Widzę, że połowa użytkowników forum, która zagłosowała uważa, że taka petycja to jedyna droga ratunku. Sumując z tymi, co zagłosowali na "zasadniczo tak" wychodzi 81%.
Postaram się w najbliższym czasie napisać jakieś pismo, odwiedzić do jakiej instytucji w UE trzeba je skierować.
A pytanie na teraz: Jaki ruch połączeń międzynarodowym proponujecie na poszczególne przejścia graniczne - ilość pociągów, kategorie, relacje. Warto też coś zaproponować w kwestii taryfy, bo do upadku połączęń ze Słowacją ta się też przyczyniła (jechać kiblem 4 km za 9 zł nawet mi się nie chce).
W przypadku przejścia Muszyna - Plavec moim zdaniem jedyną słuszną propozycją jest pociąg w relacji Koszyce - Kraków Główny - Koszyce. Wyjazd z Koszyc rano około 6, przyjazd do KG w południe, obrót składu i powrót do Koszyc. Uzasadnienie: sporo Słowaków jeździ do Polski w celach handlowych i takie połączenie umożliwi im właśnie wyjazd i powrót w ciągu jednego dnia. Dodatkowo zyskujemy uzupełnienie taktu połączeń na trasie Muszyna - Tarnów. Ewentualnie można się zastanowić nad uruchomieniem drugiej pary w relacji (Nowy Sącz) - Muszyna - Plavec - Poprad/Koszyce w sezonie, aby umożliwić wyjazd na Słowację turystom odwiedzającym region.
Przez Zwardoń proponowałbym dwie pary pociągów (jeden poranny, drugi popołudniowy lub nocny) rel. Kraków-Katowice-Zwardoń-Żylina-Bratysława w taryfie IR coś takiego na wzór Wrocław-Drezno.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-12-2010, 08:33
lukasz92, Słowacy taki pociąg chcieli w tym rozkładzie a nasi na odwrót i co wyszło wiadomo.
Jeżeli chodzi o to przejście (Muszyna), to uważam, że skoro nasi chcą i Słowacy, to należałoby puścić dwa. Ranny z Krakowa do Koszyc (przyśpieszony) i powrót, oraz popołudniowy (jw.) i powrót. W Koszycach skomunikowanie z pociągiem do Budapesztu i nie trzeba kombinować z jazdą przez Czechy. Propozycja sezonowego pociągu w Tatry Słowackie jak najbardziej słuszna.
I po ptokach
Odp MI
Dotychczas funkcjonujące połączenie Krynica – Plaveč zostało zawieszone w wyniku zerwania mostu kolejowego w Nowym Sączu, do którego doszło latem 2010 roku. Choć fakt ten nie stanowił przeszkody dla kontynuowania obsługi połączeń przygranicznych, spółka „Przewozy Regionalne” zdecydowała się na ich zawieszenie z uwagi na niską frekwencję i rentowność połączeń.
Z kolei proponowane w zamian połączenie Kraków – Koszyce znalazło się w projekcie rozkładu jazdy 2010/2011, jednak nie zostało uzgodnione z Ministerstwem Infrastruktury jako organem zamawiającym przewozy. Obecnie, ze względu na ograniczone środki budżetowe, Ministerstwo nie przewiduje obejmowania dofinansowaniem nowych połączeń pasażerskich na Słowację, ani żadnych innych nowych połączeń międzynarodowych.
Rezygnacja z uruchomienia połączenia Kraków – Żylina jest natomiast, według informacji dostarczonych przez przewoźnika, wynikiem braku zgody ze strony kolei słowackich na obsługę połączenia polskim taborem. W związku z tym Ministerstwo Infrastruktury nie przewiduje finansowania takiego połączenia.
Zgodnie z przepisami art. 40a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), z budżetu państwa mogą być dotowane jako usługi publiczne przewozy osób wykonywane w połączeniach międzynarodowych na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. Priorytet w finansowaniu ustawodawca określił jednak dla przewozów międzywojewódzkich i zabezpieczenie ich realizacji we właściwym zakresie jest najistotniejsze. Wobec ograniczonych środków na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich, przewozy międzynarodowe będą objęte dofinansowaniem tylko w niezbędnym zakresie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Jak się czyta te "sprostowania i infoodpowiedzi " jedno co się nasuwa to przeogromna indolencja każdej ze stron.
Zero jakiegokolwiek wysiłku, oferty dla potencjalnych i starych pasażerów.
Wiem że w obecnej sytuacji nie powiem nic odkrywczego ale rzeczywiście zmiany muszą i dotkną zainteresowanych bardziej i szybciej niż im się to wydaje.
Blamaż, goni blamaż! Żądania tylko stałe (setki mln.) i z coraz większym apetytem na struganie podatników.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-12-2010, 15:46
kraina_solvati, Słowacy dawali wagony jak miał być jeden pociąg to tylko pod nich. To nie my walimy do nich a oni do nas. Wspaniałe Euro zrobiło swoje. Ale bez obaw u nas Vat pokaże
Mi się wydaje, że to co zrobili tylko szkody przyniesie. Choć Slask walczy chociaż o pociąg do Zwardonia, my nawet tego nie robimy.
Szkoda, ze tak się odcinamy od poc. m/narodowych...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kryniczanin, ale w rozkładzie słowackim był pociąg Kraków - Koszyce - Kraków z wyjazdem z Krakowa rankiem... On miał być właśnie wagonowy?
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-12-2010, 18:50
kraina_solvati, Tak dokładnie ale tu chodziło o godziny Słowacy chcieli pociąg rano od siebie koło południa w Krakowie i około 14 wyjazd z Krakowa do Koszyc. A nasi wymyślili wszystko na odwrót. Skład miał mieć 4 wagony na Polskim odcinku obsługa trakcyjna ET21 Cargo.
kryniczanin, można było zrobić dwa pociągi
Jeden rano z Krakowa i po południu z Koszyc (PR)
i odwrotnie (ZSK).
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum