W pierwszych powojennych dniach wysłano z Náchodu do Kudowy lokomotywę po wagony potrzebne do uruchomienia ruchu pasażerskiego, a to - jak wiemy - nigdy jednak nie nastąpiło. Trasą przejechało jeszcze 10 pociągów towarowych wiozących płody rolne z Górnego Śląska i tak zakończyła swój krótki żywot ta linia. Nie pomogło nawet zbudowanie nowego nasypu na czeskiej stronie. Ostatnie informacje, dające jeszcze nadzieję na uruchomienie regularnych pociągów pochodzą z 15 III 1946. Jednak już rok później, w 1947 roku, oddział wojska z Pardubic zdemontował torowisko oraz rozsypujący się drewniany most, przypieczętowując tym samym koniec linii.
PKP Intercity rozmawia z Litwą o połączeniach dalekobieżnych
Czy po pięciu latach przerwy wrócą międzynarodowe pociągi dalekobieżne Polska – Litwa? PKP IC analizuje obecnie możliwość uruchomienia kursów do tego kraju. Wciąż nie zapadły jednak żadne wiążące decyzje.
Polski rynek kolejowy otwarty na międzynarodową konkurencję.
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o transporcie kolejowym, zakładającą m.in., że krajowy rynek kolejowych przewozów pasażerski zostanie otwarty na międzynarodową konkurencję z innych państw członkowskich UE.
– Kraje członkowskie Unii Europejskiej stawiają na kolej – podkreśla posłanka Paulina Matysiak, wskazując przede wszystkim na postępującą odbudowę połączeń międzynarodowych. W interpelacji do Ministra Infrastruktury pyta o polskie plany w tym zakresie. W odpowiedzi ministerstwo wskazuje, że na razie przedłuży trasę pociągu IC Wawel do Berlina. Nie wiadomo, dlaczego został wstrzymany ruch kolejowy na Białoruś i Ukrainę.
Paulina Matysiak, wskazując przede wszystkim na postępującą odbudowę połączeń międzynarodowych. W interpelacji do Ministra Infrastruktury pyta o polskie plany w tym zakresie.
Ta posłanka zachowuje się jak każda lewicówka lub komunistka, tj. dać ludziom z wybranych grup co chcą a pieniądze na to z kredytu, który będą spłacać wszyscy, także ci , którzy nie mają dostępu do kolei pasażerskiej. Podobnie myśli PiS ale chyba zreflektował się i zaczyna oszczędzać.
Pociągi na Ukrainę z Polski nie jeżdżą bo są bardzo nierentowne. Oczywiście ze względu na poprawność polityczną utrzymuje się w tajemnicy, że to Polska finansowała te połączenia a Ukraina jak zwykle chciałaby i obiecuje ale nie płaci.
Ponosimy różne koszty Ukraińców w Polsce. Te znane i te mniej znane. Chociażby 500+ dla Ukraińców ale też koszty porodów zarobkowych akuszerek ukraińskich w Polsce. To już wystarczy.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Nowe połączenie Wilno – Warszawa przesunięte w czasie. Miało wyruszyć w II połowie 2021 roku
PKP Intercity we wrześniu 2020 roku podpisało list intencyjny z Kolejami Litewskimi dotyczący uruchomienia nowego połączenia relacji Warszawa – Wilno. Pierwszy pociąg miał wyruszyć w drugiej połowie 2021 roku, ale termin ten został przesunięty.
Litewska kolej planuje pociąg do Warszawy. Chce połączyć trzy stolice
Litewscy kolejarze planują "jak najszybciej" uruchomić pociąg łączący ich stolicę z Warszawą. Niewykluczone, że skład dojeżdżałby również do łotewskiej Rygi. Podobny pomysł rozważały w zeszłym roku polskie PKP Intercity, jednak odłożono go z powodu epidemii. Na razie nie jeżdżą też składy regionalne komunikujące Białystok z Kownem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum