Czy pociąg z Bukaresztu (Budapesztu) do Salonik już nie kursuje?
A co do reszty pytań to:
Ad.2: W Wielkiej Brytanii raczej nie ma pułapek dla FIPowców. Można swobodnie podróżować z FIP. Można jeździć nawet pociągami Virgin Trains bez rezerwacji (chyba że będzie pełne obłożenie) i nawet korzystać z darmowego bufetu (śniadania, lunch, kolacje) w wagonach 1 klasy. Na nocny pociąg (Caledonian Sleeper) w relacji Londyn Euston - Glasgow lub Glasgow - Londyn Euston trzeba zrobić sobie rezerwację gdyż zwykle pociąg ten ma 1 lub 2 wagony z miejscami do siedzenia i zawsze pełne obłożenie. Rezerwacja w kasie biletowej jest bezpłatna.
Ad.3: Z tym Eurostarem to w zasadzie różnie można trafić. Generalnie na FIP jest zniżka i zryczałtowana cena dopłaty to coś ok 28 euro. Ale ja miałem przypadek że nie chcieli mi uznać w tym pociągu biletów FIP a chcieli żebym im pokazał legitymację FIP, wtedy by dali mi tą zniżkę. W końcu końców musiałem kupić najtańszy bilet w danym dniu (tam i powrót) za 55 GBP z Londynu do Lille Europe.
Ad.4:Tak, Stena Line daje bilety FIP. Są 2 rodzaje biletów, jeden można wykorzystać na podróż np. z Holandii do Wielkiej Brytanii a drugi na połączenia z Wielką Brytanią i Irlandią. Bilety mają tylko po 2 kupony czyli na drogę tam i na powrót. Przed wypłynięciem trzeba wykupić tylko opłatę portową. Na połączenia do Irlandii jest ona tańsza niż na połączenia z Holandią. Kiedyś z Harwich do Hoeck van Holland płaciłem 5 GBP opłaty portowej. Nie wiem jakie teraz promy są w tej relacji czy ten dzienny prom kursuje czy już tylko nocne z koniecznością wykupienia kajuty.
Pojedź sobie Janem Kiepurą do Amsterdamu, wykupując miejscówkę w wagonie z fotelami wypoczynkowymi. W Amsterdamie przesiądź się na IC do Brukseli (jest bez miejscówek) czas jazdy wynosi mniej więcej tyle co z Warszawy do Krakowa, w Brukseli omijając szerokim łukiem Thalys-a, musisz dwoma IC (bez miejscówek) z jedną przesiadką np.w Tournai udać się do Lille Flanders. Z Lille kursują pociągi do Amiens , lub do St -Quentin (bez miejscówek), gdzie z jednego z w/w miast bez problemu złapiesz pociąg na stacje Paris Nord. Do Paryża dotrzesz późnym wieczorem. Cały przejazd zajmuje ok. 24 h, ale nie nadwyręża kolejowego portfela
[ Dodano: 19-03-2012, 22:25 ]
Mam jeszcze do was koleżanki i koledzy dwa pytania. Zakładamy, że wysiadam rano na dworcu w Amsterdamie z Janka Kiepury i chciałbym dostać się na prom StL płynący do Harwich w Wlk. Brytanii na który przysługują kupony FIP. Gdzie należy się udać? Czy do portu po stronie holenderskiej kursują jakieś pociągi? I jak jest po stronie brytyjskiej? Czy dostane się z portu bezpośrednio do jakiegoś pociągu kursującego w głąb wysp? Tą opłatę dworcową o której wspominał Fipowiec mogę uiścić gdzieś w Polsce, czy trzeba jej dokonać na miejscu w porcie?
EN VENEZIA podobno nie kursuje.. także zostaje opcja Berlin>Munchen(ICE)>Roma Termini(CNL) odcinek Austrii na legitymację Fip dla rodziny.... albo Ryanair;p
knur79 wielkie dzięki za podpowiedz jadę z opcją Berlin>Munchen(ICE)>Roma Termini(CNL), tylko czy na ten mały kawałeczek Austrii trzeba kupować bilet? Jak tak to gdzie, u kogo i kiedy, w naszej polskiej kasie jak kupowałem miejscówki na CNL nikt nic nie wiedział. pozdrawiam
Wysłany: 16-05-2012, 09:59 z fip-em do dubrownika.
witam serdecznie. czy zna ktoś połączenie z krakowa do dubrownika lub innego miejsca nad morzem w chorwacji.dobrze by było z ominięciem austrii. z góry dzięki bardzo.
Witam
Wybieram się w lipcu do Hiszpanii.
W Barcelonie jestem 4-go lipca i chcę się dostać do Lizbony.
Znalazłem połączenie, jest sporo pociągów do Madrytu z Barcelony ale mnie interesuje taki nocny 00373 ESTRELLA a następnie 00332 TRENHOTEL do Lizbony.
Jak można sobie wcześniej zarezerwować miejsce na te pociągi żeby się nie zdziwić na miejscu.
Na pociąg AVE w razie braku miejsc na Estrella raczej nie powinno być problemu bo jest ich sporo z Barcelony do Madrytu.
Czy ktoś wie jak to zrobić można sobie zarezerwować miejsce na stronie RENFE tylko jak i gdzie wpisać że podróż jest z biletem FIP i chcę same miejscówki.
Czesc,
Jestem dzieckiem pracowanika. Mam zamiar wybrac sie w listopadzie do Serbii do Nowego Sadu. Myslalem nad podroza pociagiem PKP Intercity (D 407 ) z warszawy do Budapest i tam przesiasc sie w pociag IVO ANDRIC (D 343 ). I tutaj moje pytania:
1. Jesli sie nie myle to potrzebuje ksiazeczki na Czechy, Słowenie, Węgry i Serbie.
2. Jakie beda przyblizone koszty tej podrozy(ile beda wynosic doplaty)? Musze wykupic jakies miejscowki do tych pociagow?
3. Czy te pociagi kursuja w miare punktualnie?
4. Moze ktos podrozowal w ta strone i moze zapropnowac jakies lepsze polaczenie, jesli istnieje.
Czesc,
Jestem dzieckiem pracowanika. Mam zamiar wybrac sie w listopadzie do Serbii do Nowego Sadu. Myslalem nad podroza pociagiem PKP Intercity (D 407 ) z warszawy do Budapest i tam przesiasc sie w pociag IVO ANDRIC (D 343 ). I tutaj moje pytania:
1. Jesli sie nie myle to potrzebuje ksiazeczki na Czechy, Słowenie, Węgry i Serbie.
2. Jakie beda przyblizone koszty tej podrozy(ile beda wynosic doplaty)? Musze wykupic jakies miejscowki do tych pociagow?
3. Czy te pociagi kursuja w miare punktualnie?
4. Moze ktos podrozowal w ta strone i moze zapropnowac jakies lepsze polaczenie, jesli istnieje.
1. Czechy, SŁOWACJĘ, Węgry i Serbię.
2. Na Chopina miejscówki nie są obowiązkowe. Kupujesz bilet tylko do granicy - ok. 12 zł. Na ten drugi chyba też nie ma miejscówek.
3. Nie kursują punktualnie. W przypadku Chopina jest to z reguły mniej niż godzina, natomiast w Serbii to spodziewaj się co najmniej godziny, a i to w pozytywnym wariancie
4. Lepsze połączenie, to jeśli chcesz pozwiedzać Węgry - zajechać tam rano Chopinem i pojechać kolejną nocą do Belgradu. Tłok w tym nocnym pociągu jest konkretny, więc trzeba być przed czasem, żeby nie stać.
Witam,
w sierpniu chcę się wybrać do Frankfurtu/M. Wyjeżdżać będę z Warszawy. Jestem członkiem rodziny pracownika i posiadam książeczke biletową FIP. Mam odnośnie wyjazdu kilka pytań. Planuje pojechać pociągiem EuroNight 436. Z tego co się orientuje to muszę kupić bilet na polski odcinek (do ostatniej stacji po polskiej stronie + miejscówkę) a dalej książeczka wystarczy. Jeśli chodzi o podróż powrotną to nie znalazłem żadnego bezpośredniego połączenia. Więc tu mam dwa warianty:
a) Najpierw pojechać z Frankfurtu do Berlina InterCityExpress ICE 374 lub ICE 272. A z Berlina do Warszawy BERLIN WARSZAWA EXPRESS EC 45 lub EC 47.
b) Najpierw pojechać z Frankfurtu do Hannoveru pociągiem ICE 272. I tam zmienić na JAN KIEPURA EuroNight EN 437.
Czy na InterCityExpress są jakieś ograniczenia odnośnie książeczki biletowej i czy wystarczy mi tylko książeczka czy będę musiał dokupić miejscówkę? Może ktoś się orientuje ile kosztuje bilet na ten Express z Berlina do Warszawy? Wydają się to być optymalne połączenia. Może ktoś jechał do Frankfurtu i może polecić jakieś inne połączenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum