PKP Cargo przejmuje coraz więcej ładunków na kolei.
W maju 2015 roku Grupa PKP Cargo zanotowała wzrosty zarówno w przewozach, jak i udziale rynkowym – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W maju PKP Cargo przewiozło więcej węgla oraz rud żelaza. Zwiększył się także transport ropy i jej przetworów w relacjach międzynarodowych.
Ciekawe informacje podaje portal WNP. :
http://www.wnp.pl/wiadomosci/253137.html
Ciekawe nie dlatego, że następuje zmiana siedziby Centrali ale dlatego, że było o niej wiadomo już dość dawno temu a tu nagle dowiadujemy się, że przedsięwzięcie to znajduje się w rządowym programie....Czary ?
Kosztem pracowników Centrali Cargo ? ( przynajmniej tych, którzy nie będą w stanie dojeżdżać do pracy z Warszawy do Katowic).
Podają, że jest to jedna z największych tegorocznych transakcji na lokalnym rynku nieruchomości. Szkoda, że nie podają za ile miesięcznie ( rozumiem - tajemnica handlowa ).
A propos - czy ktoś spotkał się z jakąkolwiek reakcją Pani Premier na list związkowców ?
http://www.solidarnosc-cargo.pl/
Aby obraz sprawy był jeszcze bardziej "klarowny" poczytajcie :
http://www.solidarnosc-centrala-cargo.pl/
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami portalu wnp.pl, PKP Cargo przenosi biura z Krakowa i Warszawy do Katowic. Jak poinformowała spółka w środę w komunikacie, przeniesienie biur do Katowic nastąpi jesienią tego roku. Spółka podkreśla, że zmiana lokalizacji nie oznacza likwidacji miejsc pracy.
Dynamika wzrostu przewozów PKP Cargo wyższa niż całego rynku.
W czerwcu Grupa PKP Cargo zanotowała wzrosty w przewozach zarówno pod względem masy towarowej (+5,8 proc. rok/roku), jak i pracy przewozowej (5,2 proc.).
Przyczyniły się do tego większe zlecenia transportu rud żelaza (+41 proc. r/r liczone wolumenem), drewna i jego wyrobów (+38 proc.) oraz węgla kamiennego (+16 proc.), informuje zarząd.
Jednocześnie w czerwcu nadal malała masa przewożonych kruszyw (-10 proc. r/r).
To oznacza że leżą inwestycje infrastrukturalne w kraju,ale także PKP Cargo oddaje ten rynek innym przewoźnikom,najwyraźniej nie doceniając potencjału jaki jest w tym segmencie towarów masowych.Za przewóz 1 tony kruszywa kolej bierze tyle samo co za przewóz 1 tony węgla w końcu...
PKP Cargo - obniżamy naszą rekomendację do "Sprzedaj" (cena docelowa 70 zł) – napisali analitycy Domu Maklerskiego PKO BP w raporcie datowanym na 11 sierpnia, a upublicznionym we wtorek 18 sierpnia.
Analitycy zauważają, że bardzo duża aktywność zarządu w szukania oszczędności w grupie PKP Cargo, przynosi wymierne efekty jednak nie są one w stanie zrekompensować silnych spadków cen przewozów. Jako potencjalne ryzyka wskazano oczekiwany wzrost nakładów inwestycyjnych, presję na wzrost płac, przejęcie AWT, oczekiwany wzrost opłat za dostęp do infrastruktury oraz zawirowania polityczne.
PKP Cargo zwiększa zyski dzięki przejęciu czeskiego przewoźnika.
W I półroczu 2015 roku spółka PKP Cargo mimo nieco niższych przychodów odnotowała wyraźny wzrost zysków. Wszystko dzięki korzystnej akwizycji AWT, drugiego co do wielkości przewoźnika towarowego w Czechach. Rozwój na rynkach Europy Środkowej pozwolił załatać dziurę po stagnacji na rynku krajowym. Zastój związany był z sytuacją w branży materiałów budowlanych i kruszyw oraz z ograniczeniami wymiany handlowej ze Wschodem.
PKP Cargo konsoliduje działalność spedycyjną i handlową. Na bazie PS Trade Trans i Cargospedu powstanie PKP Cargo Connect, który stanie się podmiotem skupiającym całość kontaktów z klientami PKP Cargo. Zmianom strukturalnym będzie towarzyszyło wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej.
Grupa PKP Cargo nie chce być postrzegana tylko jako przewoźnik kolejowy , ale jako dostawca usług zintegrowanych w oparciu o swoje zasoby i w oparciu o współpracę z naszymi partnerami - powiedział Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo, podczas Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach.
PKP Cargo connect to twor zbudowany na bazie dzialow handlowych ktore o dziwo dopiero poza spolka beda zabiegac o pozyskanie klientow-w obecnej strukturze nie moga tego robic.Connect to twor osob chcacych zaistniec i zostawic cos po sobie bez wzgledu na to czy to wyjdzie,wkoncu w Cargo nikt z groszem liczyc sie nie musi.Nastepne dzialy do wyprowadzenia poza spolke do kolejnych tworow juz czekaja w kolejce.
Utrzymanie pozycji lidera w przewozach kolejowych w Polsce oraz zdobycie pozycji wiodącego operatora intermodalnego w Europie Środkowo-Wschodniej to cele wyznaczone przez PKP Cargo w strategii na lata 2016-2020.
Przewoźnik wyraźnie stawia na rozwój usług międzynarodowych i zamierza poszerzać ofertę tak, aby umożliwiała obsługę całego łańcucha logistycznego, zwłaszcza w transporcie z wykorzystaniem kontenerów. PKP Cargo będzie się starało zapewnić także przewozy na „ostatniej mili” z wykorzystaniem transportu drogowego.
PKP Cargo stawia na łączenie przewozów drogowych z kolejowymi. Do 2020 roku firma chce się stać wiodącym operatorem logistycznym w Europie.
PKP Cargo będzie oferować nie tylko transport kolejowy towarów, lecz także przewozy drogowe bezpośrednio do odbiorcy. Spółka chce w ciągu czterech lat z drugiego największego przewoźnika stać się wiodącym operatorem logistycznym w Europie. W nowej strategii na lata 2016–2020 firma stawia na wymianę międzynarodową. Jak pokazują przykłady z Austrii czy Niemiec, w tym segmencie można oczekiwać dynamicznych wzrostów.
PKP Cargo traci zaufanie pracowników i inwestorów.
Związkowcy z PKP Cargo straszą strajkiem. Tymczasem zarząd spółki chce ich powstrzymać wykorzystując sąd. Sytuacja największego kolejowego przewoźnika towarowego w kraju nie jest łatwa, co dostrzegają inwestorzy. Kurs akcji spółki w trzy miesiące spadł o ponad 20 proc. i zdaniem analityków Domu Maklerskiego Vestor to nie koniec złej passy.
Eksperci DM Vestor odwołali swoją wcześniejszą rekomendację "kupuj" dla akcji PKP Cargo. To efekt znaczącego cięcia wyceny z 78 do 60 zł za sztukę. We wtorek przed południem kurs niewiele przekraczał 64 zł, co daje wartość całej firmy na poziomie 2,85 mld zł.
Manipulowano kursem akcji PKP Cargo? PKP złożyło zawiadomienie do KNF.
"W naszej ocenie, ostatnie wypowiedzi w mediach jakoby PKP S.A. miała sprzedać akcje PKP Cargo S.A. mogły mieć istotny wpływ na kurs akcji spółki" – powiedziała rzeczniczka PKP Cargo Katarzyna Mazurkiewicz. "Informacje o planowanej sprzedaży pakietu akcji PKP Cargo S.A., posiadanego przez PKP S.A., mogą stanowić próbę manipulacji kursem giełdowym i są nieprawdziwe" - dodała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum