Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Następny
Powrót pociągów Katowice - ZW węglówką - ogólna dyskusja
Autor Wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 10-05-2013, 20:33    Odpowiedz z cytatem

wasat, same połączenie do Kłobucka nie miało sensu, Zduńska Wola to absolutne minimum.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-05-2013, 21:45    Odpowiedz z cytatem

A to niby czemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 10-05-2013, 22:37    Odpowiedz z cytatem

Bo to ogryzek którym jeździło mało osób za Tarnowskie Góry. Widziałeś kiedyś frekwencję w pociągach do Kłobucka? Korzystałem z połączenia w lutym/marcu i była bieda z frekwencją, wątpię, że teraz jest lepiej. Jeszcze nie tak dawno jeździły do Inowrocławia, teraz to lipa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 10-05-2013, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Łódzkie mogłoby się ogarnąć i puścić ze trzy pary regio rel. Łowicz Gł.- Kutno-Poddębice-Zduńska Wola-Herby Nowe (skomunikowane tu z pociągami do/z Krzepic i Tarnowskich Gór)-Herby Stare (skomunikowane tu z pociągami do/z Częstochowy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wasat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2012

PostWysłany: 11-05-2013, 13:25    Odpowiedz z cytatem

fajne połoczenie bo na tarnowskie gory herby nowe było czym jedząc a teraz parę na krzyż zamiast wagonów niech dają szynobus wystarczył a nie et 22 1007 lub lotos jeździ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 15-10-2013, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Kończą się prace na śląskich odcinkach Węglówki.

Wymiana torów, sieci trakcyjnej, przebudowa obiektów inżynieryjnych oraz oświetlenia – to podstawowe założenia rewitalizacji linii kolejowej na odcinkach Bytom – Tarnowskie Góry i Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pojadą tą linią szybciej, PLK podniesie także poziom bezpieczeństwa.
Rewitalizacja tego odcinka linii nr 131 pozwoli uzyskać prędkość 120 km/h i przywrócić parametry techniczne infrastruktury. Czas przejazdu z Bytomia do Strzebinia przez Tarnowskie Góry skróci się o około 20 minut. W ramach kontraktu już wymieniono tory i rozjazdy oraz przebudowano sieć trakcyjną na odcinku Kalety – Strzebiń. Obiektom inżynieryjnym przywrócono docelowy stan, a przebudowa nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększyła poziom bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach. Wykonano już 75% prac. Ich zakończenie jest planowane w listopadzie. Koszt rewitalizacji przekracza 50 mln zł netto. Zadanie jest finansowane ze środków budżetowych.
Linia nr 131 tzw. Węglówka ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów (głównie węgla) z Górnego Śląska, Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego do portów w Gdańsku i Gdyni. Na odcinkach objętych rewitalizacją, dwutorowa linia Chorzów Batory - Tczew, jest linią magistralną o znaczeniu państwowym, należącą do międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, korytarz CE-65. W bieżącym roku linia ta kończy 80 lat. Budowa trasy łączącej Górny Śląsk, Zagłębie Dąbrowskie z wybrzeżem była jedną z największych inwestycji okresu międzywojennego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48630/koncza_sie_prace_na_slaskich_odcinkach_weglowki.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ikarek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Kwi 2013
Skąd: Bytom

PostWysłany: 20-10-2013, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Najkrótsza linia z południa nad morze i wszyscy ją olewają. PiCki, PeeRy i KaeŚie. Kiedyś nawet osobówka Mysłowice-Gdynia z wagonem do Ciechocinka, stająca w każdym zadupiu miała lepszy czas niż dzisiaj PiC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-10-2013, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Wątpliwe jest przywrócenie pociagów na węglówce, same Katowice nie zapewnią frekwencji dla pociągu do Gdyni a wiadomo, że świadomość kolejowa ludzi mieszkających w Bytomiu czy TG jest niewielka jesli chodzi o pociągi dalekobieżne, mało tego z roku na rok jest coraz mniejsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ikarek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Kwi 2013
Skąd: Bytom

PostWysłany: 20-10-2013, 16:49    Odpowiedz z cytatem

I pozostanie niewielka, jeśli przewoźnicy dalej będą olewać Bytom, Tarnowskie Góry i kilkadziesiąt innych miejscowości, wiosek co prawda, ale pekaesów i busów też tam za dużo nie ma. Te miejscowości są praktycznie odcięte od świata. Jeśli dadzą jakiś ogryzek raz na jakiś czas, a nie pełną relację, np. Katowice-Bydgoszcz o stabilnym rozkładzie jazdy, to nie zmieni się nic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-10-2013, 20:57   

Ależ jak najbardziej trasa nadaje sie do wykorzystania - w sezonowych połączeniach nad morze. Ilość postojów jak najmniejsza, dzięki czemu także czas przejazdu odpowiedni, a pasażerowie się znajdą.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-01-2018, 12:12    Odpowiedz z cytatem

Magistrala Węglowa przejdzie modernizację.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły 4 przetargi na szacowaną kwotę ponad 2 mld zł na modernizację magistrali węglowej na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. To fragment linii kolejowej nr 131 (Chorzów Batory – Tczew) tzw. „Węglówki” – ważnego międzynarodowego szlaku towarowego, łączącego Śląsk z wybrzeżem.

Więcej:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31516/magistrala-weglowa-przejdzie-modernizacje.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 09-01-2018, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Niestety, regularnych połączeń pasażerskich na linii 131 ze Śląska nad morze już się chyba nie doczekamy Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 01-05-2018, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Erwin, Zanosi się na światełko w tunelu!

„Wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie na odcinku linii 131 umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu śląska z wybrzeżem”. Pociąg mógłby ruszyć w wakacje 2020 roku. Rano wyjeżdżałby z Katowic (7:30), po południu wyjeżdżałby z Gdyni (16:09). Pociąg miałby kursować codziennie z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. Szacowany czas przejazdu to… ok. 7 i pół godziny. Będzie to więc propozycja dla wytrzymałych, bo zmodernizowane pojazdy mimo wszystko nie są przygotowane do obsługi tak długich relacji.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-katowic-do-gdyni-w-en57-gdzie-jeszcze-pojedziemy-interregio-86841.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 01-05-2018, 16:14    Odpowiedz z cytatem

W najbliższe wakacje węglówką pojedzie TLK Korsarz w relacji Kraków - Kołobrzeg/Ustka, przez Bytom, TG, ZWK i Inowrocław.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 08-04-2024, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Łódzkie: Planujemy przewozy po „Węglówce” od 2021 r.

Województwo łódzkie kontynuuje prace dotyczące wznowienia ruchu pasażerskiego na ciągu linii 131 i 146 Zduńska Wola – Chorzew-Siemkowice – Częstochowa. Pociągi mogłyby ruszyć na tej trasie w roku 2021.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-planujemy-przewozy-po-weglowce-od-2021-r--89443.html

______________________________________

W nawiązaniu do powyższej informacji potwierdzają się plany uruchomienia przez PolRegio pociągów z Łodzi do Częstochowy przez Pabianice, Łask, Zduńską Wolę i Działoszyn do Częstochowy! Kolejarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl