Kolej: Remont torów wydłuży podróż z Poznania do Warszawy
O godzinę dłużej pojadą do Warszawy pociągi spółki PKP IC. Powodem wydłużenia czasu podróży będzie, rozpoczynający się 1 września i trwający przez dwa tygodnie, remont torów między Łowiczem a Kutnem.
Z Poznania do Warszawy pociągi pojadą 3 h 52 min, czyli godzinę dłużej. Remont wpłynie też na zmianę godzin kursowania pociągów w kierunku Szczecina, Berlina, Wrocławia i Zielonej Góry oraz Białegostoku i Lublina.
Od 15 września, a następnie 10 listopada nastąpią zmiany w rozkładzie pociągów z Poznania w kierunku Szczecina, Torunia i Bydgoszczy.
To jednak nie wszystkie zmiany czekające na podróżnych. Zmiany nastąpią też na trasach regionalnych.
- Od czwartku 1 września z powodu nikłego zainteresowania pasażerów odwołana będzie pierwsza para pociągów kursujących między Rogoźnem a Wągrowcem - zapowiada Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Odwołane kursy to: Wągrowiec (odj. 04.05) - Rogoźno (przyj. 04.28) i Rogoźno (odj. 4.34) - Wągrowiec ( przyj. 4.47).
Przybędzie zaś połączeń z Gorzowem Wielkopolskim. Od 1 września pociąg spółki Przewozy Regionalne z Warszawy Wschodniej (odj. 11.58) - Poznań (przyj. 15.46) będzie jechał do Gorzowa (przyj. 18.17) przez Szamotuły - (przyj. 16.40), Wronki (przyj. 16.56), Krzyż (przyj. 17.19).
To to będzie piątkowo-niedzielny IR Poznań-Gorzów-Poznań czy Regio czy RE Warszawa-Gorzów ?
Będzie to pociąg REGIO, choć wysoce prawdopodobne jest to, że będzie on miał wspólny obieg z RE Mazowsze albo będą w RE Mazowsze prowadzone wagony z tego pociągu.
Wspólnego obiegu z RE Mazowsze raczej mieć nie będzie . Według rozkładu przyjeżdża do Gorzowa o 18:17 i wraca do Poznania o 19:31. Mazowsze z Poznania startuje dopiero rano.
Jeżeli będzie jechał na wagonach , a nie szynobus to już widzę ten chaos na jedynym działającym torze przy jedynym peronie w tej chwili w Gorzowie .
W tej chwili jest tak ,że o godzinie 19:09 powiniem przyjeżdżać R80231 z Piły ( jeżeli jedzie szynobus ) , a często przyjeżdża skład na wagonach z jakimś 10-20 minutowym opóźnieniem i powinien wracać 19:15 do Piły, który jest skomunikowany z R80323 do Kostrzyna - planowy odjazd 19:11 .
Przyjeżdża Piła i po wysypaniu się z niej ludzi jest odstawiana na bocznicę na Wieprzyce żeby obrócić lokomotywę( nawet jak jest szynobus to i tak musi jechać na Wieprzyce ,żeby przepuścić Kostrzyn) , w tym czasie podstawia się Regio do Kostrzyna , po którego odjeździe wraca na peron skład do Piły ( w tym czsie już jakieś 20-30 minut opóźnienia , wczoraj 29.08.11 wyjechał z Gorzowa o 19:45 ).
Jeżeli teraz jeszcze dojdzie szczególnie w piątki kiedy jest naprawdę dużo ludzi na dworcu Regio do Poznania o 19:31 to moze być regularnie kilka(dziesiąt) minut w plecy już na starcie.Chyba,że będą go puszczać przed opóźniną Piłą? A przy tym stopniu niepoinformowania pasażerów ( Żadnej w tej chwili informacji na dworcu o dodatkowym pociągu do Poznania ) może się kilku pasażerów przejechać.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
potwierdzam to, co napisał użytkownik pacy. Dodam, że perony w Gorzowie są modernizowane (między innymi winda dla niepełnosprawnych i czerwone betonowe płyty przy krawędzi peronowej, oświetlenie itp.). Dworzec posiada cztery perony, z których używany jest w tej chwili tylko jeden, a dokładniej tylko jedna jego krawędź. Tak więc manewry są całkowicie utrudnione. Ja pierwotnie myślałem, że właśnie ten nowy pociąg zastąpi ten stary osobowy do Piły. W piątki i niedziele jechałby wagonowy skład do Poznania (ze skomunikowaniem w Krzyżu na Piłę na ten szynobus wielkopolski, który w Krzyżu kończyłby i rozpoczynałby bieg), natomiast w pozostałe dni tygodnia szynobus wielkopolski do Piły (ze skomunikowaniem w Krzyżu na osobowy EZT ze Szczecina lub Kamienia Pomorskiego do Poznania).
pacy,
Po pierwsze: obieg z RE "Mazowsze" będzie, bo pociąg ten z Warszawy przyjeżdża do Poznania o 15:45 i tam czeka na powrót już do samego rana. A tak zajedzie jeszcze do Gorzowa, więc to jest pewne.
Po drugie: Regio do Piły w Gorzowie na manewry ma tylko bodajże 10 minut, czyli to było idealne dla szynobusu. Teraz jeździ lokomotywa+2wagony, co potęguje opóźnienie. Niedawno nim jechałem i miał 50 minut opóźnienia przy powrocie do Piły. Natomiast przyspieszony Regio z/do Poznania będzie mieć w Gorzowie aż 75 minut postoju, a to spokojnie wystarczy, aby pojechać na Wieprzyce i tam zmienić kierunek jazdy.
Po trzecie: około 13 napisałem do Gazety Lubuskiej, aby poinformowali potencjalnych pasażerów o tym pociągu. Obiecali, że napiszą, jeśli nie jutro, to w czwartek na pewno. Więc część pasażerów o tym pociągu wiedzieć będzie, a poza tym wielu z nich rozkład sprawdza w internecie, a tam pociąg jest już wpisany.
pawlaklubuski, modernizowane są nie perony, a peron, tylko ten z numerem 1. Moim zdaniem lepiej byłoby całkowicie zamknąć peron 1, co znacznie przyspieszyłoby prace, a otworzyć tymczasowo na czas remontu peron nr 2. Ale jak wiadomo, w PKP nic się nie da zrobić dla dobra pasażerów.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Ten pociąg będzie przedłużeniem RE Mazowsze w taryfie REGIO na odc. Poznań - Gorzów, z powrotem jako normalny przyspieszony REGIO. Można będzie przejechać z Warszawy do Gorzowa w piątki i niedziele bez konieczności wysiadania z wagonu.
de facto zwracam honor odnośnie remontu peronu Wiem, że w tej chwili jest remontowany tylko jeden peron, ale napisałem bardziej odnośnie przyszłości (wiem, że mają robić trzeci i czwarty przy remoncie do Zbąszynka). A teraz to na pewno byłoby lepiej zamknąć pierwszy, zostawić przy nim jeden tor dla oblotu lokomotywy, a jedyna krawędź dla podróżnych byłaby przy drugim peronie.
Kuba MK Masz rację z tym obiegiem mój błąd. Co do reszty też się z Tobą zgodzę z małym ale : 75 minut spokojnie starczy na obrót lokomotywy , tylko co z tego jeśli Piła będzie się dalej spóźniać . Czy zostanie zachowana kolejność z rozkładu i będzie czekał na odjazd regio do Piły(czyli na starcie kilkanaście minut w plecy) , czy pojedzie w czasie obrotu Piły ,a wtedy kilku niedoinformowanych i niezorientowanych pasażerów może się zdziwić. A sporo osób od ładnych kilku miesięc o tej porze wraca do domu do okolicznych miejscowości właśnie tym Regio do Piły i niezawraca sobie głowy sprawdzaniem czy w międzyczasie niedoszło jakieś połączenie.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
No to ich problem jak nie sprawdzają. Jak by kolej miała się jeszcze tym przejmować to sorry.. o nowych połączeniach i jakichkolwiek remontach można zapomnieć.
Jest kampania w mediach, żeby sprawdzać rozkład przed każdą podróżą, to teraz jak ktoś nie sprawdzi to tylko jego wina.
pacy, wydaje mi się, że w takim wypadku pierwszy pojedzie przyspieszony Regio do Poznania, bo po wyjeździe z Gorzowa zatrzyma się on dopiero w Strzelcach,a Regio do Piły zatrzymuje się na każdej stacji, więc to by był paradoks
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powinien pojechać , a czy pojedzie?? to "tylko" kolej
Żeby za bardzo offtop się nie zrobił to wczoraj wieczorem o tym pociągu wiedziały kasjerki natomiast dalej żadnego info na dworcu w postaci papierowej na tablicy ogłoszeń , czy na tablicy z rozkładem jazdy.
Może dzisiaj powieszą jakąś korektę ?
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum