Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Z Wrocławia do stolicy w 3,5 godziny
Autor Wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 24-01-2012, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Piszecie tu o tzw. protezie koniecpolskiej, jakby to była jakaś nowość. A przecież od dawna wiadomo, że to najlepszy ze stosunkowo tanich sposobów na doprowadzenie czasu podróży między stolica w Wrocławiem do cywilizowanych standardów. Stosunkowo tani, czyli kosztujący jedynie miliony a nie miliardy. Dzięki temu Wrocław może doczekać się u siebie nawet Pendolino, jeśli przyjąć, że część ruchu między Warszawa a Katowicami obsłużą międzynarodowe EC na Husarzach.

Pomysł Dutkiewicza jest na dziś dzień nierealny, co zresztą dla tego prezydenta jest typowe. Najlepszy to on jest w autopromocji, podobnie jak minister Nowak.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2012, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Projekt Dutkiewicza jest i kosztowny i bezsensowny. Totalna amatorszczyzna. Modernizacja odcinka od CMK via Koniecpol pozwoli relatywnie niskim kosztem znacznie skrócić czas przejazdu a o to przecież chodzi. Szkoda, że prezydent Dutkiewicz zamiast myśleć o rozwiązaniach najprostszych i do zrealizowania przy mizerii budżetowej w warunkach kryzysu wciąż jeszcze buja w obłokach.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 25-01-2012, 02:11    Odpowiedz z cytatem

Tak, a połączenie Łodzi i Wrocławia to ma się w czterech literach... W normalnym kraju brało by się pod uwagę obydwa sposoby.

Kolejna sprawa, że w monecie zawieszania prac na Y, powinno się wyjąć z szuflady projekt modernizacji odcinka Łódź - Kalisz na 120-160km/h, który leży w rezerwie POIiŚ od 2007... Taka powinna być rekompensata za puste obietnice i zrobienie ludzi w bambuko...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 25-01-2012, 20:34    Odpowiedz z cytatem

Gdzieś słyszałem (chyba w expresie Ilustrowanym pisało) że w 2014r. ma być modernizacja linii kolejowej na odcinku Łódź - Zduńska Wola na 120km/h
Ale niestety większość ludzi kojarzy Łódź z połączeniami PKP do Warszawy.

Kawałek artykułu z Expresu Ilustrowanego z dwóch tygodni temu:

Za dwa lata podróż koleją z Łodzi do Pabianic powinna trwać 7 - 8 min. czyli trzy razy krócej niż obecnie.PLK zamierzają bowiem przeprowadzić generalny remont torów pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą.Po wymianie szyn i modernizacji przejazdów pociągi mają na tej trasie kursować z prędkością 12okm/h czyli tak szybko ,jak... w latach 80.ubiegłego wieku zapowiada to Zbigniew Szafrański prezes PKP PLK

nie cytuj przedmówcy.mateuszpiszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 26-01-2012, 00:43    Odpowiedz z cytatem

Jakoś to bardzo nie poprawi czasu jazdy z Łodzi do Wrocławia... W dodatku, nie jest to ze względu na Łódzką Kolej Aglomeracyjną?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 26-01-2012, 10:23    Odpowiedz z cytatem

Urbi:Być może
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 26-01-2012, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Jakoś za cara potrafili linie budować. Gdyby nie to, że Wrocław był w innym zaborze i sytuacja geopoltyczna była wtedy taka, a nie inna, czyli car Rosji nie chciał połączenia Wrocławiem; to by może wybudowali ten brakujący kawałek (co zresztą strona pruska przewidywała). Gdyby wtedy to wybudowali to dziś połączenie z Wrocławiem byłoby dużo lepsze. A tak car postawił na swoim i zbudował kolej kaliską, która miała prowadzić bardziej do Kalisza niż do Wrocławia.


Dzięki tresie z Sieradza Łódź byłaby w lepszym położeniu, a tak jest w słabym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 18-12-2012, 16:40    Odpowiedz z cytatem

W 3,5 godziny z Wrocławia do Warszawy. W 2014 czy 2017?

Jeśli wybudujemy 49 kilometrów nowych torów pod Sieradzem, to od 2017 r. z Wrocławia do Warszawy pojedziemy w 3,5 godz. - przekonuje senator Jarosław Obremski. Ministerstwo Transportu odpowiada: - W 3,5 godz. dojedziecie już w 2014 r., tyle że przez Częstochowę. Urzędnicy przekonują, że to lepszy wariant.


Cały tekst: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,13068655,W_3_5_godziny_z_Wroclawia_do_Warszawy__W_2014_czy.html#ixzz2FQ0ekNO2

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 18-12-2012, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Coś mi się wydaje że ministerstwo nie lubi linii kolejowej z Łodzi do Wrocławia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 18-12-2012, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Massel coś tam wyjąkał, że podęli działania, aby linie Łódź - Ostrów Wielkopolski zrewitalizować jeszcze w tej perspektywie, ale na zapowiedziach się skończyło. Za rok i trochę otworzą S8 z Łodzi do Wrocławia, wtedy wybór będzie oczywisty - samochodem 2 godziny, Polski Bus 2:20 - 2:30, pociąg 4:00 - 4:30...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 18-12-2012, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Pabianiczanin też odnoszę takie wrażenie. Owszem , można robić modernizację "protezy koniecpolskiej" pod pociągi Ex i Ic, aby jechały do Warszawy w 3,5 godziny, ale mało kto mówi, że wystarczyło by zmodernizować odcinek Wrocław- Łódź w całości na 120 km/h i dzięki temu każda TLK-a pojedzie z Wrocławia do Warszawy przez Łódź w 4,5 godziny.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 18-12-2012, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Genialnie się o tym czyta, szczególnie zza okna pociągu, który trasę z Wrocławia do Warszawy pokonuje w 8 godzin Smile Zastanawiam się, czy nie można było jeszcze bardziej przekombinować trasy, np. Wrocław - Poznań Główny - Ostrów Wielkopolski - Kluczbork - Lubliniec - Bytom - Katowice - Kielce - Radom - Lublin - Warszawa. Jak szaleć - to na całego! Smile

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 19-12-2012, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Swoja drogą jak by teraz zrobili te wosy o na linii 281 o które wnioskuję do chociaż80/100-120km odcinki na linii 281 i pościł takie ustrojstwo jak TLK Wrocław - Oleśnica - Rataje- Krotoszyn - Jarocin - Września - Konin - Warszawa , to realny czas przejazdu na trasie Wrocław- Warszawa ,ale z ominięciem Poznania wynosiłby od 4h lub 4h30 do 4h50 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drwal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Gru 2011

PostWysłany: 19-12-2012, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Ciekawa propozycja, ale powoli wyczerpujemy wszystkie możliwe kombinacje połączeń Wrocław - Warszawa po liniach kolejowych ograniczonych okręgiem E59-E20-E65-E30 Wink
Moim zdaniem finalnym rozwiązaniem tego problemu będzie albo "Y" (w okolicach 2030, ale zawsze), albo propozycja Sieradz - Wieruszów (Obremski ją sobie tylko przywłaszczył) ale realizowana na max 230km/h (tak, żeby nie elektryfikować prądem zmiennym), ewentualnie ktoś odkurzy opcję Wieluń - Idzikowice. Proteza Koniecpolska, i obecne trasy EIX/Ex przez Poznań/Katowice zawsze będą odstraszać odległością. Rewitalizacja trasy przez Ostrów i Łódź sprawi, że wszyscy rzucą się na TLK-i jadące tamtędy ok 4:30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 20-12-2012, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Wyremontować odcinek Wrocław - Oleśnica Rataje do V max 160 km/h na odcinku Wrocław - Grabowno Wielkie (dalej 160 km/h do Łodzi), odcinek Grabowni Wielkie - Krotoszyn - Jarocin - Września - Gniezno do 120 km/h (z perspektywą do 160 km/h) i mamy rozwiązany problem w miarę szybki dojazd do Trójmiasta, lub do Warszawy przez Wrześnię lub Ostrów Wlkp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl