Moc Vectrona jest tak duża, że przy 11 wagonach ma się wrażenie jakby było 6-7 -mówi Zbigniew Budzinski, maszynista PKP Intercity.
"Wrażenia związane z prowadzeniem lokomotywy Siemens Vectron DC generalnie są bardzo pozytywne. Pojazd posiada dużą stabilność i wytłumienie drgań podczas jazdy. Wielkim plusem jest bardzo duża przestrzeń kabiny. W Vectronie zainstalowano też bardzo dobry układ klimatyzacji (bardzo cicha praca), który umożliwia utrzymywanie zadanej temperatury. Obiektywnie stwierdziliśmy z kolegami, że podczas jazdy z prędkością maksymalną 150-160 km/h, poziom hałasu wydaje się wyższy niż w Husarzu, co i tak w porównaniu do obecnie eksploatowanych polskich lokomotyw sprawia wrażenie ciszy.
Diagnostyka i kontrola układu lokomotywy jest intuicyjna, podpowiada maszyniście o zbyt cienkim drucie jezdnym i konieczności podniesienia drugiego pantografu na postoju, podczas ogrzewania składu pociągu (zabezpieczenie przed przepaleniem drutu jezdnego).
Pozostaje, mały niedosyt w dość ubogiej wersji jaką oddała do jazd próbnych firma Siemens. Brakuje tempomatu (prędkości zadanej i systemu odliczania przejechanej drogi w stosunku do długości składu pociągu). Po wprowadzeniu długości składu pociągu przez maszynistę do komputera pokładowego lokomotywa pozwala na zwiększanie prędkości dopiero wtedy, gdy cały skład zjedzie z ograniczenia prędkości, rozjazdów itp.
Z pewnością producent powinien zastanowić się nad profilem pulpitu - powierzchnie na pulpicie są pod kątem, przez co nie mam możliwości położenia lub postawienia na nim czegokolwiek (np. długopisu). Wczoraj, podczas jazdy do Krakowa, towarzyszył mi konstruktor wspomnianego pulpitu, więc była szansa zaprezentowania mu problemu.
Po pierwszych dniach jazd można wymieniać sporo różnic, lepszych i gorszych. Po zakończeniu testów z pewnością powstanie raport z naszymi uwagami, który przekażemy też producentowi."
Proszę Administrację o połączenie w jeden sąsiadujących tu ze sobą tematów dotyczących lokomotywy Siemens Vectron oraz dodanie kolejnego artykułu na ten temat:
PKP Intercity „przejadło” rezerwy taborowe?
Wypożyczenie czterech lokomotyw Vectron spółka PKP Intercity tłumaczy kłopotami taborowymi, spowodowanymi opóźnieniem w dostawach Pendolino. Z naszych informacji wynika, że problem jest większy.
Pociągi PKP Intercity będą do lipca obsługiwane czterema lokomotywami Vectron, pożyczonymi od DB Schenker Rail Polska. Przewoźnik pasażerski zmuszony był skorzystać z elektrowozów Siemensa, ponieważ nie otrzymał w grudniu do eksploatacji wszystkich 20 składów Pendolino i część lokomotyw nie mogło trafić na wymagane naprawy okresowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum