Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 210, 211, 212 ... 220, 221, 222  Następny
Rozkład jazdy 2015/2016
Autor Wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-06-2016, 21:08   

Z dwa miesiące temu jechałem jakimś wieczornym IC do Opola, z Katowic wyruszyło ze mną 5 osób - w całym pociągu. Jedną TLK-ę też wycięto - podobno z powodu małego zainteresowania. To rzeczywiście sukces frekwencyjny
Przejdź na dół

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 22-06-2016, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Nie każdy skład na trasie z Katowic do Wrocławia ma zachwycającą frekwencję co nie zmienia faktu że znaczna większość składów dobija do 100% zapelnienia przez co przewozy pomiędzy stolicami województw śląskiego i dolnośląskiego w pociągach PKP intercity cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Dziwię się ze na podstawie jednorazowej podróży jednym składem masz czelność cokolwiek stwierdzać!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2016, 07:54   

To nie jest jednorazowa podróż, tylko jeden przykład - to chyba różnica? I to przykład, który daje do myślenia. Nie twierdzę, że pociągi jeżdżą puste, ale faktycznie pełne bywają w piątki / niedziele czy przy weekendach, poza tym szału nie ma. Z jakiegoś powodu wprowadzono ceny relacyjne i daleko też tej linii do miana "złotego jaja" firmy Intercity. Polski Bus wciąż istnieje...
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 08:12    Odpowiedz z cytatem

I znowu nie masz racji! Radze polepszyć swoje mkolskie obserwacje! Składy Katowice-Wrocław jeżdżą pełne także w tygodniu. Frekwencja jest bardzo dobra stąd można sobie pozwolić na podwyżke cen biletów, a polski bus może sobie dalej istnieć - zresztą kogo to obchodzi?! Z nami i tak nie ma szans! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-06-2016, 09:55    Odpowiedz z cytatem

Akurat PKP IC w relacji Kraków - Wrocław i może w mniejszym stopniu Katowice - Wrocław pasażerów od PB odzyskuje. Linia Kraków - Wrocław to wręcz fenomenalny sukces. Puste Mkolskie składy przez Katowice wlekące się pół dnia zastąpiono szybkimi i atrakcyjnymi połączeniami przez Częstochowę. Zresztą przy tak dobrej frekwencji i tak dobrym czasie przejazdu nie ma powodu by oferować aż tak niską cenę, nowa i tak jest niższa od taryfy podstawowej i to pomimo faktu, że pociąg przez większość trasy jedzie z prędkością 140 - 150 km/h. A nie oszukujmy się za tym idą też koszty, np. podwójna obsada i większe zużycie energii. Dobry czas przejazdu, nowoczesne wagony, moim zdaniem to nadal bardzo atrakcyjna oferta w nadal dobrej cenie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 23-06-2016, 11:17    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Akurat PKP IC w relacji Kraków - Wrocław i może w mniejszym stopniu Katowice - Wrocław pasażerów od PB odzyskuje. Linia Kraków - Wrocław to wręcz fenomenalny sukces. Puste Mkolskie składy przez Katowice wlekące się pół dnia zastąpiono szybkimi i atrakcyjnymi połączeniami przez Częstochowę. Zresztą przy tak dobrej frekwencji i tak dobrym czasie przejazdu nie ma powodu by oferować aż tak niską cenę, nowa i tak jest niższa od taryfy podstawowej i to pomimo faktu, że pociąg przez większość trasy jedzie z prędkością 140 - 150 km/h. A nie oszukujmy się za tym idą też koszty, np. podwójna obsada i większe zużycie energii. Dobry czas przejazdu, nowoczesne wagony, moim zdaniem to nadal bardzo atrakcyjna oferta w nadal dobrej cenie.

I większa cena za przejazd do Wrocka (przez Częstochowę)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-06-2016, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Przez Częstochowę jest 306 km, przez Katowice 265 km, to faktycznie inne widełki, ale na tej linii dalej będzie bilet relacyjny, od teraz o 5 zł droższy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2016, 13:42   

Z mojego dzisiejszego pobytu w Katowicach:
Do pociągu IC do Kołobrzegu (odj. 08:35 + spóźnienie jakieś 10 min) wsiadło ok 50 osób, większość z solidnymi bagażami - raczej nie na urlop nad wrocławską Odrą...
Z pociągu TLK (przyj. 08:48) ze Świnoujścia wysiadło w sumie może 30 osób
Pociąg TLK z Kielc do Wrocławia odjechał z 33 pasażerami (2 wagony).
Rzeczywiście sukces?

hanys,
"Mikol" w Twoich forumowych ustach brzmi jak obelga, nie życzę sobie takich określeń wobec mnie.
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 14:52    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:
hanys,
"Mikol" w Twoich forumowych ustach brzmi jak obelga, nie życzę sobie takich określeń wobec mnie.

Ale to nie jest koncert życzeń

Dlaczego uważasz, że te paredziesiąt osób z bagażami nie jechało tylko do Wrocławia? Nie oceniaj pasażera po bagażu Very Happy Jeżeli faktycznie chciałbyś sprawdzić frekwencje np. na Szkunerze to powinieneś nim jeździć od poniedziałku do niedzieli (na odc. Katowice-Wrocław) i sprawdzać pasażerom bilety wtedy twoje dziwne spostrzeżenia i wnioski będą miały sens.

Tak jak napisał @sheva17 linia Kraków-Wrocław to fenomenalny sukces natomiast linia Katowice-Wrocław cieszy sie bardzo dużym zainteresowaniem, ogólna frekwencja w pociągach jest duża.
Zgodzić moge sie jedynie co do Morcinka bo ten pociąg faktycznie miał marne zapełnienie, m.in. dlatego na czas wakacji zostaje zawieszony.

Kolega @pawel78 jak widze znowu ma o coś pretensje ale nie rozumiem do końca cóż on tam nawypisywał w tym jednym zdaniu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2016, 15:34   

hanys napisał/a:
Składy Katowice-Wrocław jeżdżą pełne także w tygodniu. Frekwencja jest bardzo dobra

Podałem kilka przykładów pociągów "w tygodniu", które widziałem będąc dziś na stacji - żadnego nie pominąłem, przy każdym byłem osobiście. No ale to nie pasuje do Twojej teorii pełnych pociągów, więc wymyślasz jakieś kosmiczne zadania. Masz czas, to sam jeździj, ja mam ciekawsze w życiu zajęcia.
Powtarzam, są pociągi pełne, są pociągi puste, cena 29,90 zł / os była bardziej przyjazna i dla oka i dla kieszeni.
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 15:38    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:
Masz czas, to sam jeździj, ja mam ciekawsze w życiu zajęcia.

Myślałem, że ciekawszych zajęć nie masz skoro i tak pół dnia przesiadujesz na peronie licząc pasażerów.

Podwyższenie ceny o te pare groszy nie wpłynie na frekwencje w pociągach Katowice-Wrocław.
Tu nie chodzi o żadną moją teorie tylko szczerą prawde i tyle. wiadomo że nie zawsze skład jedzie z kompletem pasażerów jednak tak jak pisałem wyżej - ogólnie frekwencja jest b.wysoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 23-06-2016, 15:52    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
ogólnie frekwencja jest b.wysoka.


Nie sztuką jest zapełnić 3-4 wagonowy skład. Jeszcze w 2008 roku pociągi pośpieszne posiadały po 7-9 z równie bardzo wysoką frekwencją. Ale o czym ja mówię? Od tamtego czasu kolej sporo pasażerów straciła, to i cieszymy się z 70% frekwencji w 4 wagonach.

Co do trasy Katowic - Wrocław, moim zdaniem jest to linia, na której potencjał nie jest w pełni wykorzystany. Przy czasie przejazdu wynoszącym 2 godziny (często jeżdżę w tej relacji i jest to dla mnie fenomenalna sprawa) obecna ilość połączeń to jest jakiś śmiech na sali. Pociągi między Katowicami, a Wrocławiem spokojnie mogłyby kursować co godzinę, wtedy żaden busiarz nie miałby tutaj szans. Przy czym niekoniecznie musiałyby to być pociągi TLK/IC, w tej relacji brakuje mi czegoś pośredniego w postaci np. IR.

W zasadzie ofertę na tej trasie należałoby zbudować od podstaw. Generalnie zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie z Katowic, Zabrza czy z Gliwic pociągi w kierunku Wrocławia często gęsto jeżdzą z taką sobie frekwencją, nawet Morcinek zestawiony z dwóch wagonów z Gliwic wyjeżdżał z 3-4 osobami na przedział, a i to nie zawsze. Natomiast pociągi zwykle zapełniają się solidnie w Opolu i Brzegu. A przecież z tych okolic połączeń na Wrocław jest znacznie więcej niż z GOP-u. Ano właśnie - ludzie wiedząc, że pociągi jeżdżą często i z atrakcyjnym czasem przejazdu, częściej podróżują bo wiedzą, że "zawsze coś jedzie". W przypadku GOP-u tak to niestety nie wygląda, dlatego frekwencja wbrew temu co @hanys pisze, w ciągu tygodnia wcale taka oszałamiająca nie jest, a jeżdżę różnymi pociągami o różniastych porach, zarówno w tygodniu jak i w weekendy. Nawet Centaurus jest słaby i mówię o wyjeździe z Gliwic, po zebraniu ludzi z Katowic, Zabrza i tego ostatniego miasta. Oczywiście możemy iść logiką praktykowaną w czasach PKP i postPKP, która nakazuje likwidować kolejne puste pociągi, albo walnąć pięścią w stół i powiedzieć "ok, uruchamiamy co godzinę pociąg w tej relacji (oczywiście niektóre można wydłużyć czy to do Krakowa/Bielska czy za Wrocław nie wiem, do JG, ZG, Poznania, Szczecina etc. i patrzeć, jak liczba pasażerów wzrasta". Gwarantuję, że przy lepszej ofercie w postaci większej ilości połączeń ludzie częściej będą wybierali kolej "a bo co chwilę jakiś pociąg jedzie". Ja tak to widze.

Widzę, że kolega @sheva17 trzyma się koncepcji połączeń przez Częstochowę i Lubliniec. Ja jestem innego zdania, że relacje (oczywiście po modernizacji linii Kraków - Katowice) powinny wyglądać tak:

Wrocław - Opole - Lubliniec - Częstochowa - Kielce - Lublin
Szczecin/Kołobrzeg/Poznań/ZG/JG - Wrocław - Opole - GOP - Kraków - Rzeszów/Przemyśl/Zakopane etc.
Racibórz/Bielsko Biała/GOP - Kielce - Lublin
Kraków - Częstochowa - Lubliniec - Poznań

Zauważcie, że w tych konfiguracjach w dalszym ciągu wszyscy zachowują połączenia z tymi samymi miastami, jak obecnie. Śląsk nie jest pozbawiony połączeń z Lublinem i Kielcami, dodatkowo mógłby coś zyskać Racibórz i Bielsko, Kraków w założeniu modernizacji E30 utrzymałby szybkie połączenia z Wrocławiem, zachowałby również szybkie połączenia z Częstochową tym razem dzięki relacji poznańskiej, która dziwi mnie, że obecnie jest słabo wykorzystania przy tak atrakcyjnym czasie jazdy Krk - PO i zdecydowanie powinna zostać rozreklamowana i wzmocniona dodatkowym połączeniem. Lublin z Kielcami zyskałyby znacznie szybsze połączenia do Opola i Wrocławia, mogłoby się okazać, że przetrasowane na tę relację Bolko i Sztygar zaczęłyby wozić więcej ludzi, bo czasowo atrakcyjnie byłoby wyskoczyć na wycieczkę z Kielc do Wrocławia i tego samego dnia wrócić, obecnie nie możemy o tym mówić. Lubliniec w dalszym ciągu posiadałby połączenia z Wrocławiem, podobnie Częstochowa, która z Krakowem jak wspomniałem byłaby połączona relacją poznańską, a i tak to nie jest wszystko, bo i na tym polu jest potencjał, który nawet dzisiaj nie jest w pełni wykorzystany, to akurat jest fakt. GOP natomiast odzyskałby atrakcyjne pociągi do Krakowa, na tej trasie tkwi taki potencjał, który z racji stanu torów niestety wykorzystuje InterBus i UniBus...


Ostatnio zmieniony przez Jack Daniel's dnia 23-06-2016, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz powtórze, że ceny biletów na trasie Katowice-Wrocław zostały poniesione m.in. ze względu na wysoką frekwencje na tej linii.

@Jack Daniel's, przetrasowanie połaczeń Lublin-Wrocław na trasie p. Częstochowe i Lubliniec nie ma najmniejszego sensu ponieważ na całym Sztygarze oraz Bolku największy potok podróżnych mamy na trasie GOP-Kielce/Lublin.

Na linii Kraków-Częstochowa-Lubliniec-Ostrów-Poznań cały czas będzie 'coś' jeździło, jakieś 3-4 składy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 23-06-2016, 16:10    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
@Jack Daniel's, przetrasowanie połaczeń Lublin-Wrocław na trasie p. Częstochowe i Lubliniec nie ma najmniejszego sensu ponieważ na całym Sztygarze oraz Bolku największy potok podróżnych mamy na trasie GOP-Kielce/Lublin.


Toteż w zamian należy uruchomić relacje z Raciborza, Gliwic i Bielska/Żywca. W innym wypadku to nie ma sensu.

W mojej propozycji zauważ, że wszyscy ze wszystkimi posiadają połączenia tak jak obecnie! Nie ma nikogo poszkodowanego, a plus byłby taki, że pociągi realnie by przyśpieszyły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Jednak z drugiej strony piszesz, że im więcej składów tym lepiej ponieważ wtedy człek idzie na dworzec 'bo zawsze coś pojedzie' a twoja propozycja znacznie ogranicza liczbe połączeń np. Częstochowy i Lublińca z Wrocławiem i Krakowem.

Póki odc. Katowice-Kraków jest w agonalnym stanie należy sie cieszyć z szybkiego połączenia na trasie Kraków-Wrocław p. Częstochowe i tyle. Na chwile obecną najprawdopodobniej jeszcze więcej składów zostanie skierowanych na proteze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 211 z 222 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 210, 211, 212 ... 220, 221, 222  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl