Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
PLK może zamknąć nawet 7 tys. km linii
Autor Wiadomość

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 23-03-2009, 10:47   PLK może zamknąć nawet 7 tys. km linii Odpowiedz z cytatem

PKP może zamknąć aż 7 tys. km linii.

Bez dodatkowych środków budżetowych na infrastrukturę kolejową spółka zarządzająca siecią torów będzie zamykać linie, bo nie stać jej ani na remonty, ani na dalsze ich utrzymywanie. Przy obecnych niewystarczających środkach na utrzymanie linii kolejowych będziemy zmuszeni zamknąć część niemodernizowanych od lat linii - mówi GP Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK).
Według jego opinii z przyczyn ekonomicznych i ze względu na zły stan torów zamkniętych powinno być nawet 7 tys. km linii z obecnie istniejących 19 tys. km.

W najbliższym czasie spółka PKP PLK zaprezentuje mapę najbardziej zdegradowanych, nierentownych i najsłabiej wykorzystywanych tras w Polsce. Jak twierdzi Zbigniew Szafrański, spółka zarabia zaledwie na ok. 3 tys. km linii, które są jednocześnie głównymi szlakami komunikacyjnymi kraju. To pozwala utrzymać kolejnych 7 tys. km linii. Na pozostałych, czyli ok. 10 tys. km torów, PLK notują poważne straty.

- Takich odcinków nie ma tylko w dwóch województwach: łódzkim i mazowieckim. Należy się zastanowić, czy w wielu z tych miejsc tańszy nie okazałby się transport drogowy - proponuje Zbigniew Szafrański.

Przyznaje, że pomysł zamykania linii kolejowych jest kontrowersyjny.

- Trzeba jednak pamiętać, że w większości mówimy o liniach w bardzo złym stanie technicznym z parametrami nieprzystającymi do XXI w. To sprawia, że władze lokalne nie będą w stanie utrzymać transportu kolejowego i drogowego funkcjonującego równolegle - mówi Zbigniew Szafrański.

Według wyliczeń spółki wyremontowanie 1 km torów kosztuje 2 mln zł. Na przykład odbudowa kilkudziesięciokilometrowej linii z Sandomierza do Skarżyska to koszt rzędu 400 mln zł. To niemal równowartość całych wpływów gotówki z Funduszu Kolejowego zasilanego opłatami paliwowymi. PKP PLK nie planuje tego remontu. Polskie Linie Kolejowe będą proponować w podobnych przypadkach utrzymanie tylko jednego toru, a modernizacje prowadzone będą przy pomocy materiałów odzyskanych z remontów innych linii kolejowych, w lepszym stanie. W ubiegłym roku na utrzymanie torów spółka przeznaczyła 700 mln zł. W tym roku będzie to co najwyżej 300 mln zł i to pod warunkiem, że PKP Cargo, spółka z grupy PKP, nie utraci płynności finansowej. Kłopoty finansowe PKP PLK są bowiem ściśle związane z zatorami płatniczymi w kolejowej grupie. Spółka zarabia głównie na opłatach dostępowych za użytkowanie torów, których nie dostaje na czas od przewoźników. Jak ujawnił w Sejmie Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, w terminie nie płaci nie tylko przeżywająca głęboki kryzy spółka PKP Cargo, ale także prywatni przewoźnicy. Dochody PKP PLK spadają także dlatego, że zmniejsza się ruch na polskich torach. W przypadku PKP Cargo, głównego klienta PKP PLK, spadek przewozów w styczniu tego roku wyniósł 38 proc., a w lutym 32 proc.

Ratunkiem dla budżetu PLK może być transfer dodatkowych środków budżetowych. Na ostatnim posiedzeniu Komisji Infrastruktury posłowie zaproponowali pomoc dla spółek Grupy PKP, w tym 1,5 mld zł dla PLK w trzech najbliższych latach.

- Te pieniądze pozwoliłyby nam wykonać niezbędne remonty - zapewnia Zbigniew Szafrański.

Źródło: Gazeta Prawna
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

veinte Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Kwi 2006

PostWysłany: 23-03-2009, 14:58    Odpowiedz z cytatem

Rece opadaja...
Wiem, ze liczy sie kalkulacja... ale dlaczego w niektorzych panstwach rzady pchaja miliony euro w infrastrukture kolejowa?! A u nas tak sie nie da? Przeciez w takiej glupiej Szwajcarii linie kolejowe sa praktycznie wszedzie i wszedzie uzywane.
Przeciez, to co nie zostalo zniszczone przez wojne, to w Polsce zostanie zniszczone teraz! Crying or Very sad Confused Shocked

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jasonek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-03-2009, 16:47   Re: PLK może zamknąć nawet 7 tys. km linii... Odpowiedz z cytatem

Ja też bym zamknął... ale tych wszystkich którzy są za to odpowiedzialni. Przecież to istne barbarzyństwo. W ostatnich latach zamknęli ok 8 tys. km linii kolejowych. Dlaczego przed wojną i po wojnie jakoś to wszystko funkcjonowało, a teraz jakoś nie może? Przecież wtedy jeździły ciężkie i nieekonomiczne parowozy a teraz mamy lekki tabor. Ehhh brak słów normalnie

Cytat:
PKP może zamknąć aż 7 tys. km linii.

Według wyliczeń spółki wyremontowanie 1 km torów kosztuje 2 mln zł. Na przykład odbudowa kilkudziesięciokilometrowej linii z Sandomierza do Skarżyska to koszt rzędu 400 mln zł.


To co to za wyliczenia skoro 99 kilometrowa linia z Sandomierza do Skarżyska zamiast ok 200 mln kosztowałaby 400 mln ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2009

PostWysłany: 23-03-2009, 19:54    Odpowiedz z cytatem

ogromny przerost zatrudnienia na stanowiskach administracyjnych i brak rąk do pracy na linii.najprościej pozamykać.administracja utrzyma się.

[ Dodano: 23-03-2009, 19:56 ]
a czy Jasonek pomyślał że 200 baniek to na rozkurz jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 24-03-2009, 01:54    Odpowiedz z cytatem

Jasonek:

Cytat:
To co to za wyliczenia skoro 99 kilometrowa linia z Sandomierza do Skarżyska zamiast ok 200 mln kosztowałaby 400 mln ?


Dwutorowa.

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drverde Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2007

PostWysłany: 24-03-2009, 07:36    Odpowiedz z cytatem

Niedlugo zostaną tylko szlaki między wiekszymi miastami i tyle. Ba znajac zycie zostaną zamkniete szlaki ktore przynosza jakies tam pieniadze a zostana nie rentowane Wink.

_________________
Lepiej jechać pospiesznym niż IC - mniej kosztuje a warunki takie same.
drverde
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 24-03-2009, 09:20    Odpowiedz z cytatem

drverde, też tak uważam. Jest to efekt zaniedbania polskiego rządu który w poprzzednich latach doprowadził infre do takiego stanu jaki mamy dziś, nie dotując po prostu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wodnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2009

PostWysłany: 24-03-2009, 10:02    Odpowiedz z cytatem

http://koluszki.szu.pl/index.php?subaction=showfull&id=1232464813&archive=&start_from=&ucat=0&

to mały przykład na rozkurz kasy

[ Dodano: 24-03-2009, 10:04 ]
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=61130#61130

to kolejny przykład
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drverde Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2007

PostWysłany: 24-03-2009, 10:36    Odpowiedz z cytatem

Bo to jest cala polska , czasem mam wrazeie ze ktos sedzi za biurkiem, rzuca dlugopisem wypada jakis przystanek/stacja , szlak kolejowy i na oslep remontuja ta bo tak wypadlo/

_________________
Lepiej jechać pospiesznym niż IC - mniej kosztuje a warunki takie same.
drverde
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 24-03-2009, 11:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przy obecnych niewystarczających środkach na utrzymanie linii kolejowych


A czy szanowny pan prezes wziął pod uwagę środki z UE?? Przecież tam jest za...cie gruba kasa do wzięcia! Tylko trzeba ruszyć tyłek ze stołka i pomyśleć. Dla chcącego nie ma nic trudnego!
Ale po co się męczyć i myśleć! Lepiej rzucić hasło , jak nie dacie kasy to zamykamy, i po kłopocie.

Śledząc różne doniesienia prasowe, mam wrażenie, że ten tzw. kryzys bardzo ale to bardzo służy wszelkiej maści kombinatorom - jest kryzys, dajcie kasę albo zamykamy interes a ludzi na bruk. Co ciekawe większość takich haseł pada ze strony prezesów spółek skarbu państwa.

to tyle co mam na razie do powiedzenia. Jak coś wymyślę to napiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2009

PostWysłany: 26-03-2009, 14:53    Odpowiedz z cytatem

http://logistyka.wnp.pl/pkp-plk-grozi-upadek-jesli-msp-nie-przejmie-linii-kolejowych,76571_1_0_0.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 29-03-2009, 14:00    Odpowiedz z cytatem

cała ta wierchuszka administracyjna to się nadaje do obozu na Kołymie za to zamykanie linii to powinien być sąd z,a w wyroku uzasadnienie: za naruszanie bezpieczeństwa transportowego i strategiczny interesów państwa i działanie na szkodę firm i pasażerów. Cool Pot o unia daje tą kasę w latach 2007-2013 by ją sensownie wykorzystać , jeśli się tego nie zrobi środki przepadną i więcej nikt nie da skoro się nie umiemy wyrządzić , do tego dochodzi fundusz kolejowy, to coś tych likwidowanych linii by się uratowało. U nas przede wszystkim powalone są procedury przetargowe stąd często ten chaos w remontach i złodziejstwo. Zamiast ogłaszać przetargi na modernizację np. jednej czy dwóch stacji powinno się robić przetargi na cały odcinek np. 30 km lub 50, następnej firmie by nie robiła blokady inwestycji odwołaniami dać następny.byłoby lepiej i szybciej.Tak mi się wydaje. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

finek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2009

PostWysłany: 29-03-2009, 15:28    Odpowiedz z cytatem

MOże ktoś mi to wyjaśni.

Czytałem ostatnio że w Polsce są jedne z nawyższych opłat za dostęp do torów - to jak to jest że nie mają pieniędzy na remonty.
A i jeszcze jedno - koszt przewiezienia wegla ze Sląska do portu nad morzem jest większy niż w USA z jednego końca na drugi.

Hmmm miały byc rządy cudów i widze że są - o co tu chodzi??!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mijus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2007

PostWysłany: 29-03-2009, 19:31    Odpowiedz z cytatem

finek napisał/a:
MOże ktoś mi to wyjaśni.

Czytałem ostatnio że w Polsce są jedne z nawyższych opłat za dostęp do torów - to jak to jest że nie mają pieniędzy na remonty.
A i jeszcze jedno - koszt przewiezienia wegla ze Sląska do portu nad morzem jest większy niż w USA z jednego końca na drugi.

Hmmm miały byc rządy cudów i widze że są - o co tu chodzi??!!!!!!


---------- gdzie to czytałeś w "NIE" ---- " a świstak siedzi ......"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

finek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2009

PostWysłany: 30-03-2009, 11:33    Odpowiedz z cytatem

Gdzie przeczytałem- odpowiadam

Ceny stawek zostały opublikowane w Rzeczpospolitej - prosze sobie sprawdzić a nie sieddzieć tylko za biurkiem.
Do tego mam z dobrego źródła to jest z kopalni a jesli chodzi o USA to z firmy która przewozi materialy sypkie (w Rzeczpospolitej też zostało to opisane).
Zresztą każdy student logistyki o tym wie. Wystrczy poczytać branżową prase amerykańską i przyjrzeć sie rozwiązaniom logistycznym firm z USA. Nic dodac nic ując.
Więc prosze tutaj takich bzdetów nie pisać a jak nie pisze prawdy to prosze podac tutaj cennikiz Europy w tym Z Czech Słowacji Węgier, Rumunii czy nawet Niemiec i Francji wraz z prędkościami handlowymi.
Porozmiawiajmy o faktach a nie o jakimś Nie. Co ono mnie obchodzi no chybą że jest to Pana podstawowe żródło informacji - w takim razie gratuluje wiedzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl