Czy ktos wie, kiedy polscy przewoznicy kolejowi musza podac rozklad jazdy do ogolnoeuropejskiego rozkladu firmy HaCon?
Bo teraz nie mozna nawet sobie zaplanowac dojazdu do Polski z Europy w okolicach swiat BN...?
A czemu to "Cisy " to nie bardzo rozumiem. Nieraz korzystałem z tego połączenia i zawsze była frekwencja. Poza tym "Cisy" są uruchamiane na EN57 z lubelskiego oddziału PR a tam tego typu jednostek nie brakuje. Co mi po Polskim Busie jak on do Chełma nie dojeżdża. Także tutaj zarobi znowu to przeklęte busiarstwo typu VikiBus, i inne dziady, których się powinno rozgonić na 4 wiatry jak grójeckich sadowników.
Dokładnie. Kibli u PR-ów dostatek. Niezrozumiałe jest też uwalenie Bystrzycy, ten pociąg pękał w szwach, a PKP IC około 18 z Lublina nie ma nic do zaoferowania. Ale skoro na konrakt z Wielkopolską potrzebne są wagony i loki to trzeba je komuś zabrać. Matejko i Warta jechały na Malborasach to już nie pojadą, likwlidacja pociągów na kiblach jest niezrozumiała.
Z załączonych relacji możemy się domyślać, że na wagonach pojadą IR Mewa, IR Portowiec ( w sezonie IR Bosman), IR Bolko, IR Mamry, IR Drwęca oraz IR Piast. Czyli na wagonach mamy maksymalnie 6 par a i tak co do IR Bolko i IR Drwęca można mieć wątpliwości.
A TLK Mazury w piątki pewnie będą na 16 wagonach, bedzie swojsko . Tam wsiadać chyba PKP IC pozwoli Wielka szkoda IR Matejko, PR-y podejrzewam specjalnie nie miały wyjścia stojąc pod ścianą. IR Piast pojedzie, bo po pierwsze do Wrocławia jedzie na około, a po drugie połączeń z Kędzierzyna, Gliwic czy Zabrza do stolicy będzie jak na lekarstwo....
"Bystrzyca" również wylatuje??????????????????!!!!!!!!!!!!!
Ktoś chyba za długo na słońcu siedział w te wyjątkowo piękne lato, żeby nie użyć bardziej dosadnych słów!!!!!!!!!
Wielka szkoda będzie sezonowego pociągu IR NIEGOCIN Poznań - Giżycko / Ełk - Poznań.
A do mnie dochodziły słuchy, że pociągi MAMRY, MEWA i PORTOWIEC mają jeździć na EZTach, pewnie na popularnych EN57, te po rewizji z modernizacją wnętrza z Idzikowic.
Wątpię aby IR DRWĘCA był na wagonach, a jeśli będzie miał wagony ten pociąg to będzie super i wygodniej.
sheva17, śledząc ten wątek wiesz, że przyszłość IR Matejko była krucha, niestety wg mnie na pewno nie jest to dobrowolna decyzja PR. Podejrzewam, że to efekt już nawet nie tych sławnych wytycznych, że po CMK tylko powyżej 130 km/h można jechać (bo TLKi zapewne na EU/P07 pojadą), tylko prawdopodobnie tego, że PLK, która nie zakończy do grudnia remontów na CMK, ba w przyszłym roku będzie je kontynuować, chce zminimalizować medialną wpadkę, że jednak Pseudolino nie pojedzie w te 2,5 godziny do Krakowa. Już widzę realizację rozkładu na CMK, gdzie dalej będziemy mieć nawet kilkadziesiąt kilometrów szlaku jednotorowego z mijankami i potem wlokącą się modernizację węzła warszawskiego. Po prostu podejrzewam, że celowo nie wytrasowali IR Matejko przez CMK, żeby unikać jakichkolwiek zaburzeń w bardzo napiętym rozkładzie, żeby Pseudolino nie było przyblokowywane.
I tak uważam, że uruchomienie Pseudolino okaże się monstrualną kompromitacją na początku, bo przez pierwsze miesiące szczerze wątpię, że zejdziemy realnie poniżej 3 godzin. Jak teraz EIC, które planowo ma jechać np. 3h15' jedzie prawie 4h, bo prawie zawsze są opóźnienia.
Co do wagonów zmodernizowanych na IR, gdzieś przeczytałem, że idą do obsługi pociągów Poznań-Frankfurt nad Odrą, stąd np. flagowy Portowiec może być na zmodernizowanych kiblach.
Brak co najmniej kilku IR z obecnego rozkładu jest co najmniej zastanawiający, wiadomo, że są relacje mniej popularne, ale na pewno nie były to np. IR Cisy.
No cóż, jakoś trzeba zagonić ludzi do Pendolino. Stąd likwidacja pociągów interREGIO. Ale ludzie nie są głupi. Nie będzie interREGIO to pojadą PolskimBusem. Na głupocie polskich kolejarzy (tutaj z PR) zarobi biznesmen ze Szkocji. A zalane betonem PKP Intercity obejdzie się smakiem. Stracą tylko PKP PLK i PKP Energetyka, bo mniej pociągów interREGIO to mniej sprzedanych tras i energii trakcyjnej. No ale od dawna przecież wiadomo, że na polskiej kolei nie liczy się rachunek ekonomiczny, podyktowany logiką i zdrowym rozsądkiem (interes pasażera pomijam, bo z tym kolejarze nigdy się nie liczyli, w myśl zasady, że kolej jest dla kolejarzy). Liczy się tylko interes PKP Intercity, najbardziej nieudolnej i najbardziej szkodliwej spółki kolejowej na polskich torach.
Ofertę Ir mają super! Ale właśnie w skutek tych że ofert się nie bilansują....i taki są niestety fakty....chcemy tanio jechać, tylko że relatywnie tani bilet powoduje brak zysku....a w konsekwencji zadłuża i tak już pogrążoną spółkę PR. Skutekiem jest likwidacja połączeń.....dobrze by było aby powstała spółka obsługująca ruch dalekobieżny - nawet na bazie PR z wszystkimi dobrymi ofertami również tymi z IC, dzięki temu kolej jako taka funkcjonowała by lepiej....
Nie ma co ludzi straszyć PB bo bez likwidacji połączeń co rusz podróżni odchodzą od kolei...gdzieś tam światełko jest....nowy tabor dla IC i przewozów lokalnych, remonty torów.....ale trzeba więcej.....
Rzadko zabieram głos na forum, często zaglądam, ponieważ forumowicze często pomagają przy zawiłościach polskiego kolejnictwa. Mieszkam w Lublinie i jestem nauczycielem. Siłą rzeczy do tej pory jeśli miałem wyruszać w Polskę( Sudety, Poznań, Górny Śląsk) wolałem jechać koleją, dla mnie taniej, wygodniej, jedyny mankament dłużej. Jeśli sprawdzą się informacje dotyczące znaczącej redukcji połączeń IR będzie to świadczyć o krótkowzroczności zarządu spółki. Do Pendolino nie wsiądę, chyba że zamówię bilet pół roku wcześniej jako jeden z dwudziestu szczęśliwców.
IR Matejko wylatuje, bo ten fakt potwierdza sam Prezes PR. Zostaje tylko 13 par pociągów, które zresztą wypisałem.
Cytat:
Ale właśnie w skutek tych że ofert się nie bilansują....i taki są niestety fakty....chcemy tanio jechać, tylko że relatywnie tani bilet powoduje brak zysku....a w konsekwencji zadłuża i tak już pogrążoną spółkę PR. Skutekiem jest likwidacja połączeń.....dobrze by było aby powstała spółka obsługująca ruch dalekobieżny - nawet na bazie PR z wszystkimi dobrymi ofertami również tymi z IC, dzięki temu kolej jako taka funkcjonowała by lepiej....
Bzdura. Nie chodzi o to, że koszty uruchomienia nam się nie bilansują, tu chodzi o rewizje, naprawy główne plus wynajem loków. PKP IC ma dotację, nowy tabor i przynosi setki milionów złotych strat. IR jak na ofertę na kieszeń każdego podróżnego straty przyniosły relatywnie niewielkie, a są one związane właśnie z kosztami utrzymania taboru. Kto wie może w nagrodę za likwidację Matejki znajdzie się kasa z UE na modernizację loków, które półki co czekają na swój czas.
Oferta IR w tym kształcie to oferta dla Poznania i Wrocławia. Nie wiem dlaczego mieszkańcy Poznania dostaną szansę by podróżować tanio, a Krakowa już nie. Niszczy się ofertę IR, nie daje się kasy na połączenia międzynarodowe PR, a dotację przejada PKP IC wożące powietrze. IR były pomyślane z myślą o przeciętnej polskiej rodzinie, oferta Pendolino to oferta dla urzędników i biznesu, nie ma w niej miejsca dla rodziny, ale za Pendolino zapłaci właśnie podatnik. Myślę tu i o ukrytych dotacjach, o ulgach ustawowych w tak drogich pociągach plus o delegacjach dla urzędników....Koniec IR to koniec kolei w Polsce jako powszechnego środka lokomocji.
Aż smutek ściska na myśl gdy znikają i znikną pociągi interREGIO prawdziwej kolei. W 2016 pociągów IR będzie pewnie z 5 par lub 0 par, skoro na rok 2015 ma być tylko 13 par IR. Będą tylko pociągi REGIO. A co z lokami ČD 163 czeszkami, wrócą do Czech? Bo na te 13 par IR wystarczą czekoladki i papugi oraz EZTy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum