Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Nowe wagony FPS dla FPW Invest
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20-03-2013, 12:25   Nowe wagony FPS dla FPW Invest Odpowiedz z cytatem

Jak widzę temat tych wagonów nie doczekał się swojego wątku, więc zaczynam.
Historia zaczyna się na stronach firmy FPW Inwest Sp. z o.o. takim wpisem:
Cytat:
Od grudnia 2012 roku FPW Invest dysponować będzie flotą 20 nowoczesnych wagonów pasażerskich, stanowiących 2 składy złożone z nowo wyprodukowanych wagonów różnych typów: 4 wagony przedziałowe I klasy – wagon typu 156A;
2 wagony przedziałowe II klasy, przystosowane do przewozu osób z ograniczeniami ruchowymi; w tym na wózkach inwalidzkich – wagon typu 157Aa;
4 wagony bezprzedziałowe I klasy – wagon typu 158A;
8 wagonów bezprzedziałowych II klasy – wagon typu 159A;
2 wagony restauracyjne – wagon typu 407A.


Poniżej znajduje się kilka zdjęć i opis wagonów
Cytat:
Najważniejszymi zaletami oferowanych wagonów są:
niski poziom hałasu,
wysoki poziom spokojności biegu,
spełnienie wszelkich wymagań dotyczących bezpieczeństwa w ruchu pasażerskim,
nowoczesny i wydajny system zasilania w energię elektryczną,
układ klimatyzacyjny zapewniający komfort jazdy,
zastosowanie ekologicznego systemu zamkniętego układu toalety.

Wyprodukowane przez H.Cegielski-FPS wagony wyróżniają się nowoczesną aranżacją wnętrza z wygodnymi ergonomicznymi fotelami, diodowym oświetleniem i pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc.

Zastosowanie przejść międzywagonowych tzw. „ciśnieniowo szczelnych” znacznie poprawia komfort podróży, obniża hałas w pojeździe i polepsza komfort komunikacji między wagonami. Istnieje możliwość zestawienia wagonów z przejściami ciśnieniowo szczelnymi pociągu o charakterystyce zbliżonej do pociągu zespolonego.


O samej firmie można się dowiedzieć trochę z informacji zamieszczonych na stronach, w tym to, że wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu oraz że powstał projekt stworzenia mechanizmu wspierającego i inicjującego budowę wagonów w H.Cegielski - Fabryce Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. w Poznaniu.

Ostatnio kolega Lucior na formu SSC opublikował trochę zdjęć tych wagonów w warunkach poza halą produkcyjną, dlatego może warto, aby tutejsi forumowicze też zobaczyli jak one wyglądają. Zupełną nowością są dwa typy wagonów - 157Aa z częścią przeznaczoną dla niepełnosprawnych i nietypowym układem drzwi wejściowych oraz 407A - pierwszy wyprodukowany w Polsce wagon restauracyjny standardu UIC-Z1.
Mam nadzieję, że nie będzie miał za złe, że je tu opublikuję, ale uważam, że jego pracę trzeba docenić właśnie w ten sposób, aby poznała je większa grupa osób.
Dla zainteresowanych innymi zdjęciami adres galerii Lutka

http://www.lutek.cal.pl/galeria/data/media/110/IMAG0047.jpg

http://www.lutek.cal.pl/galeria/data/media/111/IMAG0045.jpg

http://www.lutek.cal.pl/galeria/data/media/112/IMAG0053.jpg

http://www.lutek.cal.pl/galeria/data/media/113/IMAG0063.jpg

http://www.lutek.cal.pl/galeria/data/media/114/IMAG0032.jpg

Na zdjęciach można zauważyć, że wagony pomalowane są w schemat PKP Intercity i posiadają nawet naklejone logo, na części wagonów zasłonięte, chociaż są własnością zupełnie innej firmy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 20-03-2013, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Wnętrze 407A jest podobno identyczne jak w projekcie, który dla FPSu przygotował EC-E:

http://www.ec-e.pl/s_rail/files/objects/49/30/FPS_barowy_1%20kopia.jpg
http://www.ec-e.pl/s_rail/files/objects/50/30/FPS_barowy_2.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nois Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2012

PostWysłany: 23-03-2013, 17:18    Odpowiedz z cytatem

ciekawe wyposażenie przedziałów: w każdym przedziale:
Cytat:
pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc

Kto w naszym kraju projektuje tak nowoczesne urządzenia multimedialne ?
W porównaniu z elektroniką w wagonach jeszcze sprzed 5 lat to "milowy skok" w technologii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 23-03-2013, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Więc można przypuszczać, że ARP się udało wykupić 100% udziałów FPS i może jakaś mała pozytywna rewolucja będzie? :"). Jak na wagony dla PIC to jest trochę za wcześnie, więc chyba pomalowali je tak "przypadkiem". Nie sądzę, że one będą jeździły u jakiegoś Polskiego przewoźnika, prędzej pojadą gdzieś na zachód, albo trafią do PICu, w ostateczności do PRów, ale w to wątpię Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 23-03-2013, 20:22    Odpowiedz z cytatem

nois napisał/a:
W porównaniu z elektroniką w wagonach jeszcze sprzed 5 lat to "milowy skok" w technologii.


Teraz to nawet w remontowanych wagonach będzie nowa technika.

Wyświetlacz w przedziale
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eicgornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2012
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23-03-2013, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Co to za firma FPW Inwest? Jakaś konkurencja dla InterCity jest?Smile
Czy te wagony będą dla intercity?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 23-03-2013, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Na początku pierwszego maila w wątku jest link do ich strony, można sobie poczytać, co robią i dlaczego.
Generalnie sprowadza się to tego, że w obie firmy zaangażowana jest Agencja Rozwoju Przemysłu i FPW Invest zamówiła w FPS wagony, by uchronić FPS przed upadkiem, a teraz ma zamiar je wynajmować lub sprzedać.
Wagony posiadają malowanie Intercity,choć nie zostały przez nich zamówione oraz firmy te nie są ze sobą związane poza faktem, że we wszystkich udział ma państwo polskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 23-03-2013, 23:08    Odpowiedz z cytatem

FPW Invest jest sposobem na ominięcie zakazu udzielania pomocy publicznej.

Nie wiem czy ktoś zauważył, ale wagon restauracyjny (407A) ma inne wózki niż reszta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 24-03-2013, 00:54    Odpowiedz z cytatem

"Poduszkowce", ktoś wskazał na podobieństwo do Newagowskich i muszę przyznać, że na zdjęciach wyglądają bardzo podobnie, a więc fajnie, mamy kolejnego aktywnego producenta wózków.

Dla porównania wózek w 134Ac i ulotka z jego danymi.

PS. Czas by poszerzyć to forum, bo znaleźć zdjęcie na wymagany wymiar graniczy z cudem, a dublowanie ich tylko pod to forum to trochę marnotrawstwo miejsca i czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nois Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2012

PostWysłany: 24-03-2013, 20:44    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
nois napisał/a:
W porównaniu z elektroniką w wagonach jeszcze sprzed 5 lat to "milowy skok" w technologii.


Teraz to nawet w remontowanych wagonach będzie nowa technika.

Wyświetlacz w przedziale


To jest sprzet krajowy czy zachodni ? Kto u nas robi takie multimedialne urządzenia ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 24-03-2013, 22:25    Odpowiedz z cytatem

Przecież to wagony żywcem dla PKP IC, które zamówiło je jakoś pół roku temu i właśnie mają przychodzić! A w przypadku tej spółki FPW cuś tam to nie chodzi przypadkiem o leasing zwrotny lub cuś podobne i o to, że właścicielem tych wagonów będzie/jest właśnie ta spółka a PKP IC będzie je tylko leasingowało?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 25-03-2013, 08:33    Odpowiedz z cytatem

@Dave, przeczytałeś informacje ze strony FPW Invest, porównałeś to z tym, co zamówiło Intercity w przetargu? Porównaj sobie te dwie rzeczy i sam dojdziesz do tego, dlaczego nie jest tak, jak piszesz.
Los tych wyprodukowanych wagonów nas interesuje, ale na razie nie ma żadnych formalnych przesłanek na to, że Intercity pozyska te wagony. Tu nie wystarczy dobra wola, tylko środki pieniężne i ustawa o PZP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Cze 2009

PostWysłany: 25-03-2013, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Witam. Specyfikacji przetargowej nie znam, ale czy wolno produkować sobie wagony z logiem przewoźnika dla kogoś innego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 25-03-2013, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Tu chodziło o produkcję "ratunkową" dla FPS, to raz, więc wykorzystano schemat jaki już mieli w produkcji. Dostępność funduszy UE rodziła nadzieję, że Intercity dokupi do istniejącej floty 156A-159A dodatkowe wagony, ale przetarg poszedł z trochę innymi wymaganiami.
Ja jeszcze myślę, że ponieważ to są kompletne składy, to może się zdarzyć, że np MI ogłosi jakiś projekt połączenia międzynarodowego i wtedy przewoźnik będzie sobie mógł wylizingować od razu gotowe składy.
Drugi pomysł to firma/fundusz taborowa, która miała ułatwić przewoźnikom pozyskanie taboru dzięki zakupom przez ten podmiot w miarę jednolitego taboru w dużych partiach. Ponieważ pośrednio wagony należą do państwa i ta spółka tez będzie państwowa, to może dojdzie do wykorzystania tych wagonów w taki sposób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eicgornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2012
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25-03-2013, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Piękne wagony Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl