Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 68, 69, 70  Następny
Wieści z WARS-u

Czy WARS należy zlikwidować (całkowite przejęcie przez PKP IC)?
TAK
66%
 66%  [ 194 ]
NIE
21%
 21%  [ 64 ]
Niech zostanie tak jak jest
5%
 5%  [ 17 ]
Nie mam zdania
6%
 6%  [ 18 ]
Głosowań: 293
Wszystkich głosów: 293

Autor Wiadomość

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 25-01-2011, 17:33    Odpowiedz z cytatem

A co będzie robił wieczny dyrektor,Krzysio Supa,menager od siedmiu boleści.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

muzyk50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Pojdzie, pszpraszm zostanie zatrudniony w kolejach Mazowieckich,bedzie blisko swojej sympati.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 14-08-2011, 07:37    Odpowiedz z cytatem

11 lipca otrzymałem odpowiedź z Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na pytanie: czy istnieją zezwolenia na sprzedaż alkoholu w wagonie kolejowym, który przemieszcza się z miasta do miasta i nie ma stałego adresu jako punkt sprzedaży:

W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 4 lipca 2011 r. w sprawie konsekwencji nowelizacji art. 14 pkt 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm., dalej - ustawa), wprowadzającej możliwość sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwa w wagonach restauracyjnych i bufetach w pociągach uprzejmie informuję, iż art. 18 ust. 1 ustawy, wskazuje jako organ właściwy do wydania zezwolenia w stacjonarnym punkcie sprzedaży – wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na lokalizację punktu sprzedaży. Kierując się, zatem względami racjonalności związanej głównie z mobilnym charakterem punktu sprzedaży, jakim jest wagon kolejowy używany do prowadzenia komunikacji, a zatem faktycznym brakiem stacjonarnego punktu sprzedaży, można rozważyć wydanie zezwolenia dla przedsiębiorców prowadzących działalność polegająca na organizacji imprez lub przyjęć, o którym mowa w art. 181 ust. 4 ustawy, zgodnie z którym do zezwoleń tych nie stosuje się bowiem przepisów art. 18 ust. 5 pkt 5, ust. 6 pkt 2-4, ust. 7 pkt 4, 5 i 7, ust. 9, ust. 10 pkt 3 oraz ust. 12 pkt 1 i 3 ustawy.

W odniesieniu do omawianej kategorii zezwoleń znajduje wprawdzie zastosowanie omówiony wyżej art. 18 ust. 1 ustawy, jednakże przyjmując założenie, że przepis ten wskazuje wyłącznie organ właściwy do wydania zezwolenia nie określając zakresu przestrzennego obowiązywania tego zezwolenia, co należy z kolei interpretować jako możliwość prowadzenia działalności na terenie całego kraju.
Potwierdza to art. 75a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.), między innymi zezwolenie, uprawnia do wykonywania działalności gospodarczej na terenie całego kraju i przez czas nieokreślony. Wprowadzenie wyjątku od tej zasady jest dopuszczalne tylko w przepisach ustaw odrębnych wyłącznie ze względu na nadrzędny interes publiczny. Skoro ustawa nie określa zakresu terytorialnego zezwolenia to należy uznać, biorąc pod uwagę również przywołane wyżej argumenty, iż zezwolenie to ważne jest na terenie całego kraju.


Miesiąc później czytam w poznańskim wydaniu Gazety Wyborczej:

Piwo w pociągu? Tylko na papierze

Do niedawna sprawa była jasna: żadnego alkoholu w pociągach krajowych nie można kupować ani pić. Zabraniały tego przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Na początku lipca przepisy się zmieniły. I obecnie pozwalają sprzedawać w pociągu piwo oraz inne trunki, w których jest nie więcej niż 4,5 proc. alkoholu. Prowadząca wagony barowe i restauracyjne firma Wars zapowiadała, że gdy tylko to nastąpi, w menu pojawi się piwo. Jednak rzeczywistość okazała się inna. Minął już ponad miesiąc - a piwa w polskich pociągach jak nie było, tak nie ma.

Dlaczego? Franczyzobiorcy, którzy chcą sprzedawać alkohol w wagonach Warsu, dopiero starają się o pozwolenia (muszą je wydać władze poszczególnych gmin). Po 30 dniach sprawa powinna być załatwiona. Ale wszystko przedłużyło się przez nieporozumienie Warsu z rządem. - Zapytaliśmy w kancelarii premiera, jak samorządy mają interpretować ustawę. Dostaliśmy odpowiedź, że mają poczekać na specjalne rozporządzenie, które będzie to regulować - mówi Iwo Orzełek z Warsu.

Dopiero w lipcu okazało się, że... żadnego rozporządzenia nie będzie. Bo go nie potrzeba. - W ustawie nie ma ani słowa o takim rozporządzeniu. Wars nie musi czekać. Alkohol można już podawać - tłumaczy Mikołaj Karpiński z Ministerstwa Infrastruktury.

Tyle że gdy sprawa się wyjaśniła, było już po 1 lipca. A sprzedawcy - ponieważ czekali na rozporządzenie - nie występowali o pozwolenie na sprzedaż alkoholu. Zrobili to dopiero teraz. - Na razie pozwolenia dostało tylko 10 z 60 naszych franczyzobiorców - mówi Orzełek.

Efekt? W ekspresach z Poznania do Warszawy, Wrocławia czy Szczecina wciąż nie można kupić piwa ani innych alkoholi. Podobnie w niektórych pociągach TLK z wagonami barowymi. Problem dotyczy też Regio Expressu do stolicy. Na razie podróżni muszą zadowolić się sokiem, colą lub innym napojem bez procentów. Albo wsiąść do któregoś z pociągów międzynarodowych (np. ekspresu Berlin-Warszawa) - bo polskie zakazy ich nie dotyczyły i alkohol sprzedaje się w nich od dawna.

Kiedy piwo pojawi się także w krajowych pociągach? Orzełek: - Wtedy, gdy ponad połowa franczyzobiorców będzie miała pozwolenia. Liczymy, że nastąpi to do końca sierpnia.

Nawet wtedy, gdy piwo trafi już do sprzedaży, nie będzie można chodzić z nim po całym pociągu. Wypijemy je tylko tam, gdzie kupimy, czyli w wagonie barowym lub restauracyjnym. W samym przedziale już nie. - Tam nadal obowiązuje zakaz spożywania alkoholu - wyjaśnia Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity.

Za złamanie zakazu upomni nas konduktor. A strażnicy ochrony kolei mogą nawet dać mandat. - Pijących pasażerów w ostatnich dniach nie ma więcej niż poprzednio. Liczba mandatów za picie alkoholu nie wzrosła. W rejonie poznańskim wystawiliśmy ich w lipcu ponad 70. Nie są to mandaty na wysokie kwoty, zwykle do 50 zł - mówi Włodzimierz Selerski z poznańskiej komendy SOK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 14-08-2011, 10:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
(...) wszystko przedłużyło się przez nieporozumienie Warsu z rządem

Przydałoby się trochę pozamiatać. Ot tak ze względów czysto sanitarnych, żeby robactwu przypomnieć, gdzie jego miejsce.
Ale, przepisy zawiłe, sprawa ciągnęłaby się proporcjonalnie do szczebelka grzędy zajętego przez urżędasa - kto by tam miał czas? Interesu panie trza pilnować, a nie rozwłóczyć się po sądach.

I robale wiedzą o tym doskonale, więc nihil novi ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 15-08-2011, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przydałoby się trochę pozamiatać
Gdzie? W prawie, w gminach, czy w Warsie?

W Warsie wszystko idzie zgodnie z przewidywaniami - moimi. Czwarte podejście do prywatyzacji i po raz czwarty spalone... Chociaż nie, MSP widząc co się święci migiem wydłużyło termin składania ofert z 1 sierpnia na 22 sierpnia. Traf chciał, że 10 sierpnia ustami prezesa Malinowskiego PKP Intercity S.A. zapowiedziało swoje uczestnictwo w przetargu. Całkowity przypadek. Zupełnie jak dwa lata temu zrobił to Celiński. Potem się wycofał, gdy mu przedstawiono prognozę wyniku finansowego za rok 2009. Teraz Malinowski nie ma wyjścia. Prywatyzacją musi się odbyć i już, bo:

Jest ogłoszony przetarg i chcemy wziąć w nim udział. Czekamy obecnie na zgodę korporacyjną w tej sprawie – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Janusz Malinowski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

muzyk50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2010

PostWysłany: 18-08-2011, 16:54   Piwo w Warsie Odpowiedz z cytatem

Witam dowiedzialem sie,ze od 1 wrzesnia wchodzi do sprzedazy piwo.Podobno ma to byc piwo niepasteryzowane,czyli wedlug mnie krotki termin przydatnosci.Jak sobie poradza ajenci z tym piwem,gdzie je maja przechowywac,chyba ze Wars zakupi lodowki.Watpie w to wszystko i ciekawi mnie to dlaczego ma byc piwo nipasteryzowane ciekawy jestem z jakim browarem Wars podpisal umowe.Pamietam dawne lata zawsze w Warsie wczesniej Orbisie bylo piwo markowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 18-08-2011, 17:58    Odpowiedz z cytatem

muzyk50,
od pierwszego lipca miało być hehe. Ale cosik nie wyszło Język

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 24-08-2011, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Wiadomość ze strony MSP :

W związku z brakiem ofert, w dniu 22 sierpnia 2011 r. Minister Skarbu Państwa podjął decyzję o unieważnieniu przetargu publicznego, ogłoszonego 30 czerwca 2011 r., na nabycie 866.235 akcji, stanowiących 42,48% kapitału zakładowego Spółki WARS S.A. z siedzibą w Warszawie.

Nie jest to zła wiadomość ani dla zarządu WARS S.A., bo nadal może nic nie robić, ani dla zarządu PKP Intercity S.A., bo nie dał się ponownie nabrać na wydmuszkę. Ośmiesza jedynie tych, którzy wyrazili zgodę, by w roku 2005 PKP IC za dziesięciomilionowy dług Warsu wobec PKP przejęła 50,02% akcji i to przez podwyższenie jego kapitału zakładowego o tę kwotę. To się nazywa: przelewanie z pustego w próżne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

muzyk50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2010

PostWysłany: 12-09-2011, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Od 1 wrzesnia mamy wreszcie wymarzone piwo w Warsie.Pamietam ze dawno temu,piwo w Warsie jak na dawne czasy,tez bylo drogie.Wagony restauracyjne byly zaszeregowane do kat.S,a wagony bufet pozniej barowe do kat 1.Wagony restauracyjne mialy obrusy porcelane,szklo i plater.Dzis pozostala porcelana plater i szklo, zamiast obrusu mamy rozlozone papierowe papiery udajace serwety.Piwo kosztuje chyba od 9 do 11 zl,zalezn od gatunku piwa.W wagonie barowym samoobslugowym piwo Zywiec kosztuje8 zl,a Starodawne 9zl,z plastikowego kufla.Skad te ceny,jaka tu musi byc marza,piwo w dlikatesach kosztuje okolo 2,50,do 3,zl,czy Wars kupuje po takich cenach?Watpie w takie rzeczy podpisujac umowe dostali jeszcze napewno upust,ale zeby zarobic musza sprzedawac ajentom po drakonskiej cenie,sprzedajac drogo plus marza i cena blika 10 zl zgroza,to piwo powinno kosztowac 6zl.Smieszna rzecz piwo mozna pic tylko w wagonie,chcac wziasc z butelka trzeba zaplacic zastaw za butelke,a na butelce Zywca z tylu na nalepce napis:butelka bez zwrotna.W wagonie barowym pusto i goraco okna otwarte papierowe obrusy fruwaja po sali gosci nie ma,piwo sie chlodzi,pociag dazy do celu.Dyrektor Buczkowski zaciera rece i cieszy sie ile to na tym piwie zarobi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-09-2011, 23:11    Odpowiedz z cytatem

muzyk50, ceny są drakońskie, bo Wars jako spółka nie świadczy żadnych usług w wagonach gastronomicznych. Wars dzierżawi wagony od PKP IC, a następnie poddzierżawia je prywatnym przedsiębiorcom (tzw. franczyzobiorcom). Wars tu jest tylko pośrednikiem (czytaj: pasożytem). Mało tego, franczyzobiorcy muszą zaopatrywać się w magazynach Warsu i nigdzie indziej, po cenach narzuconych przez Wars. Eliminacja pośrednika-pasożyta, spowodowałaby znaczny spadek cen w wagonach gastronomicznych, bo odpadłby "haracz" dla Warsu.

Wars pasożytuje na PKP IC, w konsekwencji płacą za to pasażerowie!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

muzyk50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2010

PostWysłany: 13-09-2011, 11:06    Odpowiedz z cytatem

Jadac z Krakowa do Gdyni zapytalem ajenta dlaczego tak drogie jest piwo,odpowiedzial ze jezeli placi w hurtowni Warsu ponad 5 zl za piwo z KMarzaonstancina i za Zywca niecale piec to musi tyle kosztowac.Marza ponad 100% ladnie, ciekawe dlaczegotak drogie jest piwo w hurtowni Wars kto na tym zarabia,mnie sie wydaje ze,poprostu po wprowadzeniu piwa nie moga podniesc komornego za wagon,wiec musza zarobic na cenach piwa.Jest tyle mozliwosci zaoszczedzenia kosztow, po co sa trojkaty z meni jak obok leza piekne karty menu zajmuja tylko miejsce jest ciasno na stoliku.Dlaczego kladzione sa ppapierowe obrusiki jak dostaje sie tace wylozona takim samym obrusikiem ile tych rzeczy wyrzuca sie dziennie do kosza a po zatym ile kurzu na nich niszczelne okna po modernizacji barow,stol mozna przetrzec wilgotna szmatka,obrusika juz nie,ile kosztuja te rzeczy,czy przeliczyli to,chyba nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 19-09-2011, 21:27    Odpowiedz z cytatem

"Zarząd WARS S.A.

W załączeniu przesyłam potwierdzenie wykonania przelewu na kwotę 60 zł, co stanowi zwrot kosztów postępowania przed Sądem Rejonowym dla Warszawy Pragi Południe Vi Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych zasądzonych wyrokiem z dnia 4 sierpnia 2011 roku w sprawie z mojego powództwa sygn. akt VI P 2326/06.

Pozdrawiam
Romuald Marczak"

Taki mail dzisiaj do zarządu Wars wysłałem. Okazałem się dupkiem, który nie dba o swoje interesy. Zarząd Wars okazał się konsekwentny i dbały o interes spółki. Chwała mu za to! Wygrali ze mną sprawę, którą założyłem 5 lat temu, 4 sierpnia 2006 roku, o odszkodowanie za bezprawne zwolnienie z pracy i ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, pokwitowany zresztą - bo nie wypada odmówić, gdy szef, który cię zatrudnił, "prosi". Wygrali walkowerem. Sąd wydał wyrok, którego nie znam, ale przysłał mi postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności tego wyroku. Czym prędzej siadłem do komputera i puściłem przelew. Postanowienie sądu wykonałem, bo z bojów z Warsem zrezygnowałem już kilka lat temu, gdy okazało się, że w rozprawach sądowych uczestniczyć nie będę, bo nie mogę. Dla formalności to podaję i ku satysfakcji ogółu, nie ze złej woli. Wszak coś tutaj o tym pisałem. Prawo jest prawem a sprawiedliwość gdzieś tam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

muzyk50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2010

PostWysłany: 10-10-2011, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Witam, prawdopodobnie do 24 10 2011 bedzie mozna skladac oferty na obsluge wagonow gastronomicznch.Ciekawy jestem kto bedzie obslugiwal 12 prestizowych pociagow,napewno ci co przekroczyli 150% normy,kontrola tajemniczego goscia.Od nowego rozkladu jazdy kontrole tajemniczych gosci,beda przekraczac 1300% normy i w ten sposob zbudujemy nowy Wars tak jak zbudowalismy w Warszawie Mariensztat zaraz po wojnie,tam dochodzilo do 1500% normy.Przkonacie sie ze wszystko zostanie po staremu, chyba ze nowy minster zmieni prezesa i caly zarzad spolki.Od kiedy Wars znowu bedzie Warsem takim jak po zmianie nazwy z Orbisu z polskim jedzeniem,obrusami na stolach serwetnikami i przyprawnikami.Dlaczego Wegrzy i Czesi moga miec wagony na takim poziomie jak kiedys my mielismy,a jezdza po calej Europie i nie wstydza sie obrusow wykrochmalonych, ladnych serwet i swiezych kwiatkow, a my papierowe karteczki ktore fruwaja przy byle przeciagu.Dyrektorze Buczkowski zmieniles opcje polityczna to zmien myslenie i wroc do stylu retro.Daj szanse innym ajentom,ktorzy pracowali sumiennie na normalne 100% bez naciagania strun.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 25-10-2011, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Po czterech nieudanych próbach prywatyzacji WARS S.A. Ministerstwo Skarbu Państwa ogłosiło w dniu 4.10.2011 przetarg na ponowne przeprowadzenie analizy przedprywatyzacyjnej spółki. Znów chcą się dowiedzieć jaka jest wartość spółki. Chcą też nowego memorandum informacyjnego.

http://bip.msp.gov.pl/portal/bip/75/6608/Zaproszenie_do_skladania_zgloszen_dotyczacych_wykonania_analiz_przedprywatyzacyj.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 04-11-2011, 08:08    Odpowiedz z cytatem

MSP wybrało doradcę prywatyzacyjnego dla WARS S.A. Została nim spółka: A.M. Jesiołowscy-Finanse Sp. z o.o. z Krakowa.

Nie skorzystano z ofert spółek:
- Capiński&Patena Ekspertyzy Finansowe s.c z Nowego Sącza
- Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o. z Warszawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 61 z 70 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 68, 69, 70  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl