Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Następny
Naprawy główne i modernizacje EZT
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 03-11-2011, 11:43    Odpowiedz z cytatem

Koleje Mazowieckie naprawią 43 EZT-y


Samorządowy przewoźnik zamierza wykonać naprawy i modernizacje 38 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 oraz 5 EZT serii EN57KM.

Wszystkie modernizowane EZT-y zostaną na nowo pomalowane i pokryte powłoką antygraffiti, wymienione w nich zostaną uszkodzone elementy wnętrza z zachowaniem ich wzoru i kolorystyki. Ponadto wymieniona zostanie tapicerka foteli pasażerskich na nową, wandaloodporną, wszystkie porysowane szyby, aluminiowe lub pourywane uchwyty drzwi na stalowe lub wykonane z tworzywa sztucznego.

Dodatkowo zostanie zamontowany system sygnalizacji wizualno–akustycznej ostrzegający maszynistę o niedomkniętych drzwiach automatycznych w składzie. System ten będzie umożliwiał blokadę indywidualnego otwarcia drzwi przy prędkości powyżej 5 km/h, przy czym blokada ma być odporna na dewastację, centralne otwarcie drzwi przez maszynistę oraz sygnalizację akustyczną i wizualną stanu każdych drzwi w składzie pociągu na pulpicie maszynisty.

Pociągi z serii EN57 po modernizacji zyskają dwie elektroniczne tablice informacyjne czołowe umieszczone nad szybami czołowymi pociągu oraz sześć tablic bocznych, po dwie na każdy wagon. Ponadto w pojazdach przebudowane będą toalety, wymienione zostanie oświetlenie sufitowe, zainstalowany będzie system indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem oraz zostaną zamontowane nowe stojaki na rowery.

Z kolei w pociągach z serii EN57KM wymieniony zostanie układ rozruchu z czoperowego na falownikowy oraz nastąpi zastąpienie silników prądu stałego silnikami asynchronicznymi. Ponadto remont obejmie modernizację sprzęgów czołowych, instalacje nowoczesnego systemu indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem oraz montaż nowych tablic informacyjnych w wagonach rozrządczych.

Zamówienie ma zostać wykonane do 31 grudnia 2013 r. Koleje Mazowieckie wymagają wniesienia wadium w wysokości 500 tys. zł dla modernizacji 38 EN57 oraz 150 tys. zł dla modernizacji EN57KM. Oferty można składać do 8 grudnia 2011 r. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował najniższą ceną.

źródło: KOW
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 16-11-2011, 20:04    Odpowiedz z cytatem

http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/913674618.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/415045304.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/225028841.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/754123009.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/983009452.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/444096000.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/843351530.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/700128929.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/258740572.jpg
http://sadeczanin.info/content/upload/default/Galerie/3807/165508941.jpg
http://sadeczanin.info/aktualnosci-gospodarka/art/27540
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 16-11-2011, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Te ładne czerwoniutkie to dla Wielkopolski? Jeżeli tak to świetnie, że zrezygnowali z tego okropnego czarnego czoła.. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 17-11-2011, 20:44    Odpowiedz z cytatem

A wiecie nurtuje mnie pewna rzecz - czy w tych modernach EN57/EN71 do AKM jest możliwość wstawienia nowych wózków ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 18-11-2011, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Pewnie. Te, które tu wstawiają z resztą też są zmodyfikowane.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 18-11-2011, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Ale modernizacja podwozia (wózków) to tylko w serii EN57KM ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 18-11-2011, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Nie. Również w EN57-20xx zastosowano zmodernizowane wózki, oraz wszędzie tam, gdzie życzy sobie tego zamawiający, również w niektórych zwykłych EN57 po prostych modernizacjach... (serie AKM, AKŁ etc i wszystkie nowe z założenia mają zmodernizowane wózki).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-11-2011, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Producent taboru z Nowego Sącza idzie śladem konkurencji i zaczyna montować w taborze nowoczesny, lepszy od standardowego napęd. Dzięki nowemu silnikowi przewoźnicy będą mogli zaoszczędzić na kosztach eksploatacji pociągów. Rozwiązaniem są zainteresowane Koleje Mazowieckie.

Stary napęd znany choćby ze zmodernizowanych dla Kolei Mazowieckich składów EN57 był zaopatrzony m.in. w małe koło zębate, które wraz z silnikiem wisiało na dużym kole zębatym, na osi zestawu kołowego. W żargonie mówiło się na to rozwiązanie – powieszenie silnika „za nos”.

- Silnik pracował niejako bezpośrednio zawieszony na dużym kole zębatym. Koła zębate były zanurzone w oleju przekładniowym, co wymagało cyklicznej wymiany oleju. W nowym rozwiązaniu mamy przekładnię dwustopniową, silnik jest zamocowany na sztywno, nie drga, bo nie wisi już „za nos”. Silnik jest mniejszy, ma mniejszą masę – tonę na jeden układ napędowy, cztery tony na całym EN57 – opowiada Józef Michalik, dyrektor marketingu Newagu.

W poprzednim rozwiązaniu ruchy silnika powodowały szybsze zużywanie się łożysk, na których był zabudowany silnik. W nowym tej uciążliwości nie będzie. Silnik będzie poza tym cichszy, dwustopniowa przekładnia zmniejsza natężenie powstającego hałasu.

Kolejne zaleta silnika – większa płynność ruchu, bez charakterystycznego i dobrze znanego, wstępnego szarpnięcia. – Nawet w zmodernizowanym pojeździe, w oparciu o silnik asynchroniczny, startując od zera, niewielkie przesunięcie między przekładniami powodowało szarpnięcie. Teraz tego nie będzie – opowiada Józef Michalik.

Bez częstych przeglądów

Oferowany przez Newag napęd jest o kilkanaście procent droższy od standardowego. Ale przewoźników powinny do niego zachęcić korzyści finansowe, które biorą się z niższych kosztów eksploatacji: pojazdy zużywają mniej energii i nie wymagają długich cykli przeglądowych.

Poza tym w pojazdach, które zostaną wyposażone w nowy napęd, poprawi się komfort podróżowania.

- Nowe napędy są montowane we wszystkich modernizowanych i nowych pojazdach, na które wygraliśmy niedawno przetargi. Montujemy je m.in. w 3 modernizowanych EZT dla województwa wielkopolskiego oraz w 5 modernizowanych EZT dla Kolei Śląskich (dostawa w formie leasingu) – wymienia Michalik.

Nowy napęd składa się z silnika TSA i przekładni firmy Gmeinder. Obie firmy współpracowały z Newagiem, przy projekcie napędu, którego pomysłodawcami byli inżynierowie z Nowego Sącza.

Zainteresowanie przewoźników napędem jest spore. Można się było o tym przekonać choćby podczas prezentacji zakładów Newagu 16 listopada, w której uczestniczyli przewoźnicy i samorządowcy.

Koleje Mazowieckie aktualnie nie prowadzą nowych postępowań przetargowych, ale przy kolejnych zamierzają wziąć pod uwagę zastosowanie tego rodzaju silnika i tej przekładni.

Niezawodny i bezobsługowy

Piotr Wakuła, dyrektor biura eksploatacyjno-technicznego Kolei Mazowieckich, uważa, że nowy silnik to coś, co można zrobić w pojeździe EN57, aby był na wskroś nowoczesny.

- Tego typu przekładnie i napędy są stosowane w pojazdach PESY, Bombardiera i Stadlera, przez nas eksploatowanych. Jest to niezawodny system połączenia silnika z przekładnią. Od ponad 3 lat eksploatujemy Flirty. Każdy z nich przejechał 500-600 tys. km. W tym czasie była tylko jedna awaria przekładni i to z winy producenta. Jest to w zasadzie system niezawodny. Po drugie –jest bezobsługowy. Pracownicy nie muszą podczas przeglądów wykonywać żadnych czynności, poza sprawdzeniem, czy gdzieś się śruby nie rozkręciły czy przewody nie przetarły – komentuje Wakuła.

Pojazd wyposażony w nowy silnik będzie miał mniejszą pracochłonność podczas przeglądów, czyli będzie bardziej ekonomiczny. Duże znaczenie ma dla Kolei Mazowieckich mniejsze zużycie energii. Ale ciężko dokładnie przewidzieć jaka będzie jej oszczędność.

- To na razie wróżenie z fusów. Nie tylko sama masa pojazdów ma znaczenie, ale można przyjąć, że zużycie energii będzie mniejsze o kilka proc. Poza tym dochodzą korzyści, których nie da się wprost wycenić: sprawność, elastyczność, większa dostępność pojazdu, czyli to, co pomaga w codziennej eksploatacji.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 18-11-2011, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pewnie. Te, które tu wstawiają z resztą też są zmodyfikowane.


Tyle, że tak naprawdę hałas pozostaje. Chyba, że to już taka natura wózków tradycyjnych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-11-2011, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie najlepszy i jedyny prawdziwy kibelek to taki z wnętrzem z siedzeniami z czerwonej dermy. To, że jego wózki stukają a silnik buczy to tylko zaleta, bo ja nie księżniczka co przez ziarnko grochu spać nie może, lubię czuć, że jadę, lubię kolejowe dźwięki, lubię wyglądać przez otwarte okno. Te nowe pojazdy to są wyciszone, bez otwieranych okien, zero kontaktu z otoczeniem, a przecież to jest najfajniejsze w podróżowaniu. Ogólnie nowa kolej jest do niczego, jak cały tabor unowocześnią to ja wtedy kupuję jakiś używany samochód na gaz i olewam kolej. A puki PR-y jeszcze są to zamierzam na wiosnę pojechać na kilkunastogodzinny przejazd z Katowic do Gdańska starym EN57 (jest taki jeden IR), tak na pożegnanie kibelków, bo tak jak teraz bip już nie ma praktycznie tak niedługo będzie z kibelkami bo je poprzerabiają na jakieś AKM.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 19-11-2011, 17:17    Odpowiedz z cytatem

Hałas to nie tylko wózki. To również słaba izolacja akustyczna jednostki (nawet po modernizacji) i brak usprężynowania silników, tak więc przenoszenie większości drgań zespołu na pudło, bo usprężynowanie wózek - pudło to też żadna rewelacja...

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 19-11-2011, 22:40    Odpowiedz z cytatem

w mazowieckich jeżdżą jeszcze kibleki z siedzeniami z czerwonej dermy Very Happy.. nie wiem dokładnie ile ich jeszcze jest.. ale to już pewnie końcówka i moment w którym zostaną zastąpione gąbką oraz materiałem.. Można je przeważnie spotkać na trasie do Rembertowa..

[ Dodano: 19-11-2011, 22:43 ]
snajper, co do kolejowych dźwięków.. kiedyś taki fajny dźwięk wydawała sprężarka starszego typu(tzw. tykanie).. dziś też możesz go spotkać.. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 19-11-2011, 22:46    Odpowiedz z cytatem

To może jakieś jednostki (i to dosłownie sztuka-dwie) z Tłuszcza jak już, bo na Grochowie i Ochocie raczej już takich się spotkać nie powinno, podobnie w Sochaczewie.
Najczęściej czerwoną dermę można spotkać w jednostkach PRów, które do Warszawy zaglądają jako IR.
Poza tym KM postawiły na zielone siedzenia. Nie zawsze wygodne, choć powoli to też się zmienia na plus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 19-11-2011, 23:04    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
To może jakieś jednostki (i to dosłownie sztuka-dwie) z Tłuszcza jak już


Możliwe, bo tylko Tłuszcz posiada tzw. "egzotyczne" jednostki .. egzotyczne chociażby dlatego że mają np siedzenia z dermy.. i numeracje.. oraz wiele wiele innych szczególików Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 27-11-2011, 21:23    Odpowiedz z cytatem

EN57AKŁ-1226 w Łodzi:
http://priv.gtlodz.eu/img-nowy_kibel_na_kaliskim,24864.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl