Wysłany: 04-08-2011, 09:35 Z Katowic do Kołobrzegu w 20 godzin
Z Katowic do Kołobrzegu w 24 godziny, zbulwersowani podróżni wezwali policję
Blisko 20 godzin pociągiem z Katowic nad morze. Tak wyglądała podróż 70 dzieci z Gliwic, Rudy Śląskiej i Zabrza na obóz taneczny w Darłówku. Wątpliwe atrakcje zapewnił im pociąg TLK jadący z Krakowa do Kołobrzegu. Mimo rezerwacji dla dzieci nie było żadnego przedziału.
Pociąg z Krakowa przyjechał do Katowic wypełniony po brzegi. Okazało się, że po rezerwacji nie ma śladu, a przedziały zajęli inni pasażerowie - opowiadał jeden z rodziców, gdy weszli do wagonu.
Już w Katowicach widziałem, że ludzie leżeli na korytarzu. Kierownik pociągi enigmatycznie mówił, że powiesił karteczki, ale ludzie wsiedli - relacjonował pewien mężczyzna.
Zbulwersowani rodzice wezwali policję. Później pojawiła się straż ochrony kolei. Ostatecznie dołączono do pociągu kolejny wagon. Skład miał już 1,5 godziny opóźnienia. Na tym jednak nie koniec. Identyczna sytuacja miała miejsce w Łodzi, gdzie o przedziały walczyła kolejna grupa młodzieży. Na domiar złego na trasie zepsuł się elektrowóz. Ostatecznie zamiast w południe dzieci ze Śląska dotarły nad morze wieczorem.
Dzieci do ośrodka dotarły o godzinie 20. Podróż trwała zatem 24 godziny. Tyle jedzie się do Londynu autokarem. A wystarczyło zamknąć zarezerwowane przedziały lub sprzedać tyle biletów, ile pociąg ma miejsc. Wtedy jednak chyba koleje musiałyby zmienić nazwę, bo rozwinięcie skrótu PKP, czyli Pewnie Kiepsko Pojedziemy, straciłoby znaczenie.
Źródło: Piotr Glinkowski, RMF FM
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Historia jak ten pociąg nabrał 407 min opóźnienia:
Cytat:
Mysłowice - Kłomnice 8 min R307;
Katowice 65 min włączanie wagonu nr 51511970578-5 Zakład Centralny
(wzmocnienie, frekwencja 180%);
Sosnowiec 4 min lokowanie podróżnych;
Łazy - Kłomnice 7 min R307;
Zawiercie 7 min;
Częstochowa 10 min lokowania podróżnych;
Piotrków Trybunalski 5 min lokowanie podróżnych;
Łódź Widzew 13 min lokowanie podróżnych;
Łódź Kaliska 95 min włączenie wagonu - duża frekwencja podróżnych;
Zgierz 5 min,
Łęczyca 16 min krzyżuje z poc 83508;
Witonia - Kutno 4 min usterka SSP;
Kutno 9 min,
Włocławek Brzezie 5 min wymiana drużyny konduktorskiej z poc 54510;
Toruń Gł. 6 min,
Laskowice Pom. 98 min defekt lok EU07 - 070 IC Centralny lok zastępcza
EP07 - 318 IC Kraków;
Gdańsk Gł. 2 min,
Sopot 24 min luzowanie wagonu nr 52517080408-8 IC Kraków;
Sławno 6 min - lokowanie podróżnych;
Mścice 40 min krzyżuje z poc 83508
Hahaha! Nie no, ale normalnie śmiech na sali jak to się czyta. Takie rzeczy tylko w Polsce.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-08-2011, 10:21
W takich przypadkach coraz częściej zastanawiam się czy rząd mógłby udzielić PKP IC pomocy publicznej w celu przeprowadzenia za jednym zamachem rewizji 500 wagonów? Czy taka pomoc byłaby w ogóle zgodna z prawem?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-08-2011, 10:36
Skoro zgodne z prawem jest dotowanie pociagow IC i Pendolino, to wszystko jest mozliwe.... Niby to nieuzasadniona pomoc rządowa- ale kogo to obchodzi ? Nie jestesmy jeszcze dojrzalym państwem prawa- wola politykow, nawet jesli jest wbrew prawu, jest silniejsza.
A co do meritum wątku- to jeszcze nigdy, przenigdy polska kolej nie miala tak złej prasy. Jeszcze nigdy, przenigdy, nie bylo sytuacji ze codziennnie w jakiejs gazecie opisywany jest skandal w pociagu PKP Intercity. Jest w 100% to co mialo miejsce rok temu!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-08-2011, 10:39
Może wypłacić z góry dotację za 3 lata na TLK ale z bardzo ostrymi warunkami - żadnych cięć itd.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-08-2011, 10:47
Jak IC poprawi swoj wizerunek wśród podóżnych ? Nowym malowaniem wagonów, wagonem kinowym lub DULUX, wspólpracą z jakąś fundacją, wspieraniem klubu sportowego, nowym wzorem biletow, nowym wzorem menu w WARSie, nowym wydaniu ''W podrozy'' ?
Wszystkie takie dzialania idą w diabły, cały marketing na nic, gdy ludzie nienawidzą kolei i krzyczą, że już wiecej w zyciu do pociagu nie wsiadą. To nie jest zwykłe gadanie- widac to po statystykach. Wakacyjny kryzys bedzie mozna zobaczyc na poczatku 2012, w statystykach przewozowych za 2011. Chytry traci dwa razy.
Myślcie sobie co chcecie a ja tam się tym ludziom z pociągu nie dziwię. Frekfencja 180% i jeszcze zarezerwowane przedziały bo gdzieś tam, daleko w kraju ktoś wsiądzie. No sorry, ale jak pociąg będzie miał wystarczającą ilośc wagonów albo będzie wystarczająca iloś pociągów, to proszę bardzo sobie rezerwowac, ale jak ja z Krakowa do Łodzi mam stac (w ścisku) obok pustych zarezerwowanych przedziałów, no to wybaczcie ale niestety otwieramy takie przedziały.
Ja sie zastanawiam , dlaczego nie ma pociągów sezonowych podstawiany z Katowic do Kołobrzegu, Łeby/Helu , Świnujścia i Słupska . tak jak to było dawniej . Tylko wszystkie w/w pociągi są z Krakowa i Przemyśla , które są już napchane, a potem mamy takie efekty .Gdzie się podziało tyle wagonów ze st. Katowice ?Po cholere utrzymujecie wagonownie w Zawodziu która kiedyś tętniła życiem , a teraz prawiem nie ma nic oprócz późno wracających TLK z Gdynii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum