Prezydencka Rada ds. Bezpieczeństwa i Obronności stoi na stanowisku, że konieczne jest upaństwowienie PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji. Rada debatowała o sytuacji spółki i jej roli w systemie bezpieczeństwa naszego państwa.
W 2024 roku strata netto Grupy PKP Cargo wyniosła 2,41 mld zł. Wpłynęły na to przede wszystkim odpisy z tytułu utraty wartości, które w 2024 roku łącznie wyniosły 2,10 mld zł. – Wzrost konkurencji na rynku przewozów kolejowych przy spadającym rynku spowodował erozję marżowości przewozów. Skupienie się na sektorze węglowym w 2022 roku spowodowało utratę udziałów rynkowych w perspektywicznych segmentach rynku – wyjaśnia Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes PKP Cargo SA w restrukturyzacji.
PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą
Na złe wyniki finansowe PKP Cargo wpłynął jednorazowy odpis z powodu utraty wartości taboru. Duża jego część to węglarki, których poprzednicy wyremontowali za dużo w stosunku do potrzeb przewozowych – komentuje wyniki operacyjne i finansowe PKP Cargo zarząd spółki. W kolejnych latach ograniczenie kosztów, uproszczenie struktury i pozyskiwanie nowych klientów mają doprowadzić do znaczącej poprawy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
PKP Cargo rozeznaje rynek w sprawie sprzedaży ponad 10 tysięcy odstawionych wagonów towarowych, które wymagają napraw P4 i P5. Przypomnijmy, że przewoźnik jest w trudnej sytuacji z powodu wieloletnich zaniedbań.
Warszawski sąd gospodarczy otrzyma do końca czerwca br. plan restrukturyzacji PKP CARGO. Władze spółki podkreślają, że złożenie tego dokumentu jest kolejnym etapem procesu sanacji przewoźnika.
W środę, 14 maja 2025 r. odbyło się kolejne spotkanie zarządu PKP Cargo z Ponadzakładowymi Organizacjami Związkowymi. Przedstawiciele przewoźnika omówili m.in. wyniki finansowe za rok 2024, które zostały opublikowane 29 kwietnia br. Podkreślono, że z uwagi na aktualne warunki funkcjonowania – nie można było spodziewać się na tym etapie wyników dodatnich. Wskazano kluczowe czynniki, jakie miały na to wpływ – m.in. spadek przychodów oraz odpisy z tytułu utraty wartości aktywów.
W ciągu trzech miesięcy 2025 roku Grupa PKP CARGO zanotowała 48,6 mln zł skonsolidowanej straty netto. To znacząco mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy strata wynosiła 118,1 mln zł. Przychody z tytułu umów z klientami wyniosły 928 mln zł. Grupa odnotowała jednocześnie spadek kosztów, w tym kosztów świadczeń pracowniczych.
NSZZ „Solidarność” protestuje przeciwko wyprzedaży aktywów PKP Cargo
Sekcja Zawodowa NSZZ „Solidarność” Grupy PKP Cargo skierowała do Pani Agnieszki Wasilewskiej-Semail, prezes PKP Cargo, stanowisko, w którym stanowczo protestuje przeciwko planowanej wyprzedaży majątku spółki.
Zdaniem organizacji planowane rozgrabianie majątku spółki może w konsekwencji zakończyć się kolejnymi zwolnieniami — znacznie większymi od tych, które miały miejsce w 2024 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum