"Mniej połączeń i zastępcza jazda autobusem na linii Opole - Zawadzkie. Tak od 15 grudnia wyglądać będzie nowy rozkład jazdy pociągów w regionie.
W nowym rozkładzie jazdy nie ma siedmiu par pociągów. Przedstawiciele opolskiego zakładu Przewozów Regionalnych twierdzą jednak, że nie będzie problemów z dojazdami do szkół, pracy i urzędów.
- W rozkładzie nie ujęliśmy kilku pociągów kursujących poza tak zwanym szczytem komunikacyjnym, więc i pasażerów nie było w nich wielu - zapewnia Piotr Rymaszewski z działu Przewozów, Eksploatacji, Gospodarki, i Utrzymania Taboru Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Poza tym tak zmieniliśmy rozkład, by pociągi, które zostały, przejęły pasażerów z tych kursów.
Największe zmiany zaszły na trasie Opole - Gliwice przez Strzelce Opolskie. Pociąg, który wyjeżdża z Opola do Gliwic o 4.18, od 15 grudnia swój bieg zaczynać będzie w Strzelcach Opolskich i do Gliwic wyjedzie o 5.01. Natomiast w trasę nie pojedzie pociąg, który ze Strzelec do Gliwic wyrusza o 12.05.
- Od 15 grudnia nie będzie kursował na trasie Gliwice Opole skład, który teraz wyjeżdża z Gliwic o 9.31 - mówi Piotr Romaszewski. - Pociąg ten swój bieg będzie rozpoczynał w Strzelcach Opolskich o 13.59.
Nie pojadą też dwie pary pociągów na trasie Kędzierzyn-Koźle - Racibórz (wyjazd z Kędzierzyna o 5.02 i 13.02, wyjazd z Raciborza 7.56 i 16.12).
W nowym rozkładzie o dwie pary pociągów mniej do dyspozycji mają pasażerowie na trasie Kluczbork Lubliniec. Wypadają składy wyjeżdżające z Kluczborka o 4.57 i 12.42 oraz z Lublińca o 7.30 i 21.30. O jedną parę pociągów mniej jest też na trasie Kędzierzyn-Koźle - Gliwice. Wypada skład wyjeżdżający z Kędzierzyna o 21.19 oraz z Gliwic o 6.34.
Złe wiadomości mamy też dla pasażerów korzystających z linii Opole - Zawadzkie (od roku jest w remoncie, a podróżni korzystają z zastępczej komunikacji autobusowej). Pociągi miały ponownie zacząć wozić pasażerów od 15 grudnia.
- Jednak wykonawca nie zdążył z remontem i do 14 czerwca 2014 roku nadal wozić będziemy ludzi autobusami - informuje Piotr Rymaszewski.
Nie wiadomo jeszcze natomiast, czy pociąg InterRegio "Chemik” relacji Warszawa - Kędzierzyn-Koźle będzie miał w weekendy wydłużoną trasę do Kudowy Zdroju przez Prudnik, Nysę.
Nowy, planszowy rozkład jazdy można ściągnąć za darmo ze strony internetowej www.plk-sa.pl."
Ale z tego co mi jest wiadomo IR CHEMIK na odcinku KĘDZIERZYN-KUDOWA ma być czysto komercyjnym pociągiem .... bez dotacji UMWO I UMWD..... dlatego też kursuje 1 dzieńw tygodniu w przeciwnym wypadku kursowałby codziennie.... więc teoretycznie powinien pojechać ale wiadomo do 15.12 niesttey może sie duzo zmienić
[quote="Kolejoman2"]To, że jest w plakatach to nie znaczy że pojedzie na bank. Sprawa rozbija się o jego dotacje z UMWO i UMWDquote]
Na dzień dzisiejszy IR CHEMIK do/z Kudowy POJEDZIE.... i to jest dobra wiadomosc , bo PLK dało zgodę na ten skład.... ale do grudnia jeszcze ciut czasu.. ale wierzę ze nic sie nie zmieniw tej materii i zarówno IR CHEMIK do Kudowy jak i IR Galicja do Międzyelsia pojadą.
bart napisał/a:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16579/Kudowa-Zdroj-wraca-na-kolejowa-mape-Polski.html
Nic nie rozumiem z tego . Pojedzie nie pojedzie
Ondraszek na plakatach widnieje jako TLK. Dziwna zmiana albo błąd. Zawsze pociąg był w kat.EIC, czyżby nagle potaniał od nowego rozkładu. Jakoś trudno uwierzyć w niektóre zmiany na tych plakatach, ale może faktycznie niektóre EIC zejdą do kat. TLK i czas przejazdu przy remontach CMK będzie znacznie wydłużony.
_________________ na forum od 2005 roku:)
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-10-2013, 19:32
Tak jak i np Tatry w terminach do Zakopanego. mam nadzieje, ze to nie blad, tylko genialne zagranie ratujace frekwe. W tygodniu do Kraka jako EIC a w weekendy i terminy do Zakopca jako TLK.
To samo Wisla do Wisly jest jako TLK a nie, tak jak tegoroczny EIC "Muchowoz""
Kilinski do Poznania tez TLK, wiec mam nadzieje, ze bedzie tak naprawde.
Tak prawde mowiac, jest to klasyczny przyklad zastosowania "systemu dynamicznego" o ktorym juz sie tyle nasluchalem. Terminy pozaszczytowe to TLK typu Kilinski ( godz ok. 12) lub trasy przegrywajace konkurencje z innymi typu Wisla, lub Zakopane, ktore tez juz w sumie bardzo stracilo na atrakcyjnosci czasowo-kosztowej stad proba ratowania sytuacji przez danie TLK na Tatry jak i Morskie Oko czy Karłowicz.
Trzymam kciuki za taki rozwoj wydarzen a nie ze to zwykly blad....
Ludzie, ale jesteście ciemni. MKole i nie umieją czytać z rozkładu jazdy i zauważać, że jest masa błędów? Jeśli są 4 liczby to jest EIC, jeśli 5 liczb to jest TLK proste... Ondraszek, Tatry, Lech i inne jako TLK będą EIC bez żadnych zmian! Błędy też ma w oznaczeniu Kaszub, Norwid, Jantar, Neptun jako TLK, a to nie prawda. Od nowego RJ pojadą jako EIC
Połączenie do Amsterdamu zostaje. BWE pojedzie do Kolonii?
Kilka dni temu odbyło się spotkanie zarządów PKP Intercity oraz DB Fernverkehr. Spotkanie miało na celu omówienie ustaleń, które oba zarządy wypracowały na początku bieżącego roku. Jednym z ciekawszych rezultatów spotkania jest rozpoczęcie prac nad dziennym połączeniem kolejowym z Polski do Kolonii w Niemczech.
Rozewie z wagonami bezpośrednimi nie tylko do Jeleniej, ale i do Szklarskiej - super! Wprawdzie tylko w sezonie, ale zawsze coś. Z drugiej strony czy ja dobrze widzę, że nie tylko w sezonie, ale dodatkowo w określone dni tygodnia w sezonie i że na Sylwestra będzie to poniedziałek, środa, czwartek i sobota - a nie będzie wagonów w piątkowym szczycie? Bo to trochę głupie.
Natomiast cieszy przewóz rowerów w tym pociągu (w przedsionkach, ale zawsze).
_________________ Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum