W omawianym pociągu są honorowane bilety okresowe KŚ, więc dobrze, że można mając miesięczny z niego skorzystać. Podsył ujawniony może i pory ma kiepskie, ale zawsze dodatkowa para pociągów do rozkładu.
Myślę, że na takiej trasie jak Tarnowskie Góry - Częstochowa, powinna być taryfa liniowa, cena może z 10zł, kilka par dziennie obsługiwanych przez KŚ, czas przejazdu jest dobry, około 55 minut.
Do Tarnowskich Gór KŚ dziś z przesiadką w Lublińcu. Częstochowa - Lubliniec to 3zł a Lubliniec - Tarnowskie G. 4zł. Tylko chyba trzeba kupować dwa bilety na każdy odcinek...
sebek napisał/a:
Powrót regio na trasę Zduńska Wola - Częstochowa i dodatkowo do Tarn. Gór. Oczywiście przed laty były bezpośrednie Zduńska Wola - Tarn. Góry, nie jadące przez Częstochowę, ale dziś widziałbym relację p. Częstochowę.
Od 2012r nic sie nie zmieniło ze stanem linii 146.
Koleje Śląskie powinny przejąć od Przewozów Regionalnych odcinek Tarnowskie Góry-Herby Stare.
Herby Stare to stacja, na której były by podstawiane pociągi Regio do Wielunia Dąbrowy czy ewentualnie do Kępna.
Plusy takiego rozwiązania są takie;
1.Można by utworzyć relację
CZĘSTOCHOWA-Herby Stare-Kalety-Tarnowskie Góry-Bytom-KATOWICE
[mieszkańcy Herbów,Boronowa,Strzebinia mieli by bezpośrednie połaczenie do Bytomia czy Katowic.]
2.Stacja Herby Stare stała by się stacją węzłową. Pociągi KŚ do Tarnowskich Gór, Lublińca, Częstochowy oraz pociągi PR do Wielunia Dabrowy.
3.Przywrócenie połączeń między stacjami Herby Stare-Herby Nowe pociągami PR relacji Herby Stare-Wieluń Dąbrowa.
4.Dobrze ułożone skomunikowania na stacji Herby Stare.np. mieszkaniec Lublińca chcący jechać np do Krzepic, będzie mógł przesiąść się własnie na stacji Herby Stare a nie jak dotąd w Kaletach, czy miieszkaniec Częstochowy jadący np do Wielunia może bez problemu przesiąść się w Herbach Starych, by kontynuować dalszą podróz.
Myśłę że do tego jakaś dobra oferta KŚ typu bilet liniowy w relacji Tarnowskie Góry-Czestochowa spowodowała by większe zainteresowanie tą linią.
Może minusem była by koniecznośc przesiadki w Herbach Starych dla podróznych udających się z Tarnowskich Gór do stacji leżących poza Herbami. Więc musi być zagwarantowane dobre skomunikowanie, a pamiętam że KŚ dojeżdżała kiedyś do Krzepic, a potem przesiadka, i dalej pociągiem Regio do Wielunia. Tylko że Krzepice nie są stacją węzłową, tak jak jest to w przypadku stacji Herby Stare.
@tomcio, wszystko to co napisałeś jest nierealne. KŚ nie przejmą spowrotem obsługi na trasie z Tarnowskich Gór do Herbów, to że na tej linii znowu kursują składy PR jest najlepszym rozwiązaniem zarówno dla pasażerów jak i dla obydwu przewoźników. Potencjał Herbów Starych jako stacji przesiadkowej jest praktycznie żaden. Ludzie nie chcą się przesiadać w polu bez poczekalni, punktów usługowych itp. Podobnie pociąg relacji Częstochowa-Katowice p. Herby, Boronów, Kalety, Tarnowskie Góry, Bytom byłby nieporozumieniem!
Jeśli chodzi o kierunek wieluński, to najlepiej by było jakby KŚ wpuściły na swój teren jedną lub dwie pary Regio by przedłużyć pociąg z Wielunia do Katowic. Skomunikowania w TG niby są, ale połączenie bezpośrednie to zawsze dodatkowi pasażerowie. Ale to oczywiście także nierealne. Z drugiej strony KŚ raczej prędko w Wieluniu nie uświadczymy.
KŚ nigdy nie uświadczymy w Wieluniu! Skomunikowania w Tarnowskich Górach są bardzo dobre, przesiadki to coś zupełnie normalnego tak wiec nie ma powodu aby robić szum. Gdy na Śląsku jeździły PR to mieszkańcy Wielunia jadąc do Katowic również głównie przesiadali się w TG na pociągi Lubliniec-Katowice, bezpośredni mieli jeden - góra dwa składy na na dobę.
20.10.2016, pociąg KS 44229 relacji Oświęcim - Katowice, odjazd 16:00
Skład odjechał z 15 min opóźnieniem z powodu awarii,
Na starcie 14 osób , po drodze dosiada się 6 osób na różnych stacjach. Kilka wysiada.
Na powrocie z Katowic miałem okazję pierwszy raz jechać busem z Katowic (PKS Pszczyna). Podróż trwa tyle samo co pociągiem (to tylko 35 km,a godzina jazdy), a kursów różnych przewoźników jest 15 par.
P.S. nawet w moim Przeciszowie jeżdżą wygodniejsze busy
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-10-2016, 10:49
Czy podróż pociągiem może być szybsza niż samochodem? A może najszybciej jest tramwajem? Jak na tym tle wypada autobus? Przedstawiciele Fundacji Napraw Sobie Miasto i Społeczności Koduj dla Polski postanowili w praktyce przetestować różne środki podróżowania po aglomeracji górnośląskiej w ramach akcji GOPGear. Jak w testach wypadły pociągi KŚ?
http://kolejeslaskie.com/pociag-vs-samochod-czyli-gopgear-po-slasku/
[ Dodano: 03-01-2017, 19:45 ]
Rok Studenta w Kolejach Śląskich
Promocyjny bilet miesięczny za 1 zł na październik, nocne pociągi, współpraca przy Juwenaliach – to tylko kilka elementów z dużego planu działań, którymi śląski przewoźnik będzie chciał przekonać studentów do podróżowania koleją.
Śląski przewoźnik ma w planach wydzierżawić aż 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przetarg podzielony jest na dwie części, a zamawiający zawarł w nim prawo opcji zezwalające na zamówienie kolejnych pociągów. Wykonawca miałby wydzierżawić składy na cały 2018 rok. Dodatkowo w pakiecie ma się również znaleźć usługa utrzymania składów na poziomie P1, P2 i P3.
Szczegóły: Rynek Kolejowy
Pierwsza ze zmodernizowanych jednostek 14WE wyjechała na trasie Katowice-Lubliniec, podczas pierwszego przejazdu na pokładzie pociągu był obecny sam prezes KŚ, hehe
Prezes powinien promowac firmę którą kieruje,szkoda ze nie zaprosil Prezydentów i Burmistrzów innych miast .Z drugiej strony to tylko jedna jednostka zmian nie czyni.Wszystko zalezy od ludzi prezesa którzy zapewnią ze nowy tabor będzie jeździł na tej trasie zgodnie z zapowiedziami.
Jednostki są dwie, co do reszty masz racje, natomiast calego wydarzenia na peronie w Tarnowskich Górach nie rozumiem tym bardziej ze sklady maja tam postój trwajacy tylko minute, długo sie nim nie nacieszyli. Warto było tak grać?
Witam chciałem kupić bilet na 11.06 czyli nie cały miesiąc do wyjazdy z Bielska Białej do katowic T/P wyszukiwarka kolei śląskich nie pokazuje mi żadnych pociągów przez co nie mogę zakupić biletu na przejazd na ile przed dniem wyjazdu można kupić bilet przez internet?
Pewnie PLK jeszcze grzebie w rozkładach, więc przewoźnik pewnie nie chce się podkładać, oferując połączenia, z których będzie się potem musiał wycofywać. Przepisy swoje, a życie swoje...
Z ciekawostek nowego rozkładu Kolei Śląskich - w wakacje niektóre pociągi Zwardoń / Żywiec - Katowice od Ligoty będą jechać do Katowic okrężną drogą, która im zabierze ... 40 min. To już chyba lepiej, jakby czekały na wolny slot w Ligocie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum