ale SKM-ka ma zaplecze na Szczęśliwicach, codziennie przejeżdżam koło Szczęśliwic i nie raz tam widziałem stojące SKM-ki
Ale małe ma te zaplecze.. a tabor na wszelakie naprawy bieżące czy inne musi wlec się czy to do ZNTKu czy po sekcjach KM .. Do Tłuszcza, Sochaczewa czy na Grochów.. ostatnio słyszałem że mieli tam problem z elektryfukacją hali na Szczęśliwicach właśnie .. oprócz wiat peronowych SKMWA wynajęła halę i prawdopodobnie od marca nowego roku miała się tam wprowadzić.. ale co dalej? i jakie tempo prac.. nie wiem..
Przecież to wszystko trzeba wyposażyć, zatrudnić ludzi (skoro póki co wszystkie przeglądy robiono po sekcjach KM)... Dużo roboty.
sęk w tym że hala na Szczęśliwicach jest już wyposażona odpowiednio.. i wszystko byłoby w porządku gdyby nie decyzja o zelektryfikowanie hali.. powód? stwierdzili że konstrukcja ma za dużo metalowych elementów co mogłoby spowodować zagrożenie w postaci przejścia napięcia na pozostałe elementy .. nie wiem jak oni sobie z tym wszystkim poradzą.. doszły mnie słuchy że jednak mają się wyprowadzić w marcu.. i że już powoli szukają brygad do napraw EZTów..
Dzisiaj o 04:20 przez Swarzędz jechał elf SKM Warszawa (niestety byłem za daleko i było zbyt ciemno aby widzieć numer) i kierował się w stronę Poznania (Antoninek). Jechał dosyć powoli, może ze względu że jechał dosłownie 5 minut po Kasztanie.
Po wybudowaniu nowego przystanku osobowego Warszawa Ursus – Niedźwiadek nasuwa się pytanie o kolejne przystanki kolejowe w stolicy. Także o te, które umożliwią uruchomienie pociągów pasażerskich na towarowej linii nr 509, czego od dawna domagają się samorządowcy Bemowa.
SKM Warszawa myśli o zakupie czteroczłonowych pociągów.
SKM Warszawa stała się bardzo popularnym przewoźnikiem kolejowym, na trwale wpisując się w pejzaż miasta. Spółka myśli o uruchomieniu nowych linii i zakupie taboru. – W pierwszej kolejności jednak skupiamy się na modernizacji zaplecza. Jego brak spędza nam sen z powiek – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM Warszawa.
- Przewagę SKM–ki w stosunku do innych miejskich przewoźników kolejowych w Polsce jest to, że mamy wspólny bilet. To ogromna wartość dodana - mówi w rozmowie z serwisem Transport-Publiczny.pl Krystyna Pękała, prezes SKM. - Pasażerowie są z tego bardzo zadowoleni i sobie to cenią. Dużym plusem są też powstające przy stacjach parkingi Park&Ride. Parkingi w miejscowościach podwarszawskich, np. w Legionowie, są najlepszą reklamą Szybkiej Kolei Miejskiej. Właściwie nie musimy się reklamować. Robią to za nas inni.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Stworzenie nowych połączeń na trasach Piaseczno – Legionowo oraz Ożarów Mazowiecki – Warszawa Rembertów, a także wzmocnienie obecnych połączeń większymi składami to część planów dotyczących rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej, o których opowiada Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy odpowiedzialna m.in. za projekty z zakresu polityki mobilności i transportu.
15 lat przewozów warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
3 października 2005 roku pierwszy pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 wyruszył na trasę Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica. Warszawska SKM-ka kończy 15 lat.
Zamiast SKM proponuję zmianę nazwy na SKP - "Szybka" Kolej Podmiejska ponieważ tylko 1% Warszawiaków z niej korzysta. Pomimo tego, że w 40% przewozy poza terenem Warszawy są finansowane przez zameldowanych w Warszawie.
Od początku chodziło o to żeby utworzyć posady dla swojaków z kolejnych ekip. Chodzi też o to żeby ludzi ze zdezelowanych samochodów i busów jadących po drogach asfaltowych do pracy w stolicy "wpakować" do pociągów udrożniając w ten sposób drogi dla "jaśniepaństwa" jadącego limuzynami do pracy w administracji w Warszawie. Dla władzy bardzo stresujące jest przemieszczanie się w drogowych korkach. Tylko że żaden z nich nawet nie pomyślał aby przesiąść się na komunikację publiczną typu kolej. To by była ujma i poniżenie dla nich. Takiego dyskomfortu nie dostrzegają natomiast dla swoich wyborców.
Krótko i zwięźle całe to przedsięwzięcie SKM dublujące się z Kolejami Mazowieckimi można określić sloganem: Z drogi śledzie dygnitarz jedzie.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum