Jerry, niewątpliwie, przy obecnej polityce IC, połączenie to będzie swego rodzaju hitem. Chociaż za czasów jednego PKP pociąg łączący Gorzów z Gdynią już istniał. W rozkładzie 1999- 2000 "Gorzowiak" relacji Gorzów - Poznań prowadził wagony bezpośrednie do Gdyni, odłączane w Krzyżu ( nazywał się właśnie "Kociewie" ). W rozkładzie 2000 - 2001 jeździł już pod nazwą handlową "Tur".
Moim zdaniem pociąg ten powinien jechać z Kostrzyna ( lub z wagonami komunikacji bezpośredniej z Berlina ).
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Remont estakady ma zacząć się w kwietniu.
Zresztą w Gorzowie co roku są roszady z rozkładem. W aktualnym jest połączenie z Krakowem w przyszłym już nie będzie ( dojdzie za to bezpośrednie z Katowicami, raptem dwa wagony ). Teraz są trzy do Warszawy a od nowego będą dwa plus "Kociewie " do Gdyni. W sumie ilościowo, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę składów PKPIC, liczba się nie zmieni.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Pociąg BEZSPRZECZNIE POTRZEBNY! Oczywiście że powinien jechać z/do Kostrzyna. Nie byłoby fanaberią gdyby był składakiem rozłączanym w Tczewie na część trójmiejską i mazurską do Olsztyna, a sezonie do Ełku czy nawet do Suwałk.
sympatyk,
mam nadzieję, że post który napisałeś to nie ironia
Już to kiedyś pisałem i powtórzę - Warmia, Mazury i Suwalszczyzna powinny mieć połączenia kolejowe z całym krajem, bo jest to bardzo popularny kierunek wśród turystów ( przynajmniej w sezonie ).
jerry,
też mam taką nadzieję i mocno będę trzymał kciuki za ten pociąg. Mam również nadzieję, że znajdą się pasażerowie chętni docenić wygodną podróż do 3miasta lub odwrotnie, właśnie koleją.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Gorzów i tak miesiac max dwa bo planują zamkniecie na remont wiaduktu w Gorzowie, tlk pojezdzi do Gorzowa max 2 miesiace potem do Piły.
Podczas remontu Kociewie dalej będzie jeździł do Gorzowa,tylko że od Czechowa do stacji głównej będzie komunikacja zastępcza(około 5km).
Nie będzie bezpośredniego połączenia z Katowicami tylko z Wrocławiem,istnieje jednak możliwość dojazdu do Katowic nie wysiadając z tego pociągu ale jest jeden warunek,na odcinku Krzyż-Wrocław trzeba będzie przesiąść się do wagonów "Dobrawy" z Szczecina.
Wyszukując połączenie z Gorzowa do Katowic 18 stycznia 2017 (portalpasazera.pl ) pokazuje bezpośrednie wagony nr 15 i 16 w relacji Gorzów - Katowice z pociągu TLK "Kociewie" przełączane w Krzyżu do "Dobrawy".
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Bardzo dobrze że to "Kociewie" ruszy , tylko jedno co mnie napawa niepewnością to fakt łączenia/rozłączania w Krzyżu.. w przypadku opóźnienia grupy z Katowic może być nieciekawie.
Po drugie, nie rozumiem dlaczego IC tak żongluje relacjami, skoro wprowadzono OSTERWĘ do/z Krakowa, to chyba należałoby kontynuować uruchamianie tego pociągu aby pasażerowie się przyzwyczaili, od zawsze był jakiś pociąg z Małopolski do Gorzowa, z kilkuletnią przerwą. Skoro chcą coś puścić do Katowic, to niech puszczą jakąś grupę wagonów ale niech nie uwalają potrzebnego pociągu do Krakowa!
2 tygodnie temu spędziłem w Krzyżu ponad 2h,bo Noteć była opóźniona ponad 2h,przy takim opóźnieniu powinni zwracać część pieniędzy za bilety.Co do połączenia bezpośredniego z Katowicami-dziś już pokazuje taką relacje,wczoraj jeszcze nie.Jest jeszcze sporo błędów bo np.pokazuje w jedną strone połączenie bezpośrednie z Warszawą "Uznama" a w druga już nie,czyli rozkład jeszcze nie jest zamknięty.Co do "Kociewia" to szkoda że nie pojedzie codziennie,bo w weekend nie da się zrobić jednodniowego wypadu do Trójmiasta gdyż z Gorzowa pojedzie oprócz niedziel a z Gdyni bez sobót
Desiro2,
zgadzam się z Tobą, takie coroczne roszady rozkładowe ( mam tu na myśli Gorzów - Kraków ) to delikatnie pisząc - przegięcie.
Mimo wszystko, patrząc na rozkład dla Gorzowa od grudnia, nie wygląda to tragicznie. Ilość połączeń IC zostaje na tym samym poziomie a to bardzo cieszy. Patrząc na to co działo się przez ostatnie lata, to i tak jest progres.
jajo31,
wczoraj sprawdzałem to połączenie i było jak najbardziej widoczne. Zresztą to jest mało ważne. Mógłbyś napisać ( o ile to nie jest tajemnicą ) skąd wiesz, że TLK-i będą kończyły bieg w Czechowie?
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum