Firma Newag przekazała pierwszy zmodernizowany EN57 dla województwa łódzkiego. W ramach kontraktu spółka ma zmodernizować jeszcze 3 EZT-y tej serii.
Wartość umowy na modernizację czterech EZT, podpisanej 29 lipca 2011 r. wynosi 31,4 mln zł. Termin realizacji zamówienie to 390 dni od dnia podpisania umowy.
Zakres modernizacji pojazdów obejmuje m.in.: zastosowanie napędu falownikowego z nowymi silnikami asynchronicznymi prądu przemiennego, co pozwoli zwiększyć prędkość maksymalna do 120km/h. W przekazanym pojeździe zamontowano klimatyzację i dwie toalety z obiegiem zamkniętym. Przy siedzeniach znajdują się gniazdka, do których pasażerowie będą mogli podłączyć laptopy.
Kompleksową modernizację przeszła także kabina dla maszynisty, wyposażona w nowoczesny pulpit sterowniczy. Wymieniono czoło pociągu, które wyposażono w reflektory wykonane w technologii LED. Zmodernizowane składy będą posiadały system drzwi dwuskrzydłowych odskokowo-przesuwnych.
Pierwszy zmodernizowany skład to EN57-1226. Pozostałe trzy składy posiadają numery EN57-1452, EN57- 1479, EN57-1769.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego chce do 2015 roku zmodernizować 10 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych a także, w ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, zakupić 20 nowych.
Łódzkie inwestuje w tabor kolejowy.
- W latach 2012 - 2015 planujemy zmodernizować 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 6 pojazdów ze środków pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przetarg na modernizację 4 pojazdów został właśnie ogłoszony – mówi „Kurierowi Kolejowemu” Elżbieta Nowak, Naczelnik Wydziału Transportu Szynowego w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi.
Zaznacza, że w planach jest także zakup nowych pojazdów. - W ramach projektu „Budowa Systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” zakupionych zostanie 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych - wyjaśnia Nowak.
Jak dodaje, województwo łódzkie posiada aktualnie 17 używanych EZT serii EN57 oraz 1 pojazd serii ED59 (ACATUS). - W ramach dwóch projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 przeprowadziliśmy modernizację 7 pojazdów - podkreśla Nowak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum