Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Pociągi od 12 grudnia 2010
Autor Wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 24-12-2010, 12:48    Odpowiedz z cytatem

W Chojnicach mają wszystko co nie musi mieć druta.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 02-01-2011, 15:00    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź napisał/a:
Kuba_CH, mają jakies przedziałowe w Chojnicach?

Tak jak napisał yusek, są. A na szopie stoi już od pewnego czasu wagon B10nou ze stacji Łódź Fabryczna.

Ostatnio dość fajne składy znowu jeżdżą w Pomorskiem. TUR skład wagonowy (najczęściej SU42+2x120A+2xBhp), do Tczewa znowu często można spotkać bonanzy (SU42 + 2x120A), a dzisiaj nawet odkurzyli odkurzacza który jechał do Tczewa jako Regio 7732 z dwiema bonanzami. Do Szczecinka jak nie jakiś szynobus (SN81 lub DH) to jedzie stonka z pojedynczą bonanzą ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek1990 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Kościerzyna

PostWysłany: 02-01-2011, 16:02    Odpowiedz z cytatem

A co się stało z naszymi wspaniałymi szynobusami?
PS. Ile Newagów przyszło w sumie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 02-01-2011, 16:14    Odpowiedz z cytatem

w sumie zamówiono 10. 6 SA137 i 4 SA138. Czy już doszły wszystkie to nie wiem. A przy okazji czemu ostatnio 28 grudnia Kościerzyna - Chojnice było obsługiwane przez SM42 i 120A?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 02-01-2011, 19:27    Odpowiedz z cytatem

yusek napisał/a:
w sumie zamówiono 10. 6 SA137 i 4 SA138.

2*SA137
4*SA138
Jeździ już 5. W styczniu ma zostać dostarczony ostatni - SA138-004.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 02-01-2011, 20:29    Odpowiedz z cytatem

A nie 6 SA137? Struk tak mówił podczas przejazdu do Nowe Portu. No chyba że się przejęzyczył i 6 ma być ich w sumie. Jeśli tak to trochę lipa.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 02-01-2011, 20:41    Odpowiedz z cytatem

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 02-01-2011, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Dzisiejsze obserwacje podczas kółeczka :90132 Gdynia Gł-Koscierzyna SU42+3 bonanzy(srodkowa bez światła i ogrzewania),2234 ,Kościerzyna-Chojnice SA103,7734 Chojnice-Tczew SU42+2 bonanzy,77433 Tczew-Chojnice SP32+2 bonanzy,7731 Tczew-Chojnice SA102 i na koniec 7736 Chojnice-Tczew też na SA102.Odcinki pokonywane Arrivą to MRD na pociągu Chojnice-Bydgoszcz i SA106-001 Bydgoszcz-Czersk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 02-01-2011, 22:02    Odpowiedz z cytatem

A co to się stało, że loki wróciły?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 03-01-2011, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Chyba oddali buble do Nowego Sącza...

Co by o nich nie powiedzieć - nawet, jeśli pierwsze wrażenie zrobiły lepsze niż PESY, to dalej było już tylko gorzej. Takich jaj, jak przez te pociągi, to sobie nie przypominam - choć nie ukrywam, że pociągi rodem z Bydgoszczy też początkowo płatały figle.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

saci Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Cze 2010

PostWysłany: 03-01-2011, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie szynobusy z Newagu stoją na Leszczynkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 03-01-2011, 23:24    Odpowiedz z cytatem

A co dokładnie się stało. A tak przy okazji może ktoś mi powiedzieć, czemu u nas nie można zrobić zrzuty i wziąć jedną konstrukcję Kabiny jedną konstrukcję członu z pasażerskiego z toaletą, jedną konstrukcję członu pasażerskiego bez toalety oraz jedną konstrukcję przegubu. A następnie zacząć składać pojazdy. Np. Ktoś chce mały szynobus składają mu kabina, człon z WC i Kabina. Ktoś chce większy no to składają kabina, człon z WC, przegub, człon bez WC i kabina. Dodatkowo można by robić wersję z pierwszą klasą, wersję spalinową, elektryczną itd. Wówczas nie było by problemu z częściami gdyż wszystko by pasowało i można było by sobie przekładać. A co do producenta to czy akurat części produkowała by Pesa czy Newag czy pan Zdzisław w stodole to nie miało by znaczenia.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 04-01-2011, 02:15    Odpowiedz z cytatem

Z tego, co wyczytałem na SkyScrapperCity, NEWAGi zasysają powietrze z dachu i zapychają się śniegiem. Podobno wersja dla Opola jest już pozbawiona tego błędu, i pomorskie też siłą rzeczy będą - bo w tej chwili to jest pojazd na targi kolejowe: do oglądania.

@yusek: tak projektowane były pierwsze szynobusy ZNTK Poznań (SA101 i SA102). Oprócz kilku błędów konstrukcyjnych założenia były słuszne, niestety sytuacja polityczna niekoniecznie.

Można tak oczywiście zrobić, żaden problem (tak zdaje się są produkowane ELFy), ale każda wersja musi mieć inne oznaczenie krajowe i dopuszczenie do ruchu. To raz. Pozostaje kilka innych zagadnień (napęd, sterowanie, przejścia między wagonami, wózki Jacobsa, które każdy teraz chce), ale to wszystko wydaje się do obejścia w ramach jednego producenta i warunku nierozłączalności w eksploatacji. Można też zbudować spalinowego push-pulla (albo nawet hybrydowego - żaden problem) - wtedy nie ma problemów z dopuszczeniami, ale zapomnij o przestrzennych przejściach między wagonami i wspólnych wózkach.

Natomiast z pomysłem zgodności między producentami - dobre sobie Smile najpierw ktoś musiałby opracować solidną dokumentację, dla już jeżdżących pojazdów (a nie tak, ot, na papierze) - nawet prototypowych, ale pewnych, i ją udostępnić. Nie widzę chętnych Smile musiałby być to program rządowy, w który zaangażowani byliby wszyscy więksi producenci taboru (na pewno PESA i NEWAG, ale i wiele innych), jakieś ośrodki naukowe itd.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 04-01-2011, 07:29    Odpowiedz z cytatem

Politechnik to w tym kraju nie ma?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 04-01-2011, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Są. Nawet robię dyplom na tej nam najbliższej, na Katedrze Inżynierii Elektrycznej Transportu - czyli najbliższej konstruowaniu taboru. Ale sama Politechnika to za mało - rozwiązania przygotowywane na papierze się nie sprawdzają. A i nawet w duecie z Katedrą Inżynierii Kolejowej (też PG, tyle tylko, że inny wydział) kadry jest trochę mało. Zmiana podejścia do studentów (tj. odważniejsze dopuszczanie do projektów badawczych - oczywiście nie jak leci, to byłyby strzał w kolano) mogłaby nieco poprawić ten stan, dodatkowo wprowadzając do projektów nieco "świeżej krwi".

Rzecz rozbija się po pierwsze o pieniądze, po drugie o zaplecze do budowy prototypów (stąd konieczność udziału w takim projekcie producentów taboru - co najmniej dwóch, jeżeli w przyszłości pociągi mają pochodzić z różnych fabryk), a po trzecie o miejsce do badań (i tutaj konieczny udział CNTK, a najlepiej także PKP PLK).

Choć pomysł opracowania "krajowego" pociągu, który stanowiłby podstawę taboru w całym kraju, nie jest głupi - ujednolicony park maszynowy zdecydowanie ułatwia serwis.

... co nie zmienia faktu, że to temat na oddzielną dyskusję, a pomorskim powrócił stary porządek - bez SZT rodem z Nowego Sącza.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl