnie to lubią. Dziennikarze w kolejowe szczegóły nie wchodzą, bo się zwyczajnie na tym nie znają.
Bawcie się dobrze. Tylko potem nie płaczcie, że ludzie wybierają busy.
Przy okazji chcemy przekazać też wieść, że mimo likwidacji "Cieszynki" połączeń w Cieszynie będzie więcej. Już my się o to postaramy. Mamy tu ostatnio w okolicy sprzyjających dziennikarzy.
by dostać się na dworzec kolejowy w Czeskim Cieszynie należy z dworca PKS w polskim Cieszynie iść prosto pod górę ulicami: Bobrecką, Garncarską na Górny Rynek, skręcić w lewo w ul. Wyższa Brama, a następnie zaraz w prawo na pl. Wolności, potem już cały czas prosto na dół przez pl. Słowackiego, ul. 3 Maja, Most Wolności (granica), ul. Strzelniczą (wychodzi się wprost na dworzec ČD). Spokojnym tempem trasę przechodzi się w 25-30 minut.
źródło: http://www.kolej.one.pl/~halski/cestovani_vlakem.html
Przy tak krótkiej trasie 2 pociągi na dzień są niczym. Gdyby jakiś EN81 co godzinę był...
Dodam, że i tak podziwiam ten teren za dużą ilość przejść granicznych z Czechami i Słowacją. A ponąć z Wisły miało być kolejne...
Krzysztof21 zaprasza na spotkanie w pociągu do Żywca. Wasze hasło koniec z busiarstwem nie pozwala uczestniczyć mi w dwóch imprezach, gdyż czas przejazd pociągiem z Cieszyna do Krakowa jest powalający.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2009, 11:43
loker, głos rozsądku. Zgadzam się z Tobą.
Linia z Wisły miała łączyć się z trasą Żywiec-Zwardoń w okolicy Soli chyba, tak więc przejście graniczne miało być tylko jedno.
Exsimus:
"Przy okazji chcemy przekazać też wieść, że mimo likwidacji "Cieszynki" połączeń w Cieszynie będzie więcej"
1)Piszesz,że likwidują "Cieszynkę" to nie prawda, pojedzie przecież, tylko inną trasą.
2)Taka akcja bedzie mieć raczej negatywny wydźwięk bo jak to pewnie w naszym kraju bywa ludzie widząc w gazetach nagłówek o likwidacji i jeszcze zdjęcia ze zniczami mogą czasm nie doczytać w artykule ostatniego zadnia,że jednak przybędzie pociągów.
3)Zgadzam się z Krzysztofem21, że lepiej powalczyć o modernizację linii do Bielska, aczkolwiek droga bedzie bardzo mozolna ale efekt jeśliby się udało bardziej spektakulrny i medialny niż planowana akcja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum