Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 76, 77, 78  Następny
Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
Autor Wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 24-10-2008, 22:41    Odpowiedz z cytatem

http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=08&nr=22&art=02

Rozmowa z Henrykiem Grymelem, przewodniczącym Sekcji Krajowej Kolejarzy
NSZZ „Solidarność” (fragment):

Przejdźmy do innego tematu. Z równych wypowiedzi i półoficjalnych przecieków wynika, że spółka „PKP CARGO”, która kiedyś jako jedyna spółka w Grupie PKP SA miała płynność finansową, ma teraz poważne kłopoty. Czy to jest prawda?

- Ja też nie mam tak do końca oficjalnej wiedzy na ten temat. Mamy przedstawiciela w Radzie Nadzorczej spółki Cargo, którym jest Marek Podskalny, i to on dysponuje dokumentami na ten temat. Ale ze wszystkich prasowych doniesień i półoficjalnych informacji wynika, że spółka Cargo rzeczywiście przeżywa poważne kłopoty finansowe, i swój bilans zamknie stratą, i to dość poważną stratą.

Ale jako przewodniczącego SKK posiadasz jakąś wiedzę o tym, czy spółka ma lub pracuje nad programem naprawczym?

- Tak, taki program jest tworzony, a związek podpisał mały pakt gwarancji pracowniczych z szefem Związku Pracodawców Kolejowych Krzysztofem Mamińskim, mówiący o tym, że pracownicy przechodzący ze spółki Cargo do innych spółek, będą objęci jak dotychczas zapisami ich dotyczącymi znajdującymi się w pakcie gwarancji pracowniczych, Kodeksie pracy i Zakładowych Układach Zbiorowych Pracy. Porozumienie jest zawarte w trybie art. 21 ustawy o związkach zawodowych i jest porozumieniem zbiorowym w myśl art. 9 Kodeksu pracy.
Nowi pracodawcy gwarantują w trybie art. 231 Kodeksu pracy utrzymanie przynajmniej dotychczasowych warunków pracy i płacy oraz innych świadczeń pracowniczych, i są zobowiązani do zawarcia z nimi umów okłokodeksowych.
Nowi pracodawcy gwarantują też stosowanie wobec przyjętych pracowników postanowień Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy spółki, z której przeszli ci pracownicy. Zarząd spółki Cargo deklaruje, że z dniem 1 stycznia 2009 r. spółka rozpocznie działalność z nowymi strukturami.

Mówi się również o tym, że zostanie zmniejszona ilość zakładów w spółce Cargo, i ma ich być tylko 16, a także o likwidacji niektórych zamiejscowych oddziałów Centrali Cargo.

- Z nieoficjalnych źródeł pochodzą informacje, że propozycje, co do ilości zakładów, są różne, bo mówi się 17, 16, a nawet o 15 zakładach. 2 października na spotkaniu w spółce Cargo miały być przedstawione mapki przyszłych Zakładów Cargo. W ten sposób zarząd spółki Cargo rozpoczyna konsultacje społeczne na ten temat. Podczas tego spotkania zarząd przedstawił całość swoich propozycji dotyczących restrukturyzacja spółki Cargo. Jeśli zaś chodzi o likwidację niektórych oddziałów zamiejscowych spółki Cargo, to jako związki zawodowe atakowaliśmy zarząd spółki Cargo za to, że każdorazowo przeprowadzał restrukturyzację w Zakładach, a nigdy na szczeblu centralnym, że centrala spółki była nietykalna. W tej sytuacji Zarząd spółki przyjął uchwalę o tym, że do dnia 30 czerwca 2009 roku ulega likwidacji zamiejscowy oddział Centrali Cargo w Krakowie.

Tylko w Krakowie, a co z siedzibą zamiejscową w Katowicach?

- Z uchwały wynika, że Cargo ma być oparte jedynie na Warszawie i Katowicach.

Czy te działania doprowadzą do redukcji zatrudnienia w Cargo?

- Jeśli dojdzie do redukcji Zakładów i likwidacji zamiejscowego oddziału Centrali w Krakowie, należy się spodziewać tego, że dojdzie do redukcji zatrudnienia. Dlatego Sekcja Krajowa Kolejarzy wystąpiła do prezesa zarządu spółki „PKP CARGO”, Wojciecha Balczuna, o niezwłoczne rozpoczęcie prac nad paktem gwarancji pracowniczych dla pracowników Cargo w okresie restrukturyzacji spółki. Opieramy się na pakcie, który obowiązywał w roku 1998, kiedy Cargo po raz pierwszy się restrukturyzowało. Był w nim zapis, że pracownikowi trzeba zaproponować do wyboru trzy miejsca pracy, że dojazd do nowego miejsca nie może być dłuższy niż 100 kilometrów, że jeśli dojazd będzie trwał powyżej trzech godzin pracownikowi będzie się należał dodatek realokacyjny. Chcemy, aby nowy pakt gwarancji zawierał takie same propozycje. Chcemy przygotować duży pakt dla wszystkich pracowników, którzy będą przechodzili ze spółki Cargo do innych spółek, ale również dla pracowników spółki „PKP Przewozy Regionalne” związany z usamorządowieniem tej spółki. Myślę, że z początkiem października rozpoczniemy negocjowanie paktu gwarancji pracowniczych dla pracowników spółki Cargo w okresie restrukturyzacji spółki.

- Czy będą tacy pracownicy, którzy będą musieli odejść z kolei?

Nie sądzę, aby znaleźli się tacy pracownicy, którzy będą musieli odejść z kolei, natomiast na pewno będą tacy, którzy będą się musieli przebranżowić. W moim przekonaniu funkcjonuje zła struktura zatrudnienia i dlatego wielkość zatrudnienia nie musi ulec zmianie, musi natomiast ulec struktura zatrudnienia. Może się zdarzyć tak, że w przypadku łączenia zakładów, może zabraknąć miejsc dla administracji i trzeba będzie się przekwalifikować, aby znaleźć zatrudnienie tam, gdzie występują braki. Mogą odejść ci, którzy nie zechcą skorzystać z propozycji zawartych w pakcie gwarancji, ale na to już my wpływu nie będziemy mieli. Będzie to indywidualny wybór danego pracownika.

źródło: Wolna Droga

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-10-2008, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- Zanim użyjemy rozwiązań siłowych, chcemy jeszcze rozmawiać z dyrekcją w Warszawie i przekonywać ją do zmiany decyzji - mówi Marek Szurgot, szef związku zawodowego dyżurnych ruchu.

Marek Szurgot jest dyżurnym ruchu w IZ Opole (PLK). Pytam się więc, na czyj koszt będzie prowadził strajk głodowy w CZ Opole (Cargo)? Weźmie na ten czas urlop wypoczynkowy czy chorobowe? A może dyrektor zakładu udzieli mu delegowania na głodówkę?
Beton

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 25-10-2008, 17:35    Odpowiedz z cytatem

- Czy będą tacy pracownicy, którzy będą musieli odejść z kolei?

Nie sądzę, aby znaleźli się tacy pracownicy, którzy będą musieli odejść z kolei, natomiast na pewno będą tacy, którzy będą się musieli przebranżowić. W moim przekonaniu funkcjonuje zła struktura zatrudnienia i dlatego wielkość zatrudnienia nie musi ulec zmianie, musi natomiast ulec struktura zatrudnienia. Może się zdarzyć tak, że w przypadku łączenia zakładów, może zabraknąć miejsc dla administracji i trzeba będzie się przekwalifikować, aby znaleźć zatrudnienie tam, gdzie występują braki. Mogą odejść ci, którzy nie zechcą skorzystać z propozycji zawartych w pakcie gwarancji, ale na to już my wpływu
nie będziemy mieli. Będzie to indywidualny wybór danego pracownika.ódło: Wolna Droga[/quote]
fisch na to
Kto jeszcze należy do tego związku ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

baniorz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2008

PostWysłany: 26-10-2008, 22:47    Odpowiedz z cytatem

fisch na to
Kto jeszcze należy do tego związku ???

Czytałeś ten wywiad?
Rzadko bo rzadko ale trzeba się zgodzić z Grymelem. Związki zawodowe akurat w sytuacji Cargo powinny zachować daleko idącą powściągliwość . A co do zwolnień to przy takiej rewolucji trzeba sobie to jasno powiedzieć że w administracji nie obędzie się bez zwolnień lub jak mówi Grymel bez przekwalifikowań . Tylko związkowiec niedbający o swoich członków patrz ten PAJAC SZURGOT, /zresztą z PLK/, z Opola prze do strajku.Rolą dobrego przewodniczącego związku zawodowego w takiej sytuacji jest wynegocjowanie jak najlepszych warunków dla swoich członków. Więc akurat odwrotnie od ciebie uważam że trzeba należeć do takiego związku który umie mądrze walczyć o swoich członków.

A tak nawiasem mówiąc 400 osób w zakładzie/OPOLE/ to w Poznaniu i w Tarnowskich Górach tyle osób jest w jednej sekcji.
PANOWIE ZWIĄZKOWCY DO ROBOTY SIĘ ZABIERZCIE A NIE DO STRAJKU Bang Wow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 27-10-2008, 09:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Więc akurat odwrotnie od ciebie uważam że trzeba należeć do takiego związku który umie mądrze walczyć o swoich członków.

To akurat popieram - podkreślam "MĄDRZE"!
"Nie jest sztuką wylanie dziecka z kąpielą, musi być jakiś kompromis i według mnie musi to jakoś funkcjonować. Od tego jesteśmy związkowcami, by prędzej, czy później się dogadać."
To z tego samego wywiadu - już teraz wiemy od czego jest związkowiec.
Słowo "jakoś" kojarzy się z "byle jak" a "Solidarność" kojarzy się dobrze ale już tylko ze słodkościami.
Już jest dawno po wstępnej analizie sytuacji w "Cargo" a wniosków i informacji nie ma.
"Dół" jest całkowicie zdezinformowany a władza "jakoś" się trzyma.
Jest wiele sygnałów, że decydenci "Cargo" są wrogo ustawieni do powstałej sytuacji i "strzelają sobie sami w kolano" - przypomnę "aferę" z nie wydaniem lokomotyw do obsługi pociągów osobowych na stacji Poznań czy np. zakazem postoju lokomotyw IC w lokomotywowni Szczecin Port Centralny. Torów na SPC wiele i wystarczyło wydzielić jeden i zaproponować umowę i opłatę za korzystanie z niego.
Pisałem to wielokrotnie i podtrzymuję- bez cięć i zwolnień w "Cargo" się nie obędzie a kto twierdzi inaczej po prostu kłamie.
Źle to wróży takiej organizacji związkowej jak "Solidarność" bo członkowie są zarówno w betonie i administracji jak i na stanowiskach robotniczych. Jak pogodzić te skrajności to już nie mój problem.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mocny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2008

PostWysłany: 27-10-2008, 10:55   Nowe życie po 01.01.2009 bez ZZ Odpowiedz z cytatem

Szanowni kolejarze wszelkich spółek w PKP odbierzcie swoje należne bony swiąteczne ze związków i z dniem 01.01.2009 wypiszcie sie z tego burdelu.Tego burdelu już nie mozna powstrzymać za sprawą betonu PKP oraz sitwy związkowo - dyrektorskiej. Związki załatwiły sobie stołki w RN i w taki sposób olali swoich członków. Teraz my ich pokaramy występując z tego burdelu.
Przed wyjściem z pokoju związkowca należy zgiąć ręke i unieść środkowy palec.W taki sposób ZZ będą na zewnątrz zakładu a zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na wykup uprawnień dla kolejarzy na 2009 z ulgą nie 99% tylko 100%.Widać że Mamiński nie jest kumaty .Tak myślą związkowcy z "S"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 27-10-2008, 19:00    Odpowiedz z cytatem

Moja myśl i działanie jest jednoznaczne.
O każdym np. członku związku myślę tak, jak o niepodległości.
Najważniejszy nie tylko dla związku, ale dla każdego członka związku jest inny kolega związkowiec.
Nic innego nie może być ważniejsze ? Mylę się ???
Z góry od razu od powiem.
Jeśli zasadą innych decydentów związkowych jest " RATUJ SIĘ KTO MOŻE, BO NIKT CI NIE POMOŹE", to serdecznie gratuluję wyboru pozostałym członkom tych "właściwych" związków typu "S".

PS. Dlaczego zablokowano dostęp do przeglądu tematów ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2008

PostWysłany: 28-10-2008, 08:38   cała ta reforma jest do d Odpowiedz z cytatem

Cała ta reforma to jeden wielki szajs, miało być uzasadnione ekonomicznie a jest uzasadnione zwiazkowo - polityczne. Niemcy już rece zacieraja i rozgladaja sie po okolicy jak wprowadzic swój tabor. "Dzięki" pokręconemu mysleniu władz Cargo i PKP S.A w największym przeładunkowym suchym porcie w polsce oddaje sie przeładunek obcym firmom. Po likwidacji miejcowego zakładu, cała działalność PKP Cargo praktycznie zostanie zlikwidowana. Z perspektywy Warszawy czy Białegostoku nie da się dobrze zarządzać miejscowymi zasobami. Mielismy przykład takiego zarządzania na odległość. Kilka lat temu CL Małaszewicze chciało przejąc od PKP Nieruchomości i wyremontowąć duży budynek administracyjny. Budynek ten jeszcze wtedy funkcjonował były wynajmowane pomieszczenia dla innych spółek. Ale Nieruchomosci mówiły nie i nie.
No i niestety budynek popadł w ruine spółki odeszły i wynajeły pomieszczenia u prywaciaży ( to była naprawde niezła kasa) a w środku jest melina. I dopiero teraz nieruchomości wywiesiły trasparent ze na sprzedaż. No i wten sposób duze pieniądzę przeż i ich głupote poszły sie je...... Z tej perspektywy widze ze jesli zlikwiduja CL Małaszewicze, wszytko co kolejowe popadnie w ruine. Ale co tam dla Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 28-10-2008, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Toć ja właśnie nie raz trułem już na temat tych nieruchomości. Powtarzam więc raz jeszcze - DLACZEGO w końcu nie może być tak normalnie tzn. niech nieruchomości dostaną ci, co je użytkują. Znowu NIEDASIE !!!???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ilona1061 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 24 Mar 2008

PostWysłany: 28-10-2008, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Olać związki popieram. Dance Dance
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-10-2008, 11:49    Odpowiedz z cytatem

siude napisał/a:
Toć ja właśnie nie raz trułem już na temat tych nieruchomości. Powtarzam więc raz jeszcze - DLACZEGO w końcu nie może być tak normalnie tzn. niech nieruchomości dostaną ci, co je użytkują. Znowu NIEDASIE !!!???

Da się, tylko trzeba chcieć, a nie działać na szkodę spółki! Przypominam, że nieruchomościami zarządza spółka PKP SA. Prezesem zarządu PKP SA jest Andrzej Wach. Przewodniczącym rady nadzorczej PKP Cargo jest prezes Wach. Czy już wszystko jasne?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tygryś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2008

PostWysłany: 28-10-2008, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Najnowsze nieoficjalne info centrala w Krakowie pozostanie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 29-10-2008, 07:12    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
. Czy już wszystko jasne?

JASNE - przecież ja o tym wiem jeno krew mnie zalewa, że ten chory układ istnieje i NIC nie można z tym zrobić !!!! Po prostu nie ma na to mocnych i tyle. Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Kwi 2008

PostWysłany: 29-10-2008, 10:58    Odpowiedz z cytatem

baniorz napisał/a:


A tak nawiasem mówiąc 400 osób w zakładzie/OPOLE/ to w Poznaniu i w Tarnowskich Górach tyle osób jest w jednej sekcji.

Ciekawe, że nie podaje się ile pieniędzy wsypracowują w tak nielicznym zakładzie. Może by tak rozliczać z efektywności pracy te CZ. Ileż to na jednego zatrudnionego wypracowuje CZ Poznań?
Eksport bezrobocia ze Śląska na Opolszczyznę aż zanadto daje się we znaki. Zresztą w innych branżach Śląsk dobiera się do d.. Opolu - wide Narodowy Fundusz Zdrowia. Buzkoje.. dołożą wszelkich starań byśmy my Opolanie płacili na restrukturyzację kopalń, emerytury górnicze i inne świadczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cargo13 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Paź 2008

PostWysłany: 29-10-2008, 12:33    Odpowiedz z cytatem

PKP CARGO zostaje w Ostrowie
PKP CARGO w Ostrowie jest bezpieczne. Nie będzie likwidacji zakładu, nie będzie zwolnień - a tego obawiano się najbardziej, gdy spółka ogłosiła swoje plany restrukturyzacyjne. „CARGO ma za sobą ciężki rok, w którym narażone zostało na straty wskutek zaniedbań z lat ubiegłych"- powiedział Cezary Grabarczyk minister infrastruktury. „Zadanie, które zostało postawione przed nowym zarządem CARGO, to przeprowadzić restrukturyzacje tak, aby spółka odzyskała silną pozycję nie tylko na polskim rynku, ale tez w Europie. CARGO to drugi pod względem masy przewozowej, przewoźnik towarowy w Unii Europejskiej. Ale plany zmian przewidują gwarancję zatrudnienia dla pracowników."


Koncepcja przekształcenia ostrowskiej spółki jedynie w filię poznańskiego zakładu została, salomonowym wręcz wyrokiem, zmieniona. Nie bez nacisku ze strony ministra Grabarczyka, którego do swoich racji przekonał poseł Jarosław Urbaniak. „W planach jest, aby w Ostrowie powstała samodzielna spółka eksploatacyjna"- poinformował Urbaniak. „W pierwszym etapie restrukturyzacji nie będzie dyrekcji w Ostrowie. Powstanie duży zakład taboru w Poznaniu, w którego skład wejdą oddziały ostrowski i jarociński. I to jest to rozwiązanie, które planowano od początku. Natomiast w ostrowie powstanie duże centrum eksploatacyjne, czyli tu się będzie naprawiać i robić przeglądy. A w krótkiej perspektywie czasu będzie też tu dyrekcja, a nawet prezesura, ponieważ PKP CARGO w ramach strategii będzie wyłaniało spółki-córki do tego typu działalności. W związku z tym, że pracy dla takich zakładów nie brakuje przewiduje się wówczas nawet wzrost zatrudnienia."


Restrukturyzacja PKP CARGO obejmie wszystkie zakłady w Polsce. Spośród istniejących 40 zostanie jedynie 16. W 2010 roku akcje spółki mają zostać upublicznione na giełdzie.

Komentarze
Czym się różni wersja pierwotna od tej, którą pokrętnie przedstawił poseł Urbaniak?

Źródło: www.rc.fm

[ Dodano: 31-10-2008, 07:44 ]
Niestety ta informacja nie daje gwarancji pracownikom PKP CARGO S.A. dalszej pracy w Ostrowie Wlkp. A PKP CARGO S.A. w Ostrowie Wlkp. wcale nie jest bezpieczne. To są totallne bzdury!!! Ta informacja świadczy jedynie o tym, że pan Masłowski - obecny dyrektor CM Ostrów Wlkp. SPRZEDAŁ SIĘ za stanowisko zastępcy dyrektora w nowym CT Wielkopolskim! I odpowiednio zmanipulował posła Urbaniaka, który mimo że pochodzi z rodziny kolejarskiej, to struktury CARGO nie zna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 15 z 78 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 76, 77, 78  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl