Dla przykładu Berlin-Kolonia ICE to 109 euro, IC to 93 euro, więc różnica nie duża, 10-15%.
Zaś RE z przesiadkami to ok. 70 euro. Przy czym to są ceny normalne. Niemal każdy Niemiec ma w portfelu BahnCard25 lub BahnCard50, co daje odpowiednio 25% lub 50% zniżki. Biorąc pod uwagę niemieckie zarobki i szeroką paletę atrakcyjnych ofert specjalnych i promocji, ceny pociągów nawet tych najbardziej prestiżowych są w Niemczech śmiesznie niskie. Wielu Niemców codziennie dojeżdża do pracy pociągami IC/ICE na dystansie nawet 200-300 km.
Na przykład za 350 euro można przez cały miesiąc jeździć bez żadnych ograniczeń wszystkimi pociągami na terenie całego kraju (taka sieciówka - BahnCard 100). Ile w Polsce kosztuje miesięczny bilet sieciowy? Odpowiadam - 1010 zł, czyli ok. 250 euro. A weźmy jeszcze pod uwagę fakt, że przeciętny Niemiec zarabia ok. 2000 euro, czyli ok. 8000 zł. Przeciętny Polak zarabia ok. 2000 zł.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czy funkcjonują tam automaty biletowe, takie jak np. w Holandii ? Zastanawiam się, bo planuję podróż na początku lipca do Amsterdamu. Jako że brak tanich lotów w danym dniu do Holandii, planuję dostać się z Katowic do Kolonii samolotem, a następnie pociągiem ICE do Amsterdamu. Z tego co zdążyłem zauważyć, jest dość ciekawa promocja Europa-Spezial Niederlande z biletami od 19 EUR. A automat biletowy byłby mi potrzebny do zakupu biletu na S-Bahn linia S13, aby dostać się z lotniska w Kolonii na dworzec główny w tym mieście.
Druga sprawa, przy okazji - czy na Centraal Station w Amsterdamie są płatne szafki lub depozyt ? Wprawdzie byłem tam 2 lata temu, ale nie widziałem / nie zauważyłem.
Pociągi EuroNight (EN) w Niemczech jeżdżą tylko do Austrii (bardzo wysokie dopłaty) + 1 EN do Polski relacji Warszawa - Berlin z wagonami bezpośrednimi do Amsterdamu i Bazylei.
W takim razie do kogo są kierowane pociągi IC, skoro cena jest niewiele niższa niż w pociągu ICE?
Kategoria IC jest:
- albo uzupełnieniem siatki połączeń ICE; chodzi o obsługę stacji i przystanków gdzie nie ma linii highspeed ale stacje te oraz przystanki generują znaczne potoki podróżnych,
- albo uzupełnieniem taktu ICE; wzdłuż linii highspeed naprzemiennie kursują obie kategorie ale IC ma więcej przystanków niż ICE.
Wydaje mi się, że pociągi IC są skierowane do podróżnych, którzy:
- nie mają dostępu do ICE (nie zatrzymuje się lub nie przejeżdża), chodzi o dojazd IC do większej stacji na przesiadkę do ICE.
- podróżują z rowerem, w ICE nie można przewozić rowerów.
mk1992 napisał/a:
... znacie może przykłady relacji, w których kursują zarówno pociągi ICE, jak i IRE, a także jaka jest między nimi różnica w cenie i czasie przejazdu?
W przypadku IRE, to wiem tylko o jednej relacji tej kategorii na całą sieć DB. Są to IRE Dresden - Nürnberg. Kursują w takcie 2h, zaś ich uzupełnieniem (do taktu 1h) w tej samej relacji są RE, które jadą 3' dłużej, bo zatrzymują się na mniejszych stacjach. W tej relacji (Dresden - Nürnberg) nie ma bezpośredniego IC, czy ICE (linia górzysta bez typowych dla highspeed tunelów, wiaduktów). Dla tej rel. (Dresden - Nürnberg) są połączenia ICE w takcie 2h z jedną 8' przesiadką w Leipzig (zawsze z toru po drugiej stronie peronu) ale i tak czas jazdy jest dłuższy o ok. 30' niż bezpośrednim IRE lub RE.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum