Pawel_15, przepisy nie zezwalają na pociągi dłuższe niż 16 wagonów, bodjże tylko centralny pomieści więcej niż 16.
29./30.VII też jechałem 38508 (13 wagonów), nawet nie było szans dostać się do kibla w 1klasie.
Jstem za przywróceniem pociągów hotelowych zestawionych z wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia, dodatkowo to tych pociągów dołączane wagony z miejscami do siedzenia 1 klasy i wagon barowy, i wtedy mamy cały skład z rezerwacją miejsc.
Np. 38700 w relacji Kraków Gł. - Kołobrzeg/Hel
Lok-WL-WL-Bc-Bc-Bc-Bc-Bar-1-1/1-1-Bc-Bc-WL
a godzinę wcześniej puścić np. 38508 w tej samej relacji w zestawieniu
Lok-1-2-2-2-2-2-2-2/2-2-2-2-2-1
jakie 16 wagonów, widziałem na własne oczy 18 (słownie - osiemnaście ) wagonów + lokomotywa jak jechała ze Szczecina do Świnoujścia i też nie było miejsca - można? - MOŻNA !!! tylko trzeba chcieć no i pewnie wysiadać poza peronami, ale pewnie lepiej by było puścić dwa składy po 10 - 12 wagonów i wtedy by wszyscy się zmieścili ale to dodatkowe koszty przecież są.
Dla mnie jechać pociągiem nad morze taki kawał to jakaś desperacja.
A jechac autobusem nad morze taki kawał to nie desperacja
Poza tym ilu pasażerów może zabrac autobus, a ilu nawet tylko pięciowagonowy skład pociągu?
Do tego pociągu w Katowicach jeszcze jacyś ludzie wsiedli, do autobusu takiej samej relacji nie wsiadł by już nikt.
Dla mnie jechać pociągiem nad morze taki kawał to jakaś desperacja.
A jechac autobusem nad morze taki kawał to nie desperacja
Poza tym ilu pasażerów może zabrac autobus, a ilu nawet tylko pięciowagonowy skład pociągu?
Do tego pociągu w Katowicach jeszcze jacyś ludzie wsiedli, do autobusu takiej samej relacji nie wsiadł by już nikt.
Rezerwacja Znając zapotrzebowanie łatwo puścić dodatkowy autobus - Nawara Trawel na trasie Kraków - Kołobrzeg puszczał w zeszłym roku po 3 pełne 60cio miejscowe autobusy (a jest jeszcze na tej trasie PKS i Telesfor). Gdyby we wszystkich pociągach nad może obowiązywała miejscówka to problemu by nie było- rezerwacji tyle i tyle dołączamy wagon (upsss... nie ma czego dołączyć ).
Zobaczcie ile jeździ choćby z Krakowa autobusów nad morze - w tym roku wystartowało kilku nowych przewoźników, uruchomiono nowe połączenia i jak IC dalej tak będzie obcinać składy to w przyszłym roku w autobusach będzie więcej miejsc niż w pociągach.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-08-2011, 09:36
Dla Ciebie każdy wątek jest dobry żeby prowadzić autobusową propagande....
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-08-2011, 10:02
kns, To nie jest forum autobusowe. Jeszcze jeden taki post nie na temat i będzie ostrzeżenie.
Dziś rano, w Pytaniu na śniadanie na TVP 2, Sitkowska próbowała wytłumaczyć całą sytację 24-godzinnej podróży i oczywiście usprawiedliwić PKP Intercity - z marnym skutkiem.
Jedyne co zrozumiałem z jej bezskładnego bełkotu, to to, że "takie sytuację się zdarzają", "winni są też inni pasażerowie" oraz radziła, by na przyszłość wybierać 1 klasę w TLK, kuszetkę lub... droższy pociąg z całkowitą rezerwacją miejsc (EIC lub Ex).
(W ogóle kobieta była mocno zestresowana bo ciągle się powtarzała i nawet porządnego zdania nie umiała skleić. Jaka firma, taki rzecznik prasowy.)
PKP IC jak zwykle nie ma sobie nic do zarzucenia. Nie padły też żadne przeprosiny na wizji, a mogła przecież to zrobić w imieniu spółki.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-08-2011, 10:42
A co według Ciebie powinien powiedziec rzecznik PKP Intercity ? No co bys zrobił? W sumie to nie jej wina że spolka olała rewizje i nie ma czym jezdzic... jesli by powiedziala prawde, to by wyleciala z roboty. Zdaniem rzecznika jest przedstawianie stanowiska spolki. A spolka przeciez nie powie przed kamerami, że wali sie w posadach i nie panuje nad sytuacja.
A co według Ciebie powinien powiedziec rzecznik PKP Intercity ? No co bys zrobił?
Co bym zrobił ? Proszę bardzo, już mówię:
1. Głośno, wyraźnie i oficjalnie przeprosić wszystkich pasażerów za tą i podobne sytuacje (Sitkowska w imieniu spółki nie przeprosiła)
2. Wyjaśnić że spółka ma problemy taborowe (wyjaśnień nie było, natomiast Sitkowska chwaliła się że spółka ciągle rewizuje i modernizuje wagony, tylko jakoś na torach ich nie widać)
3. Nie dawać idiotycznych rad, żeby ludzie jeździli 1 klasą lub EIC (ludzie mogą to odebrać że IC ma gdzieś pasażerów jeżdżących 2. klasą)
4. Nie zwalać winy na pasażerów, bo winna jest spółka (klient kupił bilet i go nic innego nie powinno interesować)
5. Przygotować się do rozmowy, a nie powtarzać ciągle te same głupoty i "argumenty" które wszyscy znają na pamięć
Najgorsze jest to, że rzeczywiście ludzie burzą się i zrywają rezerwacje. Nie raz nie dwa tak było.
Ale nie rozumiem jednego. Jeśli w Katowicach wsiada grupa z co najmniej 5 zajętymi przedziałami to powinni byli dołączyć wagon. Dyspozytura z dupy wyjęta zna frekwencję-bo kiero powyżej 100% już ją informuje. Dlaczego to wszystko jest takie mozolne i biurokratyczne. Jakiś czas temu dołączyli wagon do pociągu z lublina do Kołobrzegu, bo było 5 rezerwacji od wschodniej , a znali frekwencyjność tego pociągu. Kier zadzwonił, że kolejarze i nie tylko zrywają mu rezerwacje. Co taki jeden z drugim kanar może zrobić, jeśli tłum domaga się przedziału tłocząc się na korytarzu? w łeb dostać? Jeszcze tego było by mało, żeby za PKP w mordę obrywać. Zapomnijcie. Kanar upomni, powie co i jak, ale i tak przedziały zostaną otworzone,tym bardziej przy takiej frekwencji.
bartek 27, nie ma już wagonów mających przydział "st.mac.Katowice". Spółka przeniosła je min. do Krakowa.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Ja chciałbym prosić Pana geordi, aby rozwinął swoją myśl na temat lok. EU 07 uzasadniając dlaczego do 16-sto wagonowego poc. (ok. 650 ton) należy włączyć dwie lok. EU 07? Ogólnie wiadomo,że pociągi pasażerskie o max masie 650 ton może ciągnąć 1 EU 07 z max prędkością 125 km/h, a pociągi towarowe o max masie 2000 ton z prędkością max 70 km/h. Oraz jaki ma wpływ masa pociągu do zdarzających się pożarów lokomotyw? Pytanie to kieruję niejako za wielu użytkowników tego forum, którzy jeżdżą na EU07 i zapewne przecierają oczy ze zdumienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum