Historyczny rekord wynosi 54 minuty w roku 1935. Pociąg motorowy, postoje w Mysłowicach, Szczakowej i Trzebinii. Rozkłady są na stronie www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp
rzecznik PLK przeczytał te historyczne rozkłady?
Jeśli tak to jest kłamcą trąbiąc o sukcesie, jeśli nie - "tylko" dyletantem.
Wybór należy do niego!!!!!!!!!
Myślałem, że info dawno już jest, ale jakoś nie widzę (źle patrzę?). Dzisiaj przez Zabierzów, Business Park i Mydlniki Wapiennik, jechało się już nowym torem. Nie wiem czy od Krzeszowic. W Zabierzowie między stacją a mostem na Rudawie zrobiono dodatkowy rozjazd, podobnie jak między Wapiennikiem a "właściwymi" Mydlnikami. Oczywiście informacji jakoś zabrakło, zapowiedzi też, więc ludzie musieli przeskakiwać na nowy peron dopiero widząc wjazd pociągu...
[ Dodano: 20-11-2017, 09:31 ]
Poprawka, rozjazd o którym pisałem, w Zabierzowie koło mostu na Rudawie nie jest skończony. Na nowym torze jest przygotowany, a właściwie są przygotowane, bo dwa, w obie strony, ale do starego toru nie są włączone, czyli kwestia przyszłości. Jeśli dalej w kierunku Krzeszowic nie ma innych tymczasowych rozjazdów to ruch odbywa się po nowym torze od Krzeszowic do Krakowa Mydlnik, a właściwie do "tuż za" Kraków Wapiennik, gdzie znajduje się tymczasowy rozjazd. "Kraków Wapiennik" - tak jest na tablicach na nowej części przystanku. Zmiana nazwy przystanku? Tak wygląda. W Zabierzowie dojście do starych peronów jest już zamknięte i są napisy informujące o zamknięciu peronów, no i zapowiedzi działają
No, czas szampany otwierać A na poważnie to bym powiedział, że nawet ćwierćszczęścia, biorąc pod uwagę, że do właściwej prędkości jeszcze daleko, o drugim torze nie wspominając. Na razie zaczęli zdejmować druta. Biorąc po uwagę szybkość prac, trochę im jeszcze zejdzie, a gdzie reszta roboty?
Ostatnio jakiś człowiek z PLK piał z zachwytu mówiąc ż w 2020 pojedziemy z Katowic do Krakowa 90 minut!!!!!!!
To ja się pytam kto ukradł te 3 miliardy na rzekomą modernizację|? Przecież miało być 160km/h. A będzie to co było, a nawet wolniej. Przecież ludzi, którzy opowiadają takie dyrdymały należy wysłać na leczenie psychiatryczne!!!!!!!!!! Zapowiadane przez p. Adamczyka 60 minut było przed wojną. Więc co właściwie robią kolejarze na trasie Kraków - Katowice?
Modernizacja odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabiera tempa.
Trwają prace na linii kolejowej E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Modernizacja torów i sieci trakcyjnej, stacji i przystanków osobowych, nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz budowa i przebudowa obiektów inżynieryjnych zwiększy bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów, które pojadą z prędkością do 160 km/h.
PKP PLK kontynuują prace na trasie Kraków – Katowice.
Prace na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa obejmują tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, a także wiadukty oraz przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe. Tylko między Trzebinią a Krzeszowicami będą trzy wiadukty drogowe, które poza zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, istotnie usprawnią system komunikacji w Trzebini, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach – mówi Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Był kiedyś taki projekt. Tyle tylko, że gdy o nim słyszałem, jakieś dwadzieścia kilka lat temu, już mówiono o nim: formalnie jeszcze istnieje ale pewnie nic z tego nie będzie.
Wysłany: 10-04-2018, 09:59 nic co zagraża interesom warszawki
Był również plan by między Trzebinią a Jaworznem wybudować lotnisko na 10 mln. pasażerów (20 lat temu)
ale to wyśmiano. Dzisiaj KRK i KTW przekraczają zdecydowanie 10 mln. pasażerów. Rosnąca siła lotnisk wiąże się z potencjałem ludnościowym na południu i jasno pokazuje gdzie powinien powstać (jeżeli) CPK.
Wysłany: 10-04-2018, 13:12 Re: nic co zagraża interesom warszawki
soad napisał/a:
Dzisiaj KRK i KTW przekraczają zdecydowanie 10 mln. pasażerów. Rosnąca siła lotnisk wiąże się z potencjałem ludnościowym na południu i jasno pokazuje gdzie powinien powstać (jeżeli) CPK.
Nikt Ci tyle nie da, ile minister Adamczyk obieca...
Cytat:
Mam nadzieję, że Małopolanie, krakowianie i wszyscy inni, kiedy już pojadą nowymi drogami, drogą S7, zakopianką, szlakami kolejowymi przez Dworzec Główny, między Krakowem i Katowicami w czasie 50 minut, docenią nasze starania – powiedział Andrzej Adamczyk.
Wysłany: 24-04-2018, 21:52 Re: jeszcze jedna uwaga
soad napisał/a:
Między Krakowem a Katowicami powinny biec 4 tory
Powiem szczerze, że nawet 5.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-04-2018, 22:31
Jak czytam te Wasze ułańskie fantazje, to sam nie wiem czy się śmiać czy płakać. Jak szaleć to szaleć, niech będzie nawet 10 torów, tylko wyłóżcie jeden z drugim na to kasę, wykupcie grunty i będziecie wtedy mieli spełnienie marzeń
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum