Dziś poznamy członków zarządu spółki CPK. Jeden z nich to ceniony kolejarz.
Dziś mamy poznać skład zarządu spółki Centralny Port Komunikacyjny. Jak nieoficjalnie potwierdził Rynek Lotniczy, za budowę kolei ma w zarządzie odpowiadać doświadczony menadżer, Piotr Malepszak.
Jak nieoficjalnie potwierdził „Rynek Lotniczy”, rzeczywiście Malepszak ma być dziś zaprezentowany jako członek zarządu odpowiedzialny za komponent kolejowy. Przypomnijmy, że oprócz niego od 1 grudnia powołani zostali członkowie zarządu odpowiedzialni za finanse oraz za komponent lotniczy. Prezesem spółki jest Jacek Bartosiak.
Centralny Port Komunikacyjny ma już pełny skład zarządu. Stanowiska członków zarządu objęli Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona. Na czele CPK stoi prezes Jacek Bartosiak.
Spółka została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym 30 listopada 2018 r.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
To oni zbudują megalotnisko i 1300 km torów. Znamy nazwiska szefów specspółki ds. CPK.
Przygotowania do budowy wielkiego lotniska i dojazdów kolejowych nabiorą rozpędu? Spółka celowa powołana do realizacji przedsięwzięcia ma już pełny zarząd.
Za budowę samego portu ma odpowiadać Dariusz Sawicki, ekspert lotniczy z Uczelni Łazarskiego, a za budowę setek kilometrów nowy linii kolejowych Piotr Malepszak, do niedawna wiceprezes Kolei Dolnośląskich, wcześniej dyrektor w PKP PLK.
Czy Centralny Port Komunikacyjny zintegruje dawne zabory?
Choć w III RP zbudowaliśmy zaledwie kilkadziesiąt kilometrów nowych linii kolejowych, to rząd ambitnie planuje, że przez kolejnych 12 lat powstanie ich aż 1300 km. Wszystko przy okazji budowy lotniska w Baranowie.
W Unii Europejskiej coraz lepiej dostrzegana jest spójność budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego z celami polityki wspólnoty – przekonywał podczas Kongresu 590 w Rzeszowie prezes PLL LOT i Polskiej Grupy Lotniczej Rafał Milczarski. Jego zdaniem budowa portu pomogłaby rozwiązać część problemów państw zachodnich z przepustowością lotnisk oraz przestrzeni powietrznej. Prezes PPL Mariusz Szpikowski przekonywał natomiast, że – wbrew zdaniu dużej części mieszkańców Warszawy – na ewentualnym zamknięciu lotniska Chopina skorzysta również stolica.
Wild: CPK powinno powstać i to właśnie w Baranowie.
– Przypominam, że dzisiejsze lotnisko Chopina do 2010 roku było Centralnym Portem Lotniczym „Okęcie” – replikował minister Wild na pytanie o zasadność budowy centralnego portu, zadane podczas posiedzenia plenarnego Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk.
Spotkanie KPZK PAN miało służyć zapoznaniu przedstawiciela rządu z opiniami specjalistów zaproszonymi przez PAN. Władze reprezentował minister Mikołaj Wild, który jest rządowym koordynatorem ds. CPK.
– To nie jest gigantomania. To niezbędne rozwiązanie – przekonywał do Centralnego Portu Lotniczego doradca Związku Regionalnych Portów Lotniczych Marian Konopiński. Pozostali prelegenci wypowiadający się podczas posiedzenia plenarnego KPZK PAN zgadzali się z tym stwierdzeniem. Wszyscy jednak wskazywali na różnego rodzaju zagrożenia stojące przed realizacją tej olbrzymiej inwestycji.
Niemiecki polityk: Centralny Port Komunikacyjny będzie ogromną konkurencją dla Berlina.
Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie będzie ogromną konkurencją dla Berlina – przestrzega Sebastian Czaja. Polityk FDP zaapelował do berlińskiego senatu, by stawił czoła nowej konkurencji.
Według berlińskiego dziennika „B.Z.” Centralny Port Komunikacyjny ma stworzyć ogromną konkurencję wobec nieukończonego lotniska w Berlinie, które miało być wizytówką stolicy Niemiec. Na lotnisko w Baranowie w powiecie poznańskim z Berlina można będzie dojechać szybciej niż do portu lotniczego we Frankfurcie nad Menem.
Według najnowszych danych nowe megalotnisko pojawi się w 2020 roku, najpóźniej — w 2028 roku. Ma ono rocznie obsługiwać do 100 mln podróżujących.
Piotr Malepszak przez osiem lat pracy w centrali PKP PLK stał się specjalistą od poprawy parametrów linii kolejowych bez drogich i ciągnących się latami wielkich modernizacji. Teraz Malepszak znalazł się w zarządzie spółki Centralny Port Komunikacyjny, gdzie ma odpowiadać za zszycie sieci kolejowej pod kątem potrzeb obsługi planowanego mega-lotniska.
W 2 godziny z największych miast w Polsce do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Trwają prace nad wieloletnim programem, w którym ujęte zostaną wszystkie inwestycje, mające doprowadzić do dobrego skomunikowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zgodnie z założeniami, podróż koleją z największych aglomeracji w Polsce na lotnisko "Solidarność" ma zajmować 2-2,5 godziny. Budowane będą nowe szlaki kolejowe i modernizowane te istniejące - zaznacza pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild.
Odprawa bagażowa w pociągu do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
15 minut z Warszawy, 2-2,5 godziny z największych miast w Polsce, odprawa bagażowa w pociągu – tak ma wyglądać podróż koleją do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Plany przedstawiła „Gazeta Polska Codziennie”.
Budować CPK w Polsce? „Musicie dopasować się do oczekiwań pasażerów”
Jeśli Polska chce mieć udział w rozwoju branży lotniczej, to nowe lotnisko jest niezbędne – zauważa Hean-Ho Loh, partner i dyrektor zarządzający Boston Consulting Group w Singapurze. Oczywiście chodzi o Centralny Port Komunikacyjny, który ma powstać w kolejnych latach. Rozmówca Forbes.pl mówi także o funkcjonowaniu lotniska w Singapurze, które często stawiane jest za wzór.
A polska rzeczywistość nieco odbiega od opisów specjalisty z Singapuru:
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” poinformowało o unieważnieniu przetargu na przebudowę i wydłużeniu drogi startowej. Powód? Wpłynęła tylko jedna oferta i to zbyt droga.
Termin składania ofert był kilkakrotnie przekładany. Zainteresowani mieli wiele pytań, co wydłużyło proces. Gdy zostały otwarte oferty, okazało się, że wpłynęła tylko jedna. Niestety, oczekiwania PPL-u i propozycja wykonawcy znacznie się rozbiegały. Wykonawca chciał 288 110 280 złotych, a inwestor był w stanie przeznaczyć 88 191 000 zł.
Wiadomo, kiedy ruszą konsultacje ws. budowy CPK. Rzecznik obiektu zabrał głos.
Wiosną 2019 roku powinna zacząć działać rada społeczna ws. programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował PAP rzecznik CPK Konrad Majszyk. Dodał, że w tym roku ruszą też prace nad dokumentem strategicznym dot. budowy nowego lotniska, czyli Portu Solidarność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum